«Φρένο»
βάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην επέκταση της συμφωνίας ΟΛΠ- ΣΕΠ (Cosco)
για την ανάθεση της κατασκευής και του Δυτικού τμήματος της προβλήτας
ΙΙΙ με αντάλλαγμα το «πάγωμα» του εγγυημένου ανταλλάγματος.
Αυτό το «μήνυμα» έστειλαν, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι υπηρεσίες της ΕΕ στα στελέχη του ΟΛΠ, του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και της ΣΕΠ, που πήγαν στις Βρυξέλλες και είχαν συνάντηση με τα στελέχη της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Comp) για να απαντήσουν επί των θεμάτων της «φιλικής διευθέτησης».
Ανάλογο «μήνυμα» φαίνεται ότι είχε δοθεί και στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, που είχε πάει, την περασμένη εβδομάδα, στις Βρυξέλλες και είχε κάνει ανεπιτυχή προσπάθεια να μεταπείσει τα στελέχη της ίδιας Διεύθυνσης.
Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες τα στελέχη της αρμόδιας διεύθυνσης της Κομισιόν ξεκαθάρισαν ότι δεν μπορεί να γίνει δεκτή επέκταση της αρχικής σύμβασης μέσω της διαδικασίας του «φιλικού διακανονισμού».
Όπως αναφέρθηκε για να γίνει ανάθεση της κατασκευής του Δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ πρέπει να γίνει δημόσιος, διεθνής διαγωνισμός.
Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες από την πλευρά της Κομισιόν αναφέρθηκε, ακόμα, ότι η Cosco με μια τέτοια συμφωνία στην ουσία θα ελέγξει όλο το λιμάνι του Πειραιά. Κατά συνέπεια τίθεται θέμα δεσπόζουσας θέσης.
Άλλωστε, όπως έχει γράψει το Pireas2day.gr (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) στη νέα πρόταση Κανονισμού για την ευρωπαϊκή λιμενική πολιτική έχει θέσει ως βασική παράμετρο την ύπαρξη τουλάχιστον δύο παρόχων σε κάθε υπηρεσία.
Pireas2Day
1 σχόλιο:
Αυτή είναι η αλήθεια για την άρνηση της Ευρ. Επιτροπής.
"Πίσω από την άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ανάψει το πράσινο φως για τη συμφωνία με την Cosco μοιάζει να βρίσκεται η δυσαρέσκεια χωρών όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, που βλέπουν τα γεωπολιτικά και οικονομικά τους συμφέροντα να πλήττονται από τη διείσδυση των Κινέζων στην Ε.Ε.
Η ανάδειξη της στρατηγικής σημασίας του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας με την είσοδο των Κινέζων στον ΟΛΠ φέρνει τον Πειραιά σε πλεονεκτική θέση έναντι των βόρειων λιμανιών της Ευρώπης (Αμβούργο, Ρότερνταμ, Αμβέρσα), απειλώντας τις παραδοσιακές πύλες εισόδου των προϊόντων στην Ευρώπη. Μια εξέλιξη που πλήττει καίρια χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και το Βέλγιο."
Σιγά μην τους έπιασε η ευαισθησία για την επέκταση μερικών εκατοντάδων τ.μ
Δημοσίευση σχολίου