Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015

Αντίστροφη μέτρηση για την πώληση

Στις 21 Δεκεμβρίου οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ

Στις 21 Δεκεμβρίου οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ
Τρεις οι υποψήφιες εταιρείες για τον ΟΛΠ   (Φωτογραφία:  Eurokinissi )
Πειραιάς
Τη Δευτέρα θα κατατεθούν στο ΤΑΙΠΕΔ, οι δεσμευτικές προσφορές από τους τρεις ενδιαφερόμενους επενδυτές, για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Η ανάρτηση όλων των κειμένων προς τους υποψήφιους επενδυτές έχει ολοκληρωθεί, ενώ ο πρόεδρος του Ταμείου Στέργιος Πιτσιόρλας ανέφερε πρόσφατα ότι η 21η Δεκεμβρίου είναι η τελική ημερομηνία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου, στα μέσα Ιανουαρίου θα ανακοινωθεί επίσημα από το Ταμείο ποιος είναι ο νέος υποψήφιος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ, τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει προκειμένου να δώσει νέα βελτιωμένη προσφορά.

Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών και στη συνέχεια ενός επιπλέον 16% του Οργανισμού είναι η κινεζική COSCO, η δανική APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.

Στελέχη από το χώρο της λιμενικής βιομηχανίας υποστηρίζουν ότι κατά πάσα πιθανότητα νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ θα είναι κινεζική COSCO που ήδη διαχειρίζεται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά(θυγατρικής της εταιρεία) τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Μάλιστα, όπως ανέφεραν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, οι Κινέζοι αυτή τη στιγμή ελέγχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και ότι από τη συνολική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά προσβλέπουν στη δημιουργία μια νέας πύλης για το ασιατικό εμπόριο.

Την ίδια ώρα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ έχουν ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσει άμεσα η δημιουργία αρχής Λιμένος όπου θα πρέπει να μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ και να παραμείνει στο νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι.

Σημειώνεται ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση στην υλοποίηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης για τη δημιουργία αρχής λιμένος (port authority), στην οποία θα ασκείται διοίκηση με διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες, αναμένεται να δημιουργήσει ανάλογη καθυστέρηση και στη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.

Στελέχη πάντως του υπουργείου Ναυτιλίας μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο για το θέμα, είπαν ότι η σχετική διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σύμφωνα με το τελικό χρονοδιάγραμμα που τους έχει δοθεί το Μάρτιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: