Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ




Τα λιμάνια σημαντική πηγή πλούτου για την Ελλάδα



- Ομιλία του βουλευτή Γιάννη Πλακιωτάκη στο συνέδριο Port and Hubs.

«Είναι γνωστό ότι σχεδόν το 95% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης, ενώ οι εμπορικοί λιμένες αποτελούν τους θαλάσσιους κόμβους μιας ενιαίας εφοδιαστικής αλυσίδας. Παράλληλα η σημαντική αύξηση του μεγέθους και της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς, επιβάλλουν τη δημιουργία ολοένα και μεγαλύτερων λιμενικών εγκαταστάσεων με υπερσύγχρονες υποδομές.

Σε αυτό το περιβάλλον νευραλγικό ρόλο μπορούν –και πρέπει- να διαδραματίσουν τα ελληνικά λιμάνια, καθώς βρίσκονται σε πλεονεκτική γεωγραφική θέση, κοντά στους δύο κύριους θαλάσσιους δρόμους (Γιβραλτάρ – Μαύρη Θάλασσα και Σουέζ-Μαύρη Θάλασσα).

Ωστόσο, στην πράξη οι στατιστικές καταδεικνύουν μείωση του ποσοστού του εξυπηρετούμενου φορτίου επί του συνολικού φορτίου που διακινούνταν στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η πολιτική, λοιπόν, που ακολούθησε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε στόχο να βοηθήσει τα ελληνικά λιμάνια, με ναυαρχίδα τον Πειραιά, να βρουν τη θέση τους στον παγκόσμιο χάρτη των ναυτιλιακών μεταφορών.

Συγκεκριμένα, προχώρησε με διεθνή διαγωνισμό και με τη μέθοδο της παραχώρησης πέτυχε την στρατηγικής σημασίας συνεργασία του ΟΛΠ με την κινεζική εταιρία COSCO, όπου αρχίζει να δημιουργείται ένα θετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον για τις ναυτιλιακές εταιρίες που προσεγγίζουν τον Πειραιά. Ένα θελκτικό και πολλά υποσχόμενο περιβάλλον για κάθε επενδυτή ο οποίος ενδιαφέρεται να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα.

Όμως, δεν πρέπει να μείνουμε εδώ. Απαιτούνται πολλά και σημαντικά βήματα, όπως -για παράδειγμα- η σύνδεση της χώρας με το παγκόσμιο δίκτυο μεταφορών μέσω των εφοδιαστικών αλυσίδων, ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών των τελωνείων, η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και η πλήρης απελευθέρωση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών υπηρεσιών.

Μόνο έτσι θα επιτευχθεί η ανάπτυξη του λιμένος του Πειραιά και η ανάδειξή του σε κεντρικό μεταφορτωτικό πόλο της Ανατολικής Μεσογείου. Αλλά και η ανάδειξη της λιμένων της υπόλοιπης χώρας σε περιφερειακά διαμετακομιστικά κέντρα αγαθών, γεγονός που θα αποτελέσει σημαντική πηγή πλούτου για Ελλάδα και προς την κατεύθυνση πρέπει να δουλέψουμε, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία».




marinews

1 σχόλιο:

A. είπε...

Δίχως κέρδος, κέρατα!!!