Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Εξι προτάσεις για ΟΛΠ- Τρία τα«δυνατά» σχήματα

Τρία «δυνατά» σχήματα αναμένεται να έχουν τον «πρώτο λόγο» στην διαδικασία για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ, που ξεκίνησε, ουσιαστικά, από την Δευτέρα το βράδυ, οπότε τελείωσε η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος.

Στην διαδικασία, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ κατέθεσαν το ενδιαφέρον έξη επενδυτικά σχήματα, γεγονός, που προκάλεσε ενθουσιώδη δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο οποίος εμφανίζεται- όπως όλοι στην κυβέρνηση- να μην λαμβάνουν υπόψη τους ότι ΟΛΟΙ οι φορείς του Πειραιά είναι αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Ωστόσο, όπως φαίνεται από την «ακτινογραφία» των επενδυτικών σχημάτων οι ισχυρότεροι «παίκτες» είναι οι:
•    COSCO (Hong Kong) Group Limited. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η κινέζικη εταιρεία κατέθεσε προσφορά από την έδρα της στο Hong Kong, ώστε προφανώς να διαφοροποιείται από την Cosco Pasific, με έδρα στις Βερμούδες, που έχει αποκτήσει την προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του Πειραιά.
•    APM Terminals B.V. Πρόκειται για μια  διεθνή εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, με έδρα τη Χάγη της Ολλανδίας, που δραστηριοποιείται σε 48 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η συγκεκριμένη εταιρεία φέρεται να συνδέεται με την πανίσχυρη δανική εταιρεία Maersk, η οποία μαζί με την ιταλοελβετική MSC και την γαλλική CMA CGM έχουν ξεκινήσει να διαμορφώνουν την μια «συμμαχία», που έγινε γνωστή ως P3
«Εκτιμούμε ότι η Ρ3 θα έχει πάνω από το 60% μερίδιο αγοράς στις εξαγωγές της Κίνας προς την Ευρώπη. Εμείς πιστεύουμε ότι οι εταίροι της Ρ3 δεν θα επιδιώξουν να ελέγξουν τις τιμές» έχει δηλώσει στη LLOYDS LIST αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας των κινέζων φορτωτών Cai Jiangxiang
Οι εταίροι της συμμαχίας προτίθενται να λειτουργούν συνολικά ένα στόλο από περίπου 250 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,6 εκατ. teu  και υπολογίζεται ότι θα έχουν ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 50 % για την Ασία - Ευρώπη και 30 % στον Ειρηνικό.

•    Ports America Group Holidings. Είναι ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης τερματικών λιμενικών σταθμών στις ΗΠΑ και διαχειρίζεται περισσότερα από 42 λιμάνια.

Από εκεί και πέρα εξεδήλωσαν ενδιαφέρον αλλά με περιορισμένες πιθανότητες να συνεχίσουν με… αξιώσεις την διεκδίκηση οι:

•    Cartesian Capital Group LLC, πρόκειται για ένα fund που εξειδικεύεται στις εναλλακτικές επενδύσεις, ιδρύθηκε το 2005, έχει έδρα τη Ν. Υόρκη και διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους άνω των 2 δισ. δολαρίων.
•    Internasional Container Terminal Servises, Inc, ιδρύθηκε το 1987, έχει έδρα τις Φιλιππίνες και είναι εταιρεία συμμετοχών και διαχείρισης λιμένων σε όλο τον κόσμο.
•    Utilico Emerging Markets Limited, ανήκει σε νεοζηλανδικά συμφέροντα και ήταν γνωστό εδώ και καιρό ότι είχε εκφράσει το ενδιαφέρον της για τον ΟΛΠ.

Όπως έγινε γνωστό από το ΤΑΙΠΕΔ στο αμέσως επόμενο διάστημα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού

Ενθουσιασμένος εμφανίστηκε αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση των επενδυτών ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, λέγοντας ότι το ενδιαφέρον αυτό αποδεικνύει ξεκάθαρα πως η χώρα μπαίνει σε περίοδο διεθνούς εξωστρέφειας και μετατρέπεται σε διεθνή πόλο επενδύσεων.
«Το επενδυτικό ενδιαφέρον έξι διεθνών ομίλων για την αξιοποίηση του ΟΛΠ δικαιώνει τη στρατηγική της κυβέρνησης να προχωρήσει στη διαδικασία της αποκρατικοποίησής του, ενώ διαψεύδει τις “Κασσάνδρες” που προέβλεπαν το αντίθετο. Κεντρικός στόχος είναι οι νέες αυτές επενδύσεις να φέρουν θέσεις εργασίας και αναπτυξιακή προοπτική ώστε το λιμάνι του Πειραιά να φτάσει στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης».

Pireas2Day



Χιλιάδες θέσεις εργασίας ,Η ανάπτυξη φάνηκε από το Σχιστό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: