Πέμπτη 10 Απριλίου 2008

Κίνδυνος για την πασχαλινή αγορά από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια

Κίνδυνος για την πασχαλινή αγορά από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια
Κραυγή αγωνίας από τους εμπόρους
10/4/2008

Στον «αέρα» κινδυνεύει να «τιναχτεί» η πασχαλινή αγορά λόγω της «εκρηκτικής» κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, εδώ και 4 μήνες, στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης από την κυβερνητική προσπάθεια για «άρον άρον» ιδιωτικοποίηση των «χρυσοφόρων» Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).

Ηδη καταγράφονται ελλείψεις σε εισαγόμενα είδη δώρων και εποχικά, ενώ το κόστος για τους εμπόρους έχει αυξηθεί κατά 10-15% και σε ορισμένες περιπτώσεις κατά 20%, με αποτέλεσμα τουλάχιστον ένα μέρος αυτού να μετακυλίσει στον καταναλωτή.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά (ΕΣΠ), κ. Βασίλης Κορκίδης, κάνει λόγο για «επιχειρήσεις που οδηγούνται στην καταστροφή» και τονίζει ότι «το πρόβλημα είναι μεγάλο, παρότι κάποιοι επιμένουν να το υποβαθμίζουν».

Η χθεσινή απόφαση του Εφετείου Πειραιά (σ.σ.: είναι η υπ αριθμόν 258/08), που έκανε δεκτή την έφεση του ΟΛΠ, ανατρέποντας την πρωτόδικη απόφαση, με την οποία είχαν κριθεί νόμιμες οι απεργιακές κινητοποιήσεις, ελάχιστα θα αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία του λιμανιού.

Αλλωστε, σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση δεν κρίνει την αποχή των εργαζομένων από τις υπερωριακές εργασίες, αφού άλλωστε, όπως έλεγαν νομικοί κύκλοι, δεν είναι δυνατό ένα δικαστήριο να υποχρεώσει εργαζόμενο σε υπερωρίες.

Παράλληλα, ο πρόεδρος των διοικητικών υπαλλήλων του ΟΛΠ, Σταύρος Παπόγλου, μιλώντας στο «Εθνος» ξεκαθαρίζει ότι «ο αγώνας μας δεν σταματάει. Συνεχίζουμε μέχρι να σταματήσει το ξεπούλημα των λιμανιών», ενώ ανάλογη δήλωση κάνει ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Λιμενεργατών Νίκος Γεωργίου.

Πάντως είναι χαρακτηριστικό ότι πριν καν γνωστοποιηθεί η απόφαση, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά επεσήμαινε ότι «ακόμα και εάν λέγαμε πως από σήμερα κιόλας το λιμάνι άρχιζε και πάλι να λειτουργεί κανονικά, χρειάζονται 2-5 μήνες για να επανέλθουν οι φυσιολογικοί ρυθμοί του».

Οπως εξηγεί ο κ. Κορκίδης, που έχει καλέσει σε ευρεία σύσκεψη τους εκπροσώπους των εργαζομένων και φορείς της περιοχής για να αναζητήσουν από κοινού λύσεις εκτόνωσης του προβλήματος, η κατάσταση έχει διαμορφωθεί ως εξής:

* Το κοστολόγιο εισαγωγής από το λιμάνι του Αστακού αυξήθηκε κατά 10-15% και σε ορισμένες περιπτώσεις κατά 20%.
* Υπάρχουν 37.000 κοντέινερ με εμπορεύματα σε διάφορα λιμάνια της Μεσογείου, που κανένας δεν γνωρίζει πότε θα έρθουν.
* Οι προμηθευτές από Απω Ανατολή δεν δέχονται παραγγελίες για Πειραιά. Ηδη, εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να παραλάβουν προϊόντα από Κίνα μέσω Ολλανδίας ή Ιταλίας και από εκεί να φτάσουν οδικώς.
* Η κατάσταση στα λιμάνια έχει επιδράσει στη διαμόρφωση του πληθωρισμού άνω του 4%.

ΣΤ. ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ

Πηγή ΕΘΝΟΣ

5 σχόλια:

Ένα γελαστό απόγευμα είπε...

Ένα μεγάλο μπράβο στον..."δημοσιογράφο" της καθημερινής και στον τίτλο "Οι βαρώνοι του λιμανιού στραγγαλίζουν την αγορά"...
Κάτι τέτοια μ' ανεβάζουν ρε παιδί μου!
ΦΤΟΥ ΣΑΣ!!! (να μη σας ματιάσω)

oceanos είπε...

Το παιδί μίλησε και είπε ότι έχει πρόβλημα η αγορά.
Μπράβο κ.Κορκίδη.Πάντα τέτοια.

Ανώνυμος είπε...

Φανταστείτε τη θα έλεγε αν είχαμε και του κόσμου τα Πειραιώτικα μέσα το λιμάνι (Import)δηλ.
Μπράβο!! Όμως και λίγη ενημέρωση δεν θα έβλαπτε.

Ανώνυμος είπε...

Σε οτι αφορα τον δημοσιογραφο και τον τιτλο της καθημερινης μην ξεχναμε οτι ειναι η εφημεριδα που διαβασεται απο αυτους που κυβερνουν τη χωρα !!!! τι αλλο να εγραφε ο ανθρωπος !!!
τσιρακια και παπαγαλακια της εξουσιας ολοι αυτοι !!!!

Ανώνυμος είπε...

Σοβαρά; Έτσι έχουν τα πράγματα ε;

Με τον συνεταίρο μου έχουμε μια μικρή εισαγωγική εταιρεία. Ο Τζίρος μας είναι γύρω στα 70.000 ευρώ το χρόνο που σημαίνει ότι στην τσέπη μας βάζουμε 600 με 700 ευρώ το μήνα. Με την απεργία χάσαμε 2 μήνες δουλειάς (καθόμασταν και κοιταζόμασταν) και συνεχίζουμε κάπως έτσι. Όταν επιτέλους ήρθαν τα πρώτα από τα εμπορεύματα που περιμένουμε μέσω Αστακού πληρώσαμε για μεταφορικά το τριπλάσιο ποσό σε σχέση με την προηγούμενη εισαγωγή. Το κόστος δεν μπορούμε να το μετακυλήσουμε στους πελάτες μας διότι έχουν αγοράσει με τις παλιές τιμές. Εξάλλου οι μικρές εταιρείες (σαν τη δική μας) δεν έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν αυτό γιατί θα χάσουν τους πελάτες τους. Κάποιοι από αυτούς ακύρωσαν ήδη τις παραγγελίες τους (ελπίζω να μην το κάνουν κι άλλοι). Το μεροκάματο της επιβίωσης ήταν σκληρό και αμφίβολο τώρα τείνει να γίνει ανύπαρκτο. Και το μέλλον, όταν έχεις κι ένα παιδί, φαντάζει εφιαλτικό.

Εγώ άνοιξα τα χαρτιά μου. Σας είπα την αλήθεια μου. Πέστε μου τώρα κι εσείς πόσα χρήματα μπαίνουν στη δική σας τσέπη κάθε μήνα; Πόσα θα βάζετε μέχρι να εγκαταλείψετε τον μάταιο τούτο κόσμο ΣΙΓΟΥΡΑ; Με την αβάντα της μονιμότητας αγωνίζεστε σε βάρος του δικού μου παιδιού; Αυτός ο αγώνας, έχετε καταλάβει ότι στρέφεται κυρίως κατά των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που δεν έχουν αποθεματικά ώστε να χρηματοδοτήσουν την «έκτακτη» κατάσταση; Η έννοια της αλληλεγγύης μεταξύ των κατώτερων οικονομικά τάξεων σας λέει τίποτα ή απλά κοιτάτε τα δικά σας συμφέροντα αδιαφορώντας για αυτά των υπολοίπων μεροκαματιάρηδων; Εμείς παλεύουμε μόνοι μας αλλά συνάδελφοι έχουν απολύσει υπαλλήλους (οι ιδιωτικοί υπάλληλοι είναι λιγότερο άνθρωποι από τους δημόσιους;) μιας και δεν έχουν την πολυτέλεια να τους πληρώνουν για να κάθονται. Είναι και αυτό στόχος του αγώνα σας;

Εκτός αν με θεωρείτε καπιταλιστή (κεφαλαιοκράτη) με τα 650 ευρώ το μήνα. Βέβαια μπορεί να με θεωρείτε και μπατίρη που δεν αξίζει να ασχολείστε με την περίπτωσή μου.
Κώστας.

ΥΓ. Ο αγώνας σας και οι επιδιώξεις των εργαζομένων είναι σεβαστές. Μόνο που στο παλιοσύστημα που ζούμε το ιερό δικαίωμα στην απεργία και στους αγώνες το έχουν μόνο όσοι έχουν εξασφαλίσει την μονιμότητα. Οι υπόλοιποι ας πάμε να κουρευόμαστε.