Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

"Γείωση" Αθανασόπουλου από Μαξίμου για σχέδιο τριχοτόμησης του ΟΛΠ






Του
Αλέξανδρου Κασιμάτη
για το newmoney.gr

Παρέμβαση του Μεγάρου Μαξίμου προκάλεσαν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα σχέδια της ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ να σπάσει σε τρία κομμάτια ο ΟΛΠ. Το σχέδιο προέβλεπε ότι ο Οργανισμός, ενόψει της αποκρατικοποίησης, θα διαχωριστεί και μεταξύ των τριών ανεξάρτητων τμημάτων, το ένα θα ήταν το car terminal, ο χώρος δηλαδή όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρκάρουν τα οχήματα που εισάγουν.

Θερμός θιασώτης της συγκεκριμένης επιλογής λέγεται ότι ήταν ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Τάκης Αθανασόπουλος. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Αθανασόπουλος εξέφραζε σκεπτικισμό για το αν το λιμάνι του Πειραιά πρέπει να πουληθεί στο σύνολο του σε έναν ενδιαφερόμενο-επενδυτή και ανέπτυσσε στους συνομιλητές του ένα σκεπτικό για κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλίου.

Μάλιστα, στην αγορά είχε κυκλοφορήσει η φήμη πως ενδιαφέρον για το car terminal του ΟΛΠ υπάρχει από την πλευρά της ΤΟΥΟΤΑ, η οποία θα μπορούσε μέσω Πειραιά να δημιουργήσει ένα βασικό κέντρο υποδοχής για την εισαγωγή των οχημάτων της στην Ευρώπη, κατά το πρότυπο της Hewlett Packard. Σενάριο το οποίο φαίνεται να απασχολεί αρκετές πολυεθνικές, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις ότι τα προϊόντα που πρόκειται να προωθηθούν σε άλλες χώρες και φθάνουν στην Ευρώπη μέσω Ελλάδος θα απαλλάσσονται του ΦΠΑ.

Τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ λέγεται ότι ακυρώθηκαν μετά από παρέμβαση του Πρωθυπουργού, καθώς θεώρησε ότι μειώνεται η αξία του περιουσιακού στοιχείου του δημοσίου αν κατατμηθεί και πουληθεί. Ταυτόχρονα, το Μέγαρο Μαξίμου έχει γίνει αποδέκτης διαβεβαιώσεων από μεγάλους ομίλους για σοβαρές οικονομικές προσφορές, αν η Κυβέρνηση αποφασίσει την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ.

Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου είχε έρθει στην Αθήνα πολυμελής αντιπροσωπεία της κινεζικής SASAC (είναι ο κύριος μέτοχος της Cosco) και είχε συζητήσει με τη διοίκηση επενδυτικά σχέδια για τα ελληνικά λιμάνια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα της China Daily, η Cosco φέρεται έτοιμη να καταθέσει επενδυτική πρόταση 1 δις. για το λιμάνι του Πειραιά, όταν η χώρα μας ξεκαθαρίσει τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης.

4 σχόλια:

CooLis είπε...

Άνοιξε η όρεξη της Cosco,θέλει ΟΛΠ και ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη...

Ανώνυμος είπε...

COSCO GOOOOOO HOMEEEEEEE RE KITRINIARIDES

Ανώνυμος είπε...

Αυτοί κάνουν τα σχέδιά τους γιά ξεπούλημα με τη μία ή την άλλη μορφή.
Αυτό που είναι περισσότερο ανησυχητικό είναι ότι εμείς δεν κάνουμε τίποτα ουσιαστικό γιά να ματαιώσουμε τα σχέδια τους.Ούτε μία ημερίδα γιά να τους ξεσκεπάσουμε. Όχι μοιρολατρεία. Η καταστροφή μπορεί να σταματήσει με ενέργειες πολλές καισυλλογικές.
Η ιστορία του τόπου μας είναι πλούσια σε τέτοιες ανατροπές.

Ανώνυμος είπε...

«Βάρδα, φουρνέλο»!