Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009

προβληματισμος μονο για το car terminal


Προβληματισμένοι εμφανίζονται και πάλι κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του εναπομείναντος στον έλεγχο του ΟΛΠ εμπορικού λιμένα, καθώς στο 5ετές σχέδιο δεν υπάρχουν προβλέψεις για βελτιωτικές παρεμβάσεις στο car terminal.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το car terminal είναι αυτό που πλέον εκ των πραγμάτων θα κληθεί να σηκώσει ένα σημαντικό βάρος των εσόδων του Οργανισμού, καθώς εξακολουθεί να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις προτιμήσεως των car terminal που υπάρχουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια.

Τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες διακίνησης οχημάτων έχουν καταβάλλει σοβαρές προσπάθειες να το διατηρήσουν σε αυτές τις θέσεις με τις προσεγγίσεις των πλοίων τους και παρά το γεγονός ότι κατά καιρούς έχουν διαγνωστεί έως και σοβαρά προβλήματα στις λειτουργίες του.

Προβλήματα τα οποία είχαν επισημανθεί στην προηγούμενη Διοίκηση του ΟΛΠ η οποία και είχε γίνει δέκτης δέσμης προτάσεων που είχε καταθέσει η Διεθνής Ναυτική Ένωση στο πλαίσιο ενός διαλόγου ο οποίος οδήγησε στην βελτίωση ορισμένων παραμέτρων των λειτουργιών του εν λόγω terminal.

seanation.gr

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΟΛΠ-Cosco: Προβληματίζει ο ενδολιμενικός ανταγωνισμός
Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2009


Προβληματισμός επικρατεί στον Πειραιά κατά πόσο ο ΟΛΠ θα καταφέρει να αντέξει στον ανταγωνισμό της Cosco. Ο Οργανισμός έχει μείνει με μία προβλήτα, με μικρή δυναμική μπροστά στην προβλήτα ΙΙ που παραχωρήθηκε στους κινέζους και θα κληθεί να ανταγωνιστεί ένα διεθνή όμιλο που έχει πίσω του μία παγκόσμια οικονομική δύναμη, την Κίνα.
Η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ φοβάται μία επιθετική τιμολογιακή πολιτική στα φορτία από την πλευρά της Cosco με την παράλληλη απασχόληση φθηνότερου εργατικού δυναμικού

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ζητηθεί από τους Κινέζους να απαλειφθεί από τη σύμβαση παραχώρησης η απεμπόληση του δικαιώματος του Οργανισμού να αναπτύσσει νέους εμπορευματικούς σταθμούς. Με την απάλειψη του όρου αυτού ο ΟΛΠ θα απελευθερωθεί επιχειρηματικά από αυτή τη δέσμευση που του αποστερεί την προοπτική ανάπτυξης.
Πρέπει στο σημείο αυτό να επισημανθεί ότι ο συγκεκριμένος όρος αποτέλεσε κομβικό σημείο για τους Κινέζους και κατά την πρώτη διαπραγμάτευση της σύμβασης.

Επίσης, η κυβέρνηση θέλει να έχει το δικαίωμα να μπει ως μέτοχος στη θυγατρική της Cosco, τη ΣΕΠ που λειτουργεί στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε να μπορεί να συμμετέχει στη λήψη στρατηγικής σημασίας αποφάσεων. Μέχρι σήμερα οι Κινέζοι το μόνο που έχουν δεχθεί είναι να συμμετέχει εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομίας - Ναυτιλίας στο διοικητικό συμβούλιο της ΣΕΠ, ο οποίος θα έχει απευθείας γνώση των κινήσεων των Κινέζων. Όμως η ψήφος του δεν θα παίζει ρόλο στη λήψη αποφάσεων.

Όσο αφορά τα φορολογικά προνόμια που απολαμβάνει η Cosco έναντι του ΟΛΠ, κύκλοι της κυβέρνησης υποστηρίζουν ότι μπορούν να εξισωθούν φορολογικά με την Cosco με νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να μην βρίσκονται σε δυσμενέστερη σχέση με τον ανταγωνιστή τους.


ΤΩΡΑ ΞΥΠΝΗΣΑΝ ?