Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

Τι συζητήθηκε στο ταξίδι Δραγασάκη στην Κίνα
 
 
Η ανάπτυξη ναυτιλιακής συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Κίνα αλλά και οι επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ορισμένα από τα βασικά θέματα των συζητήσεων, στην διάρκεια του επίσημου ταξιδιού στο Πεκίνο ελληνικής αντιπροσωπείας, με συμμετοχή του Αντιπρόεδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη και του υπουργό Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά.

Οι δύο πλευρές φάνηκαν εξαιρετικά φειδωλές στις ανακοινώσεις του, περιοριζόμενες στις τυπικές «φιλοφρονήσεις» για την ελληνοκινεζική φιλία και συνεργασία, με γενικόλογες αναφορές επί της ατζέντας.

Είναι χαρακτηριστικές οι επίσημες ανακοινώσεις, που έγιναν για την συνάντηση, στο Πεκίνο, στις 25/3,  του υπουργού Εξωτερικών με τον ομόλογό του της Κίνας Wang Yi.

Συγκεκριμένα, το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε, γενικόλογα, ότι:
1. «Εξετάστηκε το πλήρες φάσμα των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών και εκφράστηκε η κοινή βούληση για περαιτέρω εμβάθυνση και διεύρυνσή τους.
Στο πλαίσιο, αυτό, συζητήθηκε η διαμόρφωση ενός κοινού σχεδίου δράσης για τα έτη 2015-2017, καθώς και μία σειρά προτάσεων για συνεργασία στους τομείς της οικονομίας και των επενδύσεων, του πολιτισμού και της εκπαίδευσης.
2. Επίσης, έγινε διεξοδική αναφορά στις σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας»

Όμως, η ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας είναι πιο αποκαλυπτική καθώς αναφέρει ότι:
«Οι δύο πλευρές θα πρέπει να κάνουν το έργο του κινέζικου προγράμματος στο Ελληνικό λιμάνι του Πειραιά «ένα παράδειγμα της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και την Ελλάδα», δήλωσε ο κ. Wang.
O κ. Wang μίλησε ιδιαίτερα για το θετικό ρόλο που διαδραματίζει Ελλάδα στις σχέσεις μεταξύ Κίνας και Ευρώπης.
O κ. Κοτζιάς είπε ότι η Ελλάδα αποδίδει μεγάλη σημασία στο έργο το λιμάνι του Πειραιά και είναι πρόθυμη να διαδραματίσει θετικό ρόλο στην οικοδόμηση της γραμμής Express Κίνας- Ευρώπης με συνδυασμένες μεταφορές (σ.σ. η ακριβής φράση στο Αγγλικό κείμενο έχει ως εξής: China-Europe Land-Sea Express Line

Δημοσιογραφικές πληροφορίες ανέφεραν ότι στην διάρκεια των συναντήσεων δεν υπήρξε καμία συζήτηση για πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ καθώς, όπως έλεγαν, παραμένει αδιαπραγμάτευτη η θέση της κυβέρνησης για διατήρηση του Οργανισμού στο Δημόσιο.

Αντίθετα, φαίνεται ότι έχουν μπει στο «τραπέζι» οι ήδη γνωστές επιδιώξεις της κινέζικης πλευράς για την δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου στο Θριάσιο και ενδεχομένως εξαγορά ή μετοχική «είσοδο» στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ.



http://pireas2day.gr/02,02,18187,00.aspx 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Nα ανεβουν ολα τα βιντεο με τις επισκεψεις σημερινων υπουργων και βουλευτων του ΣΥΡΙΖΑ ολη την τελευταια
δεκαετια για να δουν οι συναδελφοι ποιοι εξαργυρωνουν επιταγες στο ονομα της αριστερας. Μαζι τους βεβαια και καποιοι αγωνισταραδες συνδικαλιστες.