Κυριακή, 6 Δεκεμβρίου 2015

Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ;

 

logoartc_f
Ενώ πλησιάζει η 15η Δεκεμβρίου, που θεωρητικά είναι η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ, ένα κρίσιμο ερώτημα που τίθεται είναι ποιο εργασιακό μέλλον θα έχει το σύνολο των εργαζομένων του ΟΛΠ. 
 
Καλά πληροφορημένοι κύκλοι έλεγαν στο Portnet ότι στελέχη της Cosco – που θεωρείται το φαβορί, αν δεν είναι τελικά η μόνη που θα υποβάλλει πρόταση - ενοχλούνται περισσότερο και από την εξαίρεση του χώρου των Λιπασμάτων από τις πιέσεις που ασκούνται να διατηρηθεί το υφιστάμενο εργασιακό καθεστώς έως και το 2052! Είναι προφανές ότι ιδανικό για τους Κινέζους θα ήταν να εφαρμόσουν ένα πιο ευέλικτο εργασιακό καθεστώς κάτι που μοιραία θα οδηγήσει και σε απώλεια ορισμένων θέσεων εργασίας. 
 
Στο πλαίσιο αυτό ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελευταία επιστολή Δρίτσα προς το ΤΑΙΠΕΔ, και μάλιστα στο σημείο κατά το οποίο ο υπουργός Ναυτιλίας ζητεί να μην προχωρήσει ο διαγωνισμός μέχρι να ιδρυθεί και να λειτουργήσει Δημόσια Αρχή Λιμένος. Κατά ένα παράδοξο τρόπο, αν κάτι τέτοιο γινόταν δεκτό, θα «βόλευε» σχεδόν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Τον ίδιο τον υπουργό Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος θα επιβεβαιώνει πολιτικά τη βούλησή του να μην πουληθεί μεν ο ΟΛΠ και τελικά τον συμβιβασμό του σε ένα σημείο που τους τελευταίους μήνες τόνιζε όλο και περισσότερο: τη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού. Επιπλέον, εάν ιδρυθεί Δημόσια Αρχή Λιμένος (ΔΑΛ), θα υπάρχει έτοιμος φορέας που θα μπορεί να απορροφήσει τους «υπεράριθμους» εργαζόμενους του ΟΛΠ, «χρυσώνοντάς τους το χάπι». Κι ακόμη, μια τέτοια εξέλιξη, θα διευκόλυνε και τους
Κινέζους, ώστε να μην προχωρήσουν οι ίδιοι σε απολύσεις και να έχουν εξασφαλίσει έτσι ένα επίπεδο εργασιακής ειρήνης στον υπό τη διοίκησή τους ΟΛΠ.
 
Βέβαια, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι μια τέτοια εξέλιξη θα διευκόλυνε τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με το Ταμείο τουλάχιστον, ο μόνος τρόπος να δοθεί «επανεκκίνηση» στην ελληνική οικονομία είναι να προχωρήσουν πιο γρήγορα οι ιδιωτικοποιήσεις. Η πρώτη από τις οποίες είναι αυτή του ΟΛΠ…
 
Πηγή:portnet

Δεν υπάρχουν σχόλια: