13 Αυγ, 2008 - 11:18 «Προδιαγεγραμμένο» είναι το αποτέλεσμα που θα παρουσιάσει ως προς τα οικονομικά του αποτελέσματα ο ΟΛΠ στα τέλη του μήνα όπου η ζημιογόνα χρήση θα κάνει «αισθητή» την παρουσία της.
«Ουδέν κακόν αμιγές καλού» καθώς ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς αν συνεχίσει στους ρυθμούς των ιδιόμορφων λιμενεργατικών κινητοποιήσεων μέχρι τα τέλη του έτους θα έχει διαμορφώσει ζημιογόνο προφίλ για πρώτη ίσως φορά στην ιστορία του.
Ωστόσο το ενδεχόμενο αυτό, που μπορεί να αναστραφεί αν και εφ όσον διακόψουν τις κινητοποιήσεις οι λιμενεργάτες και αν επαναφέρουν οι ναυτιλιακές εταιρίες τις προσεγγίσεις κοντά στα μέσα μεγέθη του πρόσφατου παρελθόντος, που είναι περισσότερο από ορατό θα δώσει για πρώτη φορά στη διοίκηση το «ελέυθερο» να προχωρήσει σε δραστικές δομικές αλλαγές που υπό τις σημερινές συνθήκες θεωρούνται «αδιανόητες».
Υπενθυμίζεται ότι το θέμα των δομικών αλλαγών και τις εκ βάθρων αναμόρφωσης των κανονισμών λειτουργίας του εμπορικού λιμένα αποτελεί αντικείμενο συζητήσεων για χρονικό διάστημα περισσότερο της δεκαετίας όταν με επιστολή του στην τότε ηγεσία του Οργανισμού ο αείμνηστος Δημήτρης Θεοδωρίκας από της θέσεως του ως προέδρου τότε της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως έθιγε τα «κακώς κείμενα» του λιμένα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση έχει «ανάψει πράσινο φώς» στις ηγεσίες των ΔΕΚΟ που βρίσκονται σε ζημιογόνα πορεία για δομικές αλλαγές με συνεπίκουρες τις ηγεσίες των υπερκείμενων κατά περίπτωση υπουργείων με πλέον πρόσφατη την περίπτωση ΟΣΕ με το υπουργείο Μεταφορών.
Παρά ταύτα το «πινγκ πονγκ» περί του τις ευθύνεται για την κατάσταση στα εμπορικά λιμάνια καλά κρατεί με τους φορείς των παραγωγικών τάξεων να «δείχνουν» ως υπεύθυνες τις διοικήσεις και κατ ουσία την κυβέρνηση αλλά και τους συνδικαλιστές λιμενεργάτες για τη «σθεναρή» στάση που τηρούν χωρίς μάλιστα να διαθέτουν και την αντίστοιχη «σθεναρά» στήριξη της αξιωματικής και μη αντιπολίτευσης ενώ «χαίρουν» της «αδρανείας» των προσκείμενων στην κυβέρνηση συνδικαλιστικών στελεχών, εκτός ίσως ελαχιστότατων περιπτώσεων που όμως δεν είναι ικανές να αναστρέψουν το κλίμα.
Γεγονός είναι πάντως ότι η αγορά μετά το σοκ των πρώτων μηνών «ενσωμάτωσε» το επιπρόσθετο κόστος της διακίνησης εμπορευμάτων με αποτέλεσμα αυτό να το μεταφερθεί αυτούσιο στην τσέπη του τελικού καταναλωτή την ίδια στιγμή που σχεδόν «μοιρολατρικά» αποδεχόταν νέα μείωση της ανταγωνιστικότητας των εξαγώγιμων στη λογική της «μεταρρύθμισης».
Όπως και να έχουν τα πράγματα πάντως τόσο στον Πειραιά όσο και στη Θεσσαλονίκη οι περί τα λιμενικά θέματα επαΐοντες εκτιμούν ότι το 2009 θα είναι «χαμένο έτος» για τις ανάδοχες εταιρίες που θα κατακυρωθούν στους διαγωνισμούς καθώς το έτος αυτό είναι ουσιαστικά «έτος συν-διαχείρισης» με ότι αυτό συνεπάγεται για τη στάση των λιμενεργατών αλλά και έτος κατά το οποίο οι ανάδοχοι θα πρέπει να παράσχουν «γη και ύδωρ» στις ναυτιλιακές εταιρίες για να τις πείσουν να φέρουν την κίνηση τουλάχιστον πλησίον της κίνησης που «είδαν» οι ενδιαφερόμενοι και βάσει των οποίων αποφάσισαν να εμπλακούν στους διεθνείς διαγωνισμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου