Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009

«Δεμένος» ο Πειραιάς στη «μπίντα» της γραφειοκρατίας

Γραφειοκρατία, αντιλήψεις που σχετίζονται με τη γραφειοκρατία αλλά και ασυνεννοησία υπηρεσιών και συνακόλουθα υπηρεσιακών παραγόντων αποτελούν τις αιτίες ύπαρξης «γκρίζων ζωνών», εκτός της σύμβασης μεταξύ Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και COSCO.

Η «διαπίστωση», που δεν αποτελεί είδηση, επιβεβαιώθηκε και κατά την πρόσφατη συνέντευξη των συνδικαλιστικών φορέων των λιμενεργατών, που επιζητούν το πάγωμα της διαδικασίας έλευσης της COSCO, οι οποίοι και εστίασαν σε σημεία των «ζωνών» αυτών που όμως δεν αφορούν αυτή καθ εαυτή τη σύμβαση αλλά τα παρεπόμενα της σύμβασης το οποίο μάλιστα επικυρώθηκε από τη Βουλή.

Ουσιαστικά το 99% των περιπτώσεων αυτών ανήκουν στη σφαίρα ευθύνης του υπουργείου Οικονομίας κάτι που άλλωστε έχουν καταδείξει και οι τελευταίες ηγεσίες του ΥΕΝΑΝΠ οι οποίες απαντώντας στη σωρεία των ερωτήσεων που έχουν τεθεί «έδειξαν» το υπουργείο Οικονομίας ως υπεύθυνο, προσθέτοντας σε ένα «έργο» που κρατάει δεκαετίες όπου οι σχέσεις των δύο υπουργείων σε χειρισμούς μάλιστα λεπτών θεμάτων δεν ήταν και οι καλύτερες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περίφημες φορολογικές ρυθμίσεις, για τις οποίες μάλιστα υπάρχει προσφυγή και των συνδικαλιστικών φορέων των λιμενεργατών στις Βρυξέλλες, επήλθαν μετά της σχηματοποίηση και υπογραφή της σύμβασης κατά τη δημιουργία του νομικού περιβλήματος.

Γεγονός που ώθησε δικαιολογημένα ως ενός σημείου τους συνδικαλιστές να κάνουν λόγο για την πρώτη αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης, όχι με τον ΟΛΠ αλλά με την κυβέρνηση, τη στιγμή μάλιστα που υπήρχαν sotto voce εισηγήσεις εμπειρογνωμόνων να περιοριζόταν το θέμα μόνο στη σύμβαση καθώς ήταν προφανές ότι θα δημιουργούνταν προβλήματα τα οποία και δεν αποφεύχθησαν τελικά.

Από την άλλη πλευρά, η Τελωνειακή εκκρεμότητα στους ελέγχους που οι συνδικαλιστές κατέδειξαν, είναι προφανές ότι η επίλυσή της ανήκει στο αρμόδιο υπουργείο Οικονομίας όπως και στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης το θέμα των ελέγχων για τρόφιμα και άλλα καταναλωτικά αγαθά που απαιτούν υγειονομικούς ελέγχους στους οποίους εμπλέκεται και η οικεία Νομαρχία.

Το γραφειοκρατικό μέρος αυτών των ρυθμίσεων κατά τους συνδικαλιστές λιμενεργάτες εκκρεμεί, καθώς δεν υπήρξε νομική πρόβλεψη στο σχηματοποιηθέν περί τη σύμβαση περίβλημα που εισήχθη στη Βουλή.

Και σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί ένα ακόμη που καταδείχθηκε και από τους λιμενεργάτες σχετικά με την ασφάλεια του εμπορικού λιμένα.

Το οξύμωρο στην υπόθεση εφαρμογής του ISPS, γιατί περί αυτού πρόκειται, είναι ότι δεν έχει «τελεσιδικήσει η κόντρα» μεταξύ των δύο εισηγμένων στο ΧΑΑ Οργανισμών Λιμένων και της διάθεσης από πλευράς ΥΕΝΑΝΠ να συμπεριληφθούν και αυτοί ή μάλλον να σηκώσουν αυτοί το βάρος του κόστους εφαρμογής των υπολοίπων λιμανιών καθώς αυτό είναι ακόμη και για τους δύο Οργανισμούς αυτόνομα υπέρογκο.

Και κάπου εδώ διαπιστώνεται η «διάσταση απόψεων» καθώς οι συνδικαλιστές κάνουν λόγο για ένα ιδιόμορφο καθεστώς ενώ από την άλλη κυβερνητικά στελέχη μέχρι πρότινος υποστήριζαν ότι αυτά θα μπορούσαν να ρυθμιστούν κατά την περίοδο της παράλληλης συνδιοίκησης που προβλέπει η σύμβαση.

Όλα αυτά πάντως έχουν προκαλέσει θυμηδία στα επιτελικά στελέχη των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που παρακολουθούν ενεά το τελευταίο διάστημα μεσούσης της προεκλογικής περιόδου να λαμβάνει διαστάσεις ένα θέμα για το οποίο υφίσταται απειλή διατάραξης της εργασιακής ειρήνης.

Και είναι εξόφθαλμα προφανές ότι οι εταιρίες αυτές ουδόλως ενδιαφέρονται για την πολιτική κατάσταση της χώρας προ και μετά των εκλογών, ούτε βέβαια για το γραφειοκρατικό «μπάχαλο» μίας χώρας που συνεχίζει να διατείνεται ανερυθρίαστα ότι επιζητεί την προσέλκυση επενδύσεων και ξένων κεφαλαίων στην οικονομία της αλλά απλά και μόνο να κάνουν τη δουλειά τους όμορφα, γρήγορα και αποτελεσματικά.

Δηλαδή όπως τους ζητούν οι παγκόσμιοι πελάτες τους. Εν κατακλείδι αυτές τις αδυναμίες και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που ήδη έχει δημιουργηθεί περί την έλευση μία εκ των μεγαλυτέρων εταιριών του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά ο ανταγωνισμός, που επίσης δεν «βλέπει» την πολιτική κατάσταση και τις τυχόν εσωτερικές ισορροπίες, ήδη επιχειρεί να την στρέψει προς όφελός του.

Δεν πρέπει μάλιστα να ξεχνάμε ότι ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς φιγουράρει εκτός των 100 πρώτων θέσεων της κατάταξης των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμια κατάταξη λόγω της σοβούσας κρίσεως αλλά και χάρη στην εργασιακή αστάθεια.


I.Λ.

http://www.theseanation.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: