Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με το θέμα της μεταφόρτωσης 120 εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά και τις ανησυχίες που διατυπώθηκαν, γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:
1. Τα 120 σφραγισμένα εμπορευματοκιβώτια αφίχθησαν με το πλοίο MSC PARIS JR από τη Θεσσαλονίκη για μεταφόρτωση στο πλοίο MSC RAVENNA με προορισμό το λιμάνι DALIAN της Κίνας.
2. Επί του χερσαίου χώρου του Προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ, τόσο κατά την παραμονή τους, όσο και κατά τη μεταφόρτωσή τους ουδεμία παρατήρηση υπηρεσιών ή αρχών υπεβλήθη.
3. Η διαρροή υγρών στις σεντίνες του πλοίου από 3 κιβώτια συνέβη εντός του πλοίου.
4. Ο πλοίαρχος του πλοίου ζήτησε τον καθαρισμό των σεντινών, ο οποίος έγινε μέσω της εταιρίας του πλοίου από εξειδικευμένη εταιρία περιβαλλοντικής διαχείρισης πλοίων, αφού προηγουμένως εκφορτώθηκαν κιβώτια συμβατικού φορτίου από το διπλανό αμπάρι.
5. Το πλοίο μετά τον καθαρισμό των σεντινών απέπλευσε (12.12.2013) για τον προορισμό του
6. Τα εμπορευματοκιβώτια ήταν χαρακτηρισμένα στην κατηγορία ΙΜΟ 9, ως φορτία ειδικού χειρισμού και όχι ως επικίνδυνα φορτία και με αυτόν τον χαρακτηρισμό εκφορτώθηκαν και μεταφορτώθηκαν (διακίνηση transit).



olp.gr

Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2013

«Κόκκινο» από Κομισιόν στη συμφωνία ΟΛΠ- Cosco

 
«Φρένο» βάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην επέκταση της συμφωνίας ΟΛΠ- ΣΕΠ (Cosco) για την ανάθεση της κατασκευής και του Δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ με αντάλλαγμα το «πάγωμα» του εγγυημένου ανταλλάγματος.

Αυτό το «μήνυμα» έστειλαν, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες,  οι υπηρεσίες της ΕΕ στα στελέχη του ΟΛΠ, του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και της ΣΕΠ, που πήγαν στις Βρυξέλλες και είχαν συνάντηση με τα στελέχη της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Comp) για να απαντήσουν επί των θεμάτων της «φιλικής διευθέτησης».

Ανάλογο «μήνυμα»  φαίνεται ότι είχε δοθεί και στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, που είχε πάει, την περασμένη εβδομάδα, στις Βρυξέλλες και είχε κάνει ανεπιτυχή προσπάθεια να μεταπείσει τα στελέχη της ίδιας Διεύθυνσης.

Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες τα στελέχη της αρμόδιας διεύθυνσης της Κομισιόν ξεκαθάρισαν ότι δεν μπορεί να γίνει δεκτή επέκταση της αρχικής σύμβασης μέσω της διαδικασίας του «φιλικού διακανονισμού».

Όπως αναφέρθηκε για να γίνει ανάθεση της κατασκευής του Δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ πρέπει να γίνει δημόσιος, διεθνής διαγωνισμός.

Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες από την πλευρά της Κομισιόν αναφέρθηκε, ακόμα, ότι η Cosco με μια τέτοια συμφωνία στην ουσία θα ελέγξει όλο το λιμάνι του Πειραιά. Κατά συνέπεια τίθεται θέμα δεσπόζουσας θέσης.

Άλλωστε, όπως έχει γράψει το Pireas2day.gr (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) στη νέα πρόταση Κανονισμού για την ευρωπαϊκή λιμενική πολιτική έχει θέσει ως βασική παράμετρο την ύπαρξη τουλάχιστον δύο παρόχων σε κάθε υπηρεσία.

Pireas2Day

Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου 2013

«Συναγερμός» για κοντέινερ με τοξικά στο λιμάνι



«Συναγερμός» έχει σημάνει από το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά για το περιεχόμενο ενός κοντέϊνερ, για το οποίο εξετάζεται εάν περιέχει χημικά απόβλητα.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Pireas2day.gr όλα ξεκίνησαν, γύρω στις 7 το πρωί, κατά την φόρτωση του πλοίου μεταφοράς κοντέϊνερ «Ραβέννα» στην προβλήτα του ΟΛΠ, οπότε και λόγω του κυματισμού και των ανέμων το κοντέϊνερ προφανώς κάπου χτύπησε και ενώ είχε φορτωθεί στο πλοίο διέρρευσε ένα υγρό και έντονη δυσοσμία «έπνιξε» την περιοχή.

Ο πλοίαρχος του πλοίου γνωστοποίησε ότι σταματάει την φόρτωση και δεν θα αναχωρήσει εάν δεν διευκρινιστεί το είδος του υγρού ενώ ταυτόχρονα ανησυχία επικράτησε και σε εργαζόμενους.

Αμέσως, ειδοποιήθηκαν οι υπηρεσίες του ΟΛΠ και το λιμεναρχείο και έσπευσαν  χημικός και υπεύθυνος τεχνικής ασφάλειας του Οργανισμού προκειμένου να διευκρινιστεί το είδος του υγρού και κυρίως εάν είναι τοξικό αλλά και εάν υπάρχει κίνδυνος για τους εργαζόμενους.

Παράλληλα, στο λιμάνι πήγε και ειδική μονάδα για να κάνει τις αναγκαίες εργαστηριακές δειγματοληψίες.
Ωστόσο, η καθυστέρηση στην φόρτωση του πλοίου έχει θέσει εκτός λειτουργίας δύο γερανογέφυρες του ΟΛΠ, καθυστερώντας την φόρτωση άλλων πλοίων.

Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες τα κοντέϊνερ με τα ίδια χαρακτηριστικά ήταν 4 και είχαν φτάσει στον Πειραιά με άλλο πλοίο από την Θεσσαλονίκη. Γι’ ακούστηκαν φήμες ότι περιείχαν τοξικά απόβλητα από την Χαλκιδική, τα οποία απομακρύνονται όπως- όπως.

Έκτακτο



Όποιος πήρε τα λαμπιόνια από τους κώνους μετά τις γιορτές να τα επιστρέψει.

Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2013

Ενδοκυβερνητικές διαφωνίες για τον ΟΛΠ

 
Σοβαρούς τριγμούς στο κυβερνητικό στρατόπεδο εξακολουθεί να προκαλεί το θέμα της αξιοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά καθώς το ΠΑΣΟΚ εξακολουθεί να είναι αντίθετο στην πώληση του συνόλου των μετοχών του Οργανισμού, όπως επιδιώκει η πλευρά της Νέας Δημοκρατίας με προσωπική εμπλοκή- όπως έχει διαφανεί- του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

Ο Γραμματέας Επικοινωνίας του ΠΑΣΟΚ και πρώην βουλευτής Δημήτρης Καρύδης μιλώντας σε σύσκεψη, που έγινε, την Δευτέρα, στη Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Στέφανου Χρήστου υπογράμμισε ότι εξακολουθεί να ισχύει στο ακέραιο η δήλωση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ και αντιπρόεδρου της κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου, στις 4/6, στον Πειραιά.

Ο κ. Βενιζέλος έχει ταχθεί αντίθετος με την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ, προτείνοντας την αξιοποίηση μέσω παραχωρήσεων δραστηριοτήτων και την θεσμοθέτηση της συμμετοχής στον Οργανισμό Δήμων, Επιμελητηρίων και άλλων φορέων.

Την ίδια ώρα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε συνεντεύξεις του εμμένει στην θέση της πλειοψηφίας της κυβέρνησης περί πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ ενώ σε συνέντευξη του, την περασμένη εβδομάδα, στην βρετανική εφημερίδα Lloyds List είπε μεταξύ άλλων ότι εν αναμονή των αποφάσεων της ΕΕ για τη επέκταση της συμφωνίας ΟΛΠ - Cosco, βρίσκονται σε επεξεργασία τα ζητήματα για την πώλησή του προκειμένου ο σχετικός διαγωνισμός να βγει στον αέρα στις αρχές του 2014.

Πάντως, στην σύσκεψη δεν παραβρέθηκε κανένας βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας της Α’ ή της Β’ Πειραιά αλλά ούτε και εκπρόσωπος του Δήμου Πειραιά.

Αντίθετα, παραβρέθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας και Τζένη Βαμβακά, των Ανεξάρτητων Ελλήνων Παναγιώτης Μελάς της Δημοκρατικής Αριστέρας Μαρία Ρεπούση και ο κ. Καρύδης από το ΠΑΣΟΚ. Επίσης, συμμετείχαν οι δήμαρχοι Κερατσινίου- Δραπετσώνας Λουκάς Τζανής και Σαλαμίνας Γιάννης Τσαβαρής, οι δημοτικοί σύμβουλοι Πειραιά Γιάννης Καρδαράς και Αντώνης Καλογερόγιαννης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης, εκπρόσωποι των εργαζόμενων, φορέων κ.α.

Στην διάρκεια της συζήτησης μετά την παρουσίαση της πρότασης του Γ, Ανωμερίτη (για να διαβάσετε την πρόταση πατήστε εδώ) έγιναν τοποθετήσεις, οι οποίες σημαδεύτηκαν από διάφορες "παρεμβολές" και ανταλλαγή "πυρών".

Στην τοποθέτησή του ο κ. Δρίτσας τάχθηκε υπέρ της επιστροφής στο Δημόσιο από το ΤΑΙΠΕΔ των μετοχών του ΟΛΠ και αντίθετος στην πώληση μετοχών του ΟΛΠ. Όπως παρατήρησε η πρόταση του κ. Ανωμερίτη κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση από την πώληση μετοχών, ωστόσο και πάλι δεν είναι σύμφωνη με τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Καρύδης κάποια στιγμή θέλοντας να "καρφώσει" τον κ. Δρίτσα του επεσήμανε ότι δεν είπε τίποτα για το θέμα της Cosco κάνοντας λόγο για "ρεαλισμό" αλλά ο τελευταίος του απάντησε ότι "η θέση μας για την Cosco αναφέρεται ξεκάθαρα στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν θα φέρνω κάθε φορά όλο το πρόγραμμα".

Από την πλευρά του ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ δικαιολόγησε την "στροφή" του δικού του κόμματος στο θέμα αποδίδοντας την στην κρίση αν και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ έχουν κάνει λόγο για "λάθος θέση" σε σχέση με την απομάκρυνση της Cosco.

Από εκεί και πέρα, αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του κ. Μελά, που έκανε λόγο για ξεπούλημα του λιμανιού για να υπάρξουν  σχόλια παριστάμενων για την αλλαγή της θέσης του και λίγο αργότερα τοποθετήθηκε ο επικεφαλής του συνδυασμού Πειραιάς Όλοι Μαζί Αντώνης Καλογερόγιαννης
 Ακολούθως, ο κ. Καρύδης στην τοποθέτησή του αφού επανέλαβε την θέση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ ζήτησε έλεγχο στις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στην προβλήτα της Cosco και την άμεση σύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής, που προβλέπεται με το «νόμο Μουσουρούλη» και ακόμα δεν έχει υλοποιηθεί.

Ο κ. Καλογερόγιαννης στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι "το λιμάνι του Πειραιά, ο ΟΛΠ, αποτελεί μια εταιρεία στρατηγικής και εθνικής σημασίας , η οποία μάλιστα είναι και κερδοφόρος και ταχέως αναπτυσσόμενη. Με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να χαθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του".
"Πρόταση του συνδυασμού "ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ" , όπως έχει και στο παρελθόν διατυπωθεί, είναι να περάσει σημαντικό μέρος των μετοχών του ΟΛΠ στον Δήμο Πειραιά. Συγκεκριμένα, από το 74% περίπου που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, τουλάχιστον το 25% να μεταβιβαστεί στο Δήμο Πειραιά. Και δεν μιλάμε για παραχώρηση αλλά για πώληση. Πώληση που δεν θα κοστίσει τίποτα στο Δήμο μας διότι τα χρήματα αυτά στα οποία ανταποκρίνονται οι μετοχές αυτές, τα οφείλει ο ΟΛΠ στον Δήμο μας", ανέφερε ο κ. Καλογερόγιαννης

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων τάχθηκαν αντίθετοι σε οποιασδήποτε μορφής ιδιωτικοποίηση.

Τέλος, αποφασίστηκε να συσταθεί μια επιτροπή υπό τον αντιπεριφερειάρχη Στέφανου Χρήστου και με εκπροσώπους των Δήμων, των τοπικών φορέων και των εργαζόμενων να πραγματοποιήσει συναντήσεις με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευάγγελο Βενιζέλο και τους πολιτικούς αρχηγούς για να συζητήσουν το θέμα του λιμανιού του Πειραιά, εκφράζοντας την αντίθεση όλων στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Ερώτηση στη Βουλή

Στο μεταξύ η κ. Ρεπούση και άλλοι 4 βουλευτές της ΔΗΜΑΡ κατέθεσαν στην Βουλή την εξής ερώτηση:

Στις 30-8-2013, υπεγράφη «Πρακτικό διαδικασίας φιλικής διευθέτησης  άρθρο  33 § 2 και 3 της από 25.11.2008 σύμβασης παραχώρησης» μεταξύ της θυγατρικής εταιρίας της Cosco Ltd «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.» (ΣΕΠ) και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και εν συνεχεία μετά από νέες δίμηνες διαπραγματεύσεις υπεγράφη η Β’ τροποποίηση της ως άνω σύμβασης.
Οι δυο πλευρές συμφωνούν, μεταξύ άλλων, η ΣΕΠ να αναλάβει την κατασκευή του Δυτικού τμήματος  της Προβλήτας ΙΙΙ (που δεν ήταν μέρος της σύμβασης Παραχώρησης), την αναβάθμιση της Προβλήτας ΙΙ αλλά και την κατασκευή προβλήτα πετρελαιοειδών για λογαριασμό του ΟΛΠ, η αποπληρωμή του κόστους του οποίου «θα γίνει σε 22 χρόνια, περιλαμβανομένων 2 ετών περιόδου χάριτος, από την παράδοση του έργου με επιτόκιο Euribor συν 4%».
Ορίζεται επίσης ότι, το εγγυημένο αντάλλαγμα που υποχρεούται η COSCO να καταβάλλει και  προβλέπεται στην από 25-11-2008 υφιστάμενη σύμβαση, αναστέλλεται μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα και πάντως μέχρι  το ΑΕΠ ανέλθει στο επίπεδο του 2008 +2%.
Το Ιδιωτικό Συμφωνητικό τροποποίησης της ισχύουσας σύμβασης μονογραφήθηκε παρουσία σας από τον πρόεδρο του ΟΛΠ Α.Ε και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΕΠ Α.Ε και τελεί υπό την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, της Ε.Ε και της Βουλής.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
 1.    Η διαδικασία «Φιλικής Διευθέτησης» για την κατασκευή– επέκταση  της προβλήτας ΙΙΙ και την κατασκευή της προβλήτας πετρελαιοειδών από την Cosco, χωρίς να έχει προηγηθεί διεθνής διαγωνισμός, είναι σύμφωνη  με την κοινοτική και εθνική νομοθεσία περί δημοσίων έργων;
2.    α) Έχει γίνει τεκμηρίωση οικονομικού κόστους κατασκευής του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών;
β) Η αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος υπό τους όρους που αναφέρονται στην εν λόγω συμφωνία είναι προς όφελος του ΟΛΠ; Μήπως ο ΟΛΠ και το Ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει το επιχειρηματικό ρίσκο της COSCO, χωρίς ασφαλώς να συμμετέχει στους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς;
3.    Όπως προκύπτει από τη χρονολογική σειρά των ανταλλαγέντων επιστολών μεταξύ των δύο εταιρειών, με έναρξη την επιστολή της ΣΕΠ της 23.10.2012, ζητείται από τον ΟΛΠ και μόνο ‘η κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος λόγω της οικονομικής κρίσης’ χωρίς να αναφέρονται ‘ανταποδοτικές’ επενδύσεις εκατομμυρίων όπως τελικά υπεγράφησαν. Ποια είναι ακριβώς η ερμηνεία για αυτό που δίνει η κυβέρνηση σε σχέση με την κατάληξη των διαπραγματεύσεων.


Pireas2Day

Αναμένοντας το πράσινο φώς από ΕΕ Στις Bρυξέλλες στελέχη του ΟΛΠ για διευκρινίσεις για τη συμφωνία με την Cosco

 
Διευκρινίσεις για τους όρους της νέας συμφωνίας μεταξύ του ΟΛΠ και της εταιρίας «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά» (ΣΕΠ- θυγατρική της COSCO), προκειμένου η τελευταία να πάρει το «πράσινο φως» από την ΕΕ, για νέα επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ, αναμένεται να δώσουν την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες, επιτελικά στελέχη του ΟΛΠ.

Σημειώνεται ότι η νέα συμφωνία, που έχει αποσταλεί για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη DG Comp (Επιτροπή Ανταγωνισμού) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προβλέπει την, εκ μέρους της εταιρίας ΣΕΠ ΑΕ, κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III, την κατασκευή επίσης για λογαριασμό του ΟΛΠ ΑΕ του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.

Tα ανταλλάγματα στον ΟΛΠ (ενοίκιο) επί του τζίρου της ΣΕΠ παραμένουν αμετάβλητα (21% μέχρι το 2016 και 24,5% από το 2017), ενώ την αναστολή υπό όρους του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος, αντισταθμίζει η αυξημένη, ετήσια, εγγυημένη δυναμικότητα (4.750.000 TEU) των υπό διαχείριση προβλητών από τη ΣΕΠ ΑΕ.

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιριών, δηλαδή του ΟΛΠ και της ΣΕΠ, έχουν συνυπογράψει τη σχετική συμφωνία η οποία, αφού εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ, θα πρέπει να εγκριθεί και από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ.

Ακολούθως ο ΟΛΠ θα αποστείλει το τελικό κείμενο στο υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εισαχθεί στη βουλή για τελική έγκριση και ψήφιση.

«Οι πιο πάνω διαδικασίες, στα πλαίσια της αρχής της πλήρους Διαφάνειας, αποτελούν διατυπωμένο όρο του κειμένου της Β Τροποποίησης και θα ακολουθηθούν πιστά» σημειώνει ο ΟΛΠ.

Σημειώνεται ότι η συμφωνία για τη νέα επένδυση της ΣΕΠ στον Δυτικό Προβλήτα βρέθηκε στο επίκεντρο συνομιλιών που είχε την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, με τις διευθύνσεις Ανταγωνισμού, Μεταφορών και Συγκοινωνιών και Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις και εξέφρασαν την εκτίμηση ότι τα στελέχη των δύο εταιρειών θα πρέπει να υλοποιήσουν πλέον τη συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο. Δηλαδή οι τεχνικές προδιαγραφές της συμφωνίας να εναρμονίζονται πλήρως με την κείμενη νομοθεσία της ΕΕ περί ανταγωνισμού.


Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2013

Ξανά στα θρανία

http://www.miet.gr/web/Covers/events/grammatopoulos%201.jpg


Σε προχωρημένο στάδιο είναι οι διαπραγματεύσεις σωματείου και διοίκησης ώστε με τον καινούργιο χρόνο να ανοίξει δημοτικό σχολείο για να περάσει όλο το εργατικό προσωπικό .
Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν από το ΛΟ-ΛΑ  ΝΑ  Ε-ΝΑ  ΜΗ-ΛΟ.
Αν δεν τα καταφέρουμε σε τέτοιο επίπεδο θα ξεκινήσουμε από το βου και α  μας κάνει βα.

Λαδώματα κλπ δεν περνάνε γιατί είμαστε πλέον Ευρωπέη και ακολουθούμε νόμους και κανόνες.