Την
ερχόμενη εβδομάδα θα γίνει στο ΤΑΙΠΕΔ συνάντηση για να «κλειδώσει» το
σχέδιο της προκήρυξης για την πώληση «πακέτου» μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ, όπως
αποκάλυψε, το μεσημέρι της Πέμπτης, σε συνέντευξη τύπου ο υπουργός
Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης απαντώντας σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις είπε ότι το σχέδιο της προκήρυξης, που δημοσιοποιήθηκε, την Τετάρτη, από ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης είναι προγενέστερο και το ποσοστό των μετοχών, που θα πωληθεί δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.
Ο υπουργός είπε ότι ίδιος είναι υπέρ της παραχώρησης πλειοψηφικού «πακέτου» μετοχών αλλά ξεκαθάρισε ότι οριστικές αποφάσεις για το ποσοστό των μετοχών, που θα πωληθούν και για τις διαδικασίες, που θα ακολουθηθούν, θα ληφθούν πιθανόν την ερχόμενη εβδομάδα.
Τέλος, ο υπουργός, απαντώντας σε ερώτηση για το ποιός επιθυμεί να πάρει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών απάντησε ότι "θέλω να το πάρει όποιος προσφέρει τα περισσότερα και δεσμευτεί ότι θα κάνει και μεγάλες επενδύσεις".
Αναλυτικά, ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης δήλωσε τα εξής:
"Θέλω να προσθέσω και κάτι ακόμα, επειδή διαβάζοντας τις εφημερίδες και τα sites και χθες και σήμερα υπάρχει δημοσίευση ενός σχεδίου για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχουμε αποφασίσει ότι θα προχωρήσουμε στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ., όμως δεν έχουμε καταλήξει και δεν έχει καταλήξει το ΤΑΙΠΕΔ, αν θέλει το 51%, το 67% ή το 74% και δεν έχει καταλήξει ακόμα ακριβώς και στο σχέδιο του expression of interest".
"Έχουμε κι την επόμενη βδομάδα συνάντηση και στο ΤΑΙΠΕΔ για να ολοκληρώσουμε αυτή την συζήτηση. Πάντως το σχέδιο το οποίο δημοσιεύτηκε είναι ένα σχέδιο από όσο ξέρω πολύ προγενέστερο του σχεδίου βάσει του οποίου συζητάμε σήμερα. Επίσης την άλλη βδομάδα και με την ευκαιρία της επίσκεψής μου στις Βρυξέλλες για την παρουσία της Προεδρίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ξαναγίνει μια συζήτηση με τον Επίτροπο τον κύριο Αλμούνια σε ό,τι αφορά στην έγκριση από την DGcom της Συμβάσεως Cosco -ΟΛΠ για την επέκταση του Προβλήτα 3 και για τον φιλικό διακανονισμό. Γιατί θεωρούμε ότι ούτε αυτό πρέπει να μένει πίσω και οι όποιες αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα πρέπει κάποια στιγμή να καμφθούνε. Δεν μπορώ να σας πω ότι αισθάνομαι δραματικά αισιόδοξος πάντως αισθάνομαι ότι υπάρχει ένα περιθώριο για μια πολιτική διαπραγμάτευση". Ο ίδιος προέβλεψε ότι δεν θα έχει ψηφιστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας του, τον Απρίλιο η πρόταση Κανονισμού για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών.
"Νομίζω, έτσι, ότι σε αυτή τη λογική θα μπορέσουμε να δουλέψουμε την Προεδρία. Βεβαίως μια «κουτσή» από άποψη Κοινοβουλίου Προεδρία, γιατί το Κοινοβούλιο θα το έχουμε μόνο τρείς μήνες στη διάθεσή μας, γιατί μπαίνει σε προεκλογική τροχιά και είναι πολύ πιο δύσκολο να περάσουν Κανονισμοί , οι οποίοι δημιουργούν προβλήματα, όπως ο Κανονισμός για την απελευθέρωση των Λιμενικών Υπηρεσιών. Ο οποίος αν θυμάστε καλά έχει ξεκινήσει πριν από 10 χρόνια".
"Την προηγούμενη φορά που εισήχθη στο Κοινοβούλιο προς ψήφιση οι Γάλλοι, οι Γερμανοί και οι Ολλανδοί λιμενεργάτες γκρεμίσανε την πρόσοψη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Σήμερα, έρχεται η βελτιωμένη πρόταση της Επιτροπής η οποία δεν απελευθερώνει τις υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης, αλλά όλες τις άλλες υπηρεσίες της απελευθερώνει όπως το piloting, τα ρυμουλκά κ.α. Kαι υπάρχει και μια αντίδραση από την πλευρά της ESPO – την οποία, τουλάχιστον ως Προεδρία συμμεριζόμαστε- στα θέματα που έχουν να κάνουν με τη διαφάνεια της διαμόρφωσης του τιμολογίου των λιμανιών, γιατί θεωρούμε ότι αυτό αποτελεί θέμα ανταγωνιστικότητας των λιμανιών και δεν θα πρέπει να είναι ο ένας σε γνώση του πως διαμορφώνει το τιμολόγιό του ο άλλος".
"Πάντως, θεωρώ ότι με δυσκολία -και σας λέω ότι αυτή είναι η πολιτική μου εκτίμηση- θα γίνει δεκτή η αναθεωρημένη πρόταση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Μια εκτίμηση που συμμερίζεται και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών ο κ. Simpson", κατέληξε ο υπουργός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου