Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Portnet.गर Φάκελος COSCO : Η «αγωνία» των λιμενεργατών

Σε συνέχεια της δημοσιογραφικής έρευνας που πραγματοποίησαν από κοινού το Portnet.gr και η Die Zeit, δίνεται πλέον ο λόγος και στους Λιμενεργάτες. Με τον Wolfgang Uchetius, επισκεφθήκαμε το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης των λιμενεργατών και είχαμε την ευκαιρία να έχουμε μια αναλυτική συζήτηση, η οποία καταγράφεται ως ακολούθως.

Η οπτική των λιμενεργατών

Είχαμε ραντεβού με τον πρόεδρο και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Λιμενεργατών Ελλάδας στα γραφεία τους, στο κτήριο του ΟΛΠ πίσω απ’ το «Καστράκι» στην Δραπετσώνα. Στον πρόεδρο προέκυψε μια έκτακτη υποχρέωση, αλλά ήταν εκεί αρκετοί συνδικαλιστές λιμενεργάτες. Φιλικοί όπως πάντοτε, μας υποδέχθηκαν δίνοντάς μας το περίφημο Γόμορρα του Ρ. Σαβιάνο. Το περίφημο Best Seller, που περιγράφει μια άλλου τύπου διείσδυση της COSCO στο λιμάνι της Νάπολης της Ιταλίας, την διαπλοκή της εκεί οργανωμένης Μαφίας με την λειτουργία του λιμανιού, και τον έλεγχο εν τέλει ενός εξαιρετικά μεγάλου τμήματος της χώρας από αυτήν. Μας εξήγησαν ότι το βιβλίο αυτό, για το οποίο ο συγγραφέας του έχει επικηρυχτεί απ’ την Μαφία και ζει διαρκώς υπό αστυνομική προστασία το πρόσφεραν σε όλους τους έλληνες βουλευτές, ακριβώς για να τους δείξουν και με αυτόν τον τρόπο, τι επρόκειτο να ψηφίσουν, υπερψηφίζοντας στη Βουλή ως Νόμο του κράτους, την σύμβαση παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ. Φαντάζεται κανείς την έκπληξη των συνομιλητών μας όταν ο γερμανός συνάδελφος (ενημερωμένος σχετικά απ’ το Portnet.gr), έβγαλε από την τσάντα του την γερμανική έκδοση του Γόμορρα, που μόλις είχε διαβάσει…

Οι λιμενεργάτες επανέλαβαν τις γνωστές εν πολλοίς ενστάσεις τους για την σκοπιμότητα της επένδυσης. Στάθηκαν ιδιαίτερα στις εργασιακές συνθήκες στην Προβλήτα ΙΙ, αλλά και στην προοπτική βιωσιμότητας της Προβλήτας Ι που έχει μείνει στον ΟΛΠ. Απ’ αυτούς μάθαμε ότι το ατύχημα με το γερανοφόρο όχημα, που συνέβη στην Προβλήτα ΙΙ, ευτυχώς χωρίς θύματα, πιθανότατα οφειλόταν στο γεγονός ότι κάποιοι επιθεωρητές, ή άλλου τύπου υπεύθυνοι της PCT, χρονομετρούσαν τους εργαζόμενους σε μια δοκιμαστική διαδικασία, για να δούν τους χρόνους παραγωγής, και γι’ αυτό ανέπτυξαν υπερβολική, για έναν τέτοιο όχημα, ταχύτητα, με αποτέλεσμα, παραλίγο να σκοτωθούν. Στο ερώτημα τι γίνεται στην COSCO, τι γίνεται στην Προβλήτα ΙΙ, απαντούν με το ίδιο ερώτημα : «τι πραγματικά γίνεται στην COSCO»;

Οι λιμενεργάτες υποστηρίζουν ότι υπάρχει ένα τοίχος στην πληροφόρηση για τα όσα λαμβάνουν χώρα δίπλα τους. Τα δύο ντοκς χωρίζουν ελάχιστα μέτρα, άλλωστε. Και όμως, αυτοί που δουλεύουν καθημερινά εκεί, δεν ξέρουν στις πραγματικές τους διαστάσεις και με τις λεπτομέρειές τους, τα όσα συμβαίνουν στον Προβλήτα ΙΙ που διαχειρίζεται η PCT. Είναι πάντως κατηγορηματικοί ότι οι συνθήκες εργασίας εκεί, αποτελούν τον ορισμό των ευέλικτων μορφών εργασίας. Δεν υπάρχει Σωματείο εργαζομένων – υποστηρίζουν δε πως οι προσλαμβανόμενοι εκεί, υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν θα συνδικαλιστούν. Επιβεβαιώνουν την πληροφορία που είχαμε ότι προσλαμβάνονται στην δουλειά από υπεργολάβους συνεργείων, που δεν έχουν πάνω από 18 εργαζόμενους, ακριβώς για να μην υπάρχει η δυνατότητα να ιδρύσουν Σωματείο εργαζομένων. Και επιμένουν ότι οι συνθήκες κάθε άλλο παρά ειδυλλιακές είναι, όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι της PCT. Μας πληροφόρησαν δε, ότι σύμφωνα με όσα γνωρίζουν, ήδη κάποιοι λιμενεργάτες από περιφερειακά λιμάνια (π.χ. Αστακός), που πήγαν να εργαστούν εκεί, ήδη έφυγαν, θεωρώντας και τα μεροκάματα που λαμβάνουν, χαμηλά για την δουλειά που κάνουν.

Από την άλλη πλευρά οι συνομιλητές μας, ευγενέστατοι (πάντα θα θυμόμαστε το ωραίο γεύμα με ψάρια και θαλασσινά που μας προσέφεραν στο Χατζηκυριάκειο, μετά την συζήτηση), με έκδηλη υπερηφάνεια, σημείωναν ότι ο Προβλήτας Ι στον οποίο πλέον εργάζονται, δουλεύει με εκπληκτικούς ρυθμούς και εξυπηρετεί τα πλοία – πελάτες του ΟΛΠ, σε αντίθεση με το χάος και τις καθυστερήσεις που επικρατεί δίπλα, στον Προβλήτα ΙΙ. Δεν έκρυβαν πάντως την αγωνία τους για το γεγονός ότι πριν, στον πολύ μεγαλύτερο Προβλήτα ΙΙ εργάζονταν 700 περίπου άτομα, τώρα όλοι αυτοί υποχρεώνονται να «στριμωχθούν» στον Προβλήτα Ι που δεν απαιτεί παραπάνω από 400 εργαζόμενους. Και όσο και αν οι διαβεβαιώσεις πως δεν θα απολυθεί κανένας είναι δεδομένες, το άγχος για το αν θα υπάρχει δουλειά, σε έναν τόσο περιορισμένο χώρο για τόσους πολλούς εργαζόμενους, είναι επίσης δεδομένο.
Portnet.gr

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

http://www.ships.gr/?q=node/6429