Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2008

Η γραμμή Jade της MSC και ο Πειραιάς


Η γραμμή Jade της MSC και ο Πειραιάς

Η χθεσινή ανακοίνωση της MSC για την αναβάθμιση της γραμμής της Άπω Ανατολής που θα προσεγγίζει και στο λιμάνι του Πειραιά, περισσότερα ερωτηματικά προκάλεσε από τις απαντήσεις που έδωσε για τις μελλοντικές κινήσεις της εταιρίας επί Ελληνικού εδάφους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση αυτή η MSC θα αντικαταστήσει τη γραμμή Phoenix η οποία εξυπηρετούσε με επτά πλοία μεταφορικής ικανότητας 5.500 teu's το καθένα, με τη γραμμή Jade η οποία θα εξυπηρετείται με εννέα πλοία μεταφορικής ικανότητας 9.500 με 11.500 teu's το καθένα.

Στη νέα αυτή γραμμή μάλιστα θα συμπεριληφθεί και το πλοίο Daniela μεταφορικής ικανότητας 14.000 teus.

Κανένα από τα παραπάνω πλοία της νέα γραμμής Jade δε χωρά στο κοντέινερ τέρμιναλ του Πειραιά. Ειδικά το όντως εντυπωσιακό πλοίο Daniela σε ελάχιστα τέρμιναλ στο κόσμο μπορεί να καταπλεύσει και μεταξύ των τέρμιναλ αυτών δεν σιμπεριλαμβάνεται ο Πειραιάς.

Οι υποδομές του τέρμιναλ του Πειραιά οι οποίες βρίσκονται στη προβλήτα ΙΙ, δεν είναι σε θέση να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν πλοία της τάξης των 9.500 teus, πόσο μάλλον των 11.500 teus, αλλά και των 14.000 teus.

Αυτά τα πλοία προς το παρόν αποτελούν άπιαστο όνειρο για τον Πειραιά και θα μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνο μετά την ενεργοποίηση της Προβλήτας Ι που παραμένει στην διαχείριση του ΟΛΠ και τονεκσυγχρονισμό της προβλήτας ΙΙ η διαχείριση της οποίας έχει πλέον περάσει στη Cosco.

Οι σημερινές υποδομές του τέρμιναλ το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να εξυπηρετούν πλοία μεταφορικής ικανότητας όχι μεγαλύτερης των 6.500 teus. Αυτή είναι η πραγματική τους δυνατότητα.

Το θέμα αυτό περιπλέκεται ακόμη περισσότερο καθώς στο επίσημο site της MSC ο Πειραιάς συμπεριλαμβάνεται στη γραμμή Jade στην οποία περιλαμβάνονται αναλυτικά τα λιμάνια : Busan, Qingdao, Shanghai, Ningbo, Xiamen, Yantai, Hong Kong, Chiwan, Singapore, Suez Canal, Piraeus, Gioia Tauro (Imports), Valencia, Gioia Tauro (Exports), Suez Canal, Salalah, Singapore, Busan.

Από την ενεργοποίηση της εν λόγω γραμμής και την εκτεταμένη αναδιάταξη του στόλου της MSC σε όλο το πλανήτη το πρώτο συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως η MSC καταβάλει προσπάθειες προκειμένου να μειώσει τον αριθμό των πλοίων που έχει εν ενεργεία προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα τη κρίση.

Για να πετύχει το στόχο αυτό καταργεί γραμμές στις οποίες υτπήρχαν πολλά πλοία μέσης μεταφορικής ικανότητας και τα αντικαθιστά με λίγα πλοία μεγάλης μεταφορικής ικανότητας. Το ερώτημα του τι θα γίνει με τον Πειραιά συνεχίζει να παραμένει αναπάντητο από τη στιγμή κατά την οποία τα πλοία της γραμμής Jade δε μπορούν για αντικειμενικούς λόγους να προσεγγίσουν στο τέρμιναλ.

Σίγουρα κάποια λύση θα βρει η MSC για να συνεχίσει να εξυπηρετεί σταθερά τον Πειραιά, ίσως μέσο μια άλλης γραμμής feeder που θα συνδέουν το τέρμιναλ του Πειραιά με κάποιο λιμάνι της περιοχής στο
οποίο θα μπορούν να προσεγγίζουν τα πλοία της γραμμής Jade.

Σε ότι αφορά την ανακοίνωση αυτή, καθαυτή της MSC Hellas θα μπορούσε κανείς να την εντάξη στη λογική της πολιτικής που ακολουθεί η εταιρια προκειμένου να καθησυχάσει τους πελάτες της ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα στις μεταφορές τους.

Source: http://www.theseanation.gr/news/shipping/jade-msc.htm

Copyright © 2008 TheSeaNation.gr

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Καλά ρε παιδιά! Που θα χωρέσουν τα μεγαθήρια της MSC;;;;