Οι νέες εγκαταστάσεις δημιουργούν έξι νέες θέσεις εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων μήκους 300 μ. και άνω που αποτελούν τα «νέας γενιάς» κρουαζιερόπλοια
Η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων του έργου επέκτασης του νότιου λιμένα κρουαζιέρας της ΟΛΠ Α.Ε. εξεδόθη σήμερα από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.Ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης μετά τη σημερινή σύσκεψη για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του ΟΛΠ Α.Ε. έκανε την ακόλουθη δήλωση: “Μετά την έκδοση της Απόφασης, ξεκινάει η διαδικασία της Προκήρυξης και της κατασκευής της πρώτης φάσης του έργου (3 θέσεις) προϋπολογισμού 120 εκατ. Ευρώ.
Το λιμάνι κρουαζιέρας του Πειραιά καθίσταται ο κύριος κόμβος κρουαζιέρας της Ανατολικής Μεσογείου, στήριγμα ανάπτυξης της ελληνικής κρουαζιέρας και των νησιών μας. Για τον Πειραιά και το λιμάνι του είναι μία σημαντική μέρα”.
Το έργο χωροθετείται στην ακτή Μιαούλη και προβλέπει την κατασκευή εξωτερικών και εσωτερικών λιμενικών έργων, δημιουργία επαρκών χερσαίων χώρων και θέσεων στάθμευσης, καθώς και κτίριο νέου επιβατικού σταθμού για την εξυπηρέτηση των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων.
Οι νέες εγκαταστάσεις δημιουργούν έξι νέες θέσεις εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων μήκους 300 μ. και άνω που αποτελούν τα “νέας γενιάς” κρουαζιερόπλοια.
Ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι σήμερα ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος στον τουριστικό τομέα και με το νέο έργο δημιουργούνται οι απαραίτητες υποδομές έτσι ώστε να καταστεί ο λιμένας του Πειραιά επαρκώς ανταγωνιστικός στο κλάδο της κρουαζιέρας, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την στρατηγική του θέση, αναβαθμίζοντας παράλληλα το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της χώρας.
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία που ανακοίνωσε ο ΟΛΠ, οι αφιξοαναχωρήσεις transit τουριστών με κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά, παρουσίασαν τον Αύγουστο αύξηση 43,22% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 σημειώνοντας ρεκόρ για τα δεδομένα του λιμανιού κατά την τελευταία εξαετία (2008-2013).
Οι εντολές του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά είναι το αναπτυξιακό αυτό έργο, να προχωρήσει με ταχύτατες διαδικασίες ώστε να καταστεί ο Πειραιάς ακόμα ελκυστικότερος στην προσέλκυση του θαλασσίου τουρισμού και της κρουαζιέρας.
Το "Κέντρο Κρουαζιέρας" έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε τόσο κατά την κατασκευή όσο κατά την λειτουργία του να διασφαλίζεται η προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος της περιοχής, λαμβάνοντας επιπρόσθετα και ιδιαίτερη μέριμνα στην προστασία του πολιτιστικού περιβάλλοντος της περιοχής.
Με την υπογραφείσα Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου επεβλήθησαν κατάλληλοι περιβαλλοντικοί όροι, επιπροσθέτως των περιβαλλοντικών όρων που ήδη έχουν επιβληθεί για το σύνολο του λιμένα αρμοδιότητας ΟΛΠ Α.Ε., ώστε τα επίπεδα προστασίας του περιβάλλοντος να κινούνται σε υψηλά επίπεδα.
Επίσης επεβλήθησαν ειδικοί όροι για πρόσθετη παρακολούθηση του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος και των κυκλοφοριακών συνθηκών σε μία ευρύτερη περιοχή πέριξ του λιμένα Πειραιά και την εκπόνηση ετήσιας έκθεσης με τα αποτελέσματα του προγράμματος παρακολούθησης.
Τέλος επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον ΟΛΠ ΑΕ για το έργο προϋπολογισμού 120.000.000 ευρώ έχει εξασφαλισθεί η χρηματοδότησή του και ήδη εκδόθηκε Απόφαση
Έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κοινοτική χρηματοδότηση 95% επί του προαναφερόμενου προϋπολογισμού.
Για το έργο αυτό μετά την ολοκλήρωση των μελετών και αδειοδοτήσεων από τον ΟΛΠ Α.Ε. και την έγκριση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), είχαν εκδοθεί (α) ΚΥΑ ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ και (β) Προκήρυξη του από τη Διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ Αττικής.
Το έργο αυτό είναι το μεγαλύτερο λιμενικό έργο, που έχει ποτέ εγκριθεί για υποδομές κρουαζιέρας και το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά.
Στο μεταξύ, για μια ακόμα φορά το Λιμάνι του Πειραιά υποδέχθηκε σήμερα 12.09.2013 επτά (7) κρουαζιερόπλοια, σημειώνοντας νέο ρεκόρ αφίξεων με περισσότερους από 18.400 επιβάτες κρουαζιέρας. Tα πλοία που κατέπλευσαν είναι τα:
(α) Pacific Princess, 181 μ., 770 επιβάτες συν πλήρωμα
(β) Legend of the Seas, 265 μ., 2076 επιβάτες συν πλήρωμα
(γ) Carnival Sunshine, 273 μ., 3006 επιβάτες συν πλήρωμα
(δ) MSC Fantasia, 333 μ., 3900 επιβάτες συν πλήρωμα
(ε) Costa Romantica, 219 μ., 1600 επιβάτες συν πλήρωμα
(στ) Royal Princess, 330 μ., 3600 επιβάτες συν πλήρωμα
(ζ) Costa Magica, 271μ., 3450 επιβάτες συν πλήρωμα,
μεταξύ των οποίων δύο είναι τρίτης γενιάς και ξεπερνούν τα 300 μ.
Το νέο «ιστορικό υψηλό» διακίνησης επιβατών στο πρώτο λιμάνι της χώρας, δικαιώνει τις προσπάθειες της διοίκησης του ΟΛΠ Α.Ε. για νέες επενδύσεις, ποιοτική εξυπηρέτηση (ISO), ασφάλεια (νέο ISPS) και υποδομές (νέος Σταθμός «Θεμιστοκλέους»), δείχνει τη συνέχεια της ανοδικής πορείας της κρουαζιέρας και τον Σεπτέμβριο.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου