Με
διαδοχικές συναντήσεις ακόμα και σε επίπεδο πρωθυπουργού επιδιώκει η
κυβέρνηση να πάρει το «πράσινο φως» για το «πάγωμα» του ανταλλάγματος
της ΣΕΠ ΑΕ (θυγατρική της Cosco) προς τον ΟΛΠ, όπως προβλέπεται το
«κείμενο φιλικής διευθέτησης των δύο πλευρών», το οποίο βρίσκεται στο
«μικροσκόπιο» της Κομισιόν.
Η αγωνία της κυβέρνησης να προχωρήσει η συμφωνία, που θεωρείται ότι θα ανοίξει τον δρόμο για να καταθέσει πρόταση η Cosco για το πλειοψηφικό «πακέτο» μετοχών του ΟΛΠ, αποτυπώνεται από το γεγονός ότι έχουν ασχοληθεί με αυτό το θέμα σε ταξίδια τους στις Βρυξέλες ο ίδιος ο Αντ. Σαμαράς, ο προηγούμενος υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης (στις 21/6) και ο νυν υπουργός Μ. Βαρβιτσιώτης.
Απορίας άξιον είναι ότι πριν την επίσκεψη Μουσουρούλη είχε σταλεί και ένα non paper (;) από την ελληνική πλευρά με διάφορα επιχειρήματα, που μάλλον κίνησαν περισσότερα ερωτηματικά παρά έλυσαν…
Έτσι, την 1η Ιουλίου οι υπηρεσίες της Κομισιόν έστειλαν 23 ερωτήματα προς τις ελληνικές αρχές, στα οποία σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Pireas2day.gr, στα οποία εκφράζονται έντονοι και σοβαροί προβληματισμοί για την συμφωνία.
«Κόκκινο» από νομικούς στο «πάγωμα» του εγγυημένου ανταλλάγματος
Σύμφωνα με πληροφορίες ακολούθησαν και άλλα ερωτήματα από τις Βρυξέλες ενώ τα πιο πρόσφατα λέγεται ότι έφτασαν μόλις τις τελευταίες ημέρες και ενώ από πολλές πλευρές λέγεται ότι νομικοί έχουν ανάψει «κόκκινο» στο αίτημα της ΣΕΠ ΑΕ να «παγώσει» το εγγυημένο αντάλλαγμα, που υποχρεούται να καταβάλει στον ΟΛΠ στο πλαίσιο της συμφωνίας για την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ.
«Δεν περνάει τέτοιο πράγμα», φέρεται να έχουν διαμηνύσει νομικοί προς όλους τους εμπλεκόμενους.
Την ίδια ώρα, συνεχίζεται η έρευνα της Κομισιόν και για την αρχική σύμβαση παραχώρησης παρά επίσης τις προσπάθειες, που έχουν γίνει από ελληνικές κυβερνήσεις να κλείσει ο «φάκελος» και να τεθεί η υπόθεση στο αρχείο.
Μάλιστα, τελευταίες πληροφορίες ανέφεραν πως μέχρι τέλος του χρόνου θα έχει αποσαφηνιστεί εάν η υπόθεση, που ξεκίνησε μετά από καταγγελίες του τότε νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα και της ΟΜΥΛΕ, θα πάρει το δρόμο για το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ή όχι.
Η νέα έρευνα της Κομισιόν
Η νέα έρευνα της Κομισιόν, που ξεκίνησε με την αποστολή των 23 ερωτήσεων, εστιάζει, όπως προαναφέρθηκε τόσο στη νέα συμφωνία όσο και στις προθέσεις της κυβέρνησης να παραχωρήσει στην κινέζικη εταιρεία ολόκληρο το πρώτο λιμάνι της χώρας.
Σύμφωνα, πάντα, με έγκυρες πληροφορίες οι Βρυξέλες ζητούν να τους σταλεί το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις. Ιδιαίτερα, μάλιστα, ζητείται να αξιολογηθεί ο οικονομικός κίνδυνος για τον ΟΛΠ από την αναστολή καταβολής του εγγυημένου ανταλλάγματος.
Επίσης, ερευνάται εάν η συμφωνία με την Cosco για κατασκευή και λειτουργία της προβλήτας ΙΙΙ της δίνει «αδικαιολόγητο πλεονέκτημα» έναντι των ανταγωνιστών της και από πού θα προκύψουν οφέλη για τον ΟΛΠ εφόσον η ΣΕΠ αυξήσει την παραγωγική ικανότητά της.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η ΣΕΠ αναλαμβάνει να φτιάξει δύο νέους τερματικούς σταθμούς πετρελαίου, οι οποίοι θα λειτουργούν από τον ΟΛΠ αλλά, όπως διερευνά η Κομισιόν, αυτές οι δαπάνες θα αποτελέσουν τελικά 15ετές δάνειο με επιτόκιο 5%.
Δηλαδή, ο ΟΛΠ θα βγει «χρεωμένος» προς την ΣΕΠ ΑΕ….
Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει το αίτημα της Κομισιόν να της σταλούν οι ετήσιες εκθέσεις της ΣΕΠ από την ίδρυσή της και κυρίως οι απαντήσεις, που ζητούνται για το εάν έχουν καταβληθεί από την κινέζικη εταιρεία όλα τα προβλεπόμενα από την σύμβαση ανταλλάγματα.
Pireas2Day
3 σχόλια:
Τι γίνεται, με το .... ΤΑΠΙΤ ???
Ταπί;;;
Νέες περιπέτειες στο ''ντιλ''
ΟΛΠ - Cosco...
-Αναφορικά με το ξένο επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια και τις μαρίνες, καθώς και για την επιβολή νέων φόρων σε περίπτωση μη επιτυχίας του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
ΥΝΑ, Μ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Ψάχνουμε επενδυτές για την χώρα και είναι γεγονός, ότι τα λιμάνια, ίσως είναι η πιο ελκυστική επένδυση που μπορεί να κάνει κάποιος στην Ελλάδα. Έχουμε μια στρατηγική συμμαχία με την COSCO στον Πειραιά την οποία προσπαθούμε να εξελίξουμε, να διευρύνουμε. Παράλληλα, προσπαθούμε να προχωρήσουμε και στην αποκρατικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, ώστε να καλύψουμε τον στόχο που έχει τεθεί για το 2014, που είναι 450 εκατομμύρια ευρώ και τα οποία θα πρέπει να βρεθούν από τα λιμάνια. Φιλοδοξούμε να τα βρούμε αυτά τα χρήματα. Γιατί, ακριβώς όπως είπα και στην Τρόικα, εγώ δεν θέλω, να πάω στους συμπολίτες μου και να πω: «Ξέρετε δεν καταφέραμε να αποκρατικοποιήσουμε και άρα να βάλουμε άλλους φόρους». Είμαι κάθετα αντίθετος στην λογική των νέων φόρων και είμαι κάθετα υπέρ της λογικής της αξιοποίησης της περιουσίας μας. Ναι, μόνο, ελληνικές θέσεις εργασίας δημιουργούνται από την αξιοποίηση των λιμανιών. Ήδη στο λιμάνι του Πειραιά, οι εργαζόμενοι που βρίσκονται εκεί είναι Έλληνες. Δεν έγινε καμιά απόβαση Κινέζων εργαζομένων όπως έλεγαν κάποιοι, Έλληνες δουλεύουν. Και μάλιστα Έλληνες οι οποίοι αμείβονται πολύ καλύτερα απ' ότι αμείβονται οι άλλοι που δουλεύουν σε παραπλήσιες Υπηρεσίες.
http://theseanation.gr/%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%8A%CE%B1/%CE%BD%CE%B5%CE%B1-%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%8A%CE%B1%CF%83/%CE%BD%CE%B5%CE%B1/23270-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BE%CE%B7%CF%82-%CE%BC-%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%B2%CE%B9%CF%84%CF%83%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BF%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C
???????????????????????????????
Δημοσίευση σχολίου