Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

Η κοινωνία εκπέμπει SOS

Δεν έχουν καν παπούτσια και πιπίλες τα ορφανά στο ΠΙΚΠΑ Πεντέλης
Τραγική είναι η κατάσταση στο ΠΙΚΠΑ Πεντέλης όπου παιδάκια από 4 μηνών έως 12 ετών ζητούν τη βοήθεια όλων μας, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην δύσκολη κατάσταση που έχουν περιέλθει τα περισσότερα ιδρύματα.

Συγκεκριμένα, 35 παιδιά που βρίσκονται στο ΠΙΚΠΑ ζητούν παπούτσια, ρούχα, ακόμα και ένα ηλεκτρικό καλοριφέρ για να ζεστάνει τους θαλάμους όπου κοιμούνται.

Επίσης ανάγκη υπάρχει και στη Μονάδα Κοινωνικής Φροντίδας «Αναρρωτήριο Πεντέλης» από το οποίο λείπουν πολλά βασικά είδη όπως βρεφικές τροφές, πιπίλες, κλινοσκεπάσματα, βρεφικά προϊόντα ακόμα και πλαστικά πιρουνάκια και κουταλάκια γαι να τρώνε κ.α.

Δείτε τι χρειάζονται τα παιδιά στην παρακατώ λίστα:

ΑΝΑΡΡΩΤΗΡΙΟ ΠΕΝΤΕΛΗΣ - ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ
Α/Α Όνομα Ηλικία Νο Παπουτσιού

1. Πέτρος 20 μηνών No 21
2. Βιβή 3,5 ετών No 25
3. Χάρης 2 ετών No 23
4. Νίκος 12 μηνών Νο 20
5. Ραφαήλ 1,5 ετών No 19
6. Παναγιώτης 1,5 ετών No 20
7. Έλλη 2 ετών No 22
8. Νίκος 12 μηνών Νο 18
9. Μυρτώ 2 ετών No 21
10. Αναστασία 2 ετών No 22
11. Γιώργος 8,5 ετών Νο 36
12. Σήφης 6 ετών Νο 30
13. Βαγγέλης 7 ετών Νο 31
14. Αποστόλης 4,5 ετών Νο 24
15. Αλεξάνδρα 9 ετών Νο 29-30
16. Χριστίνα 5,5 ετών Νο 24
17. Σωτήρης 5,5 ετών Νο 30-31
18. Νικόλαος 3 ετών Νο 23
19. Ρεβέκκα 2 ετών Νο 23
20. Αντώνης 2,5 ετών Νο 23
21. Αλέξανδρος 12 ετών Νο 41
22. Γιάννης 10 μηνών
23. Ανδριάννα 11 μηνών
24. Στέλλα-Ρόζα 7 μηνών
25. Ηλίας 11 μηνών
26. Νάντια 9 μηνών
27. Μαρίνος 9 μηνών
28. άρρεν 4 μηνών
29. άρρεν 4 μηνών
30. άρρεν 4 μηνών
31. άρρεν 5 μηνών
32. άρρεν 7 μηνών
33. άρρεν 7 μηνών
34. άρρεν 11 μηνών
35. θήλυ 11 μηνών


ΜΟΝΑΔΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ «ΑΝΑΡΡΩΤΗΡΙΟ ΠΕΝΤΕΛΗΣ»

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΩΡΕΕΣ. ΑΦΡΟΛΟΥΤΡΑ ΚΑΙ ΣΑΜΠΟΥΑΝ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ, ΝΗΠΙΑ, ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΣΤΙΕΡΑ ΣΕΝΤΟΝΙΑ ΜΕ ΛΑΣΤΙΧΟ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΟΥΝΙΕΣ ΣΕΝΤΟΝΙΑ ΜΕ ΛΑΣΤΙΧΟ και ΧΩΡΙΣ (ΠΑΙΔΙΚΑ - ΜΟΝΑ) ΠΑΠΛΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΟΝΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ ΠΑΠΛΩΜΑΤΑ - ΠΑΠΛΩΜΑΤΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΚΟΥΝΙΕΣ ΠΕΤΣΕΤΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΠΑΝΙΟΥ ΠΙΚΕ ΚΟΥΒΕΡΤΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΚΟΥΝΙΕΣ ΦΟΡΜΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΠΟ 6 ΜΗΝΩΝ ΕΩΣ 12 ΕΤΩΝ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ (Νο 20 - 33) ΚΑΛΤΣΕΣ ΑΠΟ 6 ΜΗΝΩΝ ΕΩΣ 12 ΕΤΩΝ - ΚΑΛΤΣΟΝ ΚΡΕΜΕΣ ΣΥΓΚΑΜΑΤΟΣ ΒΑΦΛΙΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ DVD ΡΟΥΧΑ ΕΦΗΒΙΚΑ για αγόρι Νο14-16 ΣΑΛΙΑΡΕΣ ΜΠΟΛΑΚΙΑ ΚΟΥΤΑΛΑΚΙΑ ΠΙΠΙΛΕΣ ΚΑΟΥΤΣΟΥΚ «ΤΡΕΙΣ ΤΡΥΠΕΣ» ΚΟΥΝΙΕΣ ΨΗΛΕΣ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΠΙΡΟΥΝΑΚΙΑ Κ ΚΟΥΤΑΛΑΚΙΑ ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΝΤΙΟΛΙΣΘΗΤΙΚΑ ΜΠΑΝΙΟΥ ΚΟΥΤΙΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ - (ΜΕΓΑΛΑ ΜΠΑΟΥΛΑ) ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΑΛΟΡΙΦΕΡ (30-35 τμ.) ΧΑΡΤΟΝΙΑ - ΓΡΑΦΙΚΗ ΥΛΗ

Αν μπορεί κάποιος να βοηθήσει και έχει πράγματα να στείλει ας αφήσει σχόλιο και να συνεννοηθούμε  πως θα τα πάμε .

EDUCATION FOR DEATH

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Ποιοί είμαστε και που θέλουμε να πάμε



Πρόεδρε αν θέλεις την γνώμη μου (όχι ότι μετράει αλλά σε κουβέντα να βρισκόμαστε) είμαστε μα...ες και πάμε στο διάολο.
Καληνύχτα

Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

Το πρώτο μου post " ΕΝΌΤΗΤΑ "

Διαβάζοντας ετούτο το blog κάποια χρόνια τώρα, δεν μπορούσα να φανταστώ ποτέ πως κάποτε ίσως να ήμουν και εγώ ένας από τους διαχειριστές του , για όσο τέλος πάντων διάστημα συμβεί αυτό.
Έχω ήδη ευχαριστήσει τους συναδέλφους για την τιμή που μου έκαναν και το κάνω για ακόμη μία φορά. 
Επέλεξα το πρώτο μου post να έχει τον τίτλο ΕΝΌΤΗΤΑ γιατί είναι μια λέξη που εύκολα λέγετε αλλά δύσκολα γίνετε πράξη. Για την ΕΝΌΤΗΤΑ του κλάδου λοιπόν θέλω να μιλήσω ,που τελικά είναι πιο εύκολο να γίνει πράξη από εμάς τους ίδιους, τους λιμενεργάτες.
Το ερέθισμα ήρθε από μία συζήτηση που είχα σήμερα στην αίθουσα με κάποιον μεγαλύτερο σε ηλικία από εμένα και κατά συνέπεια σοφότερο (καθώς όσο ζεις μαθαίνεις και ο νεότερος πάντα έχει να μάθει πράγματα από τους μεγαλύτερους). Η συζήτηση ήταν γιατί να υπάρχουν ανώνυμα σχόλια και να κάθεται ο καθένας να βγάζει την πίκρα του ή τελικά να βρίζει τον Χ συνάδελφο/η.
Η αλήθεια είναι συνάδελφοι πως εύκολα πίσω από την ανωνυμία μπορούμε να βρίζουμε ο ένας τον άλλο και να σπέρνουμε το μίσος και να απαξιώνουμε τον κάθε συνάδελφο .Η απαξίωση αυτή όμως κάποια μέρα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα γυρίσει σε μας  συνάδελφοι. 
Σε κανέναν μας δεν κάνει καλό να υπάρχει αυτό το blog για να βριζόμαστε , αυτό είναι το εύκολο και τελικά χαρούμενους κάνουμε μόνο τους εχθρούς του κλάδου και ΚΑΝΈΝΑΝ άλλο .
Όλοι μας έχουμε έρθει σε ρήξη με άλλους συναδέλφους , κάποιοι από μας έχουν πει και λόγια παραπάνω , ίσως και εγώ.
 ΠΡΈΠΕΙ όμως συνάδελφοι να ενωθούμε για το ΚΑΛΌ όλων μας . ΠΡΈΠΕΙ να γίνουμε ένα σαν γροθιά γιατί το αύριο είναι στρωμένο με αγκάθια πολλά και δεν νομίζω πως υπάρχει κάποιος που διαφωνεί σε αυτό.
Ξέρω κάποιοι θα γράψουν "τι λες ρε νέε, αυτά είναι μπρούρδες", θα τους ζητούσα να το ξανασκεφτούν πριν πιάσουν το πληκτρολόγιο. 
Υπάρχουν πάρα πολλοί συνάδελφοι , οι περισσότεροι νομίζω , που συμφωνούν  και έτσι  ίσως καταφέρουμε να βγάλουμε και κάτι από αυτό το blog, έστω μια πρόταση ή μια λύση για κάποιο πρόβλημά μας  που μπορεί να έχει σκεφθεί κάποιος άλλος. 
Ξέρω πως τα σχόλια στα περισσότερα blog είναι ανώνυμα , μην εκμεταλλεύεστε την ανωνυμία για να διασπάτε τους συναδέλφους και τον κλάδο. Ελάτε να δούμε πόσες κοινές απόψεις έχουμε και πόσα μας ενώνουν , όχι αυτά που μας χωρίζουν συνάδελφοι .
Ελάτε να γνωριστούμε , να γνωρίσουμε τα καλά μας , να μάθουμε ο ένας τον άλλο , να μάθουμε ο ένας από τον άλλο , είμαστε συνάδελφοι και η δουλειά μας είναι το δεύτερο σπίτι μας , πρέπει να είμαστε όπως στο σπίτι μας .
Τέλος κάνω μία πρόταση σε όλους τους συναδέλφους που γράφουν σχόλια σε αυτή την γωνιά του Internet , γράψτε το όνομά σας και πείτε επώνυμα την γνώμη σας , μην βριζόμαστε , μην κατηγορούμε ο ένας τον άλλο . Κανείς δεν θα σας κατηγορήσει γιατί είπατε την γνώμη σας , κρητική θα υπάρξει να είστε σίγουροι , αλλά κάτι στο τέλος καλό μπορεί να βγει.
Δεν θα δεχόμουν ποτέ να συμμετέχω σε αυτό αν δεν είχα κάτι να προσφέρω , αν τελικά το πετύχω θα με κρίνει η ιστορία και οι συνάδελφοι.
Ευχαριστώ και πάλι .
Καλό βράδυ 
Ας μας βρει το ξημέρωμα όλους σοφότερους.
mike v.

Ανοικτά όλο το 24ωρο στο dockworkers@hotmail.com

..
Προσπαθεια φιμωσης εργατικου δυναμικου της DIAKINISIS PORT και των κυριων εργολαβων για το οικονομικο και για τις ωρες η μαλλον ημερες που δεν πληρωνομαστε,γιατι τωρα υπαρχει προγραμμα τηλεφωνα πεφτουν συνεχως εχεις ρεπο μην κατεβεις η δουλευεις κατεβα για δουλεια και ας εισαι στο προγραμμα ρεπο
.μονο η PCT δηλαδη η cosco εχει αλλα και τηρειται το προγραμμα της,οχι σαν της diakinisis port και των εργολαβων που σε ακυρωνουν οτι ωρα γουσταρουν,
μας ριξανε στα 16 μεροκαματα και δουλευουμε για ενα κομματι ψωμι σε απανθρωπες και ακρως επυκινδυνες συνθηκες,
την παροιμια που λεει θα γυρισει ο τροχος την ξερετε αν οχι θα την μαθετε συντομα που ολοι οι εργαζομενοι και θα μαθουν αλλα και θα ενημερωθουν για το τι δικαιουνταικαι για ολα τα επιδοματα που ειστε υποχρεωμενοι να μας χορηγητε και οχι να μας εχετε να δουλευουμε για ενα κομματι ψωμι,
καντε υπομονη μεχρι τελους του ετους θα τριβετε τα ματια σας και σας υποσχομαστε ενα πραγμα οτι επιτελους θα πληρωνετε αυτα που δικαιουμαστε και οχι αυτα που γουσταρετε,
και μην μιλησουμε βεβαια για 25 ημερες καθυστερησης πληρωμης πρωσωπικου των εργολαβων κατι το οποιο το κανατε και μονιμο τωρα,
αλλα τι περιμενοι καποιος απο ανθρωπους που μεχρι προτεινος ειχανε θεσπισει ταριφα η μιζα 4000 η ακομα και 5000 χιλιαδες ευρω για καθε προσληψη που κανατε,
υπομονη κυριοι μονο αυτη την υποσχεση σας δινουμε
ΥΠΟΜΟΝΗ......... 

Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012

Με το βουνό θα γίνω φίλος...



 Eίμαι γεμάτος απορίες. «Πώς ζουν άνθρωποι με 450 ευρώ;»...
Το τελευταίο διάστημα ανεβαίνω στο βουνό. Έχω πάρει τα βουνά σβάρνα. Προσπαθώ να είμαι όση περισσότερη ώρα γίνεται μακριά από ανθρώπους και θόρυβο. Ακούω τα...
πουλιά, κοιτάω τη θάλασσα, τα σύννεφα, τον ουρανό, τ’ αστέρια, το φεγγάρι, αγάπη μου, αγάπη μου, η νύχτα θα μας πάρει.

Εκεί στο βουνό είναι πολύ ωραία. Πίνεις ένα καφεδάκι, κάνεις ένα τσιγαράκι και τα βλέπεις όλα από κάποια απόσταση.

Καλά, είμαι γεμάτος απορίες. «Πώς ζουν άνθρωποι με 450 ευρώ;», «Πώς ζουν οι άνθρωποι χωρίς δουλειά;», «Πώς ζουν άνθρωποι χωρίς ρεύμα στο σπίτι τους;», «Πώς μπορούν και ζουν οι άνθρωποι στον δρόμο;», «Γιατί δεν ξεσηκώνονται όλοι αυτοί;».

Και ένα ερώτημα που πολύ με απασχολεί το τελευταίο διάστημα: «Τι με νοιάζει εμένα για όλα αυτά;». Το τι σφαλιάρα έχει φάει αυτό το ερώτημα δεν περιγράφεται. Το έχω ταράξει στις μπουνιές.

Στην τελευταία διαδήλωση είχα πει ότι δεν θα πάω. «Φτάνει πια» είπα, «εγώ το χρέος μου το έκανα. Να πάνε οι άλλοι τώρα».

Είχαμε πάει πάνω σε ένα λόφο και λιαζόμασταν αλλά μετά από λίγη ώρα λέω εγώ «δεν πάμε μια βόλτα;». «Πού να πάμε βόλτα;» «Πάμε έτσι προς το Μοναστηράκι» «Τι να κάνουμε στο Μοναστηράκι;» «Ε, πάμε μια βόλτα στην Ερμού» «Έχει διαδήλωση» «Δεν πάμε λίγο να δούμε τι γίνεται;» «Καλά, δεν είπες ότι δεν θέλεις να πας;» «Ε, πάμε λίγο Σύνταγμα και φεύγουμε». Και πήγαμε Σύνταγμα. Και δεν φύγαμε. Τουλάχιστον δεν φύγαμε πριν φύγουν όλοι.

Στις τελευταίες τρεις διαδηλώσεις, εντελώς συμπτωματικά μου τηλεφώνησε ο ξάδερφός μου. Στο τέλος, απηύδησε: «Έλα, πού είσαι;» «Στη διαδήλωση» «Πάλι στη διαδήλωση;» «Ε ναι μωρέ, να μην έρθω;» «Εσύ δεν χρειάζεται να πηγαίνεις στη διαδήλωση. Αφού γράφεις, συμμετέχεις και είναι σαν να πήγες». Ωραίο αυτό, με βολεύει. Και είναι και αποενοχοποιητικό. Δεν το είχα σκεφτεί.

Τέλος πάντων, εκεί στα βουνά, σκεφτόμουν πως ζούσαμε σαν σκλάβοι από πριν. Δηλαδή, δεν πάμε τώρα να γίνουμε σκλάβοι. Σκλάβοι ήμασταν και πριν. Τώρα πάμε –εκτός από σκλάβοι- να γίνουμε και φτωχοί. Καλά, κάποιοι έχουν γίνει ήδη.

Αν το καλοσκεφτείς, είχαμε όλες τις συνήθειες των σκλάβων. Δηλαδή, τα χρόνια της «ευημερίας» σκλαβωθήκαμε σε τράπεζες, δάνεια, κάρτες κλπ., οπότε ήρθε η χρεοκοπία και μας βρήκε έτοιμους. Ήμασταν έτοιμοι από καιρό.

Δηλαδή, πήγαμε και σκλαβωθήκαμε μόνοι μας. Είναι ωραία φάση η σκλαβιά. Για κάποιους. Την γουστάρουν, ρε παιδί μου.

Στην παρέα μου, είμαι ο πιο τυχερός. Όλα αυτά τα μέτρα των τελευταίων χρόνων δεν με έχουν πετύχει πουθενά. Πουθενά, όμως.

Όλα αυτά τα μέτρα αποδεικνύουν πόσο καλά έκανα τόσα χρόνια που δεν ήθελα καμία ιδιοκτησία. Κάποιοι φίλοι μου έχουν σπίτια και αυτοκίνητα και τώρα δεν ξέρουν τι να τα κάνουν. Φαντάσου να ξυπνάς κάθε πρωί και ο βραχνάς σου να είναι το σπίτι σου. Το δικό σου σπίτι. Που, τελικά, δεν ήταν δικό σου.

Σκέφτομαι όλους αυτούς που, όταν γινόταν συζήτηση για τη δημοκρατία στην αρχαία Αθήνα, σου έλεγαν με στόμφο πως στην αρχαία Αθήνα δεν υπήρχε δημοκρατία επειδή υπήρχαν δούλοι.

Δηλαδή, αυτοί που το έλεγαν αυτό και χρωστούσαν το σπίτι, το αυτοκίνητο –και ό,τι άλλο υπάρχει-, ενώ, παράλληλα, δεν είχαν ανοίξει ένα βιβλίο στη ζωή τους και ψήφιζαν αναγκαστικά τον πολιτευτή που τους «έχωσε» σε μια δουλίτσα, ήταν ελεύθεροι. Αυτοί δεν ήταν δούλοι. Καλά, παιδιά, περαστικά.

Μα «είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε». Εντάξει, σίγουρα είναι ο καπιταλισμός αλλά βλέπω πως τα αποτελέσματα του καπιταλισμού για τους πολίτες είναι κάπως κομμουνιστικά. Και όχι κομμουνιστικά με την έννοια της υπέροχης ιδεολογίας του κομμουνισμού –που δεν την έχουμε δει ακόμα να εφαρμόζεται – αλλά με την έννοια του υπαρκτού σοσιαλισμού.

Το αστείο είναι γλίτωσαν οι αστοί τα σπίτια τους από τους αδίστακτους κομμουνιστές και θα τους τα πάρουν οι τράπεζες. Καλά να πάθουν. Η ιδιοκτησία είναι κλοπή. Βέβαια, και η κλοπή είναι ιδιοκτησία αλλά, ας μην το τραβήξω τώρα γιατί θα δυσκολευτεί το αναγνωστικό κοινό.

Επίσης, οι αστοί θα ζουν με τα απολύτως απαραίτητα, θα παίρνουν σχεδόν όλοι τον ίδιο χαμηλό μισθό και θα βλέπουν το γιατρό με ραντεβού έξι μήνες μετά. Το θετικό της υπόθεσης είναι πως μπορούμε να πάρουμε όλα τα ανέκδοτα που λέγονταν για τους Σοβιετικούς και να τα χρησιμοποιούμε πια για εμάς.

Ίσως, οδηγηθούμε στον κομμουνισμό και -στη συνέχεια – στην αναρχία, δια της επικράτησης του νεοφιλελευθερισμού.

Καλά, είσαι σοβαρός; Όχι, αλλά κι όλοι αυτοί που μας τα έχουν κάνει μπαλόνια τόσα χρόνια με τα χρέη, τις δόσεις και τα δάνεια είναι σοβαροί; Εγώ νομίζω πως είναι για πολλές φάπες.

Αλλά οι δούλοι δεν ρίχνουν φάπες. Ή μάλλον, ρίχνουν φάπες στον εαυτό τους.

Αυτά σκέφτομαι εκεί πάνω στο βουνό. Στο βουνό που δεν ανήκει σε κανέναν. Δηλαδή ανήκει σε όλους. Κι επειδή ανήκει σε όλους, δεν πατάει το πόδι του σχεδόν κανείς. Εκτός από τα πουλιά και τα ζώα του δάσους. Που είναι φίλοι μου....
 
 

Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2012

ΚΑΛΟΣΩΡΙΣΜΑ


Αφού ακούμε και λέμε και ξανακούμε για ενώσεις,ενωτικά και ενότητες ξεκινάμε την ένωση από την βάση.

Μαζί μας από τώρα και ο mike v, νέος συνάδελφος

Καλώς ήλθες και σιδεροκέφαλος συνάδελφε.

ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΜΥΑΛΟ

           

Ένας 18χρονος συνελήφθη γιατί είχε μετατρέψει σε "μίνι" χασισοφυτεία το εσωτερικό μιας... ξύλινης ντουλάπας!

Το νεαρό όπως γράφει το lesvospost.com αρχικά συνέλαβαν σήμερα το πρωί οι άνδρες του Λιμενικού γιατί σε έλεγχο που του έγινε μετά την αποβίβαση του από πλοίο βρέθηκε στην κατοχή του μία πλαστική συσκευασία που περιείχε 31 γραμμάρια κάνναβης.

 





Στη συνέχεια, ακολούθησε έρευνα στο σπίτι του με τη συνδρομή αστυνομικού σκύλου κατά την οποία διαπιστώθηκε η ύπαρξη εργαστηρίου υδροπονικής καλλιέργειας κάνναβης μέσα σε ξύλινη ντουλάπα.

Επιπλέον βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

- πέντε δενδρύλλια μήκους 0,40 - 0,35 - 0,35 - 0,20 - 0,18 μέτρων αντίστοιχα μέσα σε γλάστρες από φυτόχωμα,

- 82 σπόροι κάνναβης,



- ένας  τεχνητός φωτισμός αποτελούμενος από μία λάμπα μήκους 28 εκατοστών,

- ένας  μετασχηματιστής,

- μία μπαλαντέζα μήκους 2 μέτρων,

- ένα καλώδιο μήκους 6 μέτρων,

- ένα μεταλλικό κάτοπτρο περίπου ενός τετραγωνικού μέτρου,

- μία σακούλα με φυτόχωμα.




Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης.



NEWSIT.GR






ΕΡΩΤΗΣΗ


Από πότε και από ποιό καταστατικό προβλέπεται ότι ο έβδομος,δέκατος ή ακόμα και πέμπτος σε σταυροδοσία έχει ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να αναλάβει θέση στο τριμελές ή πενταμελές προεδρείο της Ένωσης Λιμενεργατών;
Από που προβλέπεται ότι πρέπει να ζητάω ευθύνες και να μου απολογούνται συνάδελφοι που δεν τους στήριξαν και δεν τους ψήφισαν  οι λιμενεργάτες;
Έτσι όπως πάμε σε λίγο θα ζητήσουμε ευθύνες από τους 3 (από τους 4) συναδέλφους που εκλέχθηκαν με το ψηφοδέλτιο των νέων.
Για τους ψηλούς και τους κοντούς να ζητήσετε ευθύνες από τα κεφάλια που άλλα λένε,άλλα εννοούν και άλλα κάνουν και όχι από μένα που είμαι ένας φτωχός και μόνος εναερίτης.

Ξανά καλημέρα σας.

ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ




Περασμένα ξεχασμένα.

Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012

Οι λιμενεργάτες ψήφισαν κατά συνείδηση ;

11 οι σύμβουλοι από το ενωτικό  και 4 από το ψηφοδέλτιο των νέων συναδέλφων.

Ο συνταξιούχος εκδικήθηκε 11 χρόνια μετά.

Με τις υγείες μας.


Το πρακτικό εδώ

Ευχαριστώ όσους με βοήθησαν και με ψήφισαν και σιδεροκέφαλο το νέο δεκαπενταμελές


!!!! UPDATE !!!!  

Μην σας ενοχλεί το <<κατά συνείδηση >>

Όταν βολεύεσαι πηγαίνεις με συνείδηση και ρίχνεις το ψηφοδέλτιο που σου έχουν δώσει οι μουγκοί για να μπορέσεις να ξαναβολευτείς.
 


Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2012

Στον "αέρα" οι θέσεις εργασίας στα λιμάνια


Στον «αέρα» βρίσκονται οι θέσεις εργασίας των εργαζόμενων στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και των άλλων λιμανιών με την υλοποίηση των σχεδίων της κυβέρνησης Σαμαρά για την «αξιοποίηση» τους.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης παρουσιάζοντας το «Στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης λιμένων», με βασικές κατευθύνσεις (για να δείτε την παρουσίαση πατήστε εδώ) ξεκαθάρισε ότι για όσες εμπορικές δραστηριότητες υπάρχει ενδιαφέρον θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες για όσες δεν υπάρξει ενδιαφέρον θα συνεχίσουν να ασκούνται από τις Αρχές λιμένων.

Ωστόσο, σε ερώτηση του Pireas2day.gr για τις εργασιακές σχέσεις ο υπουργός παρέπεμψε στα επενδυτικά σχέδια των ενδιαφερόμενων λέγοντας ότι «θα καταβληθεί προσπάθεια να διασφαλιστούν θέσεις εργασίας στα λιμάνια».

Λίγο αργότερα, σε άλλη δημοσιογραφική ερώτηση ο κ. Μουσουρούλης απέφυγε να δώσει στοιχεία για το πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και από ποιο καθεστώς θα διέπονται.

Επίσης, ερωτηματικό αποτελεί η τύχη των σημερινών εργαζόμενων αφού το κάθε λιμάνι θα παραχωρεί δραστηριότητες, με άμεσο αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας.

Το θέμα έθεσε σε δήλωσή του και ο υπεύθυνος του τομέα ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας, ο οποίος τόνισε ότι «το μόνο σαφές μήνυμα μέσα από τις κατά τα άλλα αόριστες αναφορές είναι αυτό της επισφάλειας της θέσης των εργαζομένων στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και στα άλλα λιμάνια, αφού οι θέσεις και οι συνθήκες εργασίας αφήνονται στην τύχη των ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων».

Παράλληλα, έντονη ήταν και η αντίδραση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ). Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος δήλωσε τα εξής:

«Οι σημερινές δηλώσεις του ΥΝΑ μέσα από την προχειρότητα και την ασάφεια το μόνο που κάνουν σαφές είναι τη βούληση της κυβέρνησης να ξεπουλήσει τα φιλέτα των λιμανιών και να επωμιστούν οι δημόσιοι οργανισμοί τις μη κερδοφόρες δραστηριότητες ενώ για το προσωπικό στην καλύτερη περίπτωση τους επιφυλάσσουν κινεζοποιημένες εργασιακές σχέσεις.
Η κυβέρνηση ας καταλάβει ότι ο δημόσιος έλεγχος και χαρακτήρας των λιμανιών, η εργασιακή συνέχεια των εργαζομένων με ΣΣΕ δεν διαπραγματεύονται. Οι εργαζόμενοι είναι εδώ και θα απαντήσουν αγωνιστικά».


Tο σχέδιο για τα λιμάνια

Ο υπουργός κατά την παρουσίαση του σχεδίου ανακοίνωσε ότι θα δημιουργηθεί μια Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων προεξοφλώντας πάντως και την συνέχιση της ύπαρξης της Γενικής Γραμματείας Λιμένων ενώ ανακοίνωσε ότι θα δημιουργηθούν και 4 νέα λιμενικά συστήματα για τα 12 λιμάνια, που είναι ΑΕ και θα είναι:

Το Αττικό Λιμενικό Σύστημα (Πειραιάς, Ραφήνα, Λαύριο και Ελευσίνα), της Βορείου Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Βόλος, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα), της Δυτικής Ελλάδας (Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα) και ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου.

«Οι νέες «Αρχές» (λιμενικά δίκτυα) θα λειτουργούν έναντι τρίτων εξ ονόματος του Ελληνικού Δημοσίου, όπως και σήμερα («οικοπεδούχοι»). Σε πρώτη φάση, πρόκειται για διοικητική συνένωση των 12 μεγάλων λιμένων, των Α.Ε. σε 4 λιμενικά δίκτυα (κοινή πρόταση με το ΤΑΙΠΕΔ). Κατά τη συγκρότησή τους, θα πρέπει να δημιουργήσουν διακριτές διοικητικές ενότητες κατ’ αναλογία του διαχωρισμού δραστηριοτήτων που πραναφέρθηκε. Ο ΟΛΠ και ΟΛΘ θα απαιτήσουν βεβαίως ειδικό χειρισμό, καθώς οι δύο Α.Ε. είναι εισηγμένες στο Χ.Α.», υπογράμμισε ο υπουργός, Και συνέχισε:

«Οι εμπορικές δραστηριότητες και δραστηριότητες παροχής λιμενικών υπηρεσιών πρόκειται να υλοποιούνται κυρίως μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Ελπίζουμε σε επενδυτικό ενδιαφέρον και οι ενδείξεις είναι καλές. Βέβαια δεν μιλάμε για όλα τα λιμάνια της χώρας, μην υπάρξει τέτοια εντύπωση. Όπου δεν υπάρξει ιδιωτικό επενδυτικό ενδιαφέρον, οι «Αρχές» θα συνεχίσουν να υλοποιούν και τις εμπορικές δραστηριότητες υπό την αντίστοιχη διοικητική ενότητα.

Η πολιτεία πρέπει να διασφαλίζει ένα σαφές προς τους επενδυτές αλλά και τους πολίτες, θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των λιμένων. Σαφές και διαχρονικό. Οι περισσότεροι επενδυτές, για να λειτουργήσουν, θέλουν να γνωρίζουν πως η Ελλάδα λειτουργεί όπως τα άλλα Κράτη-Μέλη, να καταλαβαίνουν πως στα ελληνικά λιμάνια εφαρμόζεται η Κοινοτική νομοθεσία όπως στα άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, πως δεν υπάρχουν εκπλήξεις. Αυτό είναι εύλογο και υποχρέωσή μας επιπλέον».

Τι θα γίνει με τα μικρότερα λιμάνια

Σε ότι αφορά τα μικρότερα λιμάνια ο υπουργός είπε ότι σύμφωνα, πάντα, με τον κυβερνητικό σχεδιασμό:
«Σε δεύτερη φάση, οι «Αρχές» θα προσκαλέσουν τα υφιστάμενα Λιμενικά Ταμεία (Λ.Τ.) σε συγχώνευση δια απορροφήσεως σε εθελοντική βάση. Η πρόσκληση θα απευθύνεται στα Λ.Τ. που θα περιληφθούν σε κατάλογο ο οποίος θα καταρτισθεί με βάση την εθνική στρατηγική και γεωγραφικά και άλλα κριτήρια, καθορίζοντας ταυτόχρονα τους όρους και προϋποθέσεις των συγχωνεύσεων. Όσα Λ.Τ. δεν ανταποκριθούν θετικά, εντός προθεσμίας από την έκδοση της πρόσκλησης, θα διατηρήσουν το σημερινό καθεστώς για συγκεκριμένη μεταβατική περίοδο. Έως τη λήξη της μεταβατικής περιόδου, το Υπουργείο Ναυτιλίας σε στενή συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών, αλλά και Οικονομικών, θα θέσουν σε διαβούλευση ένα ολοκληρωμένο σχέδιο συνενώσεων Λ.Τ. σε νέες «Αρχές», με σκοπό τη συντονισμένη εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής σε όλη την επικράτεια. Το σχέδιο θα προσβλέπει στην αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων των λιμανιών κάθε δικτύου, μέσω συνεργειών, συμπληρωματικότητας και εξοικονόμησης πόρων και θα προνοεί επίσης για την ορθολογική και δίκαιη διάχυση στις τοπικές κοινωνίες των οικονομικών και αναπτυξιακών αποτελεσμάτων. Όλα αυτά θα διασφαλιστούν μέσω της εφαρμογής ελάχιστων προδιαγραφών διαφάνειας, οικονομικού ελέγχου και διοικητικής λειτουργίας για τους λιμένες κάθε δικτύου». 

Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ

Ο υπεύθυνος του τομέα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υπουργού τόνισε:

Οι σημερινές ανακοινώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά βάση περιέχουν μόνο γενικές αναφορές δηλωτικές των γνωστών κυβερνητικών προθέσεων. Προκαλούν σύγχυση και ανησυχία παρά δίνουν απαντήσεις σε ουσιαστικά ερωτήματα.
Ο κ. Υπουργός επιβεβαίωσε για μία ακόμη φορά την πρόθεση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών χωρίς να είναι σε θέση να ενημερώσει με ποιο τρόπο θα γίνει αυτή η εκποίηση, παραπέμποντας στα αποτελέσματα μελέτης που θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2013. Αποδεικνύεται δηλαδή ότι η επιλογή της κυβέρνησης να προχωρήσει στις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών γίνεται με γνώμονα τις δογματικές νεοφιλελεύθερες εμμονές που κυριαρχούν καθώς και την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων και όχι με κριτήριο τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος.
Αντιθέτως, το μόνο σαφές μήνυμα μέσα από τις κατά τα άλλα αόριστες αναφορές είναι αυτό της επισφάλειας της θέσης των εργαζομένων στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και στα άλλα λιμάνια, αφού οι θέσεις και οι συνθήκες εργασίας αφήνονται στην τύχη των ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Υπουργός σε σχετική ερώτηση απάντησε: «θα γίνει προσπάθεια να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας στα λιμάνια».
Επιπρόσθετα, η αναφορά του κ. Υπουργού στην χθεσινή συμφωνία Hewlett Packard – COSCO - ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως επιβεβαιωτική της θετικής απόδοσης των ιδιωτικοποιήσεων είναι τουλάχιστον ατυχής. Η αναγόρευση σε κυβερνητική επιτυχία, μίας ιδιωτικής συμφωνίας που προέκυψε κυρίως λόγω των υψηλών τιμών των καυσίμων και άρα του υψηλού θαλάσσιου μεταφορικού κόστους είναι παραπλανητική. Αντίθετα επιβεβαιώνει την πάγια θέση του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ ότι το λιμάνι του Πειραιά διαθέτει τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα και όντως υπό δημόσιο έλεγχο μπορεί να γίνει εμπορική πύλη εισόδου προς την Ευρώπη προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Η καταστροφική πορεία της χώρας εξαιτίας των κυβερνητικών επιλογών δεν μπορεί να κρυφτεί με την επίκληση τέτοιων «επιτυχιών».
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι η εκποίηση των λιμανιών θα στερήσει τη χώρα από ένα σημαντικό αναπτυξιακό μοχλό στην προσπάθεια που θα πρέπει να καταβληθεί για την ανασυγκρότηση της οικονομίας. Σήμερα απαιτείται όσο ποτέ άλλοτε η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου εθνικής λιμενικής πολιτικής που θα απαντά στις πραγματικές οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες και θα οδηγήσει στην αξιοποίηση των σημαντικών παραγωγικών δυνατοτήτων της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας προς όφελος του ελληνικού λαού.


Pireas2Day

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Τι κερδίζει η χώρα από τη συμφωνία HP- Cosco;



«Θολά» είναι τα οφέλη για την Ελλάδα από τη  συμφωνία ανάμεσα στην Hewlett Packard (HP) και την Cosco, που ανακοινώθηκε «πανηγυρικά» από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σε ανακοίνωσή του κάνει μια αόριστη αναφορά ότι «η επιλογή του Πειραιά από την COSCO και την ΗΡ ως κεντρικού λιμανιού διανομής των προϊόντων της εταιρίας θα έχει πολύπλευρες θετικές επιπτώσεις τόσο στη δραστηριότητα του λιμανιού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των οδικών μεταφορών και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της».

Λίγο παρακάτω αντί να συγκεκριμενοποιηθούν οφέλη αναφέρεται ότι "η συγκεκριμένη συμφωνία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες εταιρίες» και παρακάτω:
Γίνεται μια αόριστη εκτίμηση ότι «μια τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά», πράγμα το οποίο θα ωφελήσει την Cosco αφού στην προβλήτα της θα εκφορτώνεται το πρόσθετο φορτίο και αναφέρει ότι «αναμένεται να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας», χωρίς να προσδιορίζει σε ποιους τομείς.

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε δηλώσεις του φάνηκε ακόμα πιο συγκρατημένος και μίλησε γενικά για την γνωστή στόχευση της κυβέρνησης «να γίνει η χώρα μας φιλική στην επιχειρηματικότητα, φιλική στις επενδύσεις».
«Και μέσα από αυτό το δρόμο της ανάπτυξης, προφανέστατα, θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας», επεσήμανε ο κ. Σαμαράς αν και το… προφανές δεν αποτελεί βεβαιότητα….

Μύθοι και αλήθειες για τη συμφωνία

Σε ότι αφορά δημοσιεύματα, που ανέφεραν ότι η Ελλάδα θα έχει φορολογικά έσοδα από τα φορτία της Hewlett Packard αυτό αποτελεί «μύθο» διότι αυτά θα διέρχονται transit προς τις άλλες χώρες της ΕΕ.

Απλά, θα επιβεβαιωθεί για μια ακόμα φορά ότι ο Πειραιά αποτελεί την καλύτερη επένδυση της Cosco.

Επίσης, φαίνεται ότι και για την Hewlett Packard είναι συμφέρουσα η συμφωνία αφού εκτός τις ημέρες ταξιδιού που κερδίζει στέλνοντας τα προϊόντα της στην Αμβέρσα ή στο Ρόττερνταμ λέγεται ότι μειώνεται το κόστος της και από τα φθηνά εργατικά χέρια της χώρας μας….

Η συμφωνία

Τη συνεργασία των δύο εταιρειών παρουσίασαν την Τετάρτη στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία της Hewlett Packard (HP) με επικεφαλής τον εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της ΗΡ Tony Prophet και της COSCO με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του PCT Captain Fu Cheng Qiu Fu.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος και ο Πρόεδρος της  ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.

Η HP έχει καταλήξει σε καταρχήν συμφωνία με το terminal της COSCO στον Πειραιά (PCT) για την εγκατάσταση σημαντικών δραστηριοτήτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής της αλυσίδας στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του χρόνου.  Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε καταρχήν η εγκατάσταση του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, Ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, στον Πειραιά.

Από τον Πειραιά, τα προϊόντα της HP θα διανέμονται προς τους τελικούς προορισμούς, θαλάσσια μέσω του terminal της COSCO και σιδηροδρομικά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η συμφωνία συμπίπτει με την ολοκλήρωση της γραμμής του Ικονίου που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα και θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δημιουργήσει ολοκληρωμένες εφοδιαστικές αλυσίδες από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη.

Τονίζεται ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούν δραστηριότητες στην Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή.

«Η συγκεκριμένη συμφωνία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες εταιρίες παρομοίου σκοπού που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και την Άπω Ανατολή. Εκτιμάται ότι μια τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά και αναμένεται να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση του υπουργείου.

Ο πρωθυπουργός

Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, μεταξύ άλλων, είπε τα ακόλουθα:

«Θέλω να πω ότι η σημαντική συμφωνία της Hewlett-Packard με την COSCO και την ΤραινΟΣΕ αποτελεί μια ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα, σε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε σήμερα για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Και με αυτή τη συμφωνία επαναβεβαιώνεται ο ρόλος που μπορεί να παίξει η χώρα μας με τις υποδομές που διαθέτει στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη. Και ταυτόχρονα θα αυξηθεί, εάν προχωρήσει, όπως θα θέλαμε, αυτή η συμφωνία, ο όγκος των συναλλαγών στον Πειραιά, αλλά και το μεταφορικό έργο της ΤραινΟΣΕ. Να το πω διαφορετικά, το λιμάνι θα βοηθάει το τραίνο και το τραίνο θα βοηθάει το λιμάνι, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Αυτή είναι μια εξέλιξη σημαντική, γιατί δημιουργεί συνέργειες μεταξύ του λιμανιού και του τραίνου. Το τραίνο, επομένως, θα μας δώσει αυτή τη δύναμη και το λιμάνι το ίδιο. Η κυβέρνηση επιδιώκει να γίνει η χώρα μας φιλική στην επιχειρηματικότητα, φιλική στις επενδύσεις. Και μέσα από αυτό το δρόμο της ανάπτυξης, προφανέστατα, θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας.
Πιστεύω ότι η πατρίδα μας μπορεί να τα καταφέρει, όταν η παραγωγική της μηχανή εκσυγχρονίζεται δυναμικά, όπως δείχνει αυτή η σημαντική απόφαση που πήραν αυτοί οι τρεις εταίροι μεταξύ τους. Και όπως πιστεύω ότι όλος ο ελληνικός λαός γνωρίζει ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα σε αυτή την πλευρά της Ευρώπης που μπορεί να κερδίσει συμμάχους επιχειρηματικούς, αγορές επιχειρηματικές, προκειμένου να δώσουμε τον τόνο της ανάπτυξης που απαιτούν οι καιροί.
Επομένως, είναι μια σημαντική στιγμή και θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους δύο υπουργούς και τους εκπροσώπους των εταιρειών, που δίνουν αυτή την ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα».


Pireas2Day.gr

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012

Ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια




Της
Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία

Ριζικές αλλαγές στην απασχόληση των εργαζομένων στα λιμάνια με την προώθηση της ευελιξίας στις εργασιακές σχέσεις και προετοιμασία των βασικών περιουσιακών τους στοιχείων για ιδιωτικοποίηση μέσω συμβάσεων παραχώρησης, προβλέπει το σχέδιο της έκθεσης της τρόικας για την Ελλάδα, που αποτέλεσε βάση της συζήτησης στο Eurogroup της Δευτέρας.

Στην ίδια έκθεση γίνεται αναφορά και στη διαβούλευση που βρίσκεται σε εξέλιξη για την ακτοπλοΐα σε δύο άξονες: τη δρομολόγηση των πλοίων και τις αλλαγές στο εργασιακό των ναυτικών, με στόχο να ενισχυθεί ο τουριστικός τομέας της χώρας.

Ευελιξία
Σχετικά με τα λιμάνια, η έκθεση της τρόικας αναφέρει συγκεκριμένα ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για τον σαφή διαχωρισμό των διοικητικών και εμπορικών τους δραστηριοτήτων, ενώ με δεδομένο τους περιορισμούς που θα υπάρχουν στους προϋπολογισμούς τους, οι διοικήσεις των λιμένων προετοιμάζουν μέτρα με τα οποία θα προωθούνται περισσότερο ευέλικτες συμφωνίες για την εργασία των υπαλλήλων τους.

Ως μεσοπρόθεσμος στόχος τίθεται από την τρόικα η βελτίωση των διατροπικών συνδέσεων μεταξύ διαφορετικών τύπων μέσων μεταφοράς, με τη δημιουργία ενός κόμβου που θα αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για ένα ζωτικό τομέα της οικονομίας.

Σχέδιο
Στο μεταξύ το στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη των λιμανιών θα παρουσιάσει αύριο επίσημα ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας θα αναφερθεί, μεταξύ άλλων, στη δημιουργία ομάδων λιμένων που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επενδυτών, στην ανάγκη να εξειδικευθεί η στόχευση κάθε λιμένα όσον αφορά την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του -π.χ. λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων ή λιμάνια κρουαζιέρας? στον διαχωρισμό των διοικητικών δραστηριοτήτων τους από τις εμπορικές με τη δημιουργία νέων εταιρικών σχημάτων και στη σύσταση της Εθνικής Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, η οποία θα έχει διευρυμένες δραστηριότητες και στην ακτοπλοΐα.

Στα μικρότερα λιμάνια ο ίδιος φορέας θα έχει τις διοικητικές και εμπορικές δραστηριότητες, ενώ στα μεγαλύτερα λιμάνια μέσω του ΤΑΙΠΕΔ θα επιδιωχθεί η ανάθεση των εμπορικών δραστηριοτήτων σε ιδιώτες επενδυτές.

Η Ρυθμιστική Αρχή θα έχει αντικείμενο στην προστασία των καταναλωτών, τον καθορισμό των τιμών, την εξασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών που θα παρέχονται από τις βασικές λιμενικές εταιρείες.

Ακτοπλοΐα
Σε σχέση με την ακτοπλοΐα, το ΥΝΑ φέρεται να έχει αποφασίσει ότι η Ρυθμιστική Αρχή θα αναλάβει τον σχεδιασμό, την οργάνωση και τη λειτουργία των εσωτερικών και εξωτερικών ακτοπλοϊκών συνδέσεων. Θα αποφασίζει τον εμπλουτισμό των τοπικών συνδέσεων μελετώντας τις ανάγκες από και προς τα διάφορα λιμάνια, θα αναλάβει επίσης την ομαδοποίηση των ακτοπλοϊκών γραμμών σε γεωγραφικές περιοχές εντάσσοντας σε αυτές και τις λεγόμενες άγονες. Αυτές οι ζώνες θα δημοπρατούνται αναζητώντας αναδόχους για την εκμετάλλευσή τους.

Η Ρυθμιστική Αρχή θα χρηματοδοτεί μέσα από τα έσοδά της τη λειτουργία των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών.

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012

«ΟΧΙ» ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ


Σχέδιο ανάπτυξης των λιμανιών παρουσιάζει η κυβέρνηση


Τη στρατηγική ανάπτυξης των λιμανιών, προκειμένου αυτά να μπορούν να παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές, θα παρουσιάσει την Πέμπτη σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης. «Καθήκον μας είναι η υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών» τονίζουν τα σωματεία των λιμενεργατών.

Σχέδιο ανάπτυξης των λιμανιών παρουσιάζει η κυβέρνηση

Το θέμα της αξιοποίησης των λιμανιών συζητήθηκε στην πρόσφατη ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό μετά την ψήφιση του προϋπολογισμού, καθώς η ανάπτυξη της οικονομίας αναδεικνύεται σε πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης.
Ο κ. Μουσουρούλης έχει ήδη καταθέσει στο γραφείο του πρωθυπουργού και στην τρόικα τη μελέτη ανάπτυξης των λιμανιών, ενώ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έχουν περάσει ο ΟΛΠ, ο ΟΛΘ, καθώς και τα 10 περιφερειακά λιμάνια με τη μορφή εταιρειών περιορισμένης ευθύνης (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας).
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει δεσμευθεί στη Βουλή ότι «τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς θα δημιουργηθεί, μέχρι το τέλος του χρόνου, θεσμικό πλαίσιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα αναλάβει, σε κάθε περίπτωση, εποπτικό ρόλο από πλευράς Πολιτείας».
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο προβλέπει την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων των λιμανιών με στόχο να ωφεληθούν οι τοπικές κοινωνίες, ενώ ο εξορθολογισμός της επενδυτικής δραστηριότητας θα προκύψει με τη διάκριση των δραστηριοτήτων και λειτουργιών (διοικητικές και εμπορικές) ακόμη και αν ο ίδιος φορέας θα έχει την ευθύνη και των δύο κατηγοριών. Επίσης η ανάθεση των εμπορικών δραστηριοτήτων σε ιδιώτες με εμπειρία στην αγορά έναντι ανταλλάγματος θα επιδιωχθεί μέσω ΤΑΙΠΕΔ, έπειτα από μελέτη των πλεονεκτημάτων και των χαρακτηριστικών των λιμανιών αλλά και του επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Αντιδρούν τα σωματεία των λιμενεργατών
«Καθήκον μας είναι η υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών» τονίζουν τα σωματεία των λιμενεργατών τα οποία σε πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποίησαν στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά αποφάσισαν να αντιδράσουν δυναμικά στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και στην καταστρατήγηση και ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.
«Η πρόσφατη εμπειρία από ιδιωτικοποιήσεις λιμενικών χώρων όχι μόνο δεν είχε θετικά αποτελέσματα για το κράτος και το λαό αλλά επιπλέον οδήγησε σε καταστρατήγηση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων και απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων», τονίζεται σε ανακοίνωση των σωματείων των λιμενεργατών και της ομοσπονδίας φορτοεκφορτωτών Ελλάδας.
Την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου πραγματοποιείται στη Βαρκελώνη η πανευρωπαϊκή συνάντηση των λιμενεργατών, ενώ τα σωματεία των εργαζομένων στη χώρα μας αποφάσισαν να συμμετάσχουν σε δίωρη στάση εργασίας σε όλα τα λιμάνια.
Επίσης στις 27 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί πανευρωπαϊκή δίωρη στάση εργασίας για συμπαράσταση στους Πορτογάλους λιμενεργάτες οι οποίοι διαμαρτύρονται ενάντια στις αποφάσεις της πορτογαλικής κυβέρνησης να απορυθμίσει τις συνθήκες εργασίας του κλάδου. Τις κινητοποιήσεις διοργανώνουν το IDC (International Dockworkers Council - Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών) και η ITF (Διεθνής Ομοσπονδία Μεταφορών).
 
 
 


ethnos.gr