Πέμπτη, 22 Μαΐου 2014

Ο Β.Μιχαλολιάκος υπέρ του δημόσιου ΟΛΠ

Υπέρ της διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού τάχθηκε ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος σε συνάντηση, που είχε, το μεσημέρι της Τετάρτης, με τα προεδρεία της Ομοσπονδίας Υπάλληλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ.

«Μάλιστα, επιμένω ότι το λιμάνι ανήκει στην πόλη. Άρα, ανήκει στους επιλιμένιους δήμους που βεβαίως έχουν δημόσιο χαρακτήρα. Δεν είναι ιδιωτικοί οι δήμοι. Αλλά εν πάση περιπτώσει το αν θα έχει την πλειοψηφία το κεντρικό κράτος ή η Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα Επιμελητήρια αυτό έχει πολύ μικρότερη σημασία. Σημασία για τους εργαζόμενους, για την πόλη και για τη χώρα είναι να διατηρήσει το λιμάνι το δημόσιο χαρακτήρα του», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Μιχαλολιάκος .

«Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει θεσμική συνεργασία μεταξύ πόλης και λιμανιού, μεταξύ της τοπικής αυτοδιοίκησης και του λιμανιού. Όχι με έναν τρόπο ευκαιριακό και αυτό αφορά όλους τους παραλιμένιους δήμους», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος.

Αναλυτικά:
Στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος, τόνισε:
«Στα 25 χρόνια πολιτικής παρουσίας μου στην πόλη, ως Βουλευτής και ως Δήμαρχος, είχα την ευκαιρία πάμπολλες φορές να έχω και να διατυπώνω την άποψη για τον χαρακτήρα που πρέπει να έχει το εθνικό μας λιμάνι. Ταυτόχρονα είναι και το δικό μας λιμάνι. Πάντοτε και χθες και σήμερα και αύριο  και πάντα θα υποστηρίζω το δημόσιο χαρακτήρα που οφείλει και πρέπει να έχει το λιμάνι. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που συμμετέχουν στο Δ.Σ. του ΟΛΠ γνωρίζουν ότι αυτή είναι η σταθερή μου θέση την οποία την επαναλαμβάνω μονότονα σε βαθμό «κουραστικό» για να καταγράφεται.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο το επαναλαμβάνω, στη Βουλή το ίδιο όλα αυτά τα χρόνια. Μάλιστα, επιμένω ότι το λιμάνι ανήκει στην πόλη. Άρα, ανήκει στους επιλιμένιους δήμους που βεβαίως έχουν δημόσιο χαρακτήρα. Δεν είναι ιδιωτικοί οι δήμοι. Αλλά εν πάση περιπτώσει το αν θα έχει την πλειοψηφία το κεντρικό κράτος ή η Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα Επιμελητήρια αυτό έχει πολύ μικρότερη σημασία. Σημασία για τους εργαζόμενους, για την πόλη και για τη χώρα είναι να διατηρήσει το λιμάνι το δημόσιο χαρακτήρα του.
Εγώ δεν είμαι απαισιόδοξος. Όταν δίνεις μια μάχη με πειστικά επιχειρήματα, στο τέλος εξέρχεσαι νικητής. Δεν είναι η πρώτη φορά που με αυτή τη κυβέρνηση, με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά, που είναι και ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας από τη οποία προέρχομαι, έχουμε διαφορετική προσέγγιση για θέματα που αφορούν την  πόλη μας.
Ζήσαμε επί μήνες τον κίνδυνο να φύγει η κρουαζιέρα από τον Πειραιά. Ήμουνα όχι απλώς αντίθετος, όχι απλώς καταγγελτικός, αλλά συγκρουσιακός. Και εγώ και οι εργαζόμενοι και η διοίκηση του ΟΛΠ και στο τέλος νικήσαμε.
Εμφανίστηκε, ως μη όφειλε, το θέμα  της μεταφοράς των δικαστηρίων του Πειραιά, από το κέντρο του Πειραιά στου Ρέντη. Δεν είναι «εχθρικός» Δήμος ο Ρέντης, υπό την ευρεία έννοια είναι Πειραιάς, αλλά τα δικαστήρια οφείλουν  και πρέπει να είναι στο κέντρο της πόλης και μείνανε. Θα αγωνιστούμε με όλα τα μέσα που η Δημοκρατία δεν απαγορεύει, για να μείνει με ισχυρό τρόπο σε δημόσιο χαρακτήρα η λειτουργία του λιμανιού μας.
Μάλιστα, αν μπορούσα να ασκώ εγώ την πολιτική, ούτε το 25% των μετοχών θα είχα πουλήσει. Δεν υπάρχει λόγος. Δεν πωλούνται όλα. Προσωπικά, δεν ήμουν ποτέ στην κατηγορία των ακραίων ιδιωτικοποιήσεων. Δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ και τον όρο φιλελεύθερος,  παρά το γεγονός ότι είμαι υπέρ της ελεύθερης οικονομίας. Το κράτος παρεμβαίνει σε θέματα  που έχουν στρατηγική σημασία, συμβολική σημασία, ιστορική σημασία. Δηλαδή, ο ΟΛΠ ήταν ο «ομφάλιος λώρος» που έφερε πολλές από τις σημερινές οικογένειες στον Πειραιά και όχι μόνο ανθρώπους καταγόμενους από τη Μάνη, αλλά και από πολλές άλλες περιοχές. Υπάρχει και μια συναισθηματική σχέση.
Τώρα,  πότε «σηκώνεις» πολύ τους τόνους και πότε κάνεις διάλογο, κι αυτό είναι ένα θέμα πολιτικής. Δεν έχει τελειώσει τίποτα. Ούτως ή άλλως, πολλά από αυτά που το ΤΑΙΠΕΔ έχει εντάξει, ο Δήμος τα διεκδικεί. Ό, τι δεν αφορά αυστηρώς λιμενικές δραστηριότητες και είναι στα όριά μας, ασφαλώς μπορούν να αξιοποιηθούν για δημοτικές δραστηριότητες,  αθλητικές εγκαταστάσεις, κρουαζιέρα κα. Αυτή είναι μια θέση την οποία υποστηρίζω για «χιλιοστή» φορά. Αυτή είναι η θέση μου. Μάλιστα, πρέπει να πω, γιατί μου ζητήθηκε ο λόγος, όχι με την έννοια του ελεγκτού, αλλά  «εσύ καταψήφισες;».
Εγώ καταψήφισα στον ΟΛΠ την κατάργηση του ελαχίστου εγγυημένου. Δεν είμαι εχθρικός προς κάθε τι που αφορά μια μακροχρόνια μίσθωση με διαφάνεια. Αλλά όχι και να ερχόμαστε εκ των υστέρων και να κάνουμε πιο ευεργετικούς τους όρους για τον επενδυτή και λιγότερο ωφέλιμους για το κράτος.  Είμαι σαφής. Δεν αφήνω σκιές, ούτε υποσημειώσεις. Αν χρειαστεί θα φθάσω και στη μετωπική σύγκρουση, αλλά μέσα από μία μεθόδευση και ένα διάλογο».


Υποδεχόμενος το Δήμαρχο Πειραιά  ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος, τόνισε μεταξύ άλλων:

«Ευχαριστώ το Δήμαρχο Πειραιά κ. Μιχαλολιάκο. Αυτή την περίοδο το λιμάνι βρίσκεται σε μεγάλο αναβρασμό. Ο Δήμος βρίσκεται σε μια κρίσιμη φάση και οι Δημότες και οι εργαζόμενοι, ένα μεγάλο μέρος, ψηφίζουν στον Πειραιά,  αλλά και όσοι ζούμε τον περισσότερο χρόνο εδώ, ενδιαφερόμαστε για το μέλλον της πόλης.  Ο Δήμαρχος μετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ και γνωρίζει πλήρως το θέμα του λιμανιού. Το λιμάνι, αυτή την στιγμή, πέραν από τα διάφορα σενάρια ιδιωτικοποίησης που κατά καιρούς υπάρχουν, αντιμετωπίζει το πρόβλημα της παραχώρησης των μετοχών που ήδη έχει δρομολογηθεί με την πρόσκληση ενδιαφέροντος η οποία υπάρχει κι έχει προκηρυχτεί από το ΤΑΙΠΕΔ. Θωρώ ότι αυτό για εμάς θα πρέπει να σταματήσει και δεν έχει να κάνει μόνο με τους εργαζόμενους, αλλά και με την πόλη. Πιστευτώ ότι την επόμενη ημέρα, μετά τις εκλογές, ο Δήμαρχος της πόλης, αυτόν που θα τιμήσουν οι Πειραιώτες, θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες μαζί με τους εργαζόμενους και τους φορείς να σταματήσει αυτό το θέμα. Από εκεί και πέρα, γνωρίζω ότι όλοι οι φορείς που έχουν πάρει φορείς δεν συμπίπτουν σε όλα τα πράγματα. Εμείς θεωρούμε και το ξεκαθαρίζουμε αυτό, ότι λιμενικές δραστηριότητες, οι οποίες υπάρχουν, θα πρέπει να γίνεται η εκμετάλλευσή τους από το δημόσιο ΟΛΠ. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει θεσμική συνεργασία μεταξύ πόλης και λιμανιού, μεταξύ της τοπικής αυτοδιοίκησης και του λιμανιού. Όχι με έναν τρόπο ευκαιριακό και αυτό αφορά όλους τους παραλιμένιους δήμους.»

Ο κ. Θ. Κόντες

Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Θεόδωρος Κόντες σε μήνυμά του καλεί σε υπερψήφιση του συνδυασμού του κ. Μιχαλολιάκου.
«Για να μπορέσουν να υλοποιηθούν οι στόχοι που αφορούν την αναβάθμιση της πόλης, με τα ποικίλα ενδιαφέροντα και δραστηριότητες στον χώρο της ναυτιλίας και τις προοπτικές της κρουαζιέρας, που θα οδηγήσουν όλα μαζί στο να γίνει ο Πειραιάς το City του Λονδίνου, σας καλούμε όπως υποστηρίξετε για μια φορά ακόμα, την 25η Μαΐου 2014, τον συνδυασμό «ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ» με Δήμαρχο τον κ. Βασίλη Μιχαλολιάκο», ανέφερε στο μήνυμά του ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ


Pireas2Day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: