Αντιδράσεις από τους λιμενεργάτες
Το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά υιοθετεί την πρόταση για Λιμενικό Ταμείο
- (Φωτογραφία: ΑΠΕ )
Πειραιάς
Την
πρόταση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη για ίδρυση Λιμενικού Ταμείου
Πειραιά, ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ειδικού σκοπού υιοθέτησε
σε συνεδρίαση του το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά. Κατά την ψηφοφορία
μειοψήφησαν οι παρατάξεις «Το λιμάνι της αγωνίας - Πειραιάς η πόλη μας»
και η «Λαϊκή Συσπείρωση Πειραιά».
Σύμφωνα με την πρόταση «το Λιμενικό Ταμείο Πειραιά θα ανήκει κατά
100% στο Δήμο Πειραιά, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου εποπτευόμενο
από το Δήμο με βασικό σκοπό τη διασφάλιση της φυσικής, χωροταξικής και
λειτουργικής συνέχειας του ενιαίου χώρου πόλης - λιμένος».
Κατά την εισήγησή του ο κ. Μώραλης είπε ότι «η δημοτική αρχή
προτείνει στο Δημοτικό Συμβούλιο μια συγκεκριμένη στρατηγική και
αναπτυξιακή επιλογή που ενισχύει το ρόλο του Δήμου μέσα από τη βιώσιμη
ανάπτυξη, δημιουργεί αναπτυξιακή δυναμική και παράλληλα εγγυάται τη
σταθερότητα και την τήρηση των βασικών ανειλημμένων δεσμεύσεων του
ελληνικού κράτους».
Σημείωσε ακόμη ότι «η πρόταση παρακολουθεί και αξιοποιεί τη διεθνή
εμπειρία και μερικές από τις πλέον επιτυχημένες και δοκιμασμένες
διεθνείς πρακτικές. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν
λιμάνια, ο ρόλος του Δήμου είναι κεντρικός στη διαχείριση και λειτουργία
του αντίστοιχου φορέα. Χαρακτηριστικές, μεταξύ άλλων, είναι οι
περιπτώσεις, των λιμένων του Ρότερνταμ και του Άμστερνταμ, όπου οι
λιμενικές αρχές οργανώνονται σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, στα
οποία οι αντίστοιχη Δήμοι Ρότερνταμ και Άμστερνταμ είναι οι κύριοι
μέτοχοι, με ποσοστό 70% (το άλλο 30% κατέχει το ολλανδικό δημόσιο) και
100% αντιστοίχως».
Και πρόσθεσε ότι με την ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά θα
καταστεί δυνατή η σύναψη Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού
Δημοσίου και του Λιμενικού Ταμείου Πειραιά. «Με τη νέα προτεινόμενη
Σύμβαση Παραχώρησης θα παραχωρείται στο ΛΤΠ η διαχείριση της χερσαίας
ζώνης του επιβατικού λιμανιού του Πειραιά, η οποία αφορά την ακτοπλοΐα
και την κρουαζιέρα, και συνιστά την προβολή των ορίων του Δήμου στο
λιμάνι» επεσήμανε ο κ. Μώραλης και συμπλήρωσε ότι «με τον τρόπο αυτό
διασφαλίζεται τόσο η ενίσχυση των υποδομών κρουαζιέρας όσο και η
ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών. Επίσης, το νέο Λιμενικό Ταμείο Πειραιά θα
έχει δημοτικό και άρα δημόσιο χαρακτήρα».
Διαφωνίες από την κίνηση «Το Λιμάνι της αγωνίας – Πειραιάς η πόλη μας»
Διαφωνίες από την κίνηση «Το Λιμάνι της αγωνίας – Πειραιάς η πόλη μας»
Σε ανακοίνωση της η δημοτική κίνηση «Το Λιμάνι της αγωνίας –
Πειραιάς η πόλη μας» με τίτλο «Tο λιμάνι πρέπει να διατηρήσει τον
δημόσιο χαρακτήρα του σημειώνει ότι «δεν είμαστε διατεθειμένοι να
δώσουμε λευκή επιταγή, ούτε να συνεργήσουμε στη διάσπαση του αγωνιστικού
μετώπου για να αποτραπεί η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Αυτή η
περίτεχνα αφελής και αόριστη πρόταση δεν μπορεί να εισάγεται τυχαία από
μία δημοτική αρχή, που διαφημίζει την τεχνοκρατική της επάρκεια και τον
μελετημένο προγραμματισμό της δράσης της»
Στην ανακοίνωση επισημαίνει ακόμη ότι «στην πραγματικότητα το
σχέδιο αυτό διευκολύνει πλήρως την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των
μετοχών του ΟΛΠ σε ιδιώτες, αφού τους απαλλάσσει από τις ζημιογόνες ή
μειωμένου επιχειρηματικού ενδιαφέροντος λιμενικές δραστηριότητες, όπως
είναι η ακτοπλοΐα και η κρουαζιέρα» και απεύθυνε κάλεσμα στους
εργαζόμενους στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά «που έχουν εναντιωθεί
στην πώληση, να μην εμπλακούν σε μία αναξιόπιστη και επικίνδυνη επιλογή,
που δεν γνωρίζουμε τι υποκρύπτει».
Αντιδράσεις από τους λιμενεργάτες
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου