Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2015

Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/10/2015

«Βόμβα» από Βρυξέλες στην πώληση του ΟΛΠ!
 
«Βόμβα», ανατροπής όλων των δεδομένων, στην διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ ρίχνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την… ετεροχρονισμένη δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης της Απόφασης, με την οποία πρέπει επιστρέψει η Cosco τα οφέλη της από τις φοροαπαλλαγές, που της είχαν δοθεί.

Η κυβέρνηση επέλεξε, τον Ιούνιο, να κάνει προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εναντίον της Επιτροπής για την παραπάνω Απόφαση. Ωστόσο, η δημοσίευσή της στο φύλλο της Επίσης Εφημερίδας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (υπ’ αριθμό L 269/ 15-10-2015), την οποία αποκαλύπτει το Pireas2day.gr,  δημιουργεί νέα δεδομένα καθώς προβλέπει ρητά τα εξής:



Άρθρο 4
1.    Η ανάκτηση των χορηγηθεισών ενισχύσεων που αναφέρονται στο άρθρο 1 είναι άμεση και εκτελεστέα.
2.     Η Ελλάδα διασφαλίζει την εκτέλεση της παρούσας απόφασης εντός τεσσάρων μηνών από την ημερομηνία κοινοποίησής της.
Δηλαδή, εντός Φεβρουαρίου πρέπει να έχει εισπράξει τις ενισχύσεις, που δημοσιογραφικές πληροφορίες υπολογίζουν σε περίπου 50 εκατομ. €.
Άρθρο 5
1.    Εντός δύο μηνών (δηλαδή, μέχρι το τέλος του έτους) από την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης, η Ελλάδα υποβάλλει τις ακόλουθες πληροφορίες:
α) το συνολικό ποσό (κεφάλαιο και τόκοι) που πρέπει να ανακτηθεί από τον ΣΕΠ και τη μητρική του εταιρεία Coscο?
β) λεπτομερή περιγραφή των μέτρων που έχει ήδη λάβει και σχεδιάζει να λάβει για να συμμορφωθεί με την παρούσα απόφαση? και
 γ) έγγραφα που αποδεικνύουν ότι ο ΣΕΠ και η μητρική του εταιρεία Cosco έχουν διαταχθεί να επιστρέψουν την ενίσχυση.
Η Ελλάδα τηρεί την Επιτροπή ενήμερη σχετικά με την πρόοδο των εθνικών μέτρων που λαμβάνονται για την εκτέλεση της παρούσας απόφασης μέχρι την ολοκλήρωση της ανάκτησης της χορηγηθείσας ενίσχυσης που αναφέρεται στο άρθρο 1.
Υποβάλλει αμέσως, μετά από απλή αίτηση της Επιτροπής, πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα που έχει ήδη λάβει ή σχεδιάζει να λάβει για να συμμορφωθεί με την παρούσα απόφαση. Παρέχει επίσης λεπτομερείς πληροφορίες για τα ποσά των ενισχύσεων και των τόκων που έχουν ήδη ανακτηθεί από τον δικαιούχο.
Να σημειωθεί ότι το θέμα τέθηκε, την Πέμπτη, από τον πρόεδρο της ΟΜΥΛΕ Γιώργο Γεωργακόπουλο στον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος παρέπεμψε στο… υπουργείο Οικονομικών.

«Αρνήθηκε να πει λέξη για το σκάνδαλο των φοροαπαλλαγών που καρπούται η COSCO, παρά την καταδικαστική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ», αναφέρουν, χαρακτηριστικά, σε ανακοίνωσή τους για τη συνάντηση του υπουργού με τους φορείς η ΟΜΥΛΕ και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ.

Ακόμα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην Απόφαση, που εκδόθηκε μετά από προσφυγές στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του πρώην νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα, της ΟΜΥΛΕ και του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών και υπογράφεται από τη δανέζα επίτροπο Margrethe Vestager σημειώνει ότι κρίθηκαν ως αντίθετες με το κοινοτικό δίκαιο οι παρακάτω φοροαπαλλαγές, που είχαν δοθεί στη Cosco κατά την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας:

Τα ακόλουθα μέτρα κρατικής ενίσχυσης προς όφελος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. και του πιστωτή του, της Cosco, τα οποία παρανόμως εφάρμοσε η Ελλάδα κατά παράβαση του άρθρου 108 παράγραφος 3 της συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν συμβιβάζονται με την εσωτερική αγορά:
1) Απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος επί δεδουλευμένων τόκων μέχρι την ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του προβλήτα III.
2) Δικαίωμα για την επιστροφή του πιστωθέντος ΦΠΑ, ανεξάρτητα από το στάδιο ολοκλήρωσης του αντικειμένου της σύμβασης? ορισμός της έννοιας του «επενδυτικού αγαθού» για τους σκοπούς των κανόνων περί ΦΠΑ? δικαίωμα για τόκους υπερημερίας από την πρώτη ημέρα μετά την 60ή ημέρα από την αίτηση επιστροφής του ΦΠΑ.
3) Μεταφορά ζημιών εις νέον χωρίς χρονικό περιορισμό.
4) Επιλογή μεταξύ τριών μεθόδων απόσβεσης όσον αφορά τις επενδυτικές δαπάνες για την ανακατασκευή του προβλήτα ΙΙ και την κατασκευή του προβλήτα III.
5) Απαλλαγή από τέλη χαρτοσήμου επί των συμφωνιών δανειοδότησης καθώς και οποιασδήποτε συμπληρωματικής συμφωνίας για τη χρηματοδότηση του έργου.
6) Απαλλαγή από φόρους, τέλη χαρτοσήμου, εισφορές και τυχόν δικαιώματα υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων για τις συμβάσεις μεταξύ των πιστωτών των δανειακών συμβάσεων βάσει των οποίων μεταβιβάζονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτές.
7) Απαλλαγή από τέλη χαρτοσήμου για κάθε οικονομική αντιστάθμιση που καταβάλλεται από τον ΟΛΠ στον ΣΕΠ δυνάμει της σύμβασης παραχώρησης, πράγμα που είναι εκτός του πεδίου εφαρμογής του κώδικα ΦΠΑ.
8) Προστασία στο πλαίσιο του ειδικού προστατευτικού καθεστώτος για τις ξένες επενδύσεις.

Η Ελλάδα στην προσφυγή που κατέθεσε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις 2 Ιουνίου αλλά ακόμα δεν έχει δρομολογηθεί καθώς αναμενόταν η επίσημη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης επικαλείται 5 λόγους για την ακύρωση της παραπάνω Απόφασης, ανάμεσα στους οποίους ότι:

«την εσφαλμένη, ελλιπή και αντιφατική αιτιολογία ως προς: α) τη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων μέσω κρατικών πόρων, β) την ύπαρξη επιλεκτικού πλεονεκτήματος, γ) ως προς τη σύγκριση με παρόμοιες διατάξεις φορολογικού χαρακτήρα σχετικά με συμβάσεις παραχώρησης έργων δημοσίων υποδομών που ενέκρινε η Επιτροπή, και δ) τη νόθευση του ανταγωνισμού και την επίδραση στο εμπόριο των κρατών μελών»


http://pireas2day.gr/02,33,21861,00.aspx