Πριν ασχοληθεί με όλα τα καυτά θέματα της ναυτιλίας η πολιτική ηγεσία του νεοσυσταθέντος υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου θα πρέπει να λύσει ένα «βουνό» από νομικά θέματα προκειμένου ο διοικητικός φορέας της ναυτιλίας να επανέλθει στην προ του 2009 κατάστασή του. Ήδη χθες πέρασε από το ΣτΕ σχέδιο Π.Δ. με το οποίο ιδρύεται το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου. Σε αυτό επανέρχονται όλες οι υπηρεσίες του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, όλες οι υπηρεσίες του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, όλες οι υπηρεσίες που είχαν υπαχθεί στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στο υπουργείο Ανάπτυξης. Μαζί με τις υπηρεσίες στο νέο υπουργείο, σύμφωνα με το διάταγμα επανέρχονται και οι εποπτευόμενοι φορείς μαζί με τους εργαζόμενους σε αυτούς. Με το συγκεκριμένο Π.Δ. δεν επιλύεται ο δαίδαλος που δημιουργήθηκε στις διοικητικές δομές της ναυτιλίας μετά από τα διατάγματα τα οποία εκδόθηκαν το 2009 και το 2010. Εκτιμάται από υπηρεσιακούς παράγοντες ότι πρέπει να ακολουθήσουν άλλα δύο στάδια ώστε το υπουργείο να λειτουργήσει και πάλι χωρίς προβλήματα.
Οργανόγραμμα
Συγκεκριμένα πρέπει να εκδοθεί ένα ακόμα Προεδρικό Διάταγμα με το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου στο οποίο, σύμφωνα με τις προεκλογικές δεσμεύσεις της Νέας Δημοκρατίας, θα πρέπει να γίνεται πρόβλεψη για ένταξη σε αυτό του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής. Στο ίδιο πλαίσιο κρίνεται αναγκαίο να τροποποιηθεί ο νόμος για τη σύσταση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος που ψηφίστηκε τελευταία και θεωρήθηκε ως η σφραγίδα για την τελική απόσχιση του Λ.Σ. από τον διοικητικό φορέα της ναυτιλίας. Ο ίδιος νόμος προβλέπει την πλήρη αποχώρηση των στελεχών του Λ.Σ. από τη ναυτιλία έως το τέλος του 2013. Η ναυτιλιακή κοινότητα ελπίζει ότι σε σύντομο διάστημα θα έχουν επανέλθει στους κανονικούς τους ρυθμούς όλες οι υπηρεσίες που καλύπτουν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Την ίδια στιγμή στελέχη του Λ.Σ. κρίνουν ότι πρέπει να γίνουν προσεκτικά βήματα ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο του ράβε ξήλωνε των προηγούμενων ετών που προκάλεσε πραγματικό χάος στην καθημερινή διαχείριση των ζητημάτων της ναυτιλίας, αύξησε τη γραφειοκρατία, αποδιοργάνωσε σημαντικούς κλάδους και οδήγησε απογοητευμένους στην αποστρατεία δεκάδες αξιωματικούς του. Ζητούμενο είναι επίσης, λένε τα ίδια στελέχη να μην χαθούν για το Λ.Σ. κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης που κατευθύνονται στο σκέλος της ασφάλειας των ελληνικών θαλασσών.
Zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου