Πέμπτη, 30 Απριλίου 2015

ΕΝΩΣΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΩΝ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ Ο.Λ.Π.

Tηλ.: 2104614825 - 2104615721 Fax: 2104611273 E-mail: dockers@otenet.gr www.dockers.gr

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΟΠΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΡΓΑΤΩΝ Ο.Λ.Π.

ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ 1 & ΚΑΝΑΡΗ, 186 48 ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ- ΠΕΙΡΑΙΑ

Τηλ.: 2104060912 – Fax: 2104060913 E-mail: arx-epoptes@olp.gr

Πειραιάς 29.4.15

                                               Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

1 Μάη. Μέρα μνήμης και αγώνα
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν στην απεργία της Πρωτομαγιάς, μια
ημέρα που οι εργαζόμενοι τιμούν τους αγώνες και τις θυσίες της εργατικής τάξης και
επαναπροσδιορίζουν τους στόχους και τις διεκδικήσεις τους.
Η φετινή Εργατική Πρωτομαγιά, παρά την κυβερνητική αλλαγή, βρίσκει τους εργαζόμενους
της χώρας μας ακόμη στο επίκεντρο μιας σκληρής ταξικής και πολιτικής μάχης, με τους
μηχανισμούς της τρόικας και των θεσμών να επιμένουν στους εκβιασμούς για την συνέχιση
των μνημονιακών πολιτικών, την οικονομική ασφυξία και τελικά την πλήρη υποταγή της
χώρας.
Οι προγραμματικές δηλώσεις, έγιναν με ανακούφιση αποδεκτές από το μεγαλύτερο μέρος των
εργαζομένων δίνοντας την ελπίδα ότι θα τερματιστεί η λιτότητα και το ξεπούλημα της χώρας.
Πρέπει αρχίσει να αναπτύσσεται μια καινούργια μορφή κινητοποιήσεων, απαιτώντας να
εφαρμοστούν οι προγραμματικές δεσμεύσεις, με στόχο η κυβέρνηση να μην αναδιπλωθεί και
να μην υποχωρήσει στις απαιτήσεις των πιστωτών και των εργοδοτών.
Στη πρώτη γραμμή των αγώνων πρέπει να είναι αυτοί κατά των ιδιωτικοποιήσεων που
ξεπουλούν παραγωγικά εργαλεία στα χέρια μεγάλων οικονομικών συμφερόντων,
υπονομεύοντας τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας. Το Λιμάνι του Πειραιά, αποτελεί ένα
πολύ σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο για τη χώρα που δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να
χαθεί, είτε εξ’ολοκλήρου, είτε κατατετμημένο σε ντόπια ή ξένα οικονομικά συμφέροντα.
Το δημόσιο λιμάνι παραμένει κεντρικό αίτημα για τους κοινωνικούς φορείς της
ευρύτερης περιοχής του Πειραιά όπως τα συνδικάτα, τα επιμελητήρια, την τοπική
αυτοδιοίκηση αλλά και γενικότερα την τοπική κοινωνία, επειδή μπορεί πράγματι να
βοηθήσει στην ανάπτυξη του Πειραιά.
Για άλλη μια φορά, ο ρόλος των συνδικάτων είναι αναντικατάστατος, για να υπερασπιστούν τα
συμφέροντα της εργατικής τάξης και να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους.
Στην ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ.
Διεκδικούμε τήρηση των προγραμματικών δεσμεύσεων, δουλειά, μισθούς, συντάξεις με
αξιοπρέπεια. Υγεία, παιδεία, κοινωνικά αγαθά για όλους.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους στην Πρωτομαγιάτικη Απεργιακή Συγκέντρωση στο
Πασσαλιμάνι, στις 10:00 π.μ
.

ΓΙΑ ΠΟΥΛΗΜΑ ΛΟΙΠΟΝ


Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015

Τρίτη, 28 Απριλίου 2015

Τσίπρας: Ποιες αποκρατικοποιήσεις θα προχωρήσει η κυβέρνηση

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε την πεποίθηση, μιλώντας στον Νίκο Χατζηνικολάου και "στον ενικό" ότι η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ θα ψηφίσει μία συμφωνία με τους δανειστές που θα βασίζεται σε έναν έντιμο συμβιβασμό.
Αναφερόμενος στις ιδιωτικοποιήσεις, ο κ. Τσίπρας είπε ότι οι δανειστές θέλουν τα έσοδά τους να διατεθούν για το δημόσιο χρέος, ενώ η κυβέρνηση ζητά ένα μέρος τους τουλάχιστον να πάει για τη στήριξη των ασφαλιστικών ταμείων.
Ο πρωθυπουργός είπε ότι στις ιδιωτικοποιήσεις που συμφωνεί η κυβέρνηση περιλαμβάνονται κάποια ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ (αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ), ο ΔΕΣΦΑ, ο ΟΔΙΕ, ο Αστέρας Βουλιαγμένης, ενώ ζητά επαναξιολόγηση των συμβάσεων για τον ΟΛΠ και τα περιφερειακά αεροδρόμια. 



Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015

Οι Ευρωπαίοι ετοιμάζουν πόλεμο στον Πειραιά



Του Ηλία Γ. Μπέλλου

Ο γενικός γραμματέας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ναυτικού Δικαίου (European Maritime Law Organisation ή EMLO) κάλεσε τα λιμάνια της βορείου Ευρώπης και ειδικά αυτά του Αμβούργου, της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ, εμμέσως πλην σαφώς, να στραφούν νομικά εναντίον της αξιοποίησης του Πειραιά εφόσον η Cosco επικρατήσει στον σχετικό διαγωνισμό αξιοποίησής του ΟΛΠ.
Μιλώντας επί ελληνικού εδάφους και στα πλαίσια του ετήσιου εαρινού συνέδριου της EMLO, ο κύριος Guus Braakman, ολλανδός και δικηγόρος στο επάγγελμα, μίλησε ανοιχτά για την απειλή που συνιστά για τα μεγάλα βορειοευρωπαϊκά λιμάνια η μεγέθυνση της παρουσίας της Cosco στον Πειραιά και δεν δίστασε μάλιστα να καλέσει τα λιμάνια αυτά να προβούν σε νομικές προσφυγές κατά της Cosco εάν το deal προχωρήσει.
Στην πιο σαφή μέχρι τώρα δημόσια παραδοχή βόρειο-ευρωπαίου παράγοντα, πως ο Πειραιάς απειλεί συμφέροντα των βορείων εταίρων μας, συνέστησε μάλιστα η προσφυγή να εστιαστεί στην κρατική τραπεζική στήριξη που ισχυρίστηκε πως απολαμβάνει η Cosco από το Πεκίνο.
Προσέξτε: Δεν ισχυρίστηκε πως θα διαμορφώσει μονοπώλιο, όπως πολλοί στην Ελλάδα κατά καιρούς εκτιμούν. Αντιθέτως, επεσήμανε πως η Cosco είναι μέλος μιας συμμαχίας ναυτιλιακών τακτικών δρομολογίων, της CKYHE Alliance (απαρτίζεται από την κινεζική COSCO, την Ιαπωνική K-Line, την ταϊβανέζικη Yang Ming, την νοτιοκορεάτικη Hanjin Shipping Company και την ταϊβανέζικη Evergreen και ελέγχει μερίδιο της τάξης του 25% στα δρομολόγια Ασίας-Β. Ευρώπης κατά δήλωση του γ.γ. της EMLO ) και η εδραίωση της στον Πειραιά μπορεί να φέρει περεταίρω φορτία από το εκ της Ασίας εισερχόμενο στην Ευρώπη εμπόριο. Φορτία που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσαν τα λιμάνια του Αμβούργου, της Αμβέρσας, του Ρότερνταμ και άλλα. Και κατά λογική συνέπεια η Cosco με τους εταίρους της θα πλήξουν τα συμφέροντα των άλλων αυτών λιμανιών. Η όλη ανάλυση βέβαια δεν επισήλθε στο κατά πόσον το ταχύτερο ταξίδι των ασιατικών εξαγωγών προς την καρδία της Ευρώπης (δια τραίνου από τον Πειραιά) θα ωφελήσει με χαμηλότερες τιμές μεταφορικών τις εισαγωγικές επιχειρήσεις και εν τέλει τους καταναλωτές.
Δικηγόρος στο επάγγελμα όπως προαναφέρθηκε, βρήκε λοιπόν και νομική οπτική (αυτό της κρατικής στήριξης) για να αποτρέψει αυτό το πλήγμα στα βορειοευρωπαϊκά συμφέροντα. Αυτό που βέβαια δεν ανέφερε είναι το ποια θα ήταν η σύσταση του ολλανδού γενικού γραμματέα της EMLO στα λιμάνια της πατρίδας του και των άλλων γειτόνων του σε περίπτωση που άλλος επενδυτής, όπως λόγου χάριν η ολλανδική APM Terminals (θυγατρικής της δανέζικης Maersk) προκριθεί στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του Πειραιά…
Ανεξαρτήτως της νομικής ορθότητας των επιχειρημάτων του κυρίου Guus Braakman – ο όποιος μιλώντας σε ελληνικό ακροατήριο, προειδοποίησε «Φοβού τους Κινέζους και δώρα φέροντες»- καθίσταται σαφές το μέγεθος της αξίας που έχει ο Πειραιάς. Όπως και το γιατί το Πεκίνο έχει επιμείνει να αναλάβει την αξιοποίηση του μέσω διαγωνισμού σε ευρωπαϊκό πλαίσιο και όχι με διακρατική συμφωνία που θα άφηνε ανοιχτή την Cosco σε ακόμα περισσότερα νομικά ρίσκα.
Στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ του λιμανιού οι «αγκωνιές» από τα λιμάνι της Βορείου Ευρώπης δεν είναι άγνωστες. Άλλωστε πράγματι απειλούνται τα συμφέροντα τους. «Όμως αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να υιοθετηθούν λογικές προστατευτισμού στηριγμένες σε νομικές στρεβλώσεις» σημειώνουν έλληνες νομικοί, που δεν υποστηρίζουν απαραίτητα την υποψηφιότητα της Cosco, αλλά, προτάσσουν την αξιοποίηση του λιμανιού.
Η παρέμβαση του γενικού γραμματέα της EMLO αποκαλύπτει επίσης την διπολική αντιμετώπιση της Ελλάδας από τους ευρωπαίους: Από τη μια μεριά καλούν την χώρα να προβεί σε ιδιωτικοποιήσεις, συνδέοντα μάλιστα την πρόοδό τους με την χρηματοδότησή της, και από την άλλη δεν επιθυμούν να εισέλθουν ευθέως ανταγωνιστικά των ευρωπαϊκών ομίλων συμφέροντα στην χώρα. Μια προσέγγιση που, ανεξαρτήτως ορθότητας, είναι πασίδηλη όχι μόνο στα ελληνικά λιμάνια αλλά και σε άλλους κλάδους με πρώτο και καλύτερο αυτόν της Ενέργειας.





Πηγή:www.capital.gr

Δευτέρα, 20 Απριλίου 2015

Δυοίν κακοίν

Επειδή είμαι μισογεμάτος και όχι μισοάδειος γιατί δεν το βλέπεις και αλλιώς :
Αν είχε βγει ο Δήμας και δεν είχαμε εκλογές και ο Αντωνάκης με τον χοντρό ήταν ακόμα στο σβέρκο μας τι θα είχε γίνει ;

Δυοίν κακοίν προκειμένοιν, το μη χείρον βέλτιστον.


 Πορτοκαλάδα θέτε;

Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015


Θ.Δρίτσας για ΟΛΠ: Αι συνθήκαι ήλλαξαν…



Με αναφορά σε φράση του Κάρολου Μάρξ απάντησε ο Θοδωρής Δρίτσας σε ερώτηση του Portnet σχετικά με τον διαγωνισμό και την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των άλλων λιμανιών της Ελλάδας. «Οι προλετάριοι αγωνίζονται για την αλλαγή του κόσμου σε συνθήκες για τις οποίες κανείς δεν τους ρώτησε» έγραψε ο «θείος» Κάρολος, όπως υπενθύμισε πάνω-κάτω ο υπουργός Ναυτιλίας.
Το δόγμα «δεν πουλάμε τα λιμάνια, αυτά θα μείνουν υπό δημόσιο έλεγχο», είχε επαναλάβει νωρίτερα στην πρώτη συνέντευξή του σε δημοσιογράφους ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου. Ο Θ.Δρίτσας υποστήριξε ότι αποτελεί μύθευμα ότι οι ιδιωτικοποιήσεις ελκύουν στελέχη της κυβέρνησης. Υποστήριξε δε ότι από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα έως τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γ.Δραγασάκη (για τον οποίο μίλησε και εκ μέρους του), αλλά και τους συναρμόδιους υπουργούς Γ.Σταθάκη και Γ.Βαρουφάκη και φυσικά τον ίδιο, όλοι έχουν την ίδια αντίληψη: Το Δημόσιο πρέπει να έχει τον κυρίαρχο λόγο στη λειτουργία των λιμένων.
Έκανε δε μια ξεχωριστή αναφορά στη γνωστή ρήση του Κάρολου Μαρξ, προσθέτοντας : Η ζωή, η εξέλιξη των πραγμάτων δε σε ρωτάει, σου επιβάλλει αμείλικτα τις νέες συνθήκες.
Ο Θ.Δρίτσας, μιλώντας και εξ ονόματος του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γ.Δραγασάκη, διευκρινίζοντας επιπλέον (όπως είπε εξ ονόματός του μπορεί να μιλήσει ) τις δηλώσεις του στην Κίνα, υπογράμμισε πως ακόμη δεν έχει βρεθεί φόρμουλα για το τελικό μοντέλο διοίκησης και αξιοποίησης των λιμανιών. Άφησε δε να εννοηθεί ότι υπάρχουν πολλές εναλλακτικές και υποστήριξε πως σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν τα δεδομένα επιβάλλουν στην κυβέρνηση να προχωρήσει σε μια σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα, ακόμη και τότε, το ευρύτερο Δημόσιο (κράτος, αυτοδιοίκηση, επιμελητήρια) μπορεί και πρέπει να έχει τον έλεγχο του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.


http://www.portnet.gr/main-article/1646-th-dritsas-gia-olp-ai-synthykai-hllaksan.html 

Δρίτσας: Δεν πουλάμε τα λιμάνια –
Ο κ. Δραγασάκης μίλησε γενικά…

Πρώτη καταχώρηση: 15/04/2015 - 17:43
Τελευταία δημοσίευση: 17:43Επικαιρότητα
Δρίτσας: Δεν πουλάμε τα λιμάνια – Ο κ. Δραγασάκης μίλησε γενικά…
Διαμετρικά αντίθετος με τις πρόσφατες τοποθετήσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη  περί αξιοποίησης του ΟΛΠ, εμφανίστηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Θόδωρος Δρίτσας. «Δεν πουλάμε τα λιμάνια και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας» τόνισε ο κ. Δρίτσας, μιλώντας την Τετάρτη στην πρώτη του συνάντηση με τους διαπιστευμένους συντάκτες.
Πρόσθεσε πως κανένα στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ δεν έλκεται από τη μυθοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων. Αναφορικά με τις δηλώσεις Δραγασάκη από την Κίνα περί συμφωνίας με τους κινέζους να προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, ο κ. Δρίτσας είπε πως ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης μίλησε για τα γενικότερα ζητήματα, για ένα σύστημα συνεργασιών με τους κινέζους.
Σημείωσε ακόμη πως δεν υπάρχει κανένα θέμα στις σχέσεις με τον κ. Δραγασάκη.
Για το ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε: «Θα επανακαθορίσουμε και θα απλοποιήσουμε το ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ. Δεν έχουμε καταλήξει στην οριστική φόρμουλα. Ξεπερνάει την αρμοδιότητα του δικού μας υπουργείου».
Για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών:
«Δεν υπάρχει ευρωπαϊκή λιμενική βιομηχανία που να μην είναι δημόσια ως θεσμική πραγματικότητα. Κάποιες εξαιρέσεις μπορεί να βρει κανείς στην Αγγλία οι οποίες είναι αποτυχημένες.
-Το κράτος, η τοπική αυτοδιοίκηση και τα επιμελητήρια θα ασκούν τον δημόσιο έλεγχο και τη διοίκηση των λιμανιών.
- Μέσα στο δημόσιο λιμάνι μπορεί να δει κανείς περιπτώσεις ανάπτυξης των παραγωγικών δυνατοτήτων, όπως για παράδειγμα μεγάλες εισροές εμπορευμάτων».
Όσο αφορά το μεταναστευτικό ο κ. Δρίτσας στράφηκε κατά της αντιπολίτευσης χαρακτηρίζοντας αβάσιμες τις κατηγορίες ότι η κυβέρνηση ακολουθεί πολιτική ανοιχτών συνόρων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι καλή είναι η κριτική, αλλά η εκμετάλλευση ενός τόσο σοβαρού ζητήματος μπορεί να γίνει επικίνδυνη.
Πρόσθεσε μάλιστα ότι καμία κυβέρνηση στο παρελθόν δεν αντιλήφθηκε τη σοβαρότητα του προβλήματος και προς επίρρωσιν αυτών σημείωσε ότι δεν είναι τυχαίο πως αυτή κυβέρνηση συνέστησε υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής.
Δεν χρειάζονται η κριτική της αντιπολίτευσης και τα σχόλια του Τύπου για να συνειδητοποιήσουμε ότι το πρόβλημα εντείνεται διαρκώς, είπε και χαρακτήρισε αδιανόητα τα σχόλια ότι «ανοίξαμε τα σύνορα».



http://www.enikonomia.gr/timeliness/19671,Dritsas-Den-poylame-ta-limania--O-k-Dragasakhs-milhse-genika.html 

Τρίτη, 7 Απριλίου 2015

«Προπέτασμα καπνού» το κινεζικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ

Του Μηνά Τσαμόπουλου
Οι παλινωδίες της κυβέρνησης πάνω στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ έχουν θολώσει το τοπίο και πλέον κανείς δεν γνωρίζει «αν είναι στραβός ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε».
Πάγια θέση του ΣΥΡΙΖΑ, ως αντιπολίτευση, ήταν να διατηρήσουν τα λιμάνια τον δημόσιο χαρακτήρα τους. Μόλις ανακοινώθηκε ο σχηματισμός κυβέρνησης με τους ΑΝ.ΕΛ. ο πρέσβης της Κίνας στην Αθήνα έσπευσε, να επισκεφθεί το Μαξίμου και τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Η προσέγγιση των δύο πλευρών φάνηκε από τη συνέχεια ότι ήταν άμεση. Οι Κινέζοι ήθελαν να διασφαλίσουν άμεσα ότι η νέα κυβέρνηση δεν θα αγγίξει τη σύμβαση παραχώρησης στην Cosco του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά.
Αυτό ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία της κινεζικής κυβέρνησης. Κάθε τι άλλο, όπως το κινεζικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του ΟΛΠ είναι απλώς "προπέτασμα καπνού" για να στραφεί το βλέμμα μακριά από τη σύμβαση. Τους έχει «κόψει κρύος ιδρώτας» μην ανοίξει η ελληνική κυβέρνηση το θέμα της επανδιαπραγμάτευσης τη σύμβασης παραχώρησης.
Άλλωστε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θόδωρος Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου, είχε δηλώσει:
«Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Θέλουμε κάθε τέτοια σύμβαση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή την συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων». Μήνυμα εστάλη «loud and clear» που λένε και οι αγγλοσαξονες, «δυνατά και ξεκάθαρα».
Η ιδιωτικοποίηση
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ δεν τους πολυενδιαφέρει τους Κινέζους ο ΟΛΠ. Και αυτό γιατί με τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζονται, ειδικά μετά την ολοκλήρωση των έργων του δυτικού τμήματος της ΙΙΙ το 2022, θα είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι της Ανατολικής Μεσογείου, με σχεδόν επτά εκατομμύρια κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων τον χρόνο.
Αν η κυβέρνηση αποφασίσει να πουλήσει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΠ, οι Κινέζοι θα μπουν στο παιχνίδι και θα τον αποκτήσουν απλά για να μην τους ενοχλεί και ουχί να τους ανταγωνιστεί, κάποιος άλλος.
Αν δεν ιδιωτικοποιηθεί ο Οργανισμός τότε όλοι θα είναι ευχαριστημένοι. Οι Κινέζοι γιατί δεν θα δώσουν ούτε ευρώ παραπάνω στον Πειραιά. Η ελληνική κυβέρνηση γιατί θα έχει υλοποιήσει μία φιλεργατική υπόσχεση. Ο Δήμος Πειραιά και οι όλοι οι φορείς της πόλης συν την διοίκηση του ΟΛΠ που είναι κάθετα αντίθετοι, από την αρχή, στην ιδιωτικοποίηση.
Η αναδίπλωση και τα 500 εκατ. ευρώ
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ έχει μετατραπεί σε ενδοΣΥΡΙΖΑϊκο πρόβλημα και όχι σε διακρατικό. Η αφόρητη πίεση που ασκείται στην κυβέρνηση από την έλλειψη ρευστότητας, με τη θηλιά να σφίγγει γύρω από τον λαιμό, οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις για να βρεθούν χρήματα. Κάτω από αυτές τις συνθήκες ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, έκανε δηλώσεις, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στην Κίνα, στο επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua ότι η ελληνική κυβέρνηση θα προχωρήσει στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου που διαθέτει στον ΟΛΠ εντός των επόμενων εβδομάδων. Το ζητούμενο ήταν η εξασφάλιση 500 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι εσωκομματικές αντιδράσεις ήταν εντονότατες το ίδιο και οι συνδικαλιστικές. Λίγες ώρες αργότερα, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του κ. Δραγασάκη στο κινεζικό πρακτορείο διεμήνυσε ότι «η κυβερνητική θέση που έχει εξαγγελθεί στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αναφορικά με το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ήταν σαφής». Τα λιμάνια θα διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους.
Η αναδίπλωση του κ.Δραγασάκη ήταν εντυπωσιακή. Μιλώντας την περασμένη Δευτέρα στη Βουλή επανήλθε στην κομματική γραμμή.
Συνεργάτες του μάλιστα τόνιζαν ότι «δεν τίθεται θέμα διάθεσης του 67,7% του (ΟΛΠ) ».
Όπως επεσήμαναν στελέχη του Μεγάλου Λιμανιού « η κυβέρνηση βρίσκεται μπροστά στο πρόβλημα της έλλειψης ρευστότητας. Όμως το πρόβλημα αυτό δεν λύνεται με τον ΟΛΠ γιατί οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησής του, αν ποτέ δρομολογηθούν ξανά, θα διαρκέσουν τουλάχιστον έναν χρόνο αν όλα πάνε ρολόι. Όμως η κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα της ρευστότητας τον επόμενο μήνα.»
Τα σενάρια
Δύο είναι τα σενάρια που ακούγονται πολύ γα τον ΟΛΠ σε μία προσπάθεια της κυβέρνησης να πουλήσει έστω ένα κομμάτι του και να πάρει κάποια χρήματα χωρίς να φανεί ασυνεπής στα προεκλογικές εξαγγελίες: α) Να παραχωρήσει το 50% σε ιδιώτη να κρατήσει το Δημόσιο το 25% ενώ το άλλο 25% είναι στο Χρηματιστήριο
β) Να κρατήσει το Δημόσιο το 51% και να πουλήσει το 24% σε ιδιώτη μαζί και το μάνατζμεντ, τη διαχείριση.



http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia/item/227914-%C2%ABpropetasma-kapnou%C2%BB-to-kineziko-endiaferon-gia-ton-olp 

Αναζητείται μοντέλο για τον ΟΛΠ

Σε στάση αναμονής βρίσκονται οι Κινέζοι, τόσο για την πώληση του ΟΛΠ όσο και για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που επιβάλλει στη ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) να επιστρέψει στο Ελληνικό Δημόσιο χρήματα που έχει κερδίσει από φοροαπαλλαγές και ελαφρύνσεις και η οποία πρόκειται πιθανότατα να δημοσιευτεί σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από την ώρα της δημοσίευσης, η απόφαση είναι άμεσα εκτελεστή και το ποσό που πρέπει να επιστραφεί στο Ελληνικό Δημόσιο από τη ΣΕΠ Α.Ε. για τα πέντε χρόνια λειτουργίας της στο λιμάνι του Πειραιά, ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ και η Cosco δεν έχει δικαίωμα να υποβάλει έφεση. Το δικαίωμα αυτό το έχει μόνο το Ελληνικό Δημόσιο, κάτι που βέβαια είναι απίθανο να συμβεί, αφού η απόφαση της Ε.Ε. είναι υπέρ του Δημοσίου.
Οσον αφορά το θέμα της πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ, είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση αποφεύγει συστηματικά να χρησιμοποιεί τη λέξη «ιδιωτικοποίηση», ωστόσο η απορία για το ποιο ακριβώς είναι το σχέδιό της για το μέλλον του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πλανάται στους ναυτιλιακούς κύκλους, μεταξύ των εργαζομένων αλλά και σε όλους τους φορείς του Πειραιά.
Ηδη μετά τον σάλο που ξεσηκώθηκε από τις πρόσφατες δηλώσεις του Γ. Δρασαγάκη, που εμφανίστηκε να έχει κάνει στην Κίνα, αλλά και τις διευκρινίσεις που έδωσε ο ίδιος αργότερα στη Βουλή, το ενδιαφέρον τώρα έχει εστιαστεί στο πώς θα διαμορφωθεί αυτή η «σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα» ή αλλιώς «κοινοπρακτικό σχήμα», στο οποίο, εκτός από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, τις τελευταίες μέρες είναι συχνές οι αναφορές και από άλλα στελέχη της.
Τα σενάρια που συζητιούνται για το μοντέλο αξιοποίησης του ΟΛΠ είναι πολλά και ακόμα είναι όλα ανοιχτά. «Τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί», έλεγαν ναυτιλιακοί κύκλοι στην «Εφ.Συν.» και πρόσθεταν πως ένα είναι το σίγουρο τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή: Δεν πρόκειται να πωληθεί το 67% των μετοχών του Οργανισμού, ποσοστό που, όπως τόνιζαν, δεν είχε προτείνει η τρόικα (οι εταίροι είχαν πει για 23%), αλλά το ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς μάλιστα να έχει προηγηθεί καμία μελέτη ή αιτιολογία.

Ανατροπή δεδομένων

Είναι γεγονός, πάντως, ότι η κυβέρνηση βρίσκεται μπροστά σ’ ένα δύσκολο κεφάλαιο, καθώς, όπως εξηγούσαν οι ίδιοι κύκλοι στην εφημερίδα, ο διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ εκ των πραγμάτων έχει ανατραπεί, αφού μετά την υπογραφή του «Φιλικού Διακανονισμού» ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco τα οικονομικά δεδομένα άλλαξαν πλέον για τον Οργανισμό.
Επίσης, όρος στη διακήρυξη ήταν ότι έπρεπε ν’ αλλάξει η Σύμβαση Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου-ΟΛΠ πριν από τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, κάτι που δεν έγινε. Και ένας τρίτος και πολύ σημαντικός λόγος ανατροπής της πρόσκλησης ενδιαφέροντος είναι ότι στις 2 Ιουνίου έχει προσδιοριστεί να εκδικαστεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή που έχουν καταθέσει κατά του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67,7% των μετοχών του ΟΛΠ, οι εργαζόμενοι, ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά και άλλοι φορείς.
Δυσαρεστημένοι στο μεταξύ εμφανίζονται και οι άλλοι δύο υποψήφιοι επενδυτές, που έχουν προκριθεί στη 2η φάση του διαγωνισμού (APM Terminals -θυγατρική της Maersk- και Port America Group Holidings) από τους χειρισμούς που έγιναν στην Κίνα εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς εισέπραξαν ότι οι συζητήσεις γίνονται επιλεκτικά, και μόνο με τον ένα υποψήφιο επενδυτή.
Στο μεταξύ, το Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ), με επιστολή του στον πρωθυπουργό και στους αρμόδιους υπουργούς, έπειτα από ομόφωνη απόφαση των μελών του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου, κατέθεσε πρόταση για τη δημιουργία ενός κοινοπρακτικού σχήματος από φορείς των ΟΤΑ, Επιμελητηρίων, θεσμικών φορέων και ενώσεων-χρηστών υπηρεσιών του ΟΛΠ για την αγορά των μετοχών του 18,7%, ώστε να περιοριστεί το ποσοστό πώλησης σε ιδιώτη-διαχειριστή στο 49% και να παραμείνει το 51% των μετοχών στο Δημόσιο και θεσμικούς φορείς.



http://www.efsyn.gr/arthro/anaziteitai-montelo-gia-ton-olp 

Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015

Βγαίνει και επίσημα η απόφαση της ΕΕ για Cosco
 
 
Από μέρα σε μέρα αναμένεται- και η επίσημη- ανακοίνωση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που επιβάλλει στην ΣΕΠ ΑΕ, θυγατρική της Cosco, να επιστρέψει στο Δημόσιο τα χρήματα, που έχει καρπωθεί, από τις φοροαπαλλαγές και ελαφρύνσεις, τις οποίες είχε λάβει με ειδική ρύθμιση στο νόμο, με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το ποσό, που καλείται να καταβάλει η θυγατρική της κινέζικης εταιρείας προς το Δημόσιο υπερβαίνει τα 30 εκατομμύρια € για τα 5 χρόνια λειτουργίας της στον Πειραιά. Ωστόσο, ο ακριβής υπολογισμός θα γίνει από το υπουργείο Οικονομικών.

Όπως έχει γράψει το Pireas2day.gr (για να διαβάσετε την ανάρτηση πατήστε εδώ) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κρίνει ότι αυτές οι φοροαπαλλαγές, που δόθηκαν στην κινέζικη εταιρεία είναι αντίθετες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρέπει άμεσα να σταματήσουν και να επιστραφούν τα χρήματα στο Δημόσιο.

Η ισχύς της απόφασης ξεκινάει από την δημοσίευσή της στην επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Ωστόσο, μέχρι τώρα η κυβέρνηση δεν έχει πάρει θέση στο θέμα ενώ δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση εάν συζητήθηκε στο πρόσφατο ταξίδι του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη στην Κίνα.

Έγκυρες πηγές έλεγαν ότι η απόφαση αυτή είναι άμεσα εκτελεστή. Μπορεί να προσβληθεί με έφεση μόνο από το Δημόσιο- και όχι από την Cosco- αλλά μέχρι να εκδοθεί απόφαση επί της έφεσης τα χρήματα πρέπει να καταβληθούν και να σταματήσει η εφαρμογή των φοροαπαλλαγών. Σε διαφορετική περίπτωση, η «καμπάνα» θα έρθει για το Δημόσιο.

Στο μεταξύ και ενώ φαίνεται ότι παράγοντες του Πειραιά προετοιμάζονται να συμμετάσχουν σε κοινοπρακτικό σχήμα, το οποίο θα πάρει ρόλο «την επόμενη μέρα» στην διαχείριση του λιμανιού (για να διαβάσετε την ανάρτηση του Pireas2day.gr πατήστε εδώ), οι αντιδράσεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ δυναμώνουν.

Ειδικότερα, την Τρίτη εξέδωσαν ανακοινώσεις η Οργάνωση Μελών Δικηγόρων Πειραιά του ΣΥΡΙΖA και η συνδικαλιστική παράταξη «ΜΕΤΑ».

Η ανακοίνωση της Οργάνωσης Μελών Δικηγόρων Πειραιά στην ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:

«Νωποί είναι ακόμα οι  πολύμηνοι αγώνες  της Πειραϊκής κοινωνίας (εργαζόμενοι στον ΟΛΠ, Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήρια, Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά, αυτοδιοικητικά και πολιτικά σχήματα, με προεξάρχοντα τον ΣΥΡΙΖΑ, συνδικαλιστικές οργανώσεις κ.λ.π.) προκειμένου να αποτραπεί η απόφαση της μνημονιακής κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για  ιδιωτικοποίηση  του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.

Νωπές είναι ακόμα οι προεκλογικές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και οι προγραμματικές εξαγγελίες της Κυβέρνησης για τον δημόσιο χαρακτήρα των Λιμανιών της χώρας.

Ως κεραυνός λοιπόν εν αιθρία, έπεσε στην Πειραϊκή κοινωνία και στο πανελλήνιο η  δήλωση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης  Γ. Δραγασάκη κατά την επίσημη επίσκεψή του στο Πεκίνο, περί πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου 67,67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ Α.Ε. αλλά και των υπόλοιπων λιμανιών. Για τη δήλωση αυτή δεν υπάρχει ακόμα επίσημη τοποθέτηση της Κυβέρνησης.

Η Ο.Μ. Δικηγόρων Πειραιά  του  ΣΥΡΙΖΑ που  έχει  πρωτοστατήσει μεταξύ των άλλων και  σε νομικές ενέργειες  κατά της πώλησης των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε., συντάσσοντας την προσφυγή της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ, της ΟΜ.Υ.Λ.Ε, του ?ικηγορικού Συλλόγου και των Επιμελητηρίων του Πειραιά στο ΣτΕ  κατά της πώλησης των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε.,

ΔΗΛΩΝΕΙ
-      ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

-      ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ  ΠΕΡΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΟΛΠ ,

ΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
-         ΝΑ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΛΠ
-         ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, και ΑΠΕΥΘΥΝΕΙ ΚΑΛΕΣΜΑ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ  ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ».

Η ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης «ΜΕΤΑ» έχει ως εξής:

«Βρισκόμαστε στον πυρήνα της πιο σκληρής ταξικής και πολιτικής μάχης των τελευταίων ετών, και για να βγούμε νικητές, για να διανύσουμε τον αγώνα δρόμου της πολιτικής, οικονομικής, κοινωνικής ανασυγκρότησης του λαού μας, πρέπει να τη δώσουμε αποφασιστικά.
Σε αυτό το τοπίο της πολιτικής σύγκρουσης, οι εργαζόμενοι και τα συνδικάτα,  παραμένουν ακλόνητοι στη μάχη κατά των ιδιωτικοποιήσεων και στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας της χώρας.
Δεν πρόκειται να αποδεχτούν και να νομιμοποιήσουν καμία λογική ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, θα αντισταθούν σε κάθε προοπτική που ανοίγει πόρτες σε τέτοια ενδεχόμενα.
Για τους εργαζομένους και τα συνδικάτα, δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο παραίτησης και απεμπόλησης των σκληρών και μεγάλων αγώνων που έδωσαν μαζί με τη κοινωνία, μετατρέποντας σε παλλαϊκό αίτημα τη μάχη κατά των ιδιωτικοποιήσεων, την  αντίσταση στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και στη περιφρούρηση του δημόσιου χαρακτήρα του.
Θα υπερασπιστούμε την απόφαση των εργαζομένων και του λαού μας, να σταματήσει η λεηλασία του ελληνικού λαού και να οικοδομήσουμε την εργασία, την οικονομία, την κοινωνία προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων και των εργαζομένων, ενάντια στα μεγάλα οικονομικά αρπακτικά που καραδοκούν σαν «γύπες» να κατασπαράξουν τα δημόσια κοινωνικά αγαθά και τη δημόσια περιουσία του λαού μας.
Ο ΟΛΠ  ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΜΕ- ΤΟ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ



http://pireas2day.gr/02,33,19225,00.aspx