Σάββατο, 31 Ιανουαρίου 2015

Η σύμβαση της Cosco «καίει» τους Κινέζους


Ο Κινέζος πρέσβης Ζου Ξιαολί μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα είδε χθες και τους Γιώργο Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα | ΑΠΕ-ΜΠΕ
 
Η σύμβαση παραχώρησης της Cosco, η εκμετάλλευση δηλαδή των δύο προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, που έχει συναφθεί ανάμεσα στον ΟΛΠ και τη ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) για 35 χρόνια είναι αυτό που «καίει» τους Κινέζους και όχι η ακύρωση της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ. Είναι δύο ξεχωριστά κεφάλαια και οι πληροφορίες λένε ότι τα στελέχη της ΣΕΠ δεν συσχετίζουν τα δύο θέματα.
Αποκλειστικός στόχος των Κινέζων είναι να εξασφαλίσουν την παραμονή τους χωρίς προβλήματα στις δύο προβλήτες του ΣΕΜΠΟ στο λιμάνι και αυτός ήταν ο λόγος -απ’ ό,τι φαίνεται- που ο πρέσβης της Κίνας Ζου Ξιαολί επισκέφθηκε τη Δευτέρα τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και χθες τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα. Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι δύο τού ξεκαθάρισαν ότι η ακύρωση της πώλησης ΟΛΠ και ΟΛΘ δεν έχει καμία σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης της Cosco.
Η ανησυχία αυτή φάνηκε εξάλλου και στις δηλώσεις της εκπροσώπου του υπουργείου Εξωτερικών Χουά Τσουνγίνγκ την Τετάρτη, σύμφωνα με τις οποίες «το 2008 η Cosco εξασφάλισε μια σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη των δύο κύριων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό το πρόγραμμα είναι υπόδειγμα αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες και θεωρούμε ότι οι δύο κυβερνήσεις θα παραμείνουν προσηλωμένες στη συνέχιση της συνεργασίας σε διάφορους τομείς, αφού προσκομίζει ωφέλειες και για τους δύο λαούς».
Βέβαια, σύμφωνα με τηλεγράφημα του ΑΠΕ, δηλώσεις έκανε και η εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας, η οποία τόνισε ότι σκοπεύουν να ζητήσουν από την ελληνική κυβέρνηση να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών στην Ελλάδα, ανάμεσά τους και της Cosco.
Το υπουργείο Ναυτιλίας πάντως εμφανίζεται καθησυχαστικό, καθώς χθες με ανακοίνωσή του, μετά τη συνάντηση των Γ. Σταθάκη και Θ. Δρίτσα με τον Κινέζο πρέσβη, έκανε γνωστό ότι «επιβεβαιώθηκε η κοινή θέση των δύο πλευρών για αναβάθμιση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας σε πολλαπλά επίπεδα». Οι δύο υπουργοί και ο πρέσβης συμφώνησαν για τη δρομολόγηση ενός εποικοδομητικού διαλόγου για την ενίσχυση της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας.
Δεν κινδυνεύουν
Πάντως, ναυτιλιακοί κύκλοι έλεγαν στην «Εφ.Συν.» ότι η κατάσταση θα εξελιχθεί κάπως έτσι. Η κυβέρνηση, διατηρώντας τις «κόκκινες γραμμές» που είχε θέσει προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ, σταματάει οριστικά την πώληση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και ξεκινάει συζήτηση για τις συμβάσεις παραχώρησης με σκοπό να πετύχει κάποιους καλύτερους όρους, πιο επωφελείς για την οικονομία.
Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι κινδυνεύουν οι δουλειές της Cosco στο λιμάνι. Αυτό που ενδεχομένως θα συμβεί όταν ξεκινήσει η «επαναδιαπραγμάτευση» είναι στη σύμβαση παραχώρησης να προστεθούν επιπλέον κάποιοι όροι.
Οσο για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ, έλεγαν ότι οι Κινέζοι μπορεί να είχαν δηλώσει ότι θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, όχι όμως από ενδιαφέρον, καθώς η προβλήτα Ι του ΟΛΠ που είχε απομείνει δεν τους πολυενδιέφερε, αλλά για να μην εισχωρήσει «σφήνα» κάποιος ενοχλητικός ανταγωνιστής στα πόδια τους.



 http://www.efsyn.gr/arthro/i-symvasi-tis-cosco-kaiei-toys-kinezoys

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΡΕ ΜΑΓΚΕΣ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ:

http://www.iefimerida.gr/news/189741/varoyfakis-den-anakaloyntai-oi-idiotikopoiiseis-poy-ehoyn-ginei

ΟΙ ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΑΝ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ;