Νομικά
προβλήματα "φρενάρουν" την "παράδοση" στην θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ ΑΕ,
την κατασκευή της επέκτασης της Δυτικής πλευράς της προβλήτας ΙΙΙ και
ήδη η συζήτηση ανάμεσα στον ΟΛΠ και στη ΣΕΠ στο πλαίσιο του "φιλικού
διακανονισμού" θα πάρει παράταση περίπου ενός μηνός.
Το θέμα έχει τεθεί προς συζήτηση στο πλαίσιο "φιλικού διακανονισμού" με τον ΟΛΠ ΑΕ, στον οποίο από την πλευρά της η ΣΕΠ ΑΕ ζητάει ως αντάλλαγμα για να προχωρήσει το έργο της κατασκευής της επέκτασης της προβλήτας ΙΙΙ τη μείωση ή και την πλήρη απαλλαγή από το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, που είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει η κινέζικη εταιρεία για την χρήση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.
Ωστόσο, το θέμα της μείωσης ή και της πλήρους απαλλαγής από το αντάλλαγμα δεν φαίνεται να γίνεται αποδεκτό από την πλευρά της κυβέρνησης ενώ και αν είναι θετική στην αποδοχή της πρότασης της κινέζικης εταιρείας για να κάνει την επέκταση, ύψους 224 εκατομμυρίων ευρώ δεν έχει βρεθεί "νομιμοποιητική βάση" για να προχωρήσει αυτό.
Ειδικότερα, νομικοί του ΟΛΠ και της ΣΕΠ εξετάζουν με ποιό τρόπο μπορεί να γίνει η συμφωνία χωρίς να προσκρούσει στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, αφού:
1. Δεν θα έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός. Και
2. Πρέπει να εξεταστεί με ποιούς όρους γίνεται η αλλαγή του οικονομικού αντικειμένου της υπάρχουσας σύμβασης.
Στο μεταξύ, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας σε δημοσιογράφους εξήγησε ότι το παραπάνω θέμα θα συνεκτιμηθεί αλλά δεν αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τις αποφάσεις που θα ληφθούν από το ΤΑΙΠΕΔ και συνολικά από την κυβέρνηση για τον τρόπο αξιοποίησης του ΟΛΠ.
Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν δύο σκέψεις για την αξιοποίηση του ΟΛΠ, που αφορούν την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών και διαζευτικά την παραχώρηση δραστηριοτήτων αλλά όπως είπε δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση, γίνεται "ζωντανή διαβούλευση" και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να προηγηθούν αποφάσεις για την αξιοποίση άλλων λιμανιών.
Pireas2Day
Το θέμα έχει τεθεί προς συζήτηση στο πλαίσιο "φιλικού διακανονισμού" με τον ΟΛΠ ΑΕ, στον οποίο από την πλευρά της η ΣΕΠ ΑΕ ζητάει ως αντάλλαγμα για να προχωρήσει το έργο της κατασκευής της επέκτασης της προβλήτας ΙΙΙ τη μείωση ή και την πλήρη απαλλαγή από το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, που είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει η κινέζικη εταιρεία για την χρήση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.
Ωστόσο, το θέμα της μείωσης ή και της πλήρους απαλλαγής από το αντάλλαγμα δεν φαίνεται να γίνεται αποδεκτό από την πλευρά της κυβέρνησης ενώ και αν είναι θετική στην αποδοχή της πρότασης της κινέζικης εταιρείας για να κάνει την επέκταση, ύψους 224 εκατομμυρίων ευρώ δεν έχει βρεθεί "νομιμοποιητική βάση" για να προχωρήσει αυτό.
Ειδικότερα, νομικοί του ΟΛΠ και της ΣΕΠ εξετάζουν με ποιό τρόπο μπορεί να γίνει η συμφωνία χωρίς να προσκρούσει στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, αφού:
1. Δεν θα έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός. Και
2. Πρέπει να εξεταστεί με ποιούς όρους γίνεται η αλλαγή του οικονομικού αντικειμένου της υπάρχουσας σύμβασης.
Στο μεταξύ, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας σε δημοσιογράφους εξήγησε ότι το παραπάνω θέμα θα συνεκτιμηθεί αλλά δεν αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τις αποφάσεις που θα ληφθούν από το ΤΑΙΠΕΔ και συνολικά από την κυβέρνηση για τον τρόπο αξιοποίησης του ΟΛΠ.
Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν δύο σκέψεις για την αξιοποίηση του ΟΛΠ, που αφορούν την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών και διαζευτικά την παραχώρηση δραστηριοτήτων αλλά όπως είπε δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση, γίνεται "ζωντανή διαβούλευση" και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να προηγηθούν αποφάσεις για την αξιοποίση άλλων λιμανιών.
Pireas2Day
1 σχόλιο:
Ευτυχώς που υπάρχουν τα νομικά αγκάθια γιά να δικαιολογούμε την απραξία. Αυτοί όμως θα καταλήξουν στον τρόπο γιά τον κοινό τους στόχο του ξεπουλήματος.Ας αναρωτηθούμε ''Εμείς τι προετοιμασία έχουμε κάνει πριν είναι αργά'';
Δημοσίευση σχολίου