Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2014

ΕΒΕΠ: Να παραμείνει ο ΟΛΠ στο Δημόσιο

 
«Να παραμείνει κύριος μέτοχος του ΟΛΠ το Δημόσιο» ζητάει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ), το οποίο συνδιοργανώνει, την Δευτέρα 17/2 στις 17.00, με τα Επιμελητήρια του Πειραιά (Βιοτεχνικό και Επαγγελματικό) και τις οργανώσεις Ναυπηγοεπισκευαστών ευρεία σύσκεψη με θέμα «την αποδοτικότερη δυνατή αξιοποίηση του λιμένος Πειραιώς» και την διάσωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, με επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό, κ. Α. Σαμαρά, την οποία κοινοποίησε στους Υπουργούς Οικονομικών, Ναυτιλίας και Αιγαίου, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, κ.κ. Ι. Στουρνάρα, Μ. Βαρβιτσιώτη, Κ. Χατζηδάκη, Ι. Βρούτση και Κ. Αρβανιτόπουλο, καθώς και στους Αρχηγούς των κομμάτων, ζητά την αποδοτικότερη δυνατή αξιοποίηση του λιμένος Πειραιώς και επισημαίνει ότι για τη διάσωση-αναβίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας απαιτούνται δύο βασικές προϋποθέσεις: ναυπηγεία και εργασιακή ειρήνη.

Για το σκοπό αυτό, έπειτα από πρωτοβουλία του Ε.Β.Ε.Π., και σε συνδιοργάνωση με τα Επιμελητήρια του Πειραιά (Βιοτεχνικό και Επαγγελματικό) και τις οργανώσεις Ναυπηγοεπισκευαστών, έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν σε ανοιχτή συζήτηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014, στις 17:00 μ.μ., στο Μέγαρο του Ε.Β.Ε.Π., οι Βουλευτές Α΄ και Β΄ Πειραιά, οι Ευρωβουλευτές, κα Ρόδη Κράτσα, κ. Γ. Κουμουτσάκος, κ. Ν. Χρυσόγελος, ο Δήμαρχος Πειραιά, κ. Β. Μιχαλολιάκος, οι Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής Πειραιά, οι Αντιπεριφερειάρχες Πειραιά και Νήσων, καθώς και εκπρόσωποι του κλάδου της ναυτιλίας.

Αναλυτικά, το κείμενο της επιστολής:
«Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, αποβλέπει στο να συσπειρώσει όλους τους θεσμοθετημένους φορείς της Πόλης, Επιμελητήρια, Συλλόγους, Εργοδοτικές Ενώσεις, Δήμους, ΤΕΙ, Πανεπιστήμιο, στο πλαίσιο μιας αναπτυξιακής προοπτικής του Πειραιά και της Χώρας εν γένει, μέσω της διάσωσης – αναβίωσης της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, αλλά και της αποδοτικότερης αξιοποίησης του μεγαλύτερου λιμανιού τη Χώρα. Η επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας θα προκαλέσει αναπτυξιακό «ντόμινο» που θα παρασύρει ολόκληρη την Εθνική οικονομία, το οποίο θα μετουσιωθεί μέσω της σωτηρίας των εκατοντάδων επιχειρήσεων της Ν/Ζώνης, αλλά και των χιλιάδων παραλιμενικών επιχειρήσεων, της αναβίωσης της πάλαι ποτέ ευδοκιμούσας εμπορικής δραστηριότητας του Πειραιά, των χιλιάδων χειμαζόμενων εμπορικών του καταστημάτων, καθώς και της σωτηρίας εκατοντάδων Βιοτεχνιών, Μηχανουργείων, Τεχνικών Γραφείων, Ναυτικών Πρακτόρων, Εκτελωνιστών και άλλων ναυτιλιακών επαγγελμάτων.

Αναγνωρίζοντας το δύσκολο όσο και σοβαρό ρόλο που έχετε αναλάβει για την αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας και ιδιαίτερα του Λιμένα Πειραιώς, ευελπιστούμε να στραφείτε σε μια λύση με γνώμονα την ανάπτυξη του λιμανιού, προς όφελος του εμπορικού κόσμου καθώς και της κοινωνίας της Πόλης μας. Προσβλέπουμε με αγωνία στην επαναλειτουργία της Ν/Ζώνης και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, προς όφελος χιλιάδων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται γύρω από αυτή τη σημαντική δραστηριότητα που μπορούν να συμβάλουν στη λύση του προβλήματος της ανεργίας στον Πειραιά.

Δεν θα συμφωνήσουμε με όποια πρόταση παραχώρησης του λιμανιού και της Ν/Ζώνης, σε επιχειρήσεις εγχώριων και ξένων συμφερόντων, τύπου Σκαραμαγκά, που δεν θα λάβουν υπόψη τους την Ναυπηγοεπισκευαστική, την εμπορική δραστηριότητα, τους εργαζομένους και γενικότερα την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, αντιτάσσοντας τη δημιουργία λιμενικής επιχειρηματικής συστάδας «cluster», που θα αποτελείται τόσο από ξένες, όσο και από εγχώριες επιχειρήσεις που θα λειτουργούν με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη του λιμανιού και της ενδοχώρας του. Επιπροσθέτως, προσβλέπουμε στη συνέχιση της λειτουργίας των καρνάγιων (μικρά ναυπηγεία), για τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν στην περιοχή και την Ναυπηγική Βιομηχανία.

Οι θέσεις του Επιμελητηρίου μας, οι οποίες έχουν διατυπωθεί μέσα από σειρά προτάσεών μας για το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά στο παρελθόν και βρίσκονται στη διάθεσή σας, ταυτίζονται με αυτές όλων των φορέων του λιμανιού και συνοψίζονται σε πέντε βασικά σημεία:

1. Να παραμείνει κύριος Μέτοχος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, το Ελληνικό Δημόσιο και μόνο εφόσον βαίνει προς το συμφέρον της Εθνικής οικονομίας και της ευρύτερης περιοχής, να παραχωρηθούν δραστηριότητές του.
2. Ουσιαστική λειτουργία της ΝΑΥΣΟΛΠ. Σχεδιασμός επαναλειτουργίας της Ν/Ζώνης και κατόπιν συμφωνίας, συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο και συνδιαχείρισή της από τους χρήστες, τους Δήμους και τα Επιμελητήρια της περιοχής.
3. Νομοθετική ρύθμιση ή ρήτρα, για τη συνέχιση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στους ήδη χαρακτηρισμένους χώρους για διάστημα πενήντα (50) χρόνων.
4. Η λειτουργία των χώρων της Ν/Ζώνης και των Μικρών Ναυπηγείων – Καρνάγιων, να συνεχίσει να εγγυάται την ελεύθερη είσοδο για εργασία στο σύνολο των νόμιμων Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων.
5. Καμία αλλαγή να μην προκύψει χωρίς τη συνεννόηση και σύμφωνη γνώμη των χρηστών, σημειώνοντας πως η προτεινόμενη κατεύθυνση είναι η παγκοσμίως συνήθης πρακτική λειτουργίας  των λιμένων, μέσω των ιδιωτών, όταν αποχωρεί το δημόσιο.

Αναμένοντας τη θετική σας ανταπόκριση για μία συνάντηση, όπου θα σας εκθέσουμε ενδελεχέστερα τις θέσεις μας, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.»

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Aυτο το τομαρι ο Κροκιδης? Ολοι τον θυμομαστε ποσο λυσσαλεα μας πολεμησε υπερασπιζομενος την Cosco, δυστυχως καποιοι "δικοι μας" τα ξεχασαν πολυ ευκολα και του συμπεριφερονται σαν ισοτιμο συνομιλητη αντι να τον καταδικασουν οπως τον καταδικασε ο εμπορικος κοσμος του πειραια τον οποιο κατεστρεψε και οδηγησε την πλειοψηφια του σε λουκετα.