Σάββατο, 31 Ιανουαρίου 2015

Το έμεινα μ@λ@κ@ς  από σήμερα το λέμε έμεινα Ντάισελμπλουμ (και μπλουμ)

Η σύμβαση της Cosco «καίει» τους Κινέζους


Ο Κινέζος πρέσβης Ζου Ξιαολί μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα είδε χθες και τους Γιώργο Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα | ΑΠΕ-ΜΠΕ
 
Η σύμβαση παραχώρησης της Cosco, η εκμετάλλευση δηλαδή των δύο προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, που έχει συναφθεί ανάμεσα στον ΟΛΠ και τη ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) για 35 χρόνια είναι αυτό που «καίει» τους Κινέζους και όχι η ακύρωση της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ. Είναι δύο ξεχωριστά κεφάλαια και οι πληροφορίες λένε ότι τα στελέχη της ΣΕΠ δεν συσχετίζουν τα δύο θέματα.
Αποκλειστικός στόχος των Κινέζων είναι να εξασφαλίσουν την παραμονή τους χωρίς προβλήματα στις δύο προβλήτες του ΣΕΜΠΟ στο λιμάνι και αυτός ήταν ο λόγος -απ’ ό,τι φαίνεται- που ο πρέσβης της Κίνας Ζου Ξιαολί επισκέφθηκε τη Δευτέρα τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και χθες τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα. Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι δύο τού ξεκαθάρισαν ότι η ακύρωση της πώλησης ΟΛΠ και ΟΛΘ δεν έχει καμία σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης της Cosco.
Η ανησυχία αυτή φάνηκε εξάλλου και στις δηλώσεις της εκπροσώπου του υπουργείου Εξωτερικών Χουά Τσουνγίνγκ την Τετάρτη, σύμφωνα με τις οποίες «το 2008 η Cosco εξασφάλισε μια σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη των δύο κύριων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό το πρόγραμμα είναι υπόδειγμα αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες και θεωρούμε ότι οι δύο κυβερνήσεις θα παραμείνουν προσηλωμένες στη συνέχιση της συνεργασίας σε διάφορους τομείς, αφού προσκομίζει ωφέλειες και για τους δύο λαούς».
Βέβαια, σύμφωνα με τηλεγράφημα του ΑΠΕ, δηλώσεις έκανε και η εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας, η οποία τόνισε ότι σκοπεύουν να ζητήσουν από την ελληνική κυβέρνηση να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών στην Ελλάδα, ανάμεσά τους και της Cosco.
Το υπουργείο Ναυτιλίας πάντως εμφανίζεται καθησυχαστικό, καθώς χθες με ανακοίνωσή του, μετά τη συνάντηση των Γ. Σταθάκη και Θ. Δρίτσα με τον Κινέζο πρέσβη, έκανε γνωστό ότι «επιβεβαιώθηκε η κοινή θέση των δύο πλευρών για αναβάθμιση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας σε πολλαπλά επίπεδα». Οι δύο υπουργοί και ο πρέσβης συμφώνησαν για τη δρομολόγηση ενός εποικοδομητικού διαλόγου για την ενίσχυση της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας.
Δεν κινδυνεύουν
Πάντως, ναυτιλιακοί κύκλοι έλεγαν στην «Εφ.Συν.» ότι η κατάσταση θα εξελιχθεί κάπως έτσι. Η κυβέρνηση, διατηρώντας τις «κόκκινες γραμμές» που είχε θέσει προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ, σταματάει οριστικά την πώληση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και ξεκινάει συζήτηση για τις συμβάσεις παραχώρησης με σκοπό να πετύχει κάποιους καλύτερους όρους, πιο επωφελείς για την οικονομία.
Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι κινδυνεύουν οι δουλειές της Cosco στο λιμάνι. Αυτό που ενδεχομένως θα συμβεί όταν ξεκινήσει η «επαναδιαπραγμάτευση» είναι στη σύμβαση παραχώρησης να προστεθούν επιπλέον κάποιοι όροι.
Οσο για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ, έλεγαν ότι οι Κινέζοι μπορεί να είχαν δηλώσει ότι θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, όχι όμως από ενδιαφέρον, καθώς η προβλήτα Ι του ΟΛΠ που είχε απομείνει δεν τους πολυενδιέφερε, αλλά για να μην εισχωρήσει «σφήνα» κάποιος ενοχλητικός ανταγωνιστής στα πόδια τους.



 http://www.efsyn.gr/arthro/i-symvasi-tis-cosco-kaiei-toys-kinezoys
Όταν ρωτήθηκε για τις ιδιωτικοποιήσεις και συγκεκριμένα για το λιμάνι του Πειραιά ο κ. Βαρουφάκης απάντησε ότι «προσωπικά σας διαβεβαιώνω ότι η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση (σ.σ. Cosco) έχει την πλήρη στήριξη μου» αν και επισήμανε ότι οι περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις που έχουν γίνει τα τελευταία σήμερα έχουν γίνει αντί πινακίου φακής και τα κέρδη έχουν πάει στη μαύρη τρύπα της αποπληρωμής χρέους.

Η οικοδέσποινα της εκπομπής ρώτησε τον Γιάννη Βαρουφάκη αν εμπιστεύεται τη Γερμανία με τον υπουργό Οικονομικών να απαντά ότι «ναι την εμπιστεύομαι» παραπέμποντας σε παλαιότερο άρθρο του στο οποίο πρέσβευε την άποψη ότι η Ευρώπη έχει ανάγκη από μια ηγεμονική Γερμανία όσον αφορά την οικονομική δραστηριότητα.



Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2015

Η Κίνα μένει στο λιμάνι, ανεξάρτητα από τη πώληση

 
Δεν συσχετίζουν τα στελέχη της θυγατρικής της Cosco, ΣΕΠ ΑΕ την παύση της ιδιωτικοποίησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά (ΟΛΠ) και Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με την παραμονή της εταιρείας στον Πειραιά και την συνέχιση της λειτουργίας των δύο προβλητών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.

Όπως μετέδωσε το europe.chinadaily.com.cn στέλεχος της θυγατρικής της Cosco στην Ελλάδα δήλωσε, την Τετάρτη, ότι ο κινέζικος Όμιλος θα συνεχίσει να λειτουργεί τις δύο προβλήτες του Σ.ΕΜΠΟ στο πλαίσιο της συμφωνίας παραχώρησης για 35 χρόνια, που έχει γίνει ανάμεσα σε ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ, ανεξάρτητα από την κυβερνητική απόφαση για σταμάτημα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.

Όπως είναι γνωστό ο νέος αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρής Δρίτσας τόσο σε δηλώσεις του μετά την ορκωμοσία της κυβέρνησης όσο και στην ομιλία του στην τελετή παράδοσης- παραλαβής του υπουργείου ξεκαθάρισε ότι σταματάει, άμεσα, η διαδικασία πώλησης του 67% των μετοχών των ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Ο κ. Δρίτσας σημείωσε ότι το αίτημα για να σταματήσει η πώληση του ΟΛΠ είχε συσπειρώσει τη συντριπτική πλειοψηφία των φορέων της πόλης και είναι χαρακτηριστικό ότι η ανακοίνωση του υπουργού έγινε δεκτή με θερμά χειροκροτήματα όχι μόνο από πλευράς εργαζόμενων αλλά και από παριστάμενους εκπροσώπους του εφοπλιστικού κόσμου.

Να σημειώσουμε ότι ο μόνος φορέας, που είχε ταχθεί υπέρ της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ήταν η Διεθνής Ναυτική Ένωση.

Σύμφωνα, πάντα, με το europe.chinadaily.com.cn  ένας ανώτερος αξιωματούχος της ΣΕΠ ΑΕ,  ο οποίος μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας, είπε ότι ο κ. Δρίτσας αναφερόταν στην Προβλήτα Ι και άλλων εγκαταστάσεων που ανήκουν στην ΟΛΠ, μη συμπεριλαμβανομένου της Προβλήτα ΙΙ και Προβλήτα ΙΙΙ λειτουργεί από τη ΣΕΠ ΑΕ..

Επισήμως, πάντως, η ΣΕΠ ΑΕ αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με την αναστολή της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης ενώ, σύμφωνα με το europe.chinadaily.com.cn , η Κίνα ανέμενε να υπάρξει επίσημη επιβεβαίωση της νέας κυβέρνησης σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ελλάδα.

«Έχουμε ακούσει τις αναφορές και περιμένουμε την Ελλάδα να τοποθετηθεί στο θέμα», είπε, την Τετάρτη, στην καθημερινή ενημέρωση, ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών Χούα Chunying.

Έτσι, το πρωί της Πέμπτης, ο πρέσβης της Κίνας κ. Zou Xiaoli, μαζί με αντιπροσωπεία της Πρεσβείας ζήτησε και είχε συνάντηση στον Πειραιά με τον υπουργό Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη και τον Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, επιβεβαιώθηκε, για μια ακόμα φορά, η αναφορά του κ. Δρίτσα ότι το θέμα της αναστολής της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ δεν αφορά τις σχέσεις με την κινέζικη εταιρεία καθώς- όπως έχει πει ο υπουργός- οι συμφωνίες θα γίνουν σεβαστές.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας «κατά τη συνάντηση επιβεβαιώθηκε η κοινή θέση των δύο πλευρών για αναβάθμιση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας,σε πολλαπλά επίπεδα, με αναγνώριση των αρχών της ισότητας, της αμοιβαίας ωφέλειας, και με σεβασμό στον πολιτισμό και την μακραίωνη ιστορία των δύο λαών».

«Οι δύο Υπουργοί και ο κ. Πρέσβης συμφώνησαν για την δρομολόγηση ενός εποικοδομητικού διαλόγου για την ενίσχυση της αμοιβαίας συνεργασίας», αναφέρεται στην ανακοίνωση.


Pireas2Day.gr

China's port project in Greece not affected by privatization reversal

Updated: 2015-01-29 08:17

(Xinhua)















China's port project in Greece not affected by privatization reversal
A man fishes on a pier as the ferries are moored in the port of Piraeus, near Athens, April 16, 2013. [Photo/IC]
ATHENS -- Chinese shipping conglomerate COSCO Group will continue to run two container terminals of Piraeus port in Greece under a 35-year concession agreement, after Greece's newly elected government has decided to halt its privatization, an official with the COSCO subsidiary in Greece said on Wednesday.
On Monday, left-wing SYRIZA party leader Alexis Tsipras was sworn in as Greece's new prime minister after winning Sunday's national elections.
One of the first decisions announced by the new government was to stop the planned sale of a 67-percent stake in the Piraeus Port Authority (PPA). COSCO is among one of the suitors for the privatization of PPA.
"The public character of Piraeus port will be maintained. The privatization stops right here, right now," Greek Alternate Shipping Minister Theodoros Dritsas told media on Tuesday.
A senior official of the Piraeus Container Terminal (PCT), a subsidiary of the COSCO, who spoke on condition of anonymity, said Dritsas was referring to Pier I and other facilities owned by the PPA, not including Pier II and Pier III operated by PCT.
Regarding further information about the suspension, the PCT official said the company had not been notified on this matter and refused to comment.
Dritsas said on Wednesday the government will not proceed with PPA's privatization, because the "entire local community opposes this plan."
Dritsas also said that "Greek people are connected with relations of friendship and solidarity with the Chinese people."
China is seeking confirmation of Greece's new government about the privatization of Piraeus port, Greece's biggest port.
"We have noticed the reports, and are checking with Greece about the issue," Foreign Ministry spokesperson Hua Chunying told a daily press briefing on Wednesday.
Piraeus port has been run by the PCT after the financial crisis in 2008.
Commercial traffic through the port has increased eight-fold since COSCO's takeover, attracting international giants such as ZTE and Hewlett-Packard to use the cargo terminals as logistics centers for their products.


 http://europe.chinadaily.com.cn/business/2015-01/29/content_19434743.htm

ΚΑΘΕΤΟ ΤΟ ''ΟΧΙ'' ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ...

Οι θέσεις της νέας κυβέρνησης για θέματα λιμενικής πολιτικής με επίκεντρο τον Πειραιά και την  Cοsco  έχει ...
προκαλέσει σύγχυση στους μην γνωρίζοντες  σε βάθος το θέμα αφού συγχέουν την ιδιωτικοποίηση τόσο του ΟΛΠ  όσο και του ΟΛΘ με την αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης στους Κινέζους δύο προβλητών της ΙΙ και της ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται όμως για διαφορετικές υποθέσεις.


Κάθετο είναι το «όχι»  της κυβέρνησης  στις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών και ειδικά στην πώληση του  67% της ΟΛΠ ΑΕ. «Όλοι οι φορείς της Ναυτιλίας και του Πειραιά δεν είδαν θετικά την εξέλιξη για την πώληση του ΟΛΠ. Αυτή η κυβέρνηση έρχεται να δικαιώσει την τεκμηριωμένη άποψή τους. Ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα πρέπει να διατηρηθούν σε άλλη βάση που θα αποτελέσει την προϋπόθεση για την  ανασυγκρότησή τους», ξεκαθάρισε ο  αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, ενώ συμπλήρωσε ότι διασώζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού. Η διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ  βρίσκεται στη δεύτερη φάση της, όμως, δεν υπάρχει εξέλιξη εδώ και μήνες. Η μη πώληση του ΟΛΠ διατηρεί τον δημόσιο χαρακτήρα του, κάτι που θέλουν όλοι οι φορείς της ναυτιλίας αλλά και του Πειραιά, οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, αλλά κατά βάθος και η Cosco. Και  αυτό γιατί οι Κινέζοι θα προχωρούσαν  στην πλειοδοσία για την απόκτηση του ΟΛΠ  μόνο εάν συνεχιζόταν η διαδικασία και παρέμενε στο παιχνίδι και κάποιος  άλλος ενδιαφερόμενος. Και αυτό γιατί δεν θα ήθελαν κάποιον άλλον μέσα στα πόδια τους. Παραμένοντας  ο ΟΛΠ στο Δημόσιο οι Κινέζοι δεν έχουν λόγο να ανησυχούν, αφού είναι τεράστιο μέγεθος με τις δύο προβλήτες που διαχειρίζονται, την ΙΙ και την ΙΙΙ,  οπότε κανείς δεν θα μπορέσει να τους ανταγωνιστεί.

Τα ερωτήματα για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ μέχρι να βγει η νέα κυβέρνηση ήταν πολλά και παραμένουν και θα μείνουν αναπάντητα αφού παγώνει η διαδικασία.

Στελέχη του Λιμανιού επισημαίνουν: «Yπάρχουν σοβαρά ερωτήματα που αντικρούουν τις αποφάσεις της απερχόμενης συγκυβέρνησης  Κυβερνήσεως και του ΤΑΙΠΕΔ για την οριστική πώληση της ΟΛΠ Α.Ε σε ιδιώτες. Η Τρόικα σε όλα τα Μνημόνια ζητούσε την πώληση του 23% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε και της ΟΛΘ Α.Ε μέσω παραχωρήσεων σε ιδιώτες.  Ποτέ δεν ζήτησε την πώληση του 67%. Δεν ελήφθησαν ποτέ υπ’ όψιν οι ρήτρες του νέου κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη λιμενική αγορά, με αποτέλεσμα οι προτάσεις του ΤΑΙΠΕΔ να συγκρούονται πλήρως με τις διατάξεις του νέου Ευρωπαϊκού κανονισμού που απαιτεί τουλάχιστον δύο διαχειριστές για κάθε λιμάνι. Δεν έχει ακόμη απαντηθεί ένα σημαντικό ερώτημα.  Γιατί ο ΤΑΙΠΕΔ δεν επέλεξε την πώληση του 51%, ποσοστό που αποτελεί πλειοψηφικό πακέτο για ιδιώτες, αλλά κατέφυγε στο 67%» και καταλήγουν: «Μήπως όλες οι πιο πάνω προϋποθέσεις έχουν παραγκωνισθεί σκόπιμα ή μήπως από απροσεξία των υπευθύνων του ΤΑΙΠΕΔ;»

Η αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης

Το άλλο θέμα είναι η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης  παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην Cosco, η οποία λειτουργεί την προβλήτα ΙΙ, το αριστερό τμήμα της ΙΙΙ και άρχισε να κατασκευάζει και το δυτικό κομμάτι μετά την υπογραφή του Φιλικού Διακανονισμού με τον ΟΛΠ. Γεγονός που την καθιστά κυρίαρχη στην ανατολική  Μεσόγειο.

Η κυβέρνηση χαμηλώνει τους τόνους  αφού μετά την αρχική, κάθετη τοποθέτηση των στελεχών της, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θόδωρος Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου, εμφανίστηκε πιο διαλλακτικός. «Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Θέλουμε κάθε τέτοια σύμβαση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή την συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα και τον κινεζικό λαό», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίτσας.

Από την πλευρά του ο νέος υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης, για την λιμενική πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση επεσήμανε: «Η Ελλάδα θα παραμείνει διεθνής κόμβος μεταφορών. Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές, ώστε η λιμενική υποδομή να γίνει χώρος τεράστιας διεθνούς εμβέλειας».


Θέση για  το θέμα πήρε ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης όποιος για τη λιμενική πολιτική επεσήμανε ότι είναι σημαντικό να μη διαταραχθεί η σχέση στρατηγικής σημασίας με την Κίνα και δημιουργηθεί ανασφάλεια  στο επενδυτικό περιβάλλον εφόσον γίνει αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με την Cosco.
  Η Κίνα «ανησυχεί» για το τέλος ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ


Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας εξέφρασε τη «μεγάλη ανησυχία του» για τη διακοπή της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας εξέφρασε τη «μεγάλη ανησυχία του» για τη διακοπή της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που ανακοινώθηκε από τη νέα ελληνική κυβέρνηση, τη στιγμή που ο κινεζικός όμιλος Cosco ήταν υποψήφιος για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.
«Σκοπεύουμε να ζητήσουμε από την ελληνική κυβέρνηση να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών στη Ελλάδα, ανάμεσά τους και της Cosco», δήλωσε ο Σεν Ντανιάνγκ, εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείο Εμπορίου.
Η πρώτη αντίδραση ήρθε χθες από το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας. «Το 2008, ο όμιλος Cosco εξασφάλισε μία σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη των δύο κύριων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα Πειραιώς. Αυτό το πρόγραμμα είναι υπόδειγμα αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες και θεωρούμε, ότι οι δύο κυβερνήσεις θα παραμείνουν προσηλωμένες στη συνέχιση της συνεργασίας σε διάφορους τομείς, αφού προσκομίζει ωφέλειες και για τους δύο λαούς» δήλωσε η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών, Χουά Τσουνγίνγκ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2015

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΡΙΤΣΑ

China Daily: Η νέα κυβέρνηση σταματάει τα σχέδια της Cosco στον Πειραιά -Τι θα γίνει με την ιδιωτικοποίηση

China Daily: Η νέα κυβέρνηση σταματάει τα σχέδια της Cosco στον Πειραιά -Τι θα γίνει με την ιδιωτικοποίηση
Μπορεί να μην υπήρξε επίσημη, κεντρική ανακοίνωση επί του θέματος, ωστόσο τα μηνύματα που έλαβαν οι Κινέζοι αξιωματούχοι για τα σχέδια της Cosco στον Πειραιά δεν είναι και τα πλέον θετικά. Όπως αναφέρει η China Daily, η νέα κυβέρνηση σταματάει την πώληση του λιμανιού του Πειραιά στην Κίνα.
Σημειώνει πως η πρώτη δήλωση του αναπληρωτή υπουργού, αρμόδιου για τη Ναυτιλία, Θοδωρή Δρίτσα είναι ενδεικτική. Ο κ. Δρίτσας αμέσως μετά την ορκομωσία της νέας κυβέρνησης είπε για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά πως «η συμφωνία με την Cosco θα αναθεωρηθεί προς όφελος του ελληνικού λαού».
Η εφημερίδα σημειώνει πως η συμφωνία για το λιμάνι (ήτοι η σχεδιαζόμενη πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ) θεωρείται ένα καλό παράδειγμα της συνεργασίας των δύο χωρων και είχε μπει στα σκαριά επί πρωθυπουργίας Αντώνη Σαμαρά, με την Cosco να διατρανώνει πως η επέκτασή της στο λιμάνι θα δημιουργούσε πάρα πολλές θέσεις εργασίας. Ωστόσο, αναφέρεται στο ρεπορτάζ, προεκλογικά ο κ. Τσίπρας είχε ανακοινώσει πως θα σταματήσει την πώληση των κρατικών περιουσιακών στοιχείων της Ελλάδας και μέσα σε αυτά εντάσσονται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δύο θέματα που ενδιαφέρουν άμεσα τους Κινέζους, καθώς εδώ και καιρό έχουν εκφράσει με κάθε τρόπο το ενδιαφέρον τους να εμπλακούν σε περίπτωση πώλησης.
Όπως σημειώνει γι' αυτό τον λόγο ο πρωθυπουργός της Κίνας, Λι Κετσιάνγκ, είχε επισκεφθεί πρόσφατα την ελληνική πρωτεύουσα -και όχι μόνο- και είχε εντατικές συνομιλίες με τον Αντώνη Σαμαρά, βάζοντας σε ράγες τις επόμενες κινήσεις και των δύο πλευρών.

Τρίτη, 27 Ιανουαρίου 2015


"Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σταματάει εδώ"...

Δρίτσας: Η ναυτιλία θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη...


"Μπροστά μας έχουμε πολλές μεγάλες προκλήσεις. Τα νησιά και η...
ναυτιλία θα παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας. Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σταματάει εδώ. Το ΤΑΙΠΕΔ θα αναστείλει τις διαδικασίες για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του λιμανιού του Πειραιά", τόνισε, σε δηλώσεις του, έξω από το Προεδρικό Μέγαρο, λίγο πριν την ορκωμοσία του ο νέος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας...
newsbeast.gr

Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2015

Άνθρωποι και επιτόκια


Ο Α. Σαμαράς εγκαινίασε έργο που δεν έχει άδεια!
Προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα εκλογικά συμφέροντα της Ν.Δ., η διοίκηση της ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco) οργάνωσε φιέστα με καλεσμένο μόνο τον Αντ. Σαμαρά και κανέναν άλλο για τα εγκαίνια δήθεν του έργου του δυτικού προβλήτα III.

Είναι χαρακτηριστικό της βιασύνης τους, ώστε έστειλαν προσκλήσεις για τα εγκαίνια της Πέμπτης 22 Ιανουαρίου μόλις την Τρίτη 20 Ιανουαρίου!

Όμως το έργο αυτό, το οποίο σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης πρέπει  να αρχίσει εντός 3 μηνών, δηλαδή μέχρι τέλος Μαρτίου, δεν έχει ακόμα άδεια κατασκευής, αφού ο αρμόδιος Υπουργός ΥΝΑ κ. Μ. Βαρβιτσιώτης δεν έχει υπογράψει την Υπουργική Απόφαση που απαιτείται, ούτε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά έχει χορηγήσει άδεια κατασκευής, σύμφωνα με το νόμο και τη Σύμβαση. Επομένως παρέστησαν σε παράνομο έργο.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι τα απαιτούμενα έγγραφα η ΣΕΠ, τα κατέθεσε επίσημα στον ΟΛΠ και τα υπέγραψε ο εκπρόσωπός της μόλις την Τετάρτη 21 Ιανουαρίου!!!, μαζί με φακέλους που έλλειπαν, δηλαδή μία μέρα πριν τα εγκαίνια!

Φυσικά στα προεκλογικά εγκαίνια αυτά δεν παρέστη κανένας δήμαρχος, κανένας φορέας του λιμανιού και φυσικά ούτε η διοίκηση του ΟΛΠ.

Στο μεταξύ "φουντώνουν" οι φήμες ότι κρίση ξέσπασε στη μητρική εταιρία της ΣΕΠ την Cosco PASIFIC, της οποίας ο Πρόεδρος Li Yunpeng παραιτήθηκε, ενώ ο Πρόεδρος της ΣΕΠ cpt Fu αποχωρεί κι αυτός για την Κίνα. Σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξαν και μέσα στη ΣΕΠ έντονες αντιδράσεις για τα εγκαίνια αυτά, που θα φανούν τις επόμενες μέρες.

Χρειάζονται σχόλια για τον πανικό τους;


Pireas2Day.gr

Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2015

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ( ΟΜ. Υ. Λ. Ε )

Οδ. Ανδρούτσου 1 & Κανάρη, 18648-Δραπετσώνα, Τηλ.: 210-4630446, Fax : 210-4614655
E-mail : omyle@olp.gr, website : www.omyle.gr

ΕΝΩΣΗ ΜΟΝΙΜΩΝ & ΔΟΚΙΜΩΝ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ ΟΛΠ

Tηλ.: 2104614825 - 2104615721 Fax: 2104611273 E-mail: dockers@otenet.gr www.dockers.gr

Πειραιάς 22.1.2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Προπαγανδιστική προεκλογική επίσκεψη του Αντώνη Σαμαρά στην COSCO
Για μια ακόμα φορά βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Ο Πρωθυπουργός Αντώνης
Σαμαράς επισκέπτεται για έκτη φορά το Terminal της COSCO (ΣΕΠ) προκειμένου με
προπαγανδιστικά παίγνια να μετατρέψει ένα ξεπούλημα σε δήθεν μεγάλη επένδυση. Είναι
σίγουρο, ότι θα υποσχεθεί εικονικές θέσεις εργασίας στην περιοχή του Πειραιά, όπου η
ανεργία και η ανέχεια καλπάζει. Δυστυχώς, για αυτόν η πραγματικότητα που βιώνουν οι
εργαζόμενοι στο λιμάνι αλλά και οι πολίτες του Πειραιά είναι διαφορετική και δεν μπορεί να
την αναστρέψει ο διαφημιστής της COSCO κ. Αντώνης Σαμαράς.
Να ποια είναι η αλήθεια .
Παραδόθηκε το 2009 η προβλήτα ΙΙ του ΟΛΠ στην COSCO η οποία είχε κατασκευασθεί με
κεφάλαια από την κερδοφόρο λειτουργία του ΟΛΠ.
Επίσης παραδόθηκε η δυνατότητα κατασκευής της προβλήτας ΙΙΙ. Έναντι αυτού
απεμπολήθηκαν έσοδα 110 εκ. € τα οποία εισέπραττε ο Ο.Λ.Π ενώ καθορίστηκε ετήσιο
ενοίκιο 30 εκ. € περίπου
Με δεύτερο λεγόμενο Φιλικό διακανονισμό παραδόθηκε η δυτική πλευρά της προβλήτας ΙΙΙ
χωρίς διαγωνιστική διαδικασία και τροποποιώντας βασικό όρο της αρχικής σύμβασης
παραχώρησης αυτό του «εγγυημένου ανταλλάγματος» βυθίζοντας την οικονομική
προοπτική του ΟΛΠ και αναλαμβάνοντας το επιχειρηματικό ρίσκο της COSCO το Ελληνικό
δημόσιο. Όλα αυτά έγιναν παραχαράσσοντας τον ελάχιστο όρο που έθεσε το ελεγκτικό
συνέδριο και για αυτό έχουμε προσφύγει στην Ελληνική Δικαιοσύνη.
Η απασχόληση με την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ έχει μειωθεί στο Λιμάνι του Πειραιά
αφού απομακρύνθηκαν βίαια με αναγκαστική «εθελουσία» 450 εργαζόμενων από τον
Ο.Λ.Π και σήμερα απασχολούνται στην COSCO 250 εργαζόμενοι με εξαρτημένη εργασία
και αντίστοιχος αριθμός περιοδικά μέσω εργολάβου.
Οι συνθήκες εργασίας στην ΣΕΠ (COSCO) όπως αποδείχτηκε το περασμένο καλοκαίρι
είναι άκρως μεσαιωνικές και μοναδικές στα Ευρωπαϊκά Λιμάνια.
Ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ταυτόχρονα έχει υποσχεθεί το 67% του Μετοχικού
Κεφαλαίου του Ο.Λ.Π στην COSCO, μεθοδεύοντας ένα απόλυτο ξένο μονοπώλιο.
Αυτή είναι η αλήθεια

Στα εγκαίνια του Προβλήτα III ο Αντ. Σαμαράς


Παίζει το χαρτί της πόλωσης EUROKINISSI/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς θα εγκαινιάσει σήμερα (22/01) στις 17.00 στον Πειραιά, το έργο της επέκτασης του Προβλήτα III, «που καθιστά το λιμάνι από τα σημαντικότερα της Ευρώπης», σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Μαξίμου.
Για το λόγο αυτό, όπως σημειώνεται, η προγραμματισμένη την ίδια ώρα εγγραφή συνέντευξης στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, δεν θα πραγματοποιηθεί.



efsyn.gr

Κυριακή, 18 Ιανουαρίου 2015

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | ΚΑΠΤΕΝ FU CHENG QIU

«Δεν βλέπω τον λόγο η νέα κυβέρνηση να αλλάξει τη συμφωνία με την Cosco»

«Δεν βλέπω τον λόγο η νέα κυβέρνηση να αλλάξει τη συμφωνία με την Cosco»
Κάπτεν Fu Cheng Qiu, διευθύνων σύμβουλος ΣΕΠ (θυγατρική Cosco)
Προβληματισμό για τον βαθμό που η πολιτική αβεβαιότητα επηρεάζει τους πελάτες της εταιρείας εκφράζει ο διευθύνων σύμβουλος του ΣΕΠ, τονίζοντας πως οι επιχειρήσεις θέλουν ένα σταθερό πολιτικό περιβάλλον στις χώρες που δραστηριοποιούνται. Ο κάπτεν Fu Cheng Qiu, στην πρώτη του συνέντευξη μετά την επικύρωση του Φιλικού Διακανονισμού με τον ΟΛΠ από τη Βουλή σημειώνει πως δεν βλέπει τον λόγο που μια μελλοντική κυβέρνηση θα έθετε θέμα επανεξέτασης της συμφωνίας και προσθέτει πως η Cosco θα συνεργαστεί και με τη νέα κυβέρνηση, προκειμένου να καταστεί ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και διαμετακομιστικός κόμβος για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα

Ύστερα από πολλές αναβολές και καθυστερήσεις ο περίφημος Φιλικός Διακανονισμός μεταξύ του ΟΛΠ και της ΣΕΠ επικυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων. Σε περίπτωση που δεν προχωρούσε η οριστικοποίηση της συμφωνίας υπήρχε Plan B, το οποίο περιελάμβανε και την αποχώρησής σας;
Με δεδομένο ότι ο Φιλικός Διακανονισμός έχει ήδη επικυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων θα προτιμούσα να μην απαντήσω στην ερώτηση αυτή.
Εάν τεθεί θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της συμφωνίας από επόμενη κυβέρνηση της χώρας, τι προτίθεστε να κάνετε; Και το λέω αυτό, γιατί έχετε αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις στο παρελθόν στη χώρα μας, όταν είχε τεθεί θέμα επανεξέτασης της σύμβασης από κόμμα που διεκδικούσε την εξουσία...
Καταρχάς, πρέπει να πω ότι δεν έχουμε αντιμετωπίσει πότε παρόμοια κατάσταση στο παρελθόν. Παρόλα αυτά, πραγματικά δεν βλέπω το λόγο η κυβέρνηση να μπει σε μια τέτοια διαδικασία, τη στιγμή που η συμφωνία μεταξύ των δυο εταιρειών (ΟΛΠ και ΣΕΠ) έχει επικυρωθεί από την ελληνική Βουλή μετά και την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων νομικών διαδικασιών στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης από το ελληνικό Κοινοβούλιο δηλώσατε πως θα ξεκινήσατε άμεσα τις επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στον Πειραιά. Πότε αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες κατασκευής και ποιο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των επενδύσεων;
Όπως έχω υποσχεθεί, θα ξεκινήσουμε τις επενδύσεις για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών του Πειραιά, δηλαδή την κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ μέσα στον Ιανουαρίου και εκτιμούμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί νωρίτερα από το 2018.
Πώς κρίνετε την μέχρι σήμερα παρουσία στην Ελλάδα και ποιοι είναι τώρα, οι επόμενοι στόχοι που θέτετε σε επίπεδο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων;
Όπως έχω πει ξανά στο παρελθόν, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την μέχρι σήμερα παρουσία μας στην Ελλάδα και τη συνεργασία με τους Έλληνες και την ελληνική πολιτεία. Ξεκινήσαμε το 2010, διακινώντας αρχικά 685.000 TEUS και στο τέλος του 2014 διαχειριστήκαμε σχεδόν 3.000.000 TEUS (εμπορευματοκιβώτια). Αυτή η υψηλή επίδοση είναι αποτέλεσμα σκληρής από την οικογένεια του ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco), Κινέζων και Ελλήνων, μάνατζερ και εργαζομένων, όλων μαζί.
Να τονίσω ότι στον ΣΕΠ εργάζονται μόλις επτά Κινέζοι μάνατζερ και όλοι υπόλοιποι είναι Έλληνες. Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο και τα επόμενα χρόνια. Στόχος μας είναι όταν ολοκληρωθεί και ο άλλος προβλήτας να φθάσουμε να διακινούμε συνολικά 6.000.000 TEUS (κοντέινερ).
Να σημειωθεί πως από την πρώτη στιγμή που ήρθε η Cosco στην Ελλάδα, το 2009, έχει επενδύσει περίπου 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές, νέες τεχνολογίες και ανθρώπινο δυναμικό, φέρνοντας τον Πειραιά στην 43η θέση του πίνακα των 100 μεγαλύτερων λιμανιών του κόσμου, στην πρώτη δεκάδα των λιμανιών της Ευρώπης και στα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου.
Σε δύο χρόνια από σήμερα με τις νέες επενδύσεις στον ΣΕΜΠΟ ΙΙΙ του ΟΛΠ τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια υπολογίζεται, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, της Cosco και της Εθνικής Τράπεζας, να αγγίξουν τα 4,7 εκατομμύρια από περίπου 3 εκατομμύρια το 2012, εκτοξεύοντας τον Πειραιά σημαντικά υψηλότερα από το λιμάνι της Βαλένθια, που βρίσκεται τώρα στην πρώτη θέση της Μεσογείου με 4,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία της Containerization International. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου, στην τρίτη η Αλτζεσίρα της Ισπανίας και στην τέταρτη το τουρκικό Αμπαρλί.
Με τις νέες επενδύσεις που θα ξεκινήσει στο λιμάνι του Πειραιά, αναμένεται να δημιουργηθούν 200 θέσεις εργασίας στο στάδιο κατασκευής και στη συνέχεια 800 μόνιμες θέσεις απασχόλησης. Υπολογίζεται πως δύο χρόνια από την έναρξη των εργασιών θα έχουν κατασκευαστεί τα πρώτα 450 μέτρα, ενώ τα επόμενα 350 μέτρα και η ολοκλήρωση της κατασκευής θα έχει γίνει 15 μήνες αργότερα, μετατρέποντας τον Πειραιά σε κομβική πύλη για την είσοδο προϊόντων από την Ασία στη Νότια και Κεντρική Ευρώπη.
Τα σχέδια της Cosco αναφορικά με την παρουσία της στην Ελλάδα δεν σταματούν στον Φιλικό Διακανονισμό. Η πλευρά των Κινέζων έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στον ΟΛΠ στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης και παράλληλα είναι ανάμεσα στους επενδυτές που έχουν καταθέσει πρόταση για την ανάπτυξη εμπορευματοκιβωτίου στο Θριάσιο Πεδίο.
ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
Προβληματισμός για τις πολιτικές εξελίξεις
Αρκετοί ξένοι επιχειρηματίες εκφράζουν την ανησυχία τους για την πολιτική αβεβαιότητα και την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας. Εσάς, πόσο σας προβληματίζει η πολιτική κατάσταση στη χώρα;
Είναι προφανές ότι μας ενδιαφέρει η πολιτική κατάσταση στη χώρα, και πώς αυτή επηρεάζει ή θα επηρεάσει μελλοντικά τους πελάτες μας, οι οποίοι θέλουν ένα σταθερό πολιτικό και θρησκευτικό περιβάλλον στις χώρες που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά. Εμείς, και τα πέντε χρόνια που είμαστε παρόντες στην Ελλάδα μάθαμε να συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση και να συμμορφωνόμαστε πλήρως με τους νόμους και την ελληνική νομοθεσία. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και με την επόμενη κυβέρνηση της χώρας, με στόχο μια αμοιβαία επωφελής συνεργασία για το καλό του Πειραιά και της Ελλάδας συνολικά. Το όραμά μας είναι να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, κόμβος για το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και διαμετακομιστικό κέντρο για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη. Ένα διεθνές κέντρο διανομής που προσφέρει υψηλής προστιθέμενης αξίας μεταφορικές υπηρεσίες αλλά και κόμβος για τα εμπορεύματα που διακινούνται μέσω Ελλάδας.
  • «Ξεκινήσαμε το 2010, διακινώντας αρχικά 685.000 TEUS και στο τέλος του 2014, διαχειριστήκαμε σχεδόν 3.000.000 TEUS (εμπορευματοκιβώτια). Στόχος μας είναι όταν ολοκληρωθεί και ο άλλος Προβλήτας, να φθάσουμε να διακινούμε συνολικά 6.000.000 TEUS (κοντέινερ) από το λιμάνι του Πειραιά».
  • «Τα χρόνια που είμαστε στην Ελλάδα μάθαμε να συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση και να συμμορφωνόμαστε πλήρως με τους νόμους και τη νομοθεσία. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και με την επόμενη κυβέρνηση της χώρας».


 http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26520&subid=2&pubid=113429083