Captain Fu: Οι πρώτοι 9 μήνες της Cosco στον ΟΛΠ
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Η χθεσινή παρουσίαση της διοίκησης του ΟΛΠ στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών ήταν η πρώτη μετά τις αλλαγές στη μετοχική σύνθεση και την ανάληψη του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού από την Cosco.
Χθες λοιπόν, το παρόν στο χρηματιστήριο έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος Captain Fu Chengqiu, ο οποίος και έδωσε το στίγμα των πρώτων δράσεων της διοίκησης του νέου ΟΛΠ, αλλά και των σχεδίων των νέων μετόχων για αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης του λιμανιού.
Τι έχει όμως συμβεί κατά τους πρώτους 9 μήνες μετά την ανάληψη του ελέγχου του λιμανιού του Πειραιά από την Cosco;
Οι οικονομικές αποδόσεις έχουν βελτιωθεί και έχουμε μειώσει τα λειτουργικά κόστη, δουλεύουμε σκληρά με τους 1100 εργαζόμενους και έχουμε κάνει μετά από έρευνα αλλαγές στο οργανόγραμμα, ανέφερε ο ισχυρός άνδρας του ΟΛΠ.
Πράγματι μεταξύ άλλων, όπως παρουσιάστηκε από τη διοίκηση, τα τμήματα μειώθηκαν από 54 σε 23 με τον αριθμό των προϊσταμένων να περιορίζεται από 135 σε 45. Επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη τα πλάνα για αναδιοργάνωση και σε επίπεδο απασχολούμενου προσωπικού, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου για εργαζόμενους κοντά στη συνταξιοδότηση. Επίσης αναμένονται οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι για τις μετατάξεις του προσωπικού που θα θελήσει να πάει σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου, ενώ παράλληλα προχωρούν και οι κανονικές συνταξιοδοτήσεις.
Σημειώνεται εξάλλου ότι σε συνεργασία με τη Mackenzie καταρτίστηκε στρατηγικό πλάνο πενταετίας για τον Οργανισμό ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση των πλάνων για αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του ΟΛΠ.
Επενδύσεις
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις ο Capt. Fu τόνισε ότι θα υλοποιηθούν βάσει του χρονοδιαγράμματος που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. Παράλληλα εξετάζονται διάφορες δυνατότητες χρηματοδότησης, όπως για παράδειγμα η αξιοποίηση κοινοτικών χρηματοδοτήσεων σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση, για τη δημιουργία νέων θέσεων στον προβλήτα της κρουαζιέρας.
Παράλληλα εξετάζονται οι δυνατότητες χρηματοδότησης από τράπεζες και έχουν ήδη γίνει συζητήσεις με την ΕΤΕΠ. "Όλα εξαρτώνται από τα αποτελέσματα και το κύρος της εταιρείας, εάν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας όχι μόνο ευρωπαϊκές αλλά και κινεζικές τράπεζες θα θελήσουν να συνεργαστούν μαζί μας" ανέφερε χαρακτηριστικά ο captain Fu.
Ο ίδιος τόνισε ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί σημαντικό μέρος της πρωτοβουλίας "μία ζώνη ένας δρόμος" και στόχος είναι να αξιοποιηθεί η στρατηγική θέση του ώστε να αναπτυχθούν οι σχέσεις με κινεζικές τράπεζες. "Προυπόθεση γιαυτό είναι να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας" ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ.
ΣΣΕ
Ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης και στις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη με τους εργαζόμενους για την κατάρτιση της νέας συλλογικής σύμβασης, σημειώνοντας ότι το εάν μια εταιρεία έχει υψηλό μισθολογικό κόστος εξαρτάται από την απόδοση. Στις διαπραγματεύσεις με τα Σωματεία θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα νέο τρόπο εργασίας, είμαστε βέβαιοι ότι θα έχουμε περισσότερες θετικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά την ενίσχυση της απόδοσης και τον περιορισμό του κόστους ανέφερε ο captain Fu.
Σε ό,τι αφορά τον προβλήτα 1 ο ισχυρός άνδρας του ΟΛΠ ανέφερε ότι αποτελεί "πονοκέφαλο" καθώς το βασικό πρόβλημα είναι ότι έχει περιορισμένη δυναμικότητα εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που λειτουργεί ως τροχοπέδη για την προσέλκυση νέων μεγάλων πελατών, οι οποίοι ζητούν να διακινούν μεγαλύτερους όγκους. Ταυτόχρονα σε σχέση με τη δραστηριότητα του προβλήτα υπάρχει υπεράριθμο προσωπικό.
Επιδόσεις
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις και τις δραστηριότητες του Οργανισμού, όπως τόνισε η διοίκηση στόχος είναι ο Πειραιάς να αναδειχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης και ήδη παρουσιάζει μακράν το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης.
Στην κρουαζιέρα η χρονιά χαρακτηρίζεται ως σημαντική καθώς αυξήθηκαν κατά 20% οι επιβάτες homeporting ενώ ξεκίνησαν οι πρωτοβουλίες διείσδυσης στην κινεζική αγορά. Παράλληλα σχεδιάζεται η επένδυση επέκτασης των υποδομών για υποδοχή μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς.
Στο car terminal καταγράφηκε αύξηση 6% στη διακίνηση αυτοκινήτων ενώ η τάση ήταν για ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, που ωστόσο ανακόπηκε εξαιτίας της περυσινής απεργίας. Στόχος της διοίκησης είναι να ενισχυθούν οι υπηρεσίες αλλά και οι υποδομές όπως τα κλειστά πάρκινγκ όπως ζητούν οι εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων.
Τέλος η διοίκηση αναφέρθηκε στα σχέδια ενίσχυσης της ναυπηγοεπισκευής, με στόχο να αναγεννηθεί ο κλάδος και ο Πειραιάς να πάρει το κομμάτι που του αναλογεί. Τέλος για το κομμάτι των logistics στόχος είναι να προχωρήσει η μετατροπή του χώρου του πρώην ΟΔΔΥ και να αναδειχθεί σε κέντρο εφοδιαστικής αλυσίδας που θα συνδεθεί με το λιμάνι του Πειραιά.
Η χθεσινή παρουσίαση της διοίκησης του ΟΛΠ στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών ήταν η πρώτη μετά τις αλλαγές στη μετοχική σύνθεση και την ανάληψη του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού από την Cosco.
Χθες λοιπόν, το παρόν στο χρηματιστήριο έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος Captain Fu Chengqiu, ο οποίος και έδωσε το στίγμα των πρώτων δράσεων της διοίκησης του νέου ΟΛΠ, αλλά και των σχεδίων των νέων μετόχων για αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης του λιμανιού.
Τι έχει όμως συμβεί κατά τους πρώτους 9 μήνες μετά την ανάληψη του ελέγχου του λιμανιού του Πειραιά από την Cosco;
Οι οικονομικές αποδόσεις έχουν βελτιωθεί και έχουμε μειώσει τα λειτουργικά κόστη, δουλεύουμε σκληρά με τους 1100 εργαζόμενους και έχουμε κάνει μετά από έρευνα αλλαγές στο οργανόγραμμα, ανέφερε ο ισχυρός άνδρας του ΟΛΠ.
Πράγματι μεταξύ άλλων, όπως παρουσιάστηκε από τη διοίκηση, τα τμήματα μειώθηκαν από 54 σε 23 με τον αριθμό των προϊσταμένων να περιορίζεται από 135 σε 45. Επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη τα πλάνα για αναδιοργάνωση και σε επίπεδο απασχολούμενου προσωπικού, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου για εργαζόμενους κοντά στη συνταξιοδότηση. Επίσης αναμένονται οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι για τις μετατάξεις του προσωπικού που θα θελήσει να πάει σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου, ενώ παράλληλα προχωρούν και οι κανονικές συνταξιοδοτήσεις.
Σημειώνεται εξάλλου ότι σε συνεργασία με τη Mackenzie καταρτίστηκε στρατηγικό πλάνο πενταετίας για τον Οργανισμό ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση των πλάνων για αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του ΟΛΠ.
Επενδύσεις
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις ο Capt. Fu τόνισε ότι θα υλοποιηθούν βάσει του χρονοδιαγράμματος που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. Παράλληλα εξετάζονται διάφορες δυνατότητες χρηματοδότησης, όπως για παράδειγμα η αξιοποίηση κοινοτικών χρηματοδοτήσεων σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση, για τη δημιουργία νέων θέσεων στον προβλήτα της κρουαζιέρας.
Παράλληλα εξετάζονται οι δυνατότητες χρηματοδότησης από τράπεζες και έχουν ήδη γίνει συζητήσεις με την ΕΤΕΠ. "Όλα εξαρτώνται από τα αποτελέσματα και το κύρος της εταιρείας, εάν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας όχι μόνο ευρωπαϊκές αλλά και κινεζικές τράπεζες θα θελήσουν να συνεργαστούν μαζί μας" ανέφερε χαρακτηριστικά ο captain Fu.
Ο ίδιος τόνισε ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί σημαντικό μέρος της πρωτοβουλίας "μία ζώνη ένας δρόμος" και στόχος είναι να αξιοποιηθεί η στρατηγική θέση του ώστε να αναπτυχθούν οι σχέσεις με κινεζικές τράπεζες. "Προυπόθεση γιαυτό είναι να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας" ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ.
ΣΣΕ
Ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης και στις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη με τους εργαζόμενους για την κατάρτιση της νέας συλλογικής σύμβασης, σημειώνοντας ότι το εάν μια εταιρεία έχει υψηλό μισθολογικό κόστος εξαρτάται από την απόδοση. Στις διαπραγματεύσεις με τα Σωματεία θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα νέο τρόπο εργασίας, είμαστε βέβαιοι ότι θα έχουμε περισσότερες θετικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά την ενίσχυση της απόδοσης και τον περιορισμό του κόστους ανέφερε ο captain Fu.
Σε ό,τι αφορά τον προβλήτα 1 ο ισχυρός άνδρας του ΟΛΠ ανέφερε ότι αποτελεί "πονοκέφαλο" καθώς το βασικό πρόβλημα είναι ότι έχει περιορισμένη δυναμικότητα εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που λειτουργεί ως τροχοπέδη για την προσέλκυση νέων μεγάλων πελατών, οι οποίοι ζητούν να διακινούν μεγαλύτερους όγκους. Ταυτόχρονα σε σχέση με τη δραστηριότητα του προβλήτα υπάρχει υπεράριθμο προσωπικό.
Επιδόσεις
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις και τις δραστηριότητες του Οργανισμού, όπως τόνισε η διοίκηση στόχος είναι ο Πειραιάς να αναδειχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης και ήδη παρουσιάζει μακράν το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης.
Στην κρουαζιέρα η χρονιά χαρακτηρίζεται ως σημαντική καθώς αυξήθηκαν κατά 20% οι επιβάτες homeporting ενώ ξεκίνησαν οι πρωτοβουλίες διείσδυσης στην κινεζική αγορά. Παράλληλα σχεδιάζεται η επένδυση επέκτασης των υποδομών για υποδοχή μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς.
Στο car terminal καταγράφηκε αύξηση 6% στη διακίνηση αυτοκινήτων ενώ η τάση ήταν για ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, που ωστόσο ανακόπηκε εξαιτίας της περυσινής απεργίας. Στόχος της διοίκησης είναι να ενισχυθούν οι υπηρεσίες αλλά και οι υποδομές όπως τα κλειστά πάρκινγκ όπως ζητούν οι εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων.
Τέλος η διοίκηση αναφέρθηκε στα σχέδια ενίσχυσης της ναυπηγοεπισκευής, με στόχο να αναγεννηθεί ο κλάδος και ο Πειραιάς να πάρει το κομμάτι που του αναλογεί. Τέλος για το κομμάτι των logistics στόχος είναι να προχωρήσει η μετατροπή του χώρου του πρώην ΟΔΔΥ και να αναδειχθεί σε κέντρο εφοδιαστικής αλυσίδας που θα συνδεθεί με το λιμάνι του Πειραιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου