Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

ΗΜΕΡΗΣΙΑ 7 - 5 - 2009

ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ



Διορθωτικές κινήσεις για τη συμφωνία ΟΛΠ-Cosco
Ηδη o επίτροπος Ταγιάνι σε απαντητική του επιστολή προς Έλληνες ευρωβουλευτές δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο οι φορολογικές ελαφρύνσεις που δόθηκαν στην Cosco να συνιστούν κρατικές ενισχύσεις
7/5/2009
Της Αγγελικής Καλλή
Σε διορθωτικές κινήσεις προχωράει η κυβέρνηση, προκειμένου να προλάβει την επιστροφή από την Κομισιόν του φακέλου που αφορά την σύμβαση ΟΛΠ ? Cosco, γεγονός το οποίο θα συνιστούσε σοβαρή εμπλοκή στην παραχώρηση του εμπορευματικού σταθμού του Πειραιά στον κινεζικό όμιλο.
Ηδη ο αρμόδιος επίτροπος Ταγιάνι σε απαντητική του επιστολή προς Έλληνες ευρωβουλευτές δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο οι φορολογικές ελαφρύνσεις που δόθηκαν στην Cosco να συνιστούν κρατικές ενισχύσεις που παραβιάζουν τον ανταγωνισμό για τις οποίες μάλιστα η Κομισιόν ουδέποτε ενημερώθηκε από την ελληνική κυβέρνηση.
Η επιστολή με την οποία η Ε.Ε. ζητά περαιτέρω στοιχεία από την Ελλάδα έφθασε την προηγούμενη εβδομάδα στα αρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών, ενώ απαντήσεις θα πρέπει να δοθούν εντός του Ιουνίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ελληνική κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα περιλαμβάνει τόσο τον ΟΛΠ όσο και τα υπόλοιπα λιμάνια στην ρύθμιση που έγινε για την Cosco, ως προς τον χρόνο επιστροφής του ΦΠΑ.
Συγκεκριμένα η Cosco πέτυχε στις διαπραγματεύσεις της να διασφαλίσει την άμεση επιστροφή του ΦΠΑ και μάλιστα έντοκα. Η πρόβλεψη αυτή έχει μεγάλη οικονομική σημασία για τις εταιρείες που παρέχουν λιμενικές υπηρεσίες και παράλληλα προχωρούν σε επενδύσεις.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση για τις άλλες φοροελαφρύνσεις που δόθηκαν στην Cosco θα επιχειρηματολογήσει πως αντίστοιχες προβλέπονται και σε άλλες συμβάσεις παραχώρησης που έχουν συναφθεί με ιδιώτες.
Πάντως έγκυροι νομικοί κύκλοι θεωρούν πως η σύμβαση ΟΛΠ - Cosco περιλαμβάνει άλλο ένα ιδιαίτερα τρωτό σημείο, το οποίο αφορά την χωρίς χρονικό περιορισμό συμψηφισμό των συσσωρευμένων ζημιών με τα φορολογητέα κέρδη των επόμενων ετών. Τόσο ο ΟΛΠ - που θα ανταγωνίζεται την Cosco από το 2010 με την προβλήτα Ι - όσο και καμία άλλη επιχείρηση δεν έχει αυτό το δικαίωμα, καθώς η περίοδος συμψηφισμού λήγει στην πενταετία.
Kρίσιμο διάστημα
Σε κάθε περίπτωση το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για την απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει τον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά σε ιδιώτη, ενώ πιθανότατα θα τεθεί σε δοκιμασία το σύνολο της λιμενικής της πολιτικής που εστίαζε στη σύμβαση ΟΛΠ - Cosco.
Πληροφορίες αναφέρουν πως τον προβληματισμό τους σχετικά με την εμπλοκή της Κομισιόν στην παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, εκφράζουν και οι νομικοί σύμβουλοι του κινεζικού ομίλου στην Ελλάδα. Τόσο οι φοροελαφρύνσεις όσο και η δυνατότητα ένταξης της Cosco στον νόμο Μαρκεζίνη, ήταν ζητήματα τα οποία, όπως λένε όλες οι πληροφορίες, τέθηκαν απευθείας από την κινεζική πλευρά προς την ελληνική σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Οι επίμαχες ρυθμίσεις μάλιστα «κλείδωσαν» με το ναυάγιο του αντίστοιχου διαγωνισμού για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ.
Ρύθμιση
H ελληνική κυβέρνηση έχει απο¬φα¬σίσει να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα περιλαμβάνει τόσο τον ΟΛΠ όσο και τα υπόλοιπα λιμάνια στη ρύθμιση που έγινε για την Cosco, ως προς τον χρόνο επιστροφής του ΦΠΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: