Και ξαφνικά το θέμα- φωτιά για ολόκληρο τον Πειραιά «άναψε» και πάλι μετά από τις αναφορές του υφυπουργού Ανάπτυξης Νότη Μηταράκη στο ετήσιο συνέδριο του Economist για την δημιουργία με ΣΔΙΤ νέου λιμανιού κρουαζιέρας στην Αττική.
Ακολούθησαν δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό Τύπο, που με αφορμή την αναφορά του κ. Μηταράκη, επανέφεραν στο προσκήνιο την δημιουργία λιμανιού κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου, πράγμα στο οποίο έχει εναντιωθεί με κατηγορηματικό τρόπο ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος, η συντριπτική πλειοψηφία των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου και το σύνολο των φορέων της πόλης.
Σύμφωνα με τον κ. Μηταράκη μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα υπάρχουν τα αποτελέσματα από τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για το λιμάνι κρουαζιέρας στην Αττική ενώ πολλοί συνέδεσαν το γεγονός με πρόσφατες συναντήσεις εκπροσώπων της Carnival με υπουργούς.
Ωστόσο, έγκυρες πηγές ανέφεραν ότι οι εκπρόσωποι της εταιρείας κρουαζιερόπλοιων, μιας από τις δύο κορυφαίες του κόσμου, δεν έδειξαν το παραμικρό ενδιαφέρον για να συμμετάσχει η εταιρεία τους σε έργα υποδομής στον ελληνικό λιμενικό χώρο.
Σύμφωνα, πάντως, με ορισμένα δημοσιεύματα στο τραπέζι έχει πέσει και η δημιουργία τεχνητού νησιού στην περιοχή του Δέλτα, επί του οποίου θα κατασκευαστεί το λιμάνι.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις ήρθαν νέες αντιδράσεις αυτή την φορά με αποδέκτη τον ΟΛΠ από φορείς της περιοχής, που όπως και οι Δήμοι της παραλίας αντιμετωπίζουν αρνητικά το ενδεχόμενο να μετατραπεί σε… τσιμέντο.
Η επιστολή
Η επιστολή, που έφτασε και στον ΟΛΠ ήταν η εξής:
Κύριοι,
Σχετικά με το εκ νέου ανακινηθέν θέμα της δημιουργίας νέου λιμένα κρουαζιεροπλοίων στο Φαληρικό Δέλτα, από την πλευρά των εν δυνάμει θιγομένων ναυταθλητικών Σωματείων γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:
1. Πολιτεία, Περιφέρεια Αττικής, Δήμοι και συναρμόδιοι Φορείς στα πλαίσια του πολύμηνου διαλόγου για το ρυθμιστικό σχέδιο Αττικής “Αθήνα 2021”, βάσει και των προτάσεων και απόψεων του ΥΠΕΚΑ και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, έχουν συναποφασίσει ότι το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας της Αττικής θα είναι ο Πειραιάς και επικουρικά στο μέλλον το Λαύριο. Στη θέση αυτή έχει συμφωνήσει και ο Δήμος Πειραιά και φυσικά η Περιφέρεια Αττικής, η οποία έχει ήδη προκηρύξει στα πλαίσια του ΕΣΠΑ, το έργο της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας του ΟΛΠ Α.Ε. (δαπάνης 230 εκ. ευρώ).
2. Ο παράλιος χερσαίος χώρος του Φαληρικού Δέλτα από το ΣΕΦ μέχρι το Ελληνικό έχει ανακηρυχθεί χώρος ανάπλασης. Στον οποίο εκτελούνται σημαντικά έργα (Λυρική Σκηνή, Εθνική Βιβλιοθήκη), και υπάρχουν ολυμπιακές εγκαταστάσεις και χωροθετημένες μαρίνες, ενώ αποτελεί δε χώρο ανάπαυσης, άθλησης και ψυχαγωγίας όλων των κατοίκων της νότιας Αθήνας.
3. Ο θαλάσσιος χώρος του Φαληρικού Δέλτα αποτελεί ενιαίο εθνικό αθλητικό χώρο για τα ναυταθλητικά σωματεία και τους Ομίλους της περιοχής με διακρίσεις αθλητών τους σε παγκόσμιους και εθνικούς αγώνες, στον οποίο καθημερινά αθλούνται χιλιάδες νέοι και παιδιά. Θεωρούμε αδιανόητο, στο πιο σημαντικό ναυταθλητικό χώρο της Ελλάδας, να επιδιώκουν τα οποιαδήποτε συμφέροντα να τον καταλάβουν μέσω χρήσης πελώριων κρουαζιερόπλοιων και να τσιμεντοποιήσουν το “γήπεδό” μας. Ο συγκεκριμένος ελεύθερος θαλάσσιος χώρος δεν κοστίζει τίποτα στο δημόσιο, εν΄άντιθέσει με άλλες αθλητικές δραστηριότητες στις οποίες δαπανά τεράστια ποσά με σημαντικά μικρότερα ή και μηδαμινά αποτελέσματα. Δημιουργία λιμανιού κρουαζιέρας στο δικό μας ναυταθλητικό χώρο δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση να γίνει.
4. Πέραν των ανωτέρω είναι γνωστό, ότι λόγοι θαλασσίων συνθηκών (μικρά ισοβαθή, νότιοι άνεμοι, εκβολή 2 ποταμών, κ.λ.π.) δεν επιτρέπουν τη δημιουργία στην περιοχή αυτή λιμενικών εγκαταστάσεων μεγάλης κλίμακας.
5. Το Φαληρικό Δέλτα αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί ένα ιδιαίτερο περιβαλλοντικό σύστημα, στο οποίο δεν επιτρέπονται μεγάλου όγκου κατασκευαστικές παρεμβάσεις οι οποίες θα υποβαθμίσουν, με ανυπολόγιστες συνέπειες το χώρο.
Κατόπιν των ανωτέρω, η εμμονή στις όποιες διαπλεκόμενες απόψεις ναυτιλιακών ή κατασκευαστικών κύκλων για τη δημιουργία τεραστίου λιμενικού συγκροτήματος, το οποίο απαιτεί εκτάσεις χερσαίου και θαλασσίου χώρου χιλιάδων στρεμμάτων, θα μας βρει καθολικά αντίθετους. Για τους ναυταθλητικούς Συλλόγους και την Ομοσπονδία καθώς και για τους κατοίκους της νότιας Αθήνας και των όμορων Δήμων, η μόνη επιτρεπτή και συμβατή Ανάπτυξη είναι εκείνη των ήπιων τουριστικών και ναυταθλητικών δραστηριοτήτων, σε συνδυασμό με την ανάπαυση και αναψυχή των πολιτών.
Έργα – εκτρώματα, τα οποία εξυπηρετούν συμφέροντα και καταστρέφουν το περιβάλλον της ιστορικής μας περιοχής δεν είναι αποδεκτά.
Τα όσα ανακοινώθηκαν στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου από τον Υπουργό Ανάπτυξης θα πρέπει πάραυτα να ανακληθούν και να ξεκαθαρισθούν. Νέα τσιμεντοποίηση με παρασκηνιακά έργα συμφερόντων στην πιο όμορφη ναυταθλητική ακτή της Πρωτεύουσας δεν προτιθέμεθα να τα κάνουμε αποδεκτά.
Οι Πρόεδροι
Ν.Ο.Τ.Κ. Σ.Ε.Α.Ν.Α.Τ.Κ. Ι.Ο.Π. ΔΕΗ
Παντελής Παυλίδης Δημήτρης Μπαρούς Αριστ. Ρούσσης
Pireas2Day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου