Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2008

Το παρασκήνιο των διαπραγματεύσεων ΟΛΠ και Cosco για το Σ.ΕΜΠΟ
7/9/2008

ΤΟΥ
ΜΗΝΑ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΥ
για την εφημερίδα
Η ΑΞΙΑ

Σκληρό «πόκερ» παίζουν το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. και οι εκπρόσωποι της Cosco για τον καθορισμό των λεπτομερειών της σύμβασης παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στον κινέζικο όμιλο. Σημείο τριβής το χρονοδιάγραμμα βάση του οποίου οι κινέζοι θα μπουν στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Αιτία οι εργαζόμενοι, οι οποίοι με τις κινήσεις τους δυσκολεύουν τόσο τον ΟΛΠ όσο και την Cosco. Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων που δεν έχουν σταματήσει καθόλου μέσα στο 2008, έχουν δημιουργήσει πονοκέφαλο στα στελέχη των δύο εταιρειών. Ιδιαίτερα οι κινέζοι για τους οποίους η υπόθεση είναι «μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα». Από την μία πιέζουν να τελειώσουν τώρα οι κινητοποιήσεις, ώστε να καταφέρουν να μπουν άμεσα στο λιμάνι και να περιοριστούν οι απώλειες από τον ανταγωνισμό ακόμα και από μικρότερα ελληνικά λιμάνια, προτού λάβουν ανησυχητικές διαστάσεις, αλλά από την άλλη δεν θέλουν οι κινητοποιήσεις να λάβουν τέλος με τρόπο που θα «πληγώσει» τους εργαζόμενους. Και αυτό γιατί οι εργαζόμενοι αυτοί είναι και οι μόνοι που έχουν την εμπειρία να «τρέξουν» τις δραστηριότητες τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια της παρουσίας της Cosco. Εάν λοιπόν εξαναγκαστούν να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις τους με οποιοδήποτε δικαστικό ή κυβερνητικό τρόπο αυξάνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό η πιθανότητα να αρνηθούν να εργαστούν για λογαριασμό των κινέζων. Σε αυτή την περίπτωση η είσοδος των κινέζων στο Σ.ΕΜΠΟ μπορεί να καθυστερήσει περισσότερο από δύο χρόνια , πετώντας στον «κάλαθο των αχρήστων» το σχέδιο ανάπτυξης του ομίλου στην Ευρώπη. Άλλωστε το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο βρίσκεται σε στρατηγική θέση σε σχέση με το Σουέζ, από όπου και περνάει όλο το εμπόριο από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη και αντίστροφα, είναι και το τελευταίο ελεύθερο καλό λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Οι διαπραγματεύσεις

Οι σκέψεις αυτές έχουν οδηγήσει την κινέζικη αντιπροσωπεία, να παρουσιάζεται με αντιφάσεις στις θέσεις της στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων. Αρχικά πίεζε τον ΟΛΠ η σύμβαση να υπογραφεί και η περίοδος συγκατοίκησης των 18 μηνών να ξεκινήσει αμέσως. Η διοίκηση του ΟΛΠ συμφώνησε με την πρόθεση της Cosco, αλλά έθεσε το θέμα της εργασίας. Θα καταφέρουν οι κινέζοι να πείσουν τους εργαζομένους να εργαστούν για λογαριασμό τους. Το επόμενο βήμα ήταν ο πειραματισμός. Έπεσαν στην αγορά τα ποσά που προσφέρει η κινέζικη εταιρεία στους εργαζόμενους του ΟΛΠ. Οι πληροφορίες ανέφεραν από διπλασιασμό μέχρι και πενταπλασιασμό των αποδοχών των εργαζόμενων. Οι συνδικαλιστές όμως δεν ¨τσίμπησαν». Το μότο τους σταθερό «Το λιμάνι να παραμείνει υπό δημόσια διαχείριση και ιδιοκτησία». Στο τραπέζι έπεσε η ιδέα να προχωρήσουν σε νέες προσλήψεις. Και αυτό το δέχτηκε ο ΟΛΠ, μόνο που η Cosco δεν μπορεί να βρει προσωπικό στην Ευρώπη που να έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει το λιμάνι, αφού οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ είναι οι μόνοι που μπορούν να μάθουν στους νέους τα κόλπα της δουλειάς. Η επόμενη πρόταση που κατατέθηκε από πλευράς του ΟΛΠ ήταν η καθυστέρηση και η αναμονή. Στην αρχή η πλευρά των κινέζων έδειξε να ενθουσιάζεται, αφού υπήρχαν ενδείξεις ότι το μέτωπο των εργαζομένων θα έπεφτε από μέσα, ειδικά αν το Νοέμβριο το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφασίσει ότι η διαδικασία του διαγωνισμού παραχώρησης έχει γίνει νόμιμα. Πρόσφατα όμως έστειλαν μήνυμα οι συνδικαλιστές ότι ο αγώνας τους θα πάει μέχρι τέλους. Μοναδική λύση που βλέπουν την περίοδο οι αξιωματούχοι της Cosco είναι να κλείσει άμεσα το Σ.ΕΜΠΟ και να ανοίξει σε ένα χρόνο περίπου από την Coscio. Κίνηση που όμως ενδέχεται να έχει πολύ μεγάλο πολιτικό κόστος αλλά και να προκαλέσει τους μετόχους του ΟΛΠ να κινηθούν κατά της διοίκησης του ΟΛΠ και του κράτους.


marinews


2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καταλάβατε λοιπόν συνάδελφοι γιατί τελικά η Διοίκηση και η Cosco είναι οι στριμωγμένοι κι όχι εμείς;;;
Στις επόμενες Γεν. Συνελεύσεις (του εργατικού αλλά και των άλλων κλάδων, εφόσον γίνουν) θα πρέπει να επικρατήσει η σύνεση και όχι οι αγχωμένες (αλλά ευτυχώς λίγες) φωνές για αναστολή των κινητοποιήσεων μας.
Η χθεσινή εμπειρία στη συγκέντρωση στη ΔΕΘ και οι κουβέντες με συναδέλφους στον ΟΛΘ, μου φανέρωσε ότι το πλεονέκτημα μας σαν εργαζόμενοι στον ΟΛΠ, είναι ότι είμαστε σαφώς πιο ενωμένοι και κατά συνέπεια ισχυρότεροι!!! No pasaran!!!!! Ενωμένοι = Ισχυροί! Θα "σπάσουν" πρώτοι!!!

Ανώνυμος είπε...

Ο Αναστασοπουλος ειδε τον εαυτο του μεχρι τωρα ως ιδιοκτητη του ΟΛΠ και μπορω να πω με πολυ σιγουρια οτι εχει παιξει μεχρι τωρα βρομικο παιχνιδι παιζοντας ως βασικος παικτης και οχι ως κομπαρσος. Εχει ομως πολλες αδυναμιες οπως ο πολιτικος του προισταμενος ο κυριος ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ.Τα περυ αναπτυξης του λιμενως που λεει καθε λιγο και λιγακι που μας λεει, παραχωροντας τις κυριες δραστηριοτητες του λιμανιου στους ΚΙΝΕΖΟΥΣ δεν ειναι τιποτα αλλο παρα πως θα γεμισει λιγο παρα πανω την τσεπη του .
ΟΙ αποκαλυψεις που θα ακολουθησουν
τον αφορουν αμεσα τον κυριο αυτον