Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ

ΑΔΕΙΑΖΕΙ ΤΟ «ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ» ΤΑΙΠΕΔ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Ρεσάλτο στον ΟΛΠ

Κυβερνητικό αλαλούμ στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ. Το υπουργείο Ναυτιλίας λαμβάνει, άτυπα, από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) το φάκελο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Δυσαρεστημένο το Μαξίμου από συμβούλους της αποκρατικοποίησης  
Δυσαρεστημένο το Μαξίμου από συμβούλους της αποκρατικοποίησης Το μέγαρο Μαξίμου την ώρα που διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι στηρίζει το ΤΑΙΠΕΔ, στη συγκεκριμένη περίπτωση το παρακάμπτει όντας δυσαρεστημένο τόσο από τους χειρισμούς και τις δηλώσεις του αποπεμφθέντος προέδρου Στ. Σταυρίδη όσο και από το έργο ορισμένων Γερμανών και Αγγλων συμβούλων που χειρίζονται το φάκελο των λιμένων. Κι αυτή η παράκαμψη γίνεται σε μία περίοδο που ξένα δημοσιεύματα καθημερινά γράφουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα περάσει σε ξένα χέρια.
Το Αμβούργο
Το εντυπωσιακό στην υπόθεση του ΟΛΠ είναι το γεγονός ότι σύμβουλος αποκρατικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ έχει οριστεί, επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, το λιμάνι του... Αμβούργου (Hamburg Port Consulting GmbH), από το οποίο (θεωρητικά) ο Πειραιάς θέλει να «υφαρπάξει» εμπορευματικές ροές.
Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το ενδιαφέρον της Ε.Ε. και ειδικά της Γερμανίας στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, καθώς η κινεζική Cosco, έπειτα από την επίτευξη του νέου φιλικού διακανονισμού για την προβλήτα ΙΙΙ, διατείνεται ότι θα μετατρέψει τον Πειραιά στο Νο1 λιμάνι της Μεσογείου. Πώς μπορεί η Γερμανία, εάν θελήσει, να «κατευθύνει» το διαγωνισμό; «Βάζοντας την Ε.Ε. να διεξαγάγει νέους ελέγχους και να θέσει νέα προσκόμματα», επισημαίνουν αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς.
Αναφορικά με το διαγωνισμό του ΟΛΠ, το μέγαρο Μαξίμου και ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ευελπιστούν ότι, εντός διμήνου, θα προκηρυχθεί η εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα προταθεί η πώληση μετοχών της καταστατικής πλειοψηφίας του ΟΛΠ, παρά την έντονη αντίθεση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του οργανισμού Γιώργου Ανωμερίτη, ο οποίος τάσσεται υπέρ της παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων (σταθμός εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιέρα, car terminal, κ.ά.).
Ωστόσο, τώρα που επήλθε, όπως επήλθε, ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ ΟΛΠ - Cosco για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ και την αναθεώρηση του ετήσιου εγγυημένου οικονομικού ανταλλάγματος (αποτέλεσε «νίκη» των Κινέζων), αρκετά είναι τα ερωτήματα που τίθενται γύρω από την αποκρατικοποίηση του οργανισμού, όπως:
* Θα πουληθεί τελικά η καταστατική πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ, ήτοι 67%, που θέλει το μέγαρο Μαξίμου ή θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί της τελευταίας στιγμής; Πότε θα γίνει αυτό;
* Αν δοθούν μετοχές του ΟΛΠ, μήπως θα υπάρξει μπαράζ δικαστικών αγωγών από ομοσπονδίες εργαζομένων, έως και τη διοίκηση του... ΟΛΠ για την «πώληση» αιγιαλού;
* Η Cosco, που έλαβε το «πράσινο φως» για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ και στο δυτικό τμήμα, θα καταθέσει προσφορά για την αγορά του ΟΛΠ, δεδομένου ότι πήρε αυτό που την ενδιέφερε; Θα αναπτύξει εξίσου το car terminal και την κρουαζιέρα; Τι θα γίνει με το λιμάνι της ακτοπλοΐας, θα μεταφερθεί στο Λαύριο; Θα καταθέσει, όπως φημολογείται, η Cosco πρόταση εκατοντάδων εκατ. ευρώ;
* Το ΠΑΣΟΚ θα ασκήσει βέτο στην πώληση των μετοχών του ΟΛΠ, δεδομένου ότι ο Ευ. Βενιζέλος και ο Γ. Ανωμερίτης τάσσονται υπέρ της παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων;
* Πότε θα δημιουργηθεί η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων για να ελέγξει το μονοπώλιο της «κάθε Cosco» στον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, την Αλεξανδρούπολη;
Τα ανωτέρω ερωτήματα φοβίζουν το Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο θέλει, στην περίπτωση του ΟΛΠ, να αποφύγει ανάλογο στραπάτσο της ΔΕΠΑ. Ωστόσο, προτάσσει την αποκρατικοποίηση του Λιμένα Πειραιά, θεωρώντας ότι θα εκδηλωθεί δεσμευτικό ενδιαφέρον.



enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: