Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

Πουλάνε τον ΟΛΠ με την αξία των μετοχών στο Χ.Α

 
Με την χρηματιστηριακή αξία των μετοχών του ΟΛΠ θα προχωρήσει η πώληση του 67% των μετοχών, που έχει περάσει στην κυριότητα του ΤΑΙΠΕΔ όπως προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 9,84» επιβεβαίωσε, ουσιαστικά, αυτό που έχει γράψει εδώ και ημέρες το Pireas2day.gr (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) ότι η πώληση θα γίνει με την χρηματιστηριακή αξία των μετοχών, οπότε το ανώτερο που θα μπορούσε να φτάσει ήταν στα 324,3 εκατομμύρια € εάν πωλείτο το σύνολο των μετοχών του Δημοσίου.

Καθώς πλέον το ποσοστό είναι μικρότερο (67%) η αξία του πρώτου λιμανιού της χώρας θα περιοριστεί σε λιγότερα από 300 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, για να «χρυσωθεί το χάπι» είναι προφανές ότι η κυβέρνηση θα προσμετρήσει στα έσοδα και κάποιες επενδύσεις, που θα γίνουν από την Cosco (κατασκευή ανατολικού τμήματος προβλήτας ΙΙΙ βάσει του φιλικού διακανονισμού κ.ο.κ)

«Όλοι γνωρίζουμε την αξία του ΟΛΠ. Έχει μετοχές στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και όποτε θέλουμε μπορούμε να διαπιστώσουμε την αξία του. Δεν μπορούμε εμείς να εκτιμήσουμε ποια είναι η αξία του. Έχει εμπορική, συγκεκριμένη και σαφή αξία», ανέφερε ο κ. Βαρβιτσιώτης προσδιορίζοντας τα… μεγέθη του πρώτου λιμανιού της χώρας. Και πρόσθεσε:

«Είμαστε στο πρώτο στάδιο αποκρατικοποίησης. Ουσιαστικά περιγράφουμε τι πουλάμε και με ποια διαδικασία. Οικονομικός στόχος δεν μπορεί να τεθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά μόνο από το ΤΑΙΠΕΔ και τους συμβούλους του».

«Η αποκρατικοποίηση μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους εννέα μήνες και νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε. Δεν είναι τόσο πολύπλοκο τεχνικά το θέμα της πώλησης, διότι ουσιαστικά πουλάμε τις μετοχές. Υπάρχουν τεχνικά θέματα σχετικά με την εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, τα οποία ως Υπουργείο Ναυτιλίας είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε. Δηλαδή, να δημιουργήσουμε μία Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, η οποία θα διαχειρίζεται την ελεύθερη πρόσβαση στις Λιμενικές Υπηρεσίες, πριν ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση και θεωρώ ότι θα την έχουμε ολοκληρώσει. Επιπλέον, να εξασφαλίσουμε χαμηλά τιμολόγια στην ακτοπλοΐα -και αυτό μας ενδιαφέρει πάρα πολύ-, για την εξυπηρέτηση των νησιών και να ασχοληθούμε με τις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης προς την ναυπηγοεπισκευή», κατέληξε ο ίδιος προσπαθώντας να διασκεδάσει τις ανησυχίες, που υπάρχουν στις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και στην ακτοπλοΐα.

Συμπαράσταση στην Ελλάδα

Στο πλαίσια της κοινής συνάντησης εργασίας του IDC (Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών) και της ETF (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές) που έγινε στη Λισαβόνα στις 5 Μαρτίου 2014 παρουσιάστηκαν μεταξύ των άλλων και οι εξελίξεις στα ελληνικά λιμάνια.  Ακολούθησε διεξοδική συζήτηση.
Αποφασίστηκαν μία σειρά από δράσεις ενημέρωσης των αρμόδιων Ευρωπαϊκών Οργάνων αλλά και έμπρακτης αλληλεγγύης στον αγώνα που δίνουν οι έλληνες εργαζόμενοι στα λιμάνια, προκειμένου να αποτραπεί η ιδιωτικοποίησή τους, που επικυρώθηκαν με το παρακάτω ψήφισμα:
Δήλωση Συμπαράστασης στους Έλληνες Εργαζόμενους στα Λιμάνια
Την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014 είκοσι συνδικάτα λιμενεργατών από 16 ευρωπαϊκές χώρες που ανήκουν είτε στο IDC (Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών) στην ETF (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές) συναντήθηκαν στη Λισσαβώνα και δηλώνουν τα ακόλουθα:

Παρακολουθούμε με προσοχή την κατάσταση στην Ελλάδα, και ειδικά τις προσπάθειες της Ελληνικής κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τα δημόσια λιμάνια, ξεκινώντας από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά.

Γνωρίζουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ εισήγαγε ένα Σχέδιο Πρόσκλησης ενδιαφέροντος σε μία επιτροπή του Ελληνικού Κοινοβουλίου στην οποία προτείνει την ιδιωτικοποίηση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ – που αποτελεί την πλειοψηφία των μετοχικού κεφαλαίου του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας.

Γνωρίζουμε επίσης ότι ένα ευρύ μέτωπο λιμενεργατικών συνδικάτων, τοπικών επιμελητηρίων, εργατικών συνδικάτων και δήμων είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την απόφαση και απαιτούν από την κυβέρνηση να αποσύρει τα σχέδιά της για πλήρη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.  Ενός λιμανιού το οποίο είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο για την πόλη του Πειραιά, αλλά για το σύνολο της Ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.

Καταδικάζουμε την σχεδιαζόμενη πώληση.  Είναι φανερό ότι θα χρησιμοποιηθεί από την Cosco για να εγκαθιδρυθεί στον Πειραιά ένα ιδιωτικό μονοπώλιο.  Η ανακοίνωση του 2ου φιλικού διακανονισμού μεταξύ Cosco και ΟΛΠ έχει σαν στόχο την υποτίμηση της αξίας του ΟΛΠ.  Η ιδιωτικοποίηση του 67% των μετοχών θα έχει ως αποτέλεσμα την εγκαθίδρυση στον Πειραιά ενός ισχυρού μονοπωλίου  από την Cosco.

Οι αντεργατικές πρακτικές της Cosco είναι ιδιαίτερα γνωστές και  μετά την ιδιωτικοποίηση  θα εξαπλωθούν στο σύνολο του λιμανιού.  Επαγγελματίες από άλλους τομείς εργασίας του λιμανιού, όπως για παράδειγμα η ναυπηγοεπισκευή,  η ρυμούλκηση και τα ναυτικά πρακτορεία, φοβούνται ότι η εγκατάσταση της Cosco θα έχει ως αποτέλεσμα επιπλέον αρνητικές αλλαγές σε αυτούς τους τομείς στο σύνολο του λιμανιού.

Γι΄αυτούς τους λόγους και γιατί υπάρχει ήδη εμπειρία τεσσάρων ετών από την εγκατάσταση της Cosco στο τμήμα του container τέρμιναλ που της έχει παραχωρηθεί , όλες αυτές οι συλλογικότητες είναι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Παρακολουθούμε τις εξελίξεις προσεκτικά.  Υποστηρίζουμε πλήρως τον αγώνα των συναδέλφων μας και των λοιπών συνδικάτων και καλούμε την Ελληνική κυβέρνηση να πάρει πίσω την απόφασή της να πουλήσει το πλέον κερδοφόρο δημόσιο λιμάνι στην Ελλάδα.  Τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης και είναι πολύ σημαντικά για την ακεραιότητα και την συνοχή μίας χώρας όπως η Ελλάδα με ένα τόσο εκτεταμένο νησιωτικό σύμπλεγμα.  Επιπροσθέτως, αν το λιμάνι ιδιωτικοποιηθεί πολύ σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες δεν θα είναι πλέον εγγυημένες.

Pireas2Day

Δεν υπάρχουν σχόλια: