Τα μυστήρια του λιμανιού
Το πρώτο λιμάνι της χώρας πωλείται ενώ η "Σύμβαση Παραχώρησης" αγνοείται!
Μπορεί ο Οδυσσέας να χρειάστηκε λίγες ώρες από τη στιγμή που
έφτασε στην Ιθάκη για να πληροφορηθεί πόσοι και ποιοι είναι οι
μνηστήρες της Πηνελόπης, αλλά εμείς, στην “εποχή της ενημέρωσης” (!), θα
χρειαστούμε ακόμα τέσσερις ημέρες για να πληροφορηθούμε τους μνηστήρες
του πρώτου λιμανιού της χώρας, μιας και όπως φαίνεται η... συσκότιση
εξυπηρετεί τους χειρισμούς του ΤΑΪΠΕΔ.
Καθώς η κυβέρνηση ομνύει διαρκώς στην ανάγκη διαφάνειας, θα
ήταν λογικό να έχουμε ήδη μια πρώτη εικόνα, έστω για το πόσες
δεσμευτικές προσφορές έχουν υποβληθεί. Και όμως, με την εξαίρεση της
Cosco που έχει αράξει για τα καλά στο λιμάνι, τίποτε δεν έχει γίνει
γνωστό.
Μυστήριο καλύπτει και την πολυσυζητημένη και κρίσιμη Σύμβαση Παραχώρησης, την οποία φαίνεται να αγνοούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι: οι πολίτες, οι φορείς της αυτοδιοίκησης, οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, ακόμη και ο... ΟΛΠ, καθώς, όπως φαίνεται, η διοίκηση του Οργανισμού, δεν την έχει στα χέρια της. Σε αυτές τις συνθήκες είναι λογικό να αναρωτιόμαστε εάν ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας έχει ενημέρωση, ή εάν περιμένει στην... ουρά όπως όλοι μας!
Δεν θα ήταν άλλωστε η πρώτη φορά. Από τα ΜΜΕ είχε πληροφορηθεί και αυτός, όπως όλοι μας, τον περασμένο Μάρτιο, τις δηλώσεις Δραγασάκη, στο Πεκίνο, που άλλαζαν τη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ και έβαζαν, τελεσίδικα αυτή τη φορά, πωλητήριο στο λιμάνι του Πειραιά, πολύ καιρό πριν η κυβέρνηση “υποχρεωθεί σε συμβιβασμό”.
Στην ομίχλη του μυστηρίου, και ενώ την Τρίτη 12 Ιανουαρίου ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές, παραμένουν και οι όροι εργασίας των λιμενεργατών και το τι μέλλει γενέσθαι με τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος και το ποιες προβλέψεις υπάρχουν στη Σύμβαση για το πορθμείο Περάματος – Σαλαμίνας.
Μυστήριο καλύπτει επίσης τα κρίσιμα για τον τουρισμό και τη χώρα ζητήματα της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, καθώς ουδείς, πέραν του προέδρου του ΤΑΪΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα και των συνεργατών του, γνωρίζει εάν υπάρχουν προβλέψεις για αυτές τις δραστηριότητες στη σύμβαση και εάν έχει ληφθεί μέριμνα για να μην γίνουν απαγορευτικά τα κόστη τους.
Με πέπλα μυστηρίου καλύπτονται και όλα τα άλλα κρίσιμα ζητήματα: Υπάρχουν λχ συμβατικές υποχρεώσεις του επενδυτή για την ανάπτυξη του λιμανιού; Υπάρχουν ρήτρες που δεσμεύουν τον επενδυτή για κίνηση συγκεκριμένης χωρητικότητας κοντέινερ, ή όλα αφήνονται στην... καλή του διάθεση, την διακριτική του ευχέρεια και τις επιχειρηματικές του επιλογές;
Τελικά, το μόνο βέβαιο αυτή τη στιγμή, είναι ότι το ΤΑΪΠΕΔ δεν έθεσε κατώτατο όριο για την υποβολή προσφοράς, γεγονός που περιορίζει τις δυνατότητες του να διαπραγματευτεί καλύτερο τίμημα, ειδικά εάν αποκαλυφτεί σε λίγες ημέρες ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τη δανέζικη ΑΤΜ Terminals και η όλη διαδικασία ξεκίνησε και ολοκληρώνεται με μόνo μνηστήρα την Cosco.
Σε αυτήν την περίπτωση, και με όλα αυτά τα... μυστήρια να έχουν γίνει αποδεκτά από τους κυβερνητικούς παράγοντες, η Cosco θα έχει φέρει, έστω και με καθυστέρηση ενός χρόνου, τα πράγματα εκεί ακριβώς που τα ήθελε, και θα έχει πλέον όλο το γήπεδο δικό της για να κάνει παιχνίδι.
*Ο Βαγγέλης Δεληπέτρος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας
http://news247.gr/eidiseis/gnomes/vangelis-delipetros/ta-mysthria-toy-limaniou.3850343.html
Μυστήριο καλύπτει και την πολυσυζητημένη και κρίσιμη Σύμβαση Παραχώρησης, την οποία φαίνεται να αγνοούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι: οι πολίτες, οι φορείς της αυτοδιοίκησης, οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, ακόμη και ο... ΟΛΠ, καθώς, όπως φαίνεται, η διοίκηση του Οργανισμού, δεν την έχει στα χέρια της. Σε αυτές τις συνθήκες είναι λογικό να αναρωτιόμαστε εάν ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας έχει ενημέρωση, ή εάν περιμένει στην... ουρά όπως όλοι μας!
Δεν θα ήταν άλλωστε η πρώτη φορά. Από τα ΜΜΕ είχε πληροφορηθεί και αυτός, όπως όλοι μας, τον περασμένο Μάρτιο, τις δηλώσεις Δραγασάκη, στο Πεκίνο, που άλλαζαν τη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ και έβαζαν, τελεσίδικα αυτή τη φορά, πωλητήριο στο λιμάνι του Πειραιά, πολύ καιρό πριν η κυβέρνηση “υποχρεωθεί σε συμβιβασμό”.
Στην ομίχλη του μυστηρίου, και ενώ την Τρίτη 12 Ιανουαρίου ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές, παραμένουν και οι όροι εργασίας των λιμενεργατών και το τι μέλλει γενέσθαι με τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος και το ποιες προβλέψεις υπάρχουν στη Σύμβαση για το πορθμείο Περάματος – Σαλαμίνας.
Μυστήριο καλύπτει επίσης τα κρίσιμα για τον τουρισμό και τη χώρα ζητήματα της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, καθώς ουδείς, πέραν του προέδρου του ΤΑΪΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα και των συνεργατών του, γνωρίζει εάν υπάρχουν προβλέψεις για αυτές τις δραστηριότητες στη σύμβαση και εάν έχει ληφθεί μέριμνα για να μην γίνουν απαγορευτικά τα κόστη τους.
Με πέπλα μυστηρίου καλύπτονται και όλα τα άλλα κρίσιμα ζητήματα: Υπάρχουν λχ συμβατικές υποχρεώσεις του επενδυτή για την ανάπτυξη του λιμανιού; Υπάρχουν ρήτρες που δεσμεύουν τον επενδυτή για κίνηση συγκεκριμένης χωρητικότητας κοντέινερ, ή όλα αφήνονται στην... καλή του διάθεση, την διακριτική του ευχέρεια και τις επιχειρηματικές του επιλογές;
Τελικά, το μόνο βέβαιο αυτή τη στιγμή, είναι ότι το ΤΑΪΠΕΔ δεν έθεσε κατώτατο όριο για την υποβολή προσφοράς, γεγονός που περιορίζει τις δυνατότητες του να διαπραγματευτεί καλύτερο τίμημα, ειδικά εάν αποκαλυφτεί σε λίγες ημέρες ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τη δανέζικη ΑΤΜ Terminals και η όλη διαδικασία ξεκίνησε και ολοκληρώνεται με μόνo μνηστήρα την Cosco.
Σε αυτήν την περίπτωση, και με όλα αυτά τα... μυστήρια να έχουν γίνει αποδεκτά από τους κυβερνητικούς παράγοντες, η Cosco θα έχει φέρει, έστω και με καθυστέρηση ενός χρόνου, τα πράγματα εκεί ακριβώς που τα ήθελε, και θα έχει πλέον όλο το γήπεδο δικό της για να κάνει παιχνίδι.
*Ο Βαγγέλης Δεληπέτρος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας
http://news247.gr/eidiseis/gnomes/vangelis-delipetros/ta-mysthria-toy-limaniou.3850343.html
1 σχόλιο:
Η κατάντια όλων των ''υπεύθυνων'' των τελευταίων δεκαετιών μέχρι σήμερα δεν πρέπει να μας οδηγήσει στην παραίτηση ή την αλληλοφαγωμάρα ή το προσωπικό βόλεμα, γιατί τότε θα τους μοιάσουμε.
Δημοσίευση σχολίου