Μπορεί οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και των στελεχών της Cosco για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης 35 ετών να έχουν ξεκινήσει αλλά αυτές προς το παρόν έχουν να κάνουν περισσότερο με διαδικαστικά θέματα.
Η Cosco όμως έχει δύο καυτά ερωτήματα, για τα οποία δεν μπορεί να λάβει απάντηση από την διοίκηση του ΟΛΠ. Το πρώτο έχει να κάνει με την ανταγωνιστική λειτουργία άλλων λιμανιών στην Αττική, εκτός του πρώτου προβλήτα στο ΣΕΜΠΟ που κατασκευάζεται και θα διαχειρίζεται από τον ΟΛΠ. Οι κινέζοι, φάνηκαν ιδιαίτερα ενοχλημένοι από το γεγονός ότι ο προβλήτας του Σκαραμαγκά, που παραχωρήθηκε από τα ναυπηγεία για διάστημα περίπου ενός μήνα αρχικά για την διακίνηση κενών φορτίων ακόμη…λειτουργεί.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ακόμα και έμφορτων σε ορισμένες περιπτώσεις συνεχίζεται. Στην Cosco δεν το έχουν δει με καλό μάτι, αφού είναι διαφορετικό να ανταγωνίζεσαι ένα λιμάνι και διαφορετικό δύο. Άλλωστε με βάση τα στοιχεία αυτά έκαναν την προσφορά τους.
Ο υπουργός Γιώργος Βουλγαράκης έχει φροντίσει να ξεκαθαρίσει στους κινέζους ότι η λειτουργία του Σκαραμαγκά είναι προσωρινή και θα συνεχιστεί για όσο διάστημα θα πραγματοποιούν κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι, με στόχο πάντα να διευκολυνθεί η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Το θέμα βέβαια είναι ότι οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται και δεν φαίνεται να υπάρχει στον ορίζοντα κάτι που θα τις αναστείλει.
Οι εργαζόμενοι
Το επόμενο θέμα που προβληματίζει την Cosco είναι των εργαζομένων. Στο διάστημα των 18 μηνών μάξιμουμ που θα διαρκέσει η συγκατοίκηση ΟΛΠ και Cosco στον προβλήτα ΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ πριν τον αναλάβει ολοκληρωτικά ο όμιλος που έχει έδρα την Σαγκάη, σύμφωνα με την σύμβαση θα καλύψουν τις ανάγκες οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ. Τι θα γίνει όμως εάν αρνηθούν; Πως θα λειτουργήσει το λιμάνι; Ακόμα και σε προσλήψεις να προχωρήσουν μέχρι οι νέοι να μάθουν τα κόλπα της δουλειάς θα έχει χαθεί πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και η Cosco θα μπαίνει μέσα.
Από το marinews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου