Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016
ΒΟΜΒΑ: Τα πρακτικά του σημερινού ΔΣ του ΟΛΠ
«Τορπίλη»
στο κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης, που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ έρχεται από
τον Πειραιά καθώς το ΔΣ του ΟΛΠ μετά από μια θυελλώδη συνεδρίαση όλοι
οι παριστάμενοι συμφώνησαν ότι δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη
διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης.
Ωστόσο, απόφαση δεν λήφθηκε καθώς με οριακή πλειοψηφία (6-5) κρίθηκε ότι για «τεχνικούς λόγους» το θέμα έπρεπε να συζητηθεί σε νέα συνεδρίαση του ΔΣ, η οποία ορίστηκε για την προσεχή Πέμπτη.
Την ίδια ώρα δημοσιογραφικές πληροφορίες ανέφεραν ότι ενώ το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να κάνει, την Τρίτη,… πανηγυρικές ανακοινώσεις για τη μοναδική προσφορά, που έχει κατατεθεί, το προωθούμενο κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και ΟΛΠ δεν έχει συνυπογραφεί από τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας καθώς κρίθηκε ότι δεν είναι «επαρκώς ώριμο».
Οι εξελίξεις της Δευτέρας αποδείχτηκαν ραγδαίες καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το ΤΑΙΠΕΔ είχε ζητήσει να αναβληθεί η συνεδρίαση του ΔΣ του ΟΛΠ με μοναδικό θέμα τη πρόταση της Σύμβασης Παραχώρησης ΟΛΠ και Δημοσίου.
Είχε, όμως, προηγηθεί επιστολή- βόμβα, που κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη του ΔΣ του ΟΛΠ, του πρώην πρόεδρου και διευθύνοντα συμβούλου του Οργανισμού Γιώργου Ανωμερίτη, ο οποίος αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι:
• «Τα όσα διαλαμβάνονται στο σημείο (ΣΤ’) της σελίδας του 4 του κειμένου της δήθεν Σύμβασης Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ ΑΕ, το οποίο επισήμως επιδόθηκε πλέον στον ΟΛΠ ΑΕ και στους «επενδυτές», είναι κατασκευασμένα από άγνωστα τρίτα άτομα ή Συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και δεν αποτελούν προϊόν διαπραγματεύσεων μεταξύ των Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ ΑΕ βάσει των όρων της ισχύουσας Σύμβασης του 2002, την οποία φυσικά γνωρίζω καλά, αφού ως Υπουργός Ναυτιλίας τότε, την έχω υπογράψει (13.2.2002)».
«Με αλχημείες δεν γίνονται μεταρρυθμίσεις. Το γεγονός εξάλλου ότι το φάκελο της Προκήρυξης έλαβαν 8 επενδυτές, από τους οποίους προκρίθηκαν στην Α’ Φάση 5, στη συνέχεια για τη Β’ Φάση του Διαγωνισμού 3 και στο τέλος έλαβε μέρος ένας και μόνο ενδιαφερόμενος, αποδεικνύει την πλήρη αποτυχία των διαδικασιών του ΤΑΙΠΕΔ και την ορθότητα των απόψεων και προτάσεων του ΔΣ του ΟΛΠ ΑΕ όπως αυτές έχουν διατυπωθεί και εγκριθεί επακριβώς τα προηγούμενα χρόνια»
Για να διαβάσετε ολόκληρη την επιστολή του κ. Γ. Ανωμερίτη πατήστε εδώ
Τηλεφώνημα για βόμβα
Όπως προαναφέρθηκε στο λιμάνι λέγεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε ζητήσει να μην γίνει η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Γι’ αυτό, φάνηκε πολύ… βολική η φάρσα για βόμβα, που έγινε λίγα λεπτά πριν από τις 2 το μεσημέρι, οπότε θα συνεδρίαζε το ΔΣ του ΟΛΠ.
Αμέσως, το κτήριο εκκενώθηκε και περίπου μιάμιση ώρα αργότερα, όταν ολοκληρώθηκε η έρευνα των διωκτικών αρχών έφυγε ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ στο ΔΣ επικαλούμενος, κατά πληροφορίες, επαγγελματικές υποχρεώσεις…. (για να διαβάσετε την αρχική ανάρτηση του Pireas2day.gr πατήστε εδώ)Μετά από όσα συνέβησαν στον ΟΛΠ συνεργάτες του υπουργού Ναυτιλίας σχολίαζαν:
«Είναι θλιβερό και ανησυχητικό το γεγονός, ότι το ΔΣ του ΟΛΠ επιχειρήθηκε να εμποδιστεί, από ένα απειλητικό ανώνυμο τηλεφώνημα, να επιτελέσει το νόμιμο θεσμικό του ρόλο. Ελπίζουμε ότι αυτό δεν είναι παρά μόνο μια ατυχής παρένθεση»
Ωστόσο, από τη συνεδρίαση έλειπαν ακόμα τρία άτομα, από τα οποία τα δύο είχαν εξουσιοδοτήσει άλλα μέλη του ΔΣ να τους εκπροσωπήσουν. Μετά από αυτό οι απόντες ουσιαστικά ήταν δύο, ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ και ο δήμαρχος Πειραιά Γ. Μώραλης.
Στα πρακτικά του ΔΣ αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
Επειδή τα ανωτέρω γεγονότα οδήγησαν σε προβληματισμό για την εγκυρότητα της συνεδρίασης ενημέρωσε (σ.σ. εννοεί τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Γ. Κούβαρη) ότι κατόπιν νομικής γνωμοδότησης υπάρχει δυνατότητα πραγματοποίησης αυτής με ενδεχόμενη αμφισβήτηση. Ασφαλέστερη δε προτείνεται η λύσης της σύγκλισης νέου ΔΣ την προσεχή Πέμπτη, δηλαδή το συντομότερο δυνατό χρόνο σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις.
Στο σημείο αυτό ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ζήτησε τη θέση των μελών του ΔΣ αναφορικά με την πρόοδο ή μη της συζήτησης στη σημερινή συνεδρίαση.
Κατόπιν διαλογικής συζήτησης τα μέλη του ΔΣ αποφάσισαν την πρόοδο της συζήτησης διατυπώνοντας προβληματισμό και αναπτύσσοντας περαιτέρω τη θέση «ότι από τα στοιχεία της αλληλογραφίας μεταξύ ΟΛΠ ΑΕ και εκπροσώπων του Ελληνικού Δημοσίου, δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης της ισχύουσας σύμβασης, σύμφωνα με τους όρους αυτής».
Τόσο για την μη αμφισβήτηση της εγκυρότητας της συνεδρίασης του σημερινού ΔΣ, όσο και για την περαιτέρω συζήτηση επί του θέματος προτάθηκε και αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η λήψη απόφαση επί τους θέματος σε νεότερο ΔΣ, το οποίο ορίζεται για την προσεχή Πέμπτη.
Το ΔΣ αφού έλαβε υπόψη:
...
αποφάσισε κατά πλειοψηφία:
Α. Την σύμφωνα με τα ανωτέρω σκεπτικό λήψη τελικής απόφασης σε επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ ΟΛΠ ΑΕ
Β. Την επικύρωση αυθημερόν της απόφασης για το θέμα αυτό
Οι 5 που ψήφισαν υπέρ της λήψης απόφασης στη συνεδρίαση της Δευτέρας ήταν ο αναπληρωτής διευθύνοντος συμβούλου Σταύρος Κυραμαργιός και τα μέλη Σταμάτης Κοιλάκος, Λία Φράγκου, Γιώργος Γεωργακόπουλος και Νίκος Γεωργίου.
Για να διαβάσετε το κείμενο των πρακτικών του ΔΣ πατήστε εδώ
Μετά από τα παραπάνω θα έχει ενδιαφέρον η αντίδραση του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει προγραμματίσει να ανακοινώσει, την Τρίτη,… πανηγυρικά τη μοναδική προσφορά, που έχει και δεν είναι άλλη από της Cosco δημιουργώντας μείζον ζήτημα για την κυβέρνηση, η οποία καλείται να αποφασίσει εάν θα παραχωρήσει το πρώτο λιμάνι της χώρας με έναν διαγωνισμό με μόνο μια προσφορά και με μια αμφισβητούμενη Σύμβαση Παραχώρησης ανάμεσα στο Δημόσιο και τον ΟΛΠ.
Οι εργαζόμενοι
Σε κοινή ανακοίνωσή τους η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ αναφέρουν τα εξής:
Όπως επανειλημμένα έχουμε καταγγείλει, πέραν της συνολικής διαφωνίας, ως προς την πώληση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου, η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, με βάση την οποία κατατέθηκαν οικονομικές προσφορές, στερείται παντελώς νομιμότητας.
Σήμερα 11/1/2016 είχε προσδιοριστεί ΔΣ/ΟΛΠ με θέμα «Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ» και είχαν κατατεθεί, όπως είχε ζητηθεί από μέλη του ΔΣ/ΟΛΠ, όλη η αλληλογραφία από το 2014 μέχρι σήμερα, καθώς και επιστολή του πρώην Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΠ.
Τα παραπάνω στοιχεία αμφισβητούν ευθέως την αναφορά στην Σύμβαση Παραχώρησης που είχε καταθέσει επισήμως το ΤΑΙΠΕΔ στο ΔΣ/ΟΛΠ και συγκεκριμένα την παρ. στ’, όπου ψευδώς αναφέρεται, σύμφωνα με τα στοιχεία, ότι υπήρξε θεσμοθετημένος διάλογος και ότι δήθεν κατέληξε σε οριστικοποίηση της παρούσας σύμβασης.
Με αφορμή περίεργη φάρσα, περί τοποθέτησης βόμβας στο κτίριο του ΟΛΠ και έρευνας από την αστυνομία, ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ βρήκε την ευκαιρία να αποχωρήσει από το ΔΣ/ΟΛΠ, ενώ όλα τα μέλη ήταν παρόντα ή είχαν καταθέσει νόμιμες εξουσιοδοτήσεις.
Το ΔΣ/ΟΛΠ συνεδρίασε και αφού εξέτασε το θέμα αποφάνθηκε ομόφωνα, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της αλληλογραφίας μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης της Σύμβασης Παραχώρησης.
Είναι πλέον φανερό ότι η κατάθεση προσφορών για το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών βρίσκεται στον αέρα, αφού στηρίζεται σε αυθαίρετα και αναληθή στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο αποκαλύπτεται η σκανδαλώδης συναλλαγή μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και COSCO.
Εγείρεται μείζον πολιτικό και νομικό θέμα, πέραν της ευθύνης του ΤΑΙΠΕΔ. Η Κυβέρνηση οφείλει να πάρει θέση και να σταματήσει το ξεπούλημα του ΟΛΠ. Η ευθύνη του ΤΑΙΠΕΔ είναι και ευθύνη της Κυβέρνησης, όσο καλύπτει αυτές τις μεθοδεύσεις.
Επιχειρείται η πώληση του ΟΛΠ με εκβιαστικές και αυθαίρετες ενέργειες που παραπέμπουν σε σκοτεινές περιόδους.
Οι εργαζόμενοι, μαζί με τις κοινωνικές συμμαχίες που έχουν δημιουργηθεί γύρω από το μείζον αυτό θέμα, θα εντείνουν τον ΑΓΩΝΑ για την αποτροπή της επιχειρούμενης πώλησης. Δεν πρόκειται να αποδεχτούν εκβιασμούς και εκφοβισμούς.
http://pireas2day.gr/02,33,22553,00.aspx
Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016
Δεν ξεκίνησε η κρίσιμη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ
Συντάκτης:
Να σημειώσουμε πως η σύμβαση εδώ και καιρό βρίσκεται υπό τροποποίηση από το ΤΑΙΠΕΔ.
Το κείμενο της νέας Σύμβασης, που μαζί με τα παραρτήματά της φτάνει περίπου στις 200 σελίδες, το Δ.Σ. του ΟΛΠ το έλαβε μόλις στις 20 Δεκεμβρίου.
Είχαν προηγηθεί καταγγελίες των εργαζομένων ότι παρά τα όσα προβλέπονται ρητά στην υπάρχουσα Σύμβαση Παραχώρησης δεν υπήρξε διαδικασία διαβούλευσης ανάμεσα στον Οργανισμό και στο ΤΑΙΠΕΔ και πως το Δ.Σ. του ΟΛΠ το είχαν αφήσει τελείως έξω από αυτή τη διαδικασία.
Σε εξέλιξη βρίσκονται έρευνες της αστυνομίας και του λιμενικού για τυχόν τοποθέτηση βόμβας. Το κτίριο του ΟΛΠ έχει εκκενωθεί.
http://www.efsyn.gr/arthro/den-xekinise-i-krisimi-synedriasi-toy-ds-toy-olp
Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016
ΟΛΠ: Αρχίζουν τα όργανα για την Προβλήτα Ι που ...γέρνει!
Λίγες ημέρες πριν ανοίξουν οι δεσμευτικές προσφορές
(ή η δεσμευτική προσφορά) για το 67% του ΟΛΠ, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ
Στέργιος Πιτσιόρλας ζητεί από το Δ.Σ. του οργανισμού να προχωρήσει σε
διερεύνηση όσων συνέβησαν στην προβλήτα Ι του λιμανιού.
Να προχωρήσει σε αγωγές για να διερευνηθούν οι
τυχόν αστικές ή ποινικές ευθύνες όσων εμπλέκονται στην κατασκευή και
παραλαβή των έργων στην προβλήτα Ι του ΟΛΠ ζητεί ο πρόεδρος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Στέργιος Πιτσιόρλας με επιστολή του προς το Δ.Σ. του οργανισμού.
Η επιστολή Πιτσιόρλα, με ημερομηνία 8 Δεκεμβρίου, βασίζεται σε τεχνική έκθεση που παρέδωσαν στο ΤΑΙΠΕΔ οι συμβούλοι HPC και Μαρνέτ και με την οποία τεκμηριώνεται τεχνικά το γεγονός πως η προβλήτα Ι στην ουσία δε μπορεί να λειτουργήσει (όπως και πράγματι συμβαίνει).
Προ ετών είχαν δαπανηθεί περί τα 70 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του έργου το οποίο παρελήφθη από τις υπηρεσίες του OΛΠ επί διοίκησης Γ. Ανωμερίτη. Μάλιστα, για να χρηματοδοτηθεί το έργο, ο οργανισμός είχε προχωρήσει σε δανεισμό. Η προβλήτα Ι παραμένει υπό τη διαχείριση του OΛΠ, ενώ οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ βρίσκονται υπό τη διαχείριση της κινεζικής Cosco.
Το θέμα έρχεται στην επικαιρότητα επειδή ο νέος ιδιοκτήτης του OΛΠ, αν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός (οι δεσμευτικές προσφορές, πιθανώς η μία που κατέθεσε η Cosco, ανοίγονται την Τρίτη) θα πρέπει στην ουσία να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια για να ξαναφτιάξει την προβλήτα Ι, αλλά και να πληρώσει το δάνειο που πήγε στον βρόντο.
Η τελευταία έχει ήδη πάρει κλίση καθώς στην ουσία κατασκευάστηκε πάνω σε ένα ναυάγιο, ένα πλοίο με την ονομασία «Αγιος Νεκτάριος». Επισημαίνεται, πάντως, πως επί διοικήσης Γ. Ανωμερίτη οι υπηρεσίες του OΛΠ δήλωναν άγνοια για το αν υπάρχει ή δεν υπάρχει ναυάγιο κάτω από την προβλήτα. Οσο για το υπουργείο Ναυτιλίας, οι υπηρεσίες του παραδέχονται πως μπορεί και να υπάρχει επειδή από πουθενά δεν προκύπτει πως έγινε ανέλκυση και απομάκρυνση τους «Αγιος Νεκτάριος». Η ανέλκυση του πλοίου είχε μάλιστα ανακοινωθεί στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά έκτοτε αγνοείται!
Από τις τεχνικές εκθέσεις, που έχει στην κατοχή του το Euro2day.gr προκύπτει πως η κλίση της προβλήτας Ι είναι μόνο ένα από τα προβλήματα, με τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ να κάνουν λόγο για σημαντικές δαπάνες επισκευών. Τρεις από τις γερανογέφυρες που χρησιμοποιούνται για να ξεφορτωθούν τα containers από τα πλοία έχουν ήδη χαλάσει και ο ΟΛΠ είναι ήδη στα μαχαίρια με τον κατασκευαστή. Ο τελευταίος (Ρόκκας) υποστηρίζει πως οι γερανοί χρησιμοποιήθηκαν για την εκφόρτωση πολύ βαρύτερων εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με τις προδιαγραφές τους. Επιπλέον, θεωρεί πως οι γερανογέφυρες καταστράφηκαν επειδή οι ράγες πάνω στις οποίες κινούνται είχαν στραβώσει επειδή το υπόβαθρο πήρε κλίση.
http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1389315/olp-arhizoyn-ta-organa-gia-thn-provlhta-i-poy.html
Η επιστολή Πιτσιόρλα, με ημερομηνία 8 Δεκεμβρίου, βασίζεται σε τεχνική έκθεση που παρέδωσαν στο ΤΑΙΠΕΔ οι συμβούλοι HPC και Μαρνέτ και με την οποία τεκμηριώνεται τεχνικά το γεγονός πως η προβλήτα Ι στην ουσία δε μπορεί να λειτουργήσει (όπως και πράγματι συμβαίνει).
Προ ετών είχαν δαπανηθεί περί τα 70 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του έργου το οποίο παρελήφθη από τις υπηρεσίες του OΛΠ επί διοίκησης Γ. Ανωμερίτη. Μάλιστα, για να χρηματοδοτηθεί το έργο, ο οργανισμός είχε προχωρήσει σε δανεισμό. Η προβλήτα Ι παραμένει υπό τη διαχείριση του OΛΠ, ενώ οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ βρίσκονται υπό τη διαχείριση της κινεζικής Cosco.
Το θέμα έρχεται στην επικαιρότητα επειδή ο νέος ιδιοκτήτης του OΛΠ, αν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός (οι δεσμευτικές προσφορές, πιθανώς η μία που κατέθεσε η Cosco, ανοίγονται την Τρίτη) θα πρέπει στην ουσία να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια για να ξαναφτιάξει την προβλήτα Ι, αλλά και να πληρώσει το δάνειο που πήγε στον βρόντο.
Η τελευταία έχει ήδη πάρει κλίση καθώς στην ουσία κατασκευάστηκε πάνω σε ένα ναυάγιο, ένα πλοίο με την ονομασία «Αγιος Νεκτάριος». Επισημαίνεται, πάντως, πως επί διοικήσης Γ. Ανωμερίτη οι υπηρεσίες του OΛΠ δήλωναν άγνοια για το αν υπάρχει ή δεν υπάρχει ναυάγιο κάτω από την προβλήτα. Οσο για το υπουργείο Ναυτιλίας, οι υπηρεσίες του παραδέχονται πως μπορεί και να υπάρχει επειδή από πουθενά δεν προκύπτει πως έγινε ανέλκυση και απομάκρυνση τους «Αγιος Νεκτάριος». Η ανέλκυση του πλοίου είχε μάλιστα ανακοινωθεί στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά έκτοτε αγνοείται!
Από τις τεχνικές εκθέσεις, που έχει στην κατοχή του το Euro2day.gr προκύπτει πως η κλίση της προβλήτας Ι είναι μόνο ένα από τα προβλήματα, με τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ να κάνουν λόγο για σημαντικές δαπάνες επισκευών. Τρεις από τις γερανογέφυρες που χρησιμοποιούνται για να ξεφορτωθούν τα containers από τα πλοία έχουν ήδη χαλάσει και ο ΟΛΠ είναι ήδη στα μαχαίρια με τον κατασκευαστή. Ο τελευταίος (Ρόκκας) υποστηρίζει πως οι γερανοί χρησιμοποιήθηκαν για την εκφόρτωση πολύ βαρύτερων εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με τις προδιαγραφές τους. Επιπλέον, θεωρεί πως οι γερανογέφυρες καταστράφηκαν επειδή οι ράγες πάνω στις οποίες κινούνται είχαν στραβώσει επειδή το υπόβαθρο πήρε κλίση.
http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1389315/olp-arhizoyn-ta-organa-gia-thn-provlhta-i-poy.html
Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016
Τα μυστήρια του λιμανιού
Το πρώτο λιμάνι της χώρας πωλείται ενώ η "Σύμβαση Παραχώρησης" αγνοείται!
Βαγγέλης Δεληπέτρος
Ιανουάριος 08 2016 07:25
Μπορεί ο Οδυσσέας να χρειάστηκε λίγες ώρες από τη στιγμή που
έφτασε στην Ιθάκη για να πληροφορηθεί πόσοι και ποιοι είναι οι
μνηστήρες της Πηνελόπης, αλλά εμείς, στην “εποχή της ενημέρωσης” (!), θα
χρειαστούμε ακόμα τέσσερις ημέρες για να πληροφορηθούμε τους μνηστήρες
του πρώτου λιμανιού της χώρας, μιας και όπως φαίνεται η... συσκότιση
εξυπηρετεί τους χειρισμούς του ΤΑΪΠΕΔ.
Καθώς η κυβέρνηση ομνύει διαρκώς στην ανάγκη διαφάνειας, θα
ήταν λογικό να έχουμε ήδη μια πρώτη εικόνα, έστω για το πόσες
δεσμευτικές προσφορές έχουν υποβληθεί. Και όμως, με την εξαίρεση της
Cosco που έχει αράξει για τα καλά στο λιμάνι, τίποτε δεν έχει γίνει
γνωστό.
Μυστήριο καλύπτει και την πολυσυζητημένη και κρίσιμη Σύμβαση Παραχώρησης, την οποία φαίνεται να αγνοούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι: οι πολίτες, οι φορείς της αυτοδιοίκησης, οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, ακόμη και ο... ΟΛΠ, καθώς, όπως φαίνεται, η διοίκηση του Οργανισμού, δεν την έχει στα χέρια της. Σε αυτές τις συνθήκες είναι λογικό να αναρωτιόμαστε εάν ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας έχει ενημέρωση, ή εάν περιμένει στην... ουρά όπως όλοι μας!
Δεν θα ήταν άλλωστε η πρώτη φορά. Από τα ΜΜΕ είχε πληροφορηθεί και αυτός, όπως όλοι μας, τον περασμένο Μάρτιο, τις δηλώσεις Δραγασάκη, στο Πεκίνο, που άλλαζαν τη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ και έβαζαν, τελεσίδικα αυτή τη φορά, πωλητήριο στο λιμάνι του Πειραιά, πολύ καιρό πριν η κυβέρνηση “υποχρεωθεί σε συμβιβασμό”.
Στην ομίχλη του μυστηρίου, και ενώ την Τρίτη 12 Ιανουαρίου ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές, παραμένουν και οι όροι εργασίας των λιμενεργατών και το τι μέλλει γενέσθαι με τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος και το ποιες προβλέψεις υπάρχουν στη Σύμβαση για το πορθμείο Περάματος – Σαλαμίνας.
Μυστήριο καλύπτει επίσης τα κρίσιμα για τον τουρισμό και τη χώρα ζητήματα της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, καθώς ουδείς, πέραν του προέδρου του ΤΑΪΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα και των συνεργατών του, γνωρίζει εάν υπάρχουν προβλέψεις για αυτές τις δραστηριότητες στη σύμβαση και εάν έχει ληφθεί μέριμνα για να μην γίνουν απαγορευτικά τα κόστη τους.
Με πέπλα μυστηρίου καλύπτονται και όλα τα άλλα κρίσιμα ζητήματα: Υπάρχουν λχ συμβατικές υποχρεώσεις του επενδυτή για την ανάπτυξη του λιμανιού; Υπάρχουν ρήτρες που δεσμεύουν τον επενδυτή για κίνηση συγκεκριμένης χωρητικότητας κοντέινερ, ή όλα αφήνονται στην... καλή του διάθεση, την διακριτική του ευχέρεια και τις επιχειρηματικές του επιλογές;
Τελικά, το μόνο βέβαιο αυτή τη στιγμή, είναι ότι το ΤΑΪΠΕΔ δεν έθεσε κατώτατο όριο για την υποβολή προσφοράς, γεγονός που περιορίζει τις δυνατότητες του να διαπραγματευτεί καλύτερο τίμημα, ειδικά εάν αποκαλυφτεί σε λίγες ημέρες ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τη δανέζικη ΑΤΜ Terminals και η όλη διαδικασία ξεκίνησε και ολοκληρώνεται με μόνo μνηστήρα την Cosco.
Σε αυτήν την περίπτωση, και με όλα αυτά τα... μυστήρια να έχουν γίνει αποδεκτά από τους κυβερνητικούς παράγοντες, η Cosco θα έχει φέρει, έστω και με καθυστέρηση ενός χρόνου, τα πράγματα εκεί ακριβώς που τα ήθελε, και θα έχει πλέον όλο το γήπεδο δικό της για να κάνει παιχνίδι.
*Ο Βαγγέλης Δεληπέτρος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας
http://news247.gr/eidiseis/gnomes/vangelis-delipetros/ta-mysthria-toy-limaniou.3850343.html
Μυστήριο καλύπτει και την πολυσυζητημένη και κρίσιμη Σύμβαση Παραχώρησης, την οποία φαίνεται να αγνοούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι: οι πολίτες, οι φορείς της αυτοδιοίκησης, οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, ακόμη και ο... ΟΛΠ, καθώς, όπως φαίνεται, η διοίκηση του Οργανισμού, δεν την έχει στα χέρια της. Σε αυτές τις συνθήκες είναι λογικό να αναρωτιόμαστε εάν ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας έχει ενημέρωση, ή εάν περιμένει στην... ουρά όπως όλοι μας!
Δεν θα ήταν άλλωστε η πρώτη φορά. Από τα ΜΜΕ είχε πληροφορηθεί και αυτός, όπως όλοι μας, τον περασμένο Μάρτιο, τις δηλώσεις Δραγασάκη, στο Πεκίνο, που άλλαζαν τη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ και έβαζαν, τελεσίδικα αυτή τη φορά, πωλητήριο στο λιμάνι του Πειραιά, πολύ καιρό πριν η κυβέρνηση “υποχρεωθεί σε συμβιβασμό”.
Στην ομίχλη του μυστηρίου, και ενώ την Τρίτη 12 Ιανουαρίου ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές, παραμένουν και οι όροι εργασίας των λιμενεργατών και το τι μέλλει γενέσθαι με τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος και το ποιες προβλέψεις υπάρχουν στη Σύμβαση για το πορθμείο Περάματος – Σαλαμίνας.
Μυστήριο καλύπτει επίσης τα κρίσιμα για τον τουρισμό και τη χώρα ζητήματα της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, καθώς ουδείς, πέραν του προέδρου του ΤΑΪΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα και των συνεργατών του, γνωρίζει εάν υπάρχουν προβλέψεις για αυτές τις δραστηριότητες στη σύμβαση και εάν έχει ληφθεί μέριμνα για να μην γίνουν απαγορευτικά τα κόστη τους.
Με πέπλα μυστηρίου καλύπτονται και όλα τα άλλα κρίσιμα ζητήματα: Υπάρχουν λχ συμβατικές υποχρεώσεις του επενδυτή για την ανάπτυξη του λιμανιού; Υπάρχουν ρήτρες που δεσμεύουν τον επενδυτή για κίνηση συγκεκριμένης χωρητικότητας κοντέινερ, ή όλα αφήνονται στην... καλή του διάθεση, την διακριτική του ευχέρεια και τις επιχειρηματικές του επιλογές;
Τελικά, το μόνο βέβαιο αυτή τη στιγμή, είναι ότι το ΤΑΪΠΕΔ δεν έθεσε κατώτατο όριο για την υποβολή προσφοράς, γεγονός που περιορίζει τις δυνατότητες του να διαπραγματευτεί καλύτερο τίμημα, ειδικά εάν αποκαλυφτεί σε λίγες ημέρες ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τη δανέζικη ΑΤΜ Terminals και η όλη διαδικασία ξεκίνησε και ολοκληρώνεται με μόνo μνηστήρα την Cosco.
Σε αυτήν την περίπτωση, και με όλα αυτά τα... μυστήρια να έχουν γίνει αποδεκτά από τους κυβερνητικούς παράγοντες, η Cosco θα έχει φέρει, έστω και με καθυστέρηση ενός χρόνου, τα πράγματα εκεί ακριβώς που τα ήθελε, και θα έχει πλέον όλο το γήπεδο δικό της για να κάνει παιχνίδι.
*Ο Βαγγέλης Δεληπέτρος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας
http://news247.gr/eidiseis/gnomes/vangelis-delipetros/ta-mysthria-toy-limaniou.3850343.html
Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015
Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015
Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2015
Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015
ΟΛΠ : Δεσμευτική προσφορά από την Cosco
- Published on 21 December 2015
Κατατέθηκε το μεσημέρι κατά τις 13.30 στα γραφεία του χρηματοοικονομικού συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ στο Λονδίνο, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού δεσμευτική προσφορά από την Cosco για τον ΟΛΠ.
Ο κινέζικος όμιλος είναι άλλωστε το φαβορί στην όλη διαδικασία που προβλέπει διάθεση αρχικά του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ ΑΕ και σε ορίζοντα πενταετίας ποσοστού 16% σε τέσσερις διαφορετικές προκαθορισμένες ημερομηνίες οι οποίες θα συνδεθούν με την πρόοδο σε επενδύσεις που θα δεσμευτεί να υλοποιήσει ο προτιμητέος επενδύτης.
Δεν είναι γνωστό προς το παρόν εάν κατατέθηκαν προσφορές και από τους άλλους δυο υποψηφίους. Αυτοί είναι η APM Terminals , θυγατρική της Maersk και η International Container Terminal Services από τις Φιλιππίνες. Πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν υποστηρίζουν ότι ένα τίμημα που θα εθεωρείτο ικανοποιητικό θα πρέπει να κινείται στα 400 εκ. ευρώ.
http://www.portnet.gr/main-article/4424-olp-desmeftiki-prosfora-apo-tin-cosco.html
Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015
Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015
ΕΝΩΣΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ∆ΟΚΙΜΩΝ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ Ο.Λ.Π.
Tηλ.: 2104614825 - 2104615721 Fax: 2104611273 E-mail: dockers@otenet.gr www.dockers.gr
ΣΥΝ∆ΕΣΜΟΣ ΕΠΟΠΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΡΓΑΤΩΝ Ο.Λ.Π.
ΑΝ∆ΡΟΥΤΣΟΥ 1 & ΚΑΝΑΡΗ, 186 48 ∆ΡΑΠΕΤΣΩΝΑ- ΠΕΙΡΑΙΑ
Τηλ.: 2104060912 – Fax: 2104060913 E-mail: arx-epoptes@olp.gr
Πειραιάς, 17-12-15
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Συνάδελφοι,
Παρά τις αντιδράσεις των συνδικάτων, της τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά και του Πειραϊκού λαού, το ΤΑΙΠΕ∆ και η κυβέρνηση συνεχίζουν τη διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τους επίδοξους «επενδυτές» τη ∆ευτέρα 21 ∆εκεμβρίου. Συνεχίζουν την πολιτική του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας που ειδικά στην περίπτωση των λιμανιών είναι υγιείς, κερδοφόρες και στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις.
Μπροστά σε αυτή την πολιτική, μόνος δρόμος για τους λιμενεργάτες στον ΟΛΠ είναι η συνέχιση των αγώνων μας ενάντια στην απαξίωση του λιμανιού και στο ξεπούλημα της βασικής πύλης της χώρας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν στην 24ωρη προειδοποιητική απεργία τη ∆ευτέρα 21 ∆εκεμβρίου, στην απεργιακή συγκέντρωση στην Πλ. Κλαυθμώνος στις 11:30 και σε πορεία στο ΤΑΙΠΕ∆. Στην κινητοποίηση αυτή θα συμμετέχουν με 3ωρη Στάση Εργασίας και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).
Είναι χρέος μας να οργανώσουμε τον αγώνα μας και να δημιουργήσουμε τις κοινωνικές συμμαχίες που θα βάλουν ανάχωμα στην εκποίηση του πλούτου και των παραγωγικών επιχειρήσεων όπως το λιμάνι του Πειραιά που έχει δημιουργήσει ο λαός μας. Το δικό μας μέλλον αλλά και των παιδιών μας δεν θα το καθορίσει κανένα ΤΑΙΠΕ∆ και καμιά ξένη ιδιωτική εταιρία.
∆εν θ’αφήσουμε να πραγματοποιηθεί αυτό το έγκλημα στο όνομα κανενός μνημονίου. Το ξεπούλημα του ΟΛΠ δεν θα περάσει.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 21 ∆ΕΚΕΜΒΡΗ
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ ΣΤΙΣ 11:30
ΟΙ ∆ΙΟΙΚΗΣΕΙΣ
Tηλ.: 2104614825 - 2104615721 Fax: 2104611273 E-mail: dockers@otenet.gr www.dockers.gr
ΣΥΝ∆ΕΣΜΟΣ ΕΠΟΠΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΡΓΑΤΩΝ Ο.Λ.Π.
ΑΝ∆ΡΟΥΤΣΟΥ 1 & ΚΑΝΑΡΗ, 186 48 ∆ΡΑΠΕΤΣΩΝΑ- ΠΕΙΡΑΙΑ
Τηλ.: 2104060912 – Fax: 2104060913 E-mail: arx-epoptes@olp.gr
Πειραιάς, 17-12-15
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Συνάδελφοι,
Παρά τις αντιδράσεις των συνδικάτων, της τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά και του Πειραϊκού λαού, το ΤΑΙΠΕ∆ και η κυβέρνηση συνεχίζουν τη διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τους επίδοξους «επενδυτές» τη ∆ευτέρα 21 ∆εκεμβρίου. Συνεχίζουν την πολιτική του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας που ειδικά στην περίπτωση των λιμανιών είναι υγιείς, κερδοφόρες και στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις.
Μπροστά σε αυτή την πολιτική, μόνος δρόμος για τους λιμενεργάτες στον ΟΛΠ είναι η συνέχιση των αγώνων μας ενάντια στην απαξίωση του λιμανιού και στο ξεπούλημα της βασικής πύλης της χώρας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν στην 24ωρη προειδοποιητική απεργία τη ∆ευτέρα 21 ∆εκεμβρίου, στην απεργιακή συγκέντρωση στην Πλ. Κλαυθμώνος στις 11:30 και σε πορεία στο ΤΑΙΠΕ∆. Στην κινητοποίηση αυτή θα συμμετέχουν με 3ωρη Στάση Εργασίας και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).
Είναι χρέος μας να οργανώσουμε τον αγώνα μας και να δημιουργήσουμε τις κοινωνικές συμμαχίες που θα βάλουν ανάχωμα στην εκποίηση του πλούτου και των παραγωγικών επιχειρήσεων όπως το λιμάνι του Πειραιά που έχει δημιουργήσει ο λαός μας. Το δικό μας μέλλον αλλά και των παιδιών μας δεν θα το καθορίσει κανένα ΤΑΙΠΕ∆ και καμιά ξένη ιδιωτική εταιρία.
∆εν θ’αφήσουμε να πραγματοποιηθεί αυτό το έγκλημα στο όνομα κανενός μνημονίου. Το ξεπούλημα του ΟΛΠ δεν θα περάσει.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 21 ∆ΕΚΕΜΒΡΗ
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ ΣΤΙΣ 11:30
ΟΙ ∆ΙΟΙΚΗΣΕΙΣ
Ανοιχτή επιστολή στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Σ. Πιτσιόρλα
Των Γιάννη Καρδαρά & Γιάννη Βρέλλου
Κύριο Στέργιο Πιτσιόρλα
Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ
Κοινοποίηση: Προς τα Μέλη του ΔΣ
ΜΕΣΩ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ
ΘΕΜΑ: ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΠ
Ως δικηγόροι Πειραιά, Μέλη του ΔΣ του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά και μέλη του τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ θα θέλαμε να σας απευθύνουμε τα εξής ερωτήματα σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.
Ενόψει της τεράστιας σημασίας του ΟΛΠ για την εθνική οικονομία και επειδή το ΤΑΙΠΕΔ είναι ο πωλητής των μετοχών και ταυτόχρονα σύμβουλος του Δημοσίου στο ζήτημα αυτό, υπάρχει ανάγκη ενημέρωσης για την ολη
διαδικασία που την κρατήσατε ανεπίτρεπτα εμπιστευτική. Πρέπει να δοθούν απαντήσεις στους προβληματισμούς που έχουν εγερθεί για το «τι πωλείται», «πόσο πωλείται», «με ποιους όρους πωλείται». Και αυτό μπορείτε να το
κάνετε μόνο εσείς.
1. Στην πρόσκληση του ΤΑΪΠΕΔ για εκδήλωση ενδιαφέροντος δεν τίθεται κατώτατο ποσό για την υποβολή προσφοράς, με αποτέλεσμα να μην διασφαλίζεται το καλύτερο δυνατό τίμημα πώλησης. Συνηθίζεται ο αγοραστής να καταβάλει ως τίμημα ποσό πολλαπλάσιο του μέσου όρου του τζίρου και των ετησίων κερδών των τελευταίων ετών.
Δεδομένου ότι όλοι οι ισολογισμοί του ΟΛΠ είναι κερδοφόροι, έχετε κάνει τέτοιους υπολογισμούς για την αξία των πωλουμένων μετοχών; Είναι αλήθεια ότι υπάρχει διεθνής μελέτη που αναβιβάζει την αξία του ΟΛΠ σε εξαιρετικά
υψηλά ποσά; Γνωρίζετε εάν υπάρχουν οικονομικές εκθέσεις του ΟΛΠ που αναβιβάζουν την καθαρή παρούσα αξία του έως ένα δις, 100 εκ.ευρώ;
2. Λέγεται ότι στην αξιολόγηση των προσφορών θα συνυπολογισθεί και το ποσό που θα διατεθεί για «εθελουσία έξοδο» των εργαζομένων. Είναι αληθές;
3. Λέγεται ότι ο επενδυτής θα μπορεί να εκπέσει από το τίμημα απαιτήσεις κατά του ΟΛΠ που τυχόν εμφανισθούν στο μέλλον. Αρα το τίμημα που θα προσφέρει ο επενδυτής δεν είναι το τελικό. Δεν έχει διενεργηθεί έλεγχος
υποχρεώσεων του ΟΛΠ;
4. Με την σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (2008), η Cosco υποχρεώνεται να καταβάλει στον ΟΛΠ ετήσιο χρηματικό αντάλλαγμα ανερχόμενο για το 2016 σε 39 εκατ. ευρώ που φθάνει μετά το 2021 τα 100 εκατ. ευρώ. Τότε (2008) ο ΟΛΠ ελεγχόταν πλήρως από το Δημόσιο που ωφελείτο από το ποσό αυτό, ενώ εξ αιτίας της ιδιωτικοποίησης θα ωφελείται κατά ένα μικρό ποσοστό. Εχει συνυπολογισθεί η διαφορά στο
τίμημα της μεταβίβασης των μετοχών που ακούγεται ότι θα είναι περί τα 250 – 350 εκ. ευρώ;
5. Η πώληση των μετοχών γίνεται και για να προσελκυσθεί ξένος επενδυτής, ο οποίος θα εισφέρει χωρητικότητα containers και (υποτίθεται) τεχνογνωσία και κεφάλαια. Ακούγεται ότι για διάστημα ετών, μετά την ιδιωτικοποίηση, ο επενδυτής που θα επιλεγεί δεν θα έχει καμία συμβατική υποχρέωση κίνησης συγκεκριμένης χωρητικότητας containers. Ποιες οι συμβατικές υποχρεώσεις του επενδυτή για την ανάπτυξη του λιμανιού;
6. Οι συμμετέχουσες στον διαγωνισμό εταιρείες δεν έχουν τεχνογνωσία για την ακτοπλοΐα,την κρουαζιέρα, και το Πορθμείο Περάματος – Σαλαμίνας.
Λογικά θα ανατεθούν σε κάποιον υπεργολάβο. Έχετε προβεί σε συμβατικές προβλέψεις ώστε να γίνεται ομαλά η εξυπηρέτηση των πιο πάνω δραστηριοτήτων; Εχετε προνοήσει συμβατικά για λόγους κοινωνικούς και εθνικής ασφαλείας ώστε τα κόστη της ακτοπλοίας να είναι ελέγξιμα και τα εισιτήρια της να είναι προσιτά στο ευρύ κοινό αλλά και τα δρομολόγια συνδέσεως του Πειραιά με τα νησιά να είναι τακτικά; Μήπως, πρέπει οι δραστηριότητες αυτές να μην περιέλθουν στην εκμετάλλευση του επενδυτή;
7. Λέγεται ότι το Δημόσιο δεσμεύεται να μην λαμβάνει νομοθετικές πρωτοβουλίες που αφορούν το λιμάνι στις οποίες δεν θα συναινεί ο επενδυτής, ενώ δεν επιτρέπεται η παροχή ομοίων λιμενικών υπηρεσιών σε
απόσταση διακοσίων χιλιομέτρων από τον Πειραιά(!!!). Αντίθετα (λέγεται ότι) το Δημόσιο είναι υποχρεωμένο να υποστηρίζει τον επενδυτή στις όποιες διαμάχες του με τρίτους. Αυτά είναι αληθή και συμβατά με την εθνική κυριαρχία και την Δημοκρατία;
8. Έχει προβλεφθεί συμβατικά μηχανισμός ελέγχου των τιμολογίων του επενδυτή, ώστε να μην είναι υπερβολικά;
9. Πως διασφαλίζεται συμβατικά ο ελεύθερος ανταγωνισμός εάν ο επενδυτής προσφέρει ως «πακέτο» και κάποιες άλλες υπηρεσίες (π.χ. ρυμούλκησης) που δεν αποτελούν αντικείμενο της ιδιωτικοποίησης; Μήπως οι σημερινοί
ιδιοκτήτες των ρυμουλκών θα γίνουν υπεργολάβοι του νέου επενδυτή; Αυτό το θεωρείτε ως ανταποκρινόμενο στις αρχές του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού; Την πλοήγηση, καθαρά δημόσια υπηρεσία, θα την αναλάβει ο
επενδυτής;
10. Η ΕΕ έχει θεωρήσει τις φοροαπαλλαγές της COSCO (2008-2014) ως κρατική ενίσχυση και έχει ζητήσει την καταβολή διαφόρων ποσών. Οι τωρινές «διευκολύνσεις» που παρέχονται προς το νέο επενδυτή και καθιστούν την όλη διαδικασία «πώληση όχι με όρους αγοράς» δεν οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα; Λόγω της ιδιωτικοποίησης το λιμάνι του Πειραιά θα στερηθεί της χρηματοδότησης μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων. Εχετε λάβει συμβατική πρόνοια ώστε ο επενδυτής να επισκευάζει και να βελτιώνει σε μόνιμη βάση τις λιμενικές υποδομές ή θα πρέπει να γίνει αυτό με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου;
11. Θα δουλέψουν οι «ταρσανάδες» και τα ναυπηγεία ή θα κλείσουν από δυσβάστακτες αξιώσεις καταβολής μισθωμάτων στο νέο ΟΛΠ; Επίσης στο Π (δεξαμενή του ΟΛΠ στο Πέραμα) θα μπορούν να εργάζονται συνεργεία,
μηχανήματα κλπ. της επιλογής του πλοιοκτήτη που κάνει τον δεξαμενισμό (όπως γίνεται μέχρι σήμερα) ή το αντίτιμο που θα αξιώνεται από τον επενδυτή θα είναι δυσβάστακτο;
12. Τι έχετε προβλέψει για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων;
13. Μήπως για λόγους δημοσίου συμφέροντος θα πρέπει να σταματήσετε την όλη διαδικασία που είναι δική σας αποκλειστικά ευθύνη και να αντιμετωπίσετε το θέμα από μηδενική βάση, όσο υπάρχει η δυνατότητα αυτή;
Η παρούσα επιστολή είναι ανοικτή.
- Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην Εφημερίδα Συντακτών στις 17/12/2015
Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015
Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015
Αντίστροφη μέτρηση για την πώληση
Στις 21 Δεκεμβρίου οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ
- Τρεις οι υποψήφιες εταιρείες για τον ΟΛΠ (Φωτογραφία: Eurokinissi )
Πειραιάς
Τη
Δευτέρα θα κατατεθούν στο ΤΑΙΠΕΔ, οι δεσμευτικές προσφορές από τους
τρεις ενδιαφερόμενους επενδυτές, για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου
μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Η ανάρτηση όλων των κειμένων προς τους υποψήφιους επενδυτές έχει ολοκληρωθεί, ενώ ο πρόεδρος του Ταμείου Στέργιος Πιτσιόρλας ανέφερε πρόσφατα ότι η 21η Δεκεμβρίου είναι η τελική ημερομηνία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου, στα μέσα Ιανουαρίου θα ανακοινωθεί επίσημα από το Ταμείο ποιος είναι ο νέος υποψήφιος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ, τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει προκειμένου να δώσει νέα βελτιωμένη προσφορά.
Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών και στη συνέχεια ενός επιπλέον 16% του Οργανισμού είναι η κινεζική COSCO, η δανική APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Στελέχη από το χώρο της λιμενικής βιομηχανίας υποστηρίζουν ότι κατά πάσα πιθανότητα νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ θα είναι κινεζική COSCO που ήδη διαχειρίζεται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά(θυγατρικής της εταιρεία) τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Μάλιστα, όπως ανέφεραν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, οι Κινέζοι αυτή τη στιγμή ελέγχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και ότι από τη συνολική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά προσβλέπουν στη δημιουργία μια νέας πύλης για το ασιατικό εμπόριο.
Την ίδια ώρα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ έχουν ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσει άμεσα η δημιουργία αρχής Λιμένος όπου θα πρέπει να μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ και να παραμείνει στο νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι.
Σημειώνεται ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση στην υλοποίηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης για τη δημιουργία αρχής λιμένος (port authority), στην οποία θα ασκείται διοίκηση με διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες, αναμένεται να δημιουργήσει ανάλογη καθυστέρηση και στη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Στελέχη πάντως του υπουργείου Ναυτιλίας μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο για το θέμα, είπαν ότι η σχετική διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σύμφωνα με το τελικό χρονοδιάγραμμα που τους έχει δοθεί το Μάρτιο.
Η ανάρτηση όλων των κειμένων προς τους υποψήφιους επενδυτές έχει ολοκληρωθεί, ενώ ο πρόεδρος του Ταμείου Στέργιος Πιτσιόρλας ανέφερε πρόσφατα ότι η 21η Δεκεμβρίου είναι η τελική ημερομηνία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου, στα μέσα Ιανουαρίου θα ανακοινωθεί επίσημα από το Ταμείο ποιος είναι ο νέος υποψήφιος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ, τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει προκειμένου να δώσει νέα βελτιωμένη προσφορά.
Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών και στη συνέχεια ενός επιπλέον 16% του Οργανισμού είναι η κινεζική COSCO, η δανική APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Στελέχη από το χώρο της λιμενικής βιομηχανίας υποστηρίζουν ότι κατά πάσα πιθανότητα νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ θα είναι κινεζική COSCO που ήδη διαχειρίζεται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά(θυγατρικής της εταιρεία) τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Μάλιστα, όπως ανέφεραν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, οι Κινέζοι αυτή τη στιγμή ελέγχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και ότι από τη συνολική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά προσβλέπουν στη δημιουργία μια νέας πύλης για το ασιατικό εμπόριο.
Την ίδια ώρα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ έχουν ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσει άμεσα η δημιουργία αρχής Λιμένος όπου θα πρέπει να μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ και να παραμείνει στο νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι.
Σημειώνεται ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση στην υλοποίηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης για τη δημιουργία αρχής λιμένος (port authority), στην οποία θα ασκείται διοίκηση με διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες, αναμένεται να δημιουργήσει ανάλογη καθυστέρηση και στη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Στελέχη πάντως του υπουργείου Ναυτιλίας μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο για το θέμα, είπαν ότι η σχετική διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σύμφωνα με το τελικό χρονοδιάγραμμα που τους έχει δοθεί το Μάρτιο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)