Σάββατο 30 Απριλίου 2011

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ

Ξένοι κολοσσοί της βιομηχανίας της κρουαζιέρας έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον να καταλάβουν «προνοµιακές» θέσεις σε σηµαντικά λιµάνια της Ελλάδας, από τα οποία το 49% δρομολογείται να διατεθεί σε ιδιώτες στο πλαίσιο της «αξιοποίησης» της δημόσιας περιουσίας και της εξεύρεσης εσόδων.

Η κυβέρνηση επιταχύνει τις διαδικασίες µετοχοποίησης - ιδιωτικοποίησης των µεγάλων λιµενικών συστηµάτων, όπου το µεν ∆ηµόσιο θα ελέγχει το 51% των µετοχών και το 49% θα δοθεί σε ιδιώτες επενδυτές. Πληροφορίες των Νέων αναφέρουν ότι δυνάµει συνεταίροι της κυβέρνησης στην αναµόρφωση των ελληνικών λιµανιών θα είναι, εκτός από την κινεζική Cosco, ο κολοσσός των θαλάσσιων µεταφορών ΜSC που δραστηριοποιείται εδώ και πολλά στον Εµπορευµατικό Σταθµότου λιµανιού του Πειραιά, κρατικές εταιρείες από τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα και εταιρείες από τον χώρο της κρουαζιέρας, µεταξύ των οποίων είναι και η ελληνοκυπριακών συµφερόντων Λούης.
Επίσης, η ιταλική MSC, οι µεγάλες αµερικανικές εταιρείες κρουαζιέρας οι Carnival και Carribean αλλά και κινεζικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να αποκτήσουν τις δικές τους αποκλειστικές προβλήτες στα µεγάλα ελληνικά λιµάνια, κυρίως του Πειραιά, σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ των Νέων. Πρώτα στο ενδιαφέρον των μεγάλων ξένων επιχειρήσεων εμφανίζονται τα 12 µεγάλα εθνικά λιµάνια: του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Ηγουµενίτσας, της Πάτρας, της Ρόδου, της Καβάλας, του Ηρακλείου, του Βόλου και της Αλεξανδρούπολης.
Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, τα λιµάνια αυτά, αλλά και άλλα µεγάλα λιµάνια, θα συγχωνευτούν και µε επικεφαλής τα λιµάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και του Ηρακλείου Κρήτης θα αποτελέσουν τέσσερις µεγάλους οργανισµούς για τους οποίους ευελπιστεί να προσελκύσουν µεγαλύτερους όγκους εµπορευµάτων αλλά και αριθµό επιβατών.
Σύµφωνα µε τους κυβερνητικούς σχεδιασµούς, µέχρι τα τέλη του 2012 ο διοικητικός και ο ιδιοκτησιακός χάρτης των λιµανιών της χώρας θα έχει αλλάξει δραστικά και οι δύο διευρυµένοι και µε άλλα µεγάλα λιµάνια οργανισµοί – ΟΛΠ και ΟΛΘ – που είναι εισηγµένοι στο Χρηµατιστήριο θα γίνουν τέσσερις καθώς σε αυτούς θα προστεθούν και οι οργανισµοί Πάτρας και Ηρακλείου.

Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: