Δευτέρα 10 Μαΐου 2010

ΠΟΛΛΑ ΚΕΡΑΣΙΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΘΙ


Του
Μηνά Τσαμόπουλου
για την ΑΞΙΑ


Στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης στροβιλίζεται και ο ΟΛΠ, ο οποίος με τον Γιώργο Ανωμερίτη στο τιμόνι του προσπαθεί να βρει τρόπους για την περαιτέρω ανάπτυξή του στη νέα φάση στην οποία έχει περάσει.
Η έλευση του πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου, του κινεζικού κρατικών συμφερόντων κολοσσού της Cosco, captain Wei Jiafou, από τις 18 έως τις 22 Μαΐου 2010 έχει πυροδοτήσει το κλίμα και το ενδιαφέρον.
Ο Κινέζος νο 6 στην πανίσχυρη κινεζική κυβερνητική ιεραρχία, είναι μέλος του κινεζικού Κοινοβουλίου, μέλος της Κ.Ε. του Κινεζικού Κομουνιστικού Κόμματος Κίνας και πρόεδρος της Επιτροπής Δεοντολογίας του ΚΚΚ.
Θα εγκαινιάσει τη λειτουργία της προβλήτας ΙΙ την οποία αναλαμβάνει η Cosco εξ ολοκλήρου από την 1η Ιουνίου.
Σημείο αγκάθι είναι το «πάγωμα» των συζητήσεων μεταξύ ΟΛΠ και Cosco που σε πρώτη φάση δεν κατάφεραν να βρουν τη «χρυσή τομή» για συνεργασία στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Νέου Ικονίου, ανάμεσα στην προβλήτα Ι που είναι υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ και της προβλήτας ΙΙ που είναι στη διαχείριση της Cosco.
Βασική αιτία της αποτυχίας των διαπραγματεύσεων σε αυτή τη φάση ήταν η διαφορά κόστους ανάμεσα στις δύο εταιρείες. Ο ΟΛΠ έχει μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος από τη Cosco αυτή τη περίοδο, διαφορά που δεν κατέστη δυνατόν να γεφυρωθεί.
Μετά το πέρας των διαπραγματεύσεων ο ΟΛΠ αποφάσισε να έρθει σε επαφή με όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών για να προσελκύσει φορτίο και να καλύψει το ένα εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι η ετήσια αποθηκευτική ικανότητα της προβλήτας Ι, η κατασκευή της οποίας ολοκληρώνεται τους επόμενους μήνες.

Ο ρόλος της MSC

Το θέμα αυτό μπορεί να προκαλέσει τριβές ανάμεσα στις δύο εταιρείες. Σε μία περίοδο που οι ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν containerships αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα από την οικονομική κρίση, μόνο η Cosco μπορεί να ικανοποιήσει ένα μεγάλο μέρος της ζήτησης φορτίων από τις προβλήτες στο ΣΕΜΠΟ. Και μαζί με τους Κινέζους σημαντικό ρόλο παίζει και η Mediterranean Shipping Company, που είναι ο μεγάλος πελάτης του λιμανιού.

Η MSC αρχικά αποτελούσε την προίκα που είχε πάρει η Cosco από τον ΟΛΠ μαζί με την προβλήτα ΙΙ, και ήταν στη σύμβαση παραχώρησης διάρκειας 35 ετών.
Όμως λίγο καιρό μετά την υπογραφή τη σύμβασης παραχώρησης η MSC αποφάσισε να καταγγείλει τη σύμβαση που είχε με τον ΟΛΠ και είχε περάσει στο κινεζικό όμιλο, με αποτέλεσμα η Cosco να μην έχει πια την ασφάλεια που θα της παρείχαν οι 500.000 κινήσεις ετησίως που προέβλεπε το συμβόλαιο.

Λίγους μήνες αργότερα από τη καταγγελία ο ΟΛΠ χτυπάει τη πόρτα της MSC για να φέρει φορτία στο προβλήτα Ι χωρίς παράλληλα να έχει ξεκαθαρίσει το θέμα ανάμεσα στην ιταλοελβετική εταιρεία και τον κινεζικό όμιλο.

Εκτός από το θέμα της συνεργασίας μεταξύ ΟΛΠ- Cosco, ο captain Wei στη συνάντησή του με τον Γιώργο Ανωμερίτη θα συζητήσει και το θέμα του Θριάσιου Πεδίου που είχε αποκαλύψει πριν από έναν σχεδόν μήνα η «ΑΞΙΑ».

Ειδικότερα θα συζητήσουν τις πιθανότητες για την από κοινού διεκδίκηση του διαγωνισμού που αναμένεται να γίνει για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.

Ο ΟΛΠ σκοπεύει να συμμετέχει ως μέλος της ένωσης-κοινοπραξίας των εταιρειών που θα υποβάλλουν από προσφορά για την ανάληψη του έργου, με ποσοστό συμμετοχής σε αυτή, που θα πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 20 και 49%, προκειμένου να μπορεί να χρηματοδοτηθεί το έργο από τον αναπτυξιακό νόμο.

Πάντως μέσα 6 μήνες από την ανάληψη της λειτουργίας της προβλήτας ΙΙ από την Cosco αυξήθηκε η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων ανά ώρα και έφθασε τα 22 «κουτιά» από 16 που ήταν πριν.
O cpt Wei θέλει να συναντηθεί και με την πολιτική ηγεσία της Ελλάδας και ιδιαίτερα με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου όμως ακόμη δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα rendez-vous.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΟΙΞΑΜΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ......

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΑΡΜΠΟΥΤΣΑΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟ