Διαστάσεις
σκανδάλου αρχίζει να παίρνει η πλήρη παράδοση στην Cosco ακόμα και του
σιδηροδρομικού δικτύου, σύνδεσης του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά,
που κατασκευάζεται με χρήματα του ελληνικού κράτους και της ΕΕ!.
Μάλιστα, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης σε δηλώσεις του κατά την τελετή εγκαινίων ούτε λίγο ούτε πολύ παρουσίασε την κατασκευή του έργου, για την οποία υπήρχε, όπως αποκαλύπτει το Pireas2day.gr, υπογεγραμμένη σύμβαση ανάμεσα στον ΟΛΠ και στον ΟΣΕ από το 2006, ως… επίτευγμα της συμφωνίας δύο ιδιωτικών εταιρειών, της Cosco και της HP.
Ωστόσο, ο συγκεκριμένος χώρος των 85 στρεμμάτων, όπου δημιουργείται ο επιλιμένιος εμπορευματικός σταθμός, ορίζεται ρητά στη σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ στην Cosco ότι παραμένει στην κυριότητα του ΟΛΠ. Κατά συνέπεια, η όποια χρήση από την θυγατρική της κινέζικης εταιρείας θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ειδικής συμφωνίας.
Παρόλα αυτά στην τελετή εγκαινίων έγινε σχεδόν… παράδοση στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΕΠ ΑΕ (PCT SA) Captain Fu Chengqiu, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του λέγοντας:
«Πιστεύω ότι αυτό το έργο θα είναι ιδιαιτέρως καλό για την Ελλάδα στο μέλλον. Εμείς στην COSCO έχουμε πολύ καλή συνεργασία με τις επιχειρήσεις και θέλουμε να συνεισφέρουμε στην Ελλάδα. Θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την COSCO και την HP».
Όμως, τα «δωράκια» προς την θυγατρική του κινεζικού ομίλου, του οποίου την υπογραφή συμφωνίας με την HP θα χαιρετήσει, την Παρασκευή, με τη παρουσία του ο πρωθυπουργός δεν έχουν τέλος.
Όπως έγραψε η «Ελευθεροτυπία» (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) με τροπολογία, που κατατέθηκε, την Πέμπτη, στη Βουλή οι «μπίζνες» για Cosco και Hewlett –Packard θα απαλλάσσονται από ΦΠΑ, την ίδια ώρα που η αύξηση του ΦΠΑ στο 23% «πνίγει» το ελληνικό εμπόριο.
Στην τροπολογία προβλέπεται ότι κατά την εισαγωγή των προϊόντων ο ΦΠΑ δεν θα καταβάλλεται αλλά θα βεβαιώνεται και θα «παρακολουθείται» έως τον τελικό προορισμό των συγκεκριμένων προϊόντων σε άλλες χώρες της ΕΕ ή τρίτες χώρες.
Ανάλογο καθεστώς ισχύει σήμερα και σε άλλες χώρες- κέντρα διαμετακομιστικού εμπορίου όπως η Γαλλία και η Ολλανδία. Σημειώνεται ότι στις περιπτώσεις αυτές ο συμψηφισμός του φόρου γίνεται σε μεταγενέστερο στάδιο.
Σε δηλώσεις του για το σιδηροδρομικό έργο ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε:
«Ξεπεράστηκαν δυσκολίες χρόνων και πολλές δικαστικές εμπλοκές και πλέον παραδίδεται σήμερα το σιδηροδρομικό έργο Θριάσιο – Ικόνιο. Ένα έργο εξαιρετικά δύσκολο,17 χιλιόμετρα με δέκα σήραγγες και δέκα γέφυρες. Είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό τεχνικό έργο. Ακόμα περισσότερο όμως η σημερινή ημέρα είναι εξαιρετικά σημαντική τόσο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο όσο και για το λιμάνι του Πειραιά. Το λιμάνι του Πειραιά, ένα πολύ μεγάλο λιμάνι για τα ευρωπαίκά δεδομένα, ήταν αποκομμένο από τον σιδηρόδρομο την ώρα που όλη η Ευρώπη μιλάει για συνδυασμένες μεταφορές. Τώρα πια τόσο ο ελληνικός σιδηρόδρομος όσο και το λιμάνι του Πειραιά μπαίνουν σε μια καινούργια εποχή. Την εποχή των συνδυασμένων μεταφορών και αυτή η εξέλιξη δίνει δύναμη τόσο στο σιδηρόδρομο όσο και στο λιμάνι. Αυτό το έργο είναι άλλωστε η βάση της συμφωνίας ανάμεσα στην COSCO, την HP και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αύριο θα υπάρξει η υπογραφή αυτής της συμφωνίας. Όλες αυτές οι εξελίξεις υπογραμμίζουν ότι η Ελλάδα δεν το βάζει κάτω στην κρίση. Προχωρεί μπροστά και θα περάσει στο δρόμο της ανάκαμψης και της ανάπτυξης»
Pireas2Day
Μάλιστα, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης σε δηλώσεις του κατά την τελετή εγκαινίων ούτε λίγο ούτε πολύ παρουσίασε την κατασκευή του έργου, για την οποία υπήρχε, όπως αποκαλύπτει το Pireas2day.gr, υπογεγραμμένη σύμβαση ανάμεσα στον ΟΛΠ και στον ΟΣΕ από το 2006, ως… επίτευγμα της συμφωνίας δύο ιδιωτικών εταιρειών, της Cosco και της HP.
Ωστόσο, ο συγκεκριμένος χώρος των 85 στρεμμάτων, όπου δημιουργείται ο επιλιμένιος εμπορευματικός σταθμός, ορίζεται ρητά στη σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ στην Cosco ότι παραμένει στην κυριότητα του ΟΛΠ. Κατά συνέπεια, η όποια χρήση από την θυγατρική της κινέζικης εταιρείας θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ειδικής συμφωνίας.
Παρόλα αυτά στην τελετή εγκαινίων έγινε σχεδόν… παράδοση στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΕΠ ΑΕ (PCT SA) Captain Fu Chengqiu, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του λέγοντας:
«Πιστεύω ότι αυτό το έργο θα είναι ιδιαιτέρως καλό για την Ελλάδα στο μέλλον. Εμείς στην COSCO έχουμε πολύ καλή συνεργασία με τις επιχειρήσεις και θέλουμε να συνεισφέρουμε στην Ελλάδα. Θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την COSCO και την HP».
Όμως, τα «δωράκια» προς την θυγατρική του κινεζικού ομίλου, του οποίου την υπογραφή συμφωνίας με την HP θα χαιρετήσει, την Παρασκευή, με τη παρουσία του ο πρωθυπουργός δεν έχουν τέλος.
Όπως έγραψε η «Ελευθεροτυπία» (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) με τροπολογία, που κατατέθηκε, την Πέμπτη, στη Βουλή οι «μπίζνες» για Cosco και Hewlett –Packard θα απαλλάσσονται από ΦΠΑ, την ίδια ώρα που η αύξηση του ΦΠΑ στο 23% «πνίγει» το ελληνικό εμπόριο.
Στην τροπολογία προβλέπεται ότι κατά την εισαγωγή των προϊόντων ο ΦΠΑ δεν θα καταβάλλεται αλλά θα βεβαιώνεται και θα «παρακολουθείται» έως τον τελικό προορισμό των συγκεκριμένων προϊόντων σε άλλες χώρες της ΕΕ ή τρίτες χώρες.
Ανάλογο καθεστώς ισχύει σήμερα και σε άλλες χώρες- κέντρα διαμετακομιστικού εμπορίου όπως η Γαλλία και η Ολλανδία. Σημειώνεται ότι στις περιπτώσεις αυτές ο συμψηφισμός του φόρου γίνεται σε μεταγενέστερο στάδιο.
Σε δηλώσεις του για το σιδηροδρομικό έργο ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε:
«Ξεπεράστηκαν δυσκολίες χρόνων και πολλές δικαστικές εμπλοκές και πλέον παραδίδεται σήμερα το σιδηροδρομικό έργο Θριάσιο – Ικόνιο. Ένα έργο εξαιρετικά δύσκολο,17 χιλιόμετρα με δέκα σήραγγες και δέκα γέφυρες. Είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό τεχνικό έργο. Ακόμα περισσότερο όμως η σημερινή ημέρα είναι εξαιρετικά σημαντική τόσο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο όσο και για το λιμάνι του Πειραιά. Το λιμάνι του Πειραιά, ένα πολύ μεγάλο λιμάνι για τα ευρωπαίκά δεδομένα, ήταν αποκομμένο από τον σιδηρόδρομο την ώρα που όλη η Ευρώπη μιλάει για συνδυασμένες μεταφορές. Τώρα πια τόσο ο ελληνικός σιδηρόδρομος όσο και το λιμάνι του Πειραιά μπαίνουν σε μια καινούργια εποχή. Την εποχή των συνδυασμένων μεταφορών και αυτή η εξέλιξη δίνει δύναμη τόσο στο σιδηρόδρομο όσο και στο λιμάνι. Αυτό το έργο είναι άλλωστε η βάση της συμφωνίας ανάμεσα στην COSCO, την HP και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αύριο θα υπάρξει η υπογραφή αυτής της συμφωνίας. Όλες αυτές οι εξελίξεις υπογραμμίζουν ότι η Ελλάδα δεν το βάζει κάτω στην κρίση. Προχωρεί μπροστά και θα περάσει στο δρόμο της ανάκαμψης και της ανάπτυξης»
Pireas2Day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου