Τετάρτη 3 Ιουλίου 2019


Δεκτές έξι πρόσθετες επενδύσεις


Εξι πρόσθετες επενδύσεις που συμπεριλαμβάνονται στο master plan του ΟΛΠ έγιναν αποδεκτές τη Δευτέρα από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), ωστόσο η Επιτροπή δεν αποδέχτηκε την πρόσθετη επένδυση που αφορά την κατασκευή ναυπηγείου στον νέο μόλο Δραπετσώνας, έργο που έχει συγκεντρώσει τις καθολικές αντιδράσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης, των εργαζομένων και των φορέων.
Επίσης πρότεινε τη μετατροπή της αποθήκης σιλό σε Δημόσιο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων, ενώ έκρινε ότι για να είναι δυνατή θεσμικά η τελική έγκριση του επενδυτικού σχεδίου συνολικά, πρέπει σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης να υποβληθεί εκ νέου αναθεωρημένη μελέτη master plan με συμπληρωμένα και τροποποιημένα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται, τις αποφάσεις της ΕΣΑΛ και τις υπουργικές αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού.
Σημειώνεται ότι στην πολύωρη συζήτηση της ΕΣΑΛ, με επικεφαλής τον γενικό γραμματέα Λιμένων Χρήστο Λαμπρίδη, εξετάστηκε το υπόμνημα απαντήσεων και διευκρινίσεων που είχε υποβάλει ο ΟΛΠ μετά την 78η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ του Φεβρουαρίου, κατά τη διάρκεια της οποίας είχε εγκρίνει όλες τις υποχρεωτικές επενδύσεις (11) που προβλέπονται στη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ.
Σύμφωνα με την τωρινή απόφαση της ΕΣΑΛ αποδέχεται τις εξής πρόσθετες επενδύσεις:
1 Κατασκευή νέας αποθήκης (logistics center) στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ στο Σχιστό, λαμβάνοντας υπόψη σχετικό έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
2 Κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή Κερατσινίου, εφόσον υπήρξαν αποσαφηνίσεις και με τις προϋποθέσεις που τέθηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση.
3 Κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας (σημειώνεται ότι η ΕΣΑΛ είχε απορρίψει την κατασκευή και λειτουργία mall στη νέα προβλήτα κρουαζιέρας).
4 Αναδιαμόρφωση του κτιρίου της Παγόδας σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων και συνεδριακό κέντρο, σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού.
5 Αναδιαμόρφωση δύο αποθηκών σε ξενοδοχεία τεσσάρων-πέντε αστέρων, σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού.
6 Κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων στο Πόρτο Λεόνε σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού.
Επίσης κάνει δεκτή και την προμήθεια οικολογικών λεωφορείων.
Δεν αποδέχεται:
Την πρόσθετη επένδυση που αφορά την κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για mega yachts στον νέο μόλο Δραπετσώνας, καθώς και τη χρήση «ναυπηγεία» στις ζώνες ΣΤ' και ΙΒ'. Επίσης προτείνει τη μετατροπή της υφιστάμενης αποθήκης σιλό σε Δημόσιο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, πρόταση με την οποία συμφωνεί και ο ΟΛΠ, όπως δήλωσε με επιστολή του προς τη Γενική Γραμματεία Λιμένων ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού.
Στη συζήτηση έγινε σαφές ότι περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα, στα οποία επικεντρώθηκαν αρκετά οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και των φορέων, θα εξεταστούν στο πλαίσιο της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και των επί μέρους Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Υπενθυμίζεται ότι εξ αρχής ο ΟΛΠ υποστήριζε ότι οι επενδύσεις που συμπεριλαμβάνονταν στο master plan (υποχρεωτικές και πρόσθετες) έπρεπε να εγκριθούν συνολικά και όχι επί μέρους.
Από την πλευρά τους όμως ο γενικός γραμματέας Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης, αλλά και ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης είχαν καταστήσει σαφές ότι η κυβέρνηση σαφώς και τάσσεται υπέρ των επενδύσεων, αλλά των νόμιμων επενδύσεων, σε πλαίσιο σεβασμού των αναγκών και των λειτουργιών των παραλιμένιων δήμων και των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, των εργασιακών σχέσεων και της ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, σχετικά με το logistics center στο Σχιστό, έργο που η ΕΣΑΛ τον Φεβρουάριο είχε απορρίψει, αυτή τη φορά το αποδέχτηκε, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απέσυρε τις αντιρρήσεις του, αφού σύμφωνα με τη νέα πρόταση του ΟΛΠ υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στον χαρακτήρα και το μέγεθος της δραστηριότητας που προτείνεται να αναπτυχθεί και παράλληλα υπάρχει σαφής διαβεβαίωση ως προς τον σεβασμό της όποιας δραστηριότητας απέναντι στον εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό για την εφοδιαστική αλυσίδα.

https://www.efsyn.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/202166_dektes-exi-prosthetes-ependyseis 

Δεν υπάρχουν σχόλια: