Κυριακή, 18 Ιανουαρίου 2015

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | ΚΑΠΤΕΝ FU CHENG QIU

«Δεν βλέπω τον λόγο η νέα κυβέρνηση να αλλάξει τη συμφωνία με την Cosco»

«Δεν βλέπω τον λόγο η νέα κυβέρνηση να αλλάξει τη συμφωνία με την Cosco»
Κάπτεν Fu Cheng Qiu, διευθύνων σύμβουλος ΣΕΠ (θυγατρική Cosco)
Προβληματισμό για τον βαθμό που η πολιτική αβεβαιότητα επηρεάζει τους πελάτες της εταιρείας εκφράζει ο διευθύνων σύμβουλος του ΣΕΠ, τονίζοντας πως οι επιχειρήσεις θέλουν ένα σταθερό πολιτικό περιβάλλον στις χώρες που δραστηριοποιούνται. Ο κάπτεν Fu Cheng Qiu, στην πρώτη του συνέντευξη μετά την επικύρωση του Φιλικού Διακανονισμού με τον ΟΛΠ από τη Βουλή σημειώνει πως δεν βλέπει τον λόγο που μια μελλοντική κυβέρνηση θα έθετε θέμα επανεξέτασης της συμφωνίας και προσθέτει πως η Cosco θα συνεργαστεί και με τη νέα κυβέρνηση, προκειμένου να καταστεί ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και διαμετακομιστικός κόμβος για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα

Ύστερα από πολλές αναβολές και καθυστερήσεις ο περίφημος Φιλικός Διακανονισμός μεταξύ του ΟΛΠ και της ΣΕΠ επικυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων. Σε περίπτωση που δεν προχωρούσε η οριστικοποίηση της συμφωνίας υπήρχε Plan B, το οποίο περιελάμβανε και την αποχώρησής σας;
Με δεδομένο ότι ο Φιλικός Διακανονισμός έχει ήδη επικυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων θα προτιμούσα να μην απαντήσω στην ερώτηση αυτή.
Εάν τεθεί θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της συμφωνίας από επόμενη κυβέρνηση της χώρας, τι προτίθεστε να κάνετε; Και το λέω αυτό, γιατί έχετε αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις στο παρελθόν στη χώρα μας, όταν είχε τεθεί θέμα επανεξέτασης της σύμβασης από κόμμα που διεκδικούσε την εξουσία...
Καταρχάς, πρέπει να πω ότι δεν έχουμε αντιμετωπίσει πότε παρόμοια κατάσταση στο παρελθόν. Παρόλα αυτά, πραγματικά δεν βλέπω το λόγο η κυβέρνηση να μπει σε μια τέτοια διαδικασία, τη στιγμή που η συμφωνία μεταξύ των δυο εταιρειών (ΟΛΠ και ΣΕΠ) έχει επικυρωθεί από την ελληνική Βουλή μετά και την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων νομικών διαδικασιών στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης από το ελληνικό Κοινοβούλιο δηλώσατε πως θα ξεκινήσατε άμεσα τις επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στον Πειραιά. Πότε αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες κατασκευής και ποιο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των επενδύσεων;
Όπως έχω υποσχεθεί, θα ξεκινήσουμε τις επενδύσεις για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών του Πειραιά, δηλαδή την κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ μέσα στον Ιανουαρίου και εκτιμούμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί νωρίτερα από το 2018.
Πώς κρίνετε την μέχρι σήμερα παρουσία στην Ελλάδα και ποιοι είναι τώρα, οι επόμενοι στόχοι που θέτετε σε επίπεδο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων;
Όπως έχω πει ξανά στο παρελθόν, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την μέχρι σήμερα παρουσία μας στην Ελλάδα και τη συνεργασία με τους Έλληνες και την ελληνική πολιτεία. Ξεκινήσαμε το 2010, διακινώντας αρχικά 685.000 TEUS και στο τέλος του 2014 διαχειριστήκαμε σχεδόν 3.000.000 TEUS (εμπορευματοκιβώτια). Αυτή η υψηλή επίδοση είναι αποτέλεσμα σκληρής από την οικογένεια του ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco), Κινέζων και Ελλήνων, μάνατζερ και εργαζομένων, όλων μαζί.
Να τονίσω ότι στον ΣΕΠ εργάζονται μόλις επτά Κινέζοι μάνατζερ και όλοι υπόλοιποι είναι Έλληνες. Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο και τα επόμενα χρόνια. Στόχος μας είναι όταν ολοκληρωθεί και ο άλλος προβλήτας να φθάσουμε να διακινούμε συνολικά 6.000.000 TEUS (κοντέινερ).
Να σημειωθεί πως από την πρώτη στιγμή που ήρθε η Cosco στην Ελλάδα, το 2009, έχει επενδύσει περίπου 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές, νέες τεχνολογίες και ανθρώπινο δυναμικό, φέρνοντας τον Πειραιά στην 43η θέση του πίνακα των 100 μεγαλύτερων λιμανιών του κόσμου, στην πρώτη δεκάδα των λιμανιών της Ευρώπης και στα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου.
Σε δύο χρόνια από σήμερα με τις νέες επενδύσεις στον ΣΕΜΠΟ ΙΙΙ του ΟΛΠ τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια υπολογίζεται, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, της Cosco και της Εθνικής Τράπεζας, να αγγίξουν τα 4,7 εκατομμύρια από περίπου 3 εκατομμύρια το 2012, εκτοξεύοντας τον Πειραιά σημαντικά υψηλότερα από το λιμάνι της Βαλένθια, που βρίσκεται τώρα στην πρώτη θέση της Μεσογείου με 4,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία της Containerization International. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου, στην τρίτη η Αλτζεσίρα της Ισπανίας και στην τέταρτη το τουρκικό Αμπαρλί.
Με τις νέες επενδύσεις που θα ξεκινήσει στο λιμάνι του Πειραιά, αναμένεται να δημιουργηθούν 200 θέσεις εργασίας στο στάδιο κατασκευής και στη συνέχεια 800 μόνιμες θέσεις απασχόλησης. Υπολογίζεται πως δύο χρόνια από την έναρξη των εργασιών θα έχουν κατασκευαστεί τα πρώτα 450 μέτρα, ενώ τα επόμενα 350 μέτρα και η ολοκλήρωση της κατασκευής θα έχει γίνει 15 μήνες αργότερα, μετατρέποντας τον Πειραιά σε κομβική πύλη για την είσοδο προϊόντων από την Ασία στη Νότια και Κεντρική Ευρώπη.
Τα σχέδια της Cosco αναφορικά με την παρουσία της στην Ελλάδα δεν σταματούν στον Φιλικό Διακανονισμό. Η πλευρά των Κινέζων έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στον ΟΛΠ στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης και παράλληλα είναι ανάμεσα στους επενδυτές που έχουν καταθέσει πρόταση για την ανάπτυξη εμπορευματοκιβωτίου στο Θριάσιο Πεδίο.
ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
Προβληματισμός για τις πολιτικές εξελίξεις
Αρκετοί ξένοι επιχειρηματίες εκφράζουν την ανησυχία τους για την πολιτική αβεβαιότητα και την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας. Εσάς, πόσο σας προβληματίζει η πολιτική κατάσταση στη χώρα;
Είναι προφανές ότι μας ενδιαφέρει η πολιτική κατάσταση στη χώρα, και πώς αυτή επηρεάζει ή θα επηρεάσει μελλοντικά τους πελάτες μας, οι οποίοι θέλουν ένα σταθερό πολιτικό και θρησκευτικό περιβάλλον στις χώρες που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά. Εμείς, και τα πέντε χρόνια που είμαστε παρόντες στην Ελλάδα μάθαμε να συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση και να συμμορφωνόμαστε πλήρως με τους νόμους και την ελληνική νομοθεσία. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και με την επόμενη κυβέρνηση της χώρας, με στόχο μια αμοιβαία επωφελής συνεργασία για το καλό του Πειραιά και της Ελλάδας συνολικά. Το όραμά μας είναι να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, κόμβος για το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και διαμετακομιστικό κέντρο για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη. Ένα διεθνές κέντρο διανομής που προσφέρει υψηλής προστιθέμενης αξίας μεταφορικές υπηρεσίες αλλά και κόμβος για τα εμπορεύματα που διακινούνται μέσω Ελλάδας.
  • «Ξεκινήσαμε το 2010, διακινώντας αρχικά 685.000 TEUS και στο τέλος του 2014, διαχειριστήκαμε σχεδόν 3.000.000 TEUS (εμπορευματοκιβώτια). Στόχος μας είναι όταν ολοκληρωθεί και ο άλλος Προβλήτας, να φθάσουμε να διακινούμε συνολικά 6.000.000 TEUS (κοντέινερ) από το λιμάνι του Πειραιά».
  • «Τα χρόνια που είμαστε στην Ελλάδα μάθαμε να συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση και να συμμορφωνόμαστε πλήρως με τους νόμους και τη νομοθεσία. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και με την επόμενη κυβέρνηση της χώρας».


 http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26520&subid=2&pubid=113429083

Δεν υπάρχουν σχόλια: