Τρίτη, 7 Απριλίου 2015

«Προπέτασμα καπνού» το κινεζικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ

Του Μηνά Τσαμόπουλου
Οι παλινωδίες της κυβέρνησης πάνω στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ έχουν θολώσει το τοπίο και πλέον κανείς δεν γνωρίζει «αν είναι στραβός ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε».
Πάγια θέση του ΣΥΡΙΖΑ, ως αντιπολίτευση, ήταν να διατηρήσουν τα λιμάνια τον δημόσιο χαρακτήρα τους. Μόλις ανακοινώθηκε ο σχηματισμός κυβέρνησης με τους ΑΝ.ΕΛ. ο πρέσβης της Κίνας στην Αθήνα έσπευσε, να επισκεφθεί το Μαξίμου και τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Η προσέγγιση των δύο πλευρών φάνηκε από τη συνέχεια ότι ήταν άμεση. Οι Κινέζοι ήθελαν να διασφαλίσουν άμεσα ότι η νέα κυβέρνηση δεν θα αγγίξει τη σύμβαση παραχώρησης στην Cosco του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά.
Αυτό ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία της κινεζικής κυβέρνησης. Κάθε τι άλλο, όπως το κινεζικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του ΟΛΠ είναι απλώς "προπέτασμα καπνού" για να στραφεί το βλέμμα μακριά από τη σύμβαση. Τους έχει «κόψει κρύος ιδρώτας» μην ανοίξει η ελληνική κυβέρνηση το θέμα της επανδιαπραγμάτευσης τη σύμβασης παραχώρησης.
Άλλωστε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θόδωρος Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου, είχε δηλώσει:
«Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Θέλουμε κάθε τέτοια σύμβαση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή την συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων». Μήνυμα εστάλη «loud and clear» που λένε και οι αγγλοσαξονες, «δυνατά και ξεκάθαρα».
Η ιδιωτικοποίηση
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ δεν τους πολυενδιαφέρει τους Κινέζους ο ΟΛΠ. Και αυτό γιατί με τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζονται, ειδικά μετά την ολοκλήρωση των έργων του δυτικού τμήματος της ΙΙΙ το 2022, θα είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι της Ανατολικής Μεσογείου, με σχεδόν επτά εκατομμύρια κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων τον χρόνο.
Αν η κυβέρνηση αποφασίσει να πουλήσει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΠ, οι Κινέζοι θα μπουν στο παιχνίδι και θα τον αποκτήσουν απλά για να μην τους ενοχλεί και ουχί να τους ανταγωνιστεί, κάποιος άλλος.
Αν δεν ιδιωτικοποιηθεί ο Οργανισμός τότε όλοι θα είναι ευχαριστημένοι. Οι Κινέζοι γιατί δεν θα δώσουν ούτε ευρώ παραπάνω στον Πειραιά. Η ελληνική κυβέρνηση γιατί θα έχει υλοποιήσει μία φιλεργατική υπόσχεση. Ο Δήμος Πειραιά και οι όλοι οι φορείς της πόλης συν την διοίκηση του ΟΛΠ που είναι κάθετα αντίθετοι, από την αρχή, στην ιδιωτικοποίηση.
Η αναδίπλωση και τα 500 εκατ. ευρώ
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ έχει μετατραπεί σε ενδοΣΥΡΙΖΑϊκο πρόβλημα και όχι σε διακρατικό. Η αφόρητη πίεση που ασκείται στην κυβέρνηση από την έλλειψη ρευστότητας, με τη θηλιά να σφίγγει γύρω από τον λαιμό, οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις για να βρεθούν χρήματα. Κάτω από αυτές τις συνθήκες ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, έκανε δηλώσεις, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στην Κίνα, στο επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua ότι η ελληνική κυβέρνηση θα προχωρήσει στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου που διαθέτει στον ΟΛΠ εντός των επόμενων εβδομάδων. Το ζητούμενο ήταν η εξασφάλιση 500 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι εσωκομματικές αντιδράσεις ήταν εντονότατες το ίδιο και οι συνδικαλιστικές. Λίγες ώρες αργότερα, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του κ. Δραγασάκη στο κινεζικό πρακτορείο διεμήνυσε ότι «η κυβερνητική θέση που έχει εξαγγελθεί στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αναφορικά με το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ήταν σαφής». Τα λιμάνια θα διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους.
Η αναδίπλωση του κ.Δραγασάκη ήταν εντυπωσιακή. Μιλώντας την περασμένη Δευτέρα στη Βουλή επανήλθε στην κομματική γραμμή.
Συνεργάτες του μάλιστα τόνιζαν ότι «δεν τίθεται θέμα διάθεσης του 67,7% του (ΟΛΠ) ».
Όπως επεσήμαναν στελέχη του Μεγάλου Λιμανιού « η κυβέρνηση βρίσκεται μπροστά στο πρόβλημα της έλλειψης ρευστότητας. Όμως το πρόβλημα αυτό δεν λύνεται με τον ΟΛΠ γιατί οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησής του, αν ποτέ δρομολογηθούν ξανά, θα διαρκέσουν τουλάχιστον έναν χρόνο αν όλα πάνε ρολόι. Όμως η κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα της ρευστότητας τον επόμενο μήνα.»
Τα σενάρια
Δύο είναι τα σενάρια που ακούγονται πολύ γα τον ΟΛΠ σε μία προσπάθεια της κυβέρνησης να πουλήσει έστω ένα κομμάτι του και να πάρει κάποια χρήματα χωρίς να φανεί ασυνεπής στα προεκλογικές εξαγγελίες: α) Να παραχωρήσει το 50% σε ιδιώτη να κρατήσει το Δημόσιο το 25% ενώ το άλλο 25% είναι στο Χρηματιστήριο
β) Να κρατήσει το Δημόσιο το 51% και να πουλήσει το 24% σε ιδιώτη μαζί και το μάνατζμεντ, τη διαχείριση.



http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia/item/227914-%C2%ABpropetasma-kapnou%C2%BB-to-kineziko-endiaferon-gia-ton-olp 

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το λιμανι πουληθηκε κυριοι.
Η κοινοπρακτικη εταιρια που δημιουργειται πλεον ειναι οτι χειροτερο για τους εργαζωμενους.
Για τα κοροιδα που ψηφισαν πρωτη φορα αριστερα αιωνια τους υμνημην.

Ανώνυμος είπε...

Γατάκια συριζαίοι καληνύχτα σας και καλή τύχη.
http://www.iefimerida.gr/news/200777/afentiko-tis-cosco-sto-spiegel-theloyme-limani-toy-peiraia-megalo-dilimma-toy-tsipra

oceanos είπε...

http://www.portnet.gr/nautilia/1532-cosco-den-endiaferomaste-ypo-opoiousdhpote-orous.html

Ανώνυμος είπε...

http://www.iefimerida.gr/news/200892/synantisi-konstantopoyloy-me-kinezo-presvi-na-enimerothei-i-voyli-gia-tin-cosco

Ανώνυμος είπε...

Θεσσαλονίκη Я понимаю
Πειραιάς 我知道你想要什么

Απλά Μαθήματα Ξένων Γλωσσών, υπό
Αλεξίου Τσίπρα του Επαναστάτου

Ανώνυμος είπε...

http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1323889/oi-kontres-ston-olp-frenaroyn-to-taxidi-sto.html