Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2010

ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΤΕ ΧΑΜΠΑΡΙ ? ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ! ΧΑΛΙΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΔΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΣΑΣ


Επειτα από δώδεκα μήνες θερμών και ανέφελων συνομιλιών, βαριά σύννεφα αρχίζουν και πάλι να σκιάζουν τις σχέσεις Ελλάδας και Κίνας, μετά την αδυναμία του Ελληνικού Δημοσίου να εγγυηθεί την ομαλή λειτουργία των κινεζικών επενδύσεων στη χώρα μας και την υλοποίηση όσων συμφωνήθηκαν στις αρχές του καλοκαιριού μεταξύ του κ. Γ.Παπανδρέου και κορυφαίων αξιωματούχων της Κίνας. Παρά την αρχική καχυποψία του Πεκίνου από τις προεκλογικές εξαγγελίες του ΠαΣοΚ για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με την Cosco, οι πάγοι έλιωσαν γρήγορα και ο έλληνας Πρωθυπουργός έχει ήδη υποδεχθεί στην Αθήνα τον επικεφαλής της εταιρείας που έχει εγκατασταθεί στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και τον αναπληρωτή πρόεδρο της χώρας που υπόσχεται να μετατρέψει την Ελλάδα σε επιχειρησιακό της κέντρο.

Τους τελευταίους μήνες όμως το Ελληνικό Δημόσιο, είτε μέσω του ΟΛΠ είτε μέσω των συναρμόδιων υπουργείων, έχει προχωρήσει σε ενέργειες που οι Κινέζοι θεωρούν εχθρικές και ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της. «Αν δεν θέλετε άλλες κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα, αρκεί να μας το πείτε. Αλλά αν τις θέλετε, θα πρέπει και να το αποδείξετε» είναι το μήνυμα που εκπέμπουν αυτές τις ημέρες οι προπομποί του κινέζου πρωθυπουργού, ο οποίος θα επισκεφθεί την Αθήνα στις 2 Οκτωβρίου, με βασική του επιδίωξη να ανοίξει τον δρόμο για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα ή να κλείσει την πόρτα οριστικά και αμετάκλητα. Ο πρωθυπουργός της Κίνας κ. Γουέν Ζιαμπάο έχει προγραμματίσει δείπνο με τον κ. Παπανδρέου στις 2 Οκτωβρίου και κοινή επίσκεψη στο λιμάνι του Πειραιά την επομένη.

Στις 3 Οκτωβρίου θα διεξαχθούν λοιπόν οι πιο κρίσιμες ελληνοκινεζικές συνομιλίες για τις επενδύσεις που προγραμματίζονται, ενώ προπομποί του κ. Ζιαμπάο έχουν ήδη συναντηθεί με τον κ. Θ. Πάγκαλο και την κυρία Λούκα Κατσέλη, εκφράζοντας κατ΄ αρχάς επιφυλάξεις για το αν μπορούν να προχωρήσουν οι επενδύσεις που συμφωνήθηκαν τον Ιούνιο μεταξύ του κ. Παπανδρέου και του αναπληρωτή προέδρου της Κίνας.

Οπως είχε συζητηθεί τότε, οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο πεδίο, για την είσοδο της Cosco στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και για την αξιοποίηση από άλλον κινεζικό κολοσσό τού υπό κατασκευήν αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. Ολα αυτά έχουν συζητηθεί, αλλά δεν έχουν αποφασιστεί. Στις αρχές Οκτωβρίου ή θα κλειδώσουν ή θα ναυαγήσουν οριστικά. Προς το παρόν, η μοναδική κίνηση που έχουν κάνει οι απεσταλμένοι της κινεζικής κυβέρνησης είναι να καταστήσουν σαφές στα κυβερνητικά στελέχη με τα οποία συνομιλούν, ότι επανεξετάζουν από μηδενική βάση τα σχέδιά τους για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα, διαπιστώνοντας ότι τα γραφειοκρατικά προβλήματα δεν έχουν επιλυθεί. Και η πολιτική βούληση που εκφράζεται από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Πάγκαλο, δεν επιβεβαιώνεται από τους υπουργούς που διαχειρίζονται αυτά τα θέματα και συγκεκριμένα από τους κκ. Χ. Παμπούκη , Γ.Παπακωνσταντίνου και ως πριν από δεκαπέντε ημέρες και από την κυρία Κατσέλη.

Από την άλλη πλευρά, η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να δηλώνει ότι επιθυμεί νέες επενδύσεις στη χώρα και ιδιαίτερα από αξιόπιστες χώρες με ισχυρές οικονομίες, όπως είναι η Κίνα. Με αυτόν τον τρόπο ομολογεί ότι αν ναυαγήσουν οι συνομιλίες με τους Κινέζους, το πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση θα είναι τεράστιο, ειδικά σε μια περίοδο που κυνηγά επενδύσεις στα πέρατα της Γης και με λιγότερο αξιόπιστους συνομιλητές.

Οι παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Πάγκαλο και Κατσέλη
Οπως όμως έχει ήδη διαμηνύσει η κυβέρνηση της Κίνας στην ελληνική,καμία νέα επένδυση δεν θα προχωρήσει αν προηγουμένως δεν υπάρξουν εγγυήσεις ότι η Ελλάδα επιθυμεί τις κινεζικές επενδύσεις και δεν θα τις υπονομεύσει,όπως συμβαίνει τους τελευταίους μήνες με την επένδυση της Cosco. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν κινεζικές πηγές,η εταιρεία που δραστηριοποιείται ήδη στην Προβλήτα 2 του Πειραιά,δέχεται πόλεμο με αθέμιτα μέσα από τον ΟΛΠ τους τελευταίους μήνες,ενώ ταυτόχρονα η μεταχείριση του Ελληνικού Δημοσίου οδηγεί την εταιρεία σε οικονομικό μαρασμό,αφού δεν υλοποιούνται ούτε όσα ρητώς προβλέπονται στη σύμβαση την οποία επικύρωσε με την ψήφο της η Βουλή.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα,δέκτης της έντονης δυσφορίας της κινεζικής κυβέρνησης έγινε ο κ.Θ. Πάγκαλος,ο οποίος υποδέχθηκε στο γραφείο του κλιμάκιο του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας που έφτασε στην Αθήνα ως προπομπός του κινέζου πρωθυπουργού. Αντίστοιχα παράπονα δέχθηκε πριν από τρεις εβδομάδες η τότε υπουργός Οικονομίας κυρία Κατσέλη από κλιμάκιο της SΑSΑC,του πανίσχυρου οργανισμού που εποπτεύει όλες τις ΔΕΚΟ της Κίνας και προηγείται πάντοτε για να διαπιστώσει αν υπάρχει γόνιμο έδαφος για επενδύσεις σε μια χώρα.Σημειωτέον ότι οι επενδύσεις της Κίνας στο εξωτερικό αποφασίζονται κεντρικά από την κυβέρνηση της Κίνας και το πανίσχυρο Κομμουνιστικό Κόμμα,στο οποίο νευραλγική θέση κατέχει ο πρόεδρος της Cosco κ.Γουέι Τζιανφού, αλλά και τα στελέχη που συνάντησαν τον κ.Θ. Πάγκαλο και την κυρία Λούκα Κατσέλη.

ΤΟ ΒΗΜΑ

14 σχόλια:

oceanos είπε...

Να φύγετε να πάτε αλλού ξεκωλιάρηδες.

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙΠΕΔΟΟΟΟΟ!!!

Ανώνυμος είπε...

να φυγετε κυριοι .. να πατε αλλου μακρυα απεδω.

Ανώνυμος είπε...

Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ (ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΥΣ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΕΡ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΑΔΕΣ ΠΟΥ ΝΑΥΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ) ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣΑΝ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΕΡΙΠΑΤΟ ΕΔΩ.
ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΞΕΒΡΑΚΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ...

Ανώνυμος είπε...

..ούτε ξεπούλημα δεν μπορούν να κάνουν οι άχρηστοι!!!!
Λέτε να φύγει η COSCO από μόνη της τελικά;;;
Ε, λοιπόν, στα τσακίδια κύριοι!

Ανώνυμος είπε...

ΣΦΙΓΚΑ ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΣΟΥ ΔΕ ΓΛΗΦΑΤΕ ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ ΚΟΛΟΥΣ?ΤΟΡΑ ΓΙΑΤΙ ΣΟΥ ΚΑΚΟΦΕΝΕΤΕ?

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=wrbNW2K_x1c&feature=player_embedded

oceanos είπε...

Να φύγετε να πάτε αλλού βρωμιάρηδες (γενικά όλοι οι βρωμιάρηδες).

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΙ ΓΛΥΦΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΟΙ ΒΟΛΕΨΑΚΗΔΕΣ....Ε;;

Ανώνυμος είπε...

οοοοΟΞΩ, ΡΕ ΞΕΚΩΛΙΑΡΕΟΙ !!!

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=Dlm37fir3Ts

ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΛΕΓΑΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΩΡΑΙΑ !!!

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΑΜΩ ΤΟΝ ΑΝΤΙΘΕΟ ΣΑΣ ΟΙ 1000 ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΔΗΘΕΝ ΚΑΛΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ?????? ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΑΝΤΛΟΥΝ ΑΝΙΔΕΙΚΕΥΤΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΜΕ 700 ΕΥΡΩ

http://www.diakinisis.gr/gr/index.html

ΝΑ ΣΑΣ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ

Ανώνυμος είπε...

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=4595230

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΚΤΗ:
ΕΔΩ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ ΧΤΕΝΙΖΕΤΑΙ.
Ε ΡΕ ΓΛΕΝΤΙΑ

Ανώνυμος είπε...

ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΤΙΕΡΙΑ ΜΑΣ ΜΑΡΑΝΑΝ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΤΖΕΦΡΥΤο πλάνο ανοίγει και ο φακός ζουμάρει στον Γιώργο Παπανδρέου, ο οποίος εν μέσω συνδικαλιστών και οχλοβοής χαιρετίζει προφανώς την τότε κινητοποίηση αναπτύσσοντας τις θέσεις του...

«... Η Ν.Δ. ακολουθεί μια πολιτική που δεν είναι καν αναπτυξιακή. Εμείς είμαστε υπέρ του να υπάρξει στενή συνεργασία του δημοσίου, σ’ αυτή τη περίπτωση του ΟΛΠ, που έχει όλες τις δυνατότητες σε στρατηγική συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, να μπορεί να συμβάλλει αυτή η συνεργασία στην ανάπτυξη, να μπορεί να συμβάλλει στην περαιτέρω άντληση των κεφαλαίων.

Αλλά σε καμιά περίπτωση δεν συμφωνούμε ότι αυτή η ανάπτυξη εξυπηρετείται με το να πουληθεί, να δοθεί σε κάποια τρίτα χέρια το λιμάνι του Πειραιά.

Θεωρούμε αντιθέτως ότι αυτή η εξέλιξη θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για τον Πειραιά। Θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για την ανάπτυξη ενός κρίσιμου κλάδου, του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας μας, δίνοντάς το ουσιαστικά σ’ ένα ιδιωτικό μονοπώλιο. Είναι απαράδεκτη, είναι ανεύθυνη η κερδοσκοπική πολιτική της Ν.Δ. Μια πολιτική που βοηθά κάποιους λίγους κερδοσκόπους και όχι το ευρύτερο συμφέρον του ελληνικού λαού. Γι’ αυτό είμαστε εδώ σήμερα, για να συμπαρασταθούμε στους λαούς του αγώνα του Πειραιά, κοντά στο λαό της Θεσσαλονίκης, απέναντι στην κυβέρνηση και στην πολιτική εκποίησης του δημόσιου πλούτου. Είμαστε εδώ σ’ αυτή τη συμπαράσταση για να διατρανώσουμε μαζί, να ενώσουμε μαζί με τη δική μας φωνή, τη φωνή του λαού του Πειραιά. Ευχαριστώ»

ΚΑΙ ΕΔΩ

Τον Οκτώβριο στον ΣΕΜΠΟ Γ. Παπανδρέου - Γ. Ζιαμπάο
Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2010

Της
Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία
Αναδημοσίευση

Στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά κατεβαίνει στις αρχές Οκτωβρίου ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, προκειμένου μαζί με τον Κινέζο ομόλογό του Γουέν Ζιαμπάο να επισκεφθούν την προβλήτα ΙΙ που από την 1η Ιουνίου 2010 έχει περάσει στη διαχείριση του ομίλου της Cosco. Με αυτό τον τρόπο, προφανώς θα επιδιώξει να περάσει στη διεθνή κοινότητα το μήνυμα ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να προσελκύσει, αλλά και να υποστηρίξει μεγάλες επενδύσεις στις υποδομές της χώρας, ιδιαίτερα στις ναυτιλιακές μεταφορές.

Ο Κινέζος πρωθυπουργός θα πραγματοποιήσει στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου τριήμερη επίσκεψη στη χώρα, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα επικεντρωθεί στην επένδυση της κρατικής Cosco στον Πειραιά, ενώ θα συνοδεύεται και από τον πρόεδρο του ομίλου Wei Jiafu. Η Cosco έχει ανακοινώσει ότι στο διάστημα έως το 2015 θα πραγματοποιήσει στο λιμάνι του Πειραιά επενδύσεις που θα της επιτρέψουν να διακινεί σε ετήσια βάση 3,7 εκατ. teus, με στρατηγικό στόχο να τον καταστήσει κύρια πύλη φορτίων προς τη Νότια, Κεντρική Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τις γύρω περιοχές. Γι' αυτό τον λόγο έχει συστήσει συνασπισμό με τρεις ακόμα ναυτιλιακές εταιρείες από την Ιαπωνία, την Ταϊβάν και τη Νότια Κορέα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κινεζική αντιπροσωπία θα συζητήσει παράλληλα με την κυβέρνηση το ενδιαφέρον που υπάρχει από την Κίνα να προχωρήσει στην επένδυση για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Πρόκειται για μία επένδυση της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ που «κουμπώνει» με τις στρατηγικές της επιδιώξεις.

Με κοινό σχήμα
Στην προηγούμενη επίσκεψη του προέδρου της Cosco στην Ελλάδα, είχε συζητηθεί μεταξύ Cosco και ΟΛΠ, η πιθανότητα μέσα από ένα κοινό σχήμα να κατέλθουν στον διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί από την Τραινοσέ. Μάλιστα ο ΟΛΠ σκοπεύοντας να διεκδικήσει μία θέση στην αγορά των logistics έχει συστήσει θυγατρική εταιρεία την Logistic OLP. Πηγές του Οργανισμού ανέφεραν ότι το κοινό επιχειρηματικό σχήμα θα αποτελέσει το αντικείμενο της συζήτησης των δύο πλευρών, καθώς υπάρχει γενική συμφωνία για μία κοινή κάθοδο.