Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2016

Νεά δεδομένα από Βρυξέλες στη πώληση του ΟΛΠ

 
Νέα δεδομένα διαμορφώνουν στο θέμα της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ οι διαδικασίες, που «τρέχουν» στις Βρυξέλες για την θεσμοθέτηση του νέου Κανονισμού «για τη θέσπιση πλαισίου όσον αφορά την πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών και τη χρηματοοικονομική διαφάνεια των λιμένων».

Την Δευτέρα το απόγευμα η επιτροπή μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπερψήφισε το σχέδιο του Κανονισμού «ανοίγοντας» τον δρόμο για να εισαχθεί, στις 7 Μαρτίου 2016, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε πρώτη ανάγνωση.

Να σημειωθεί ότι η Ολλανδική Προεδρία έχει θέσει στις προτεραιότητές της την προώθηση του σχεδίου Κανονισμού.

Όπως προκύπτει από ανακοίνωση της Επιτροπής Μεταφορών του Ε.Κ. τα νέα στοιχεία, που θα πρέπει να κατοχυρωθούν εφόσον προχωρήσει η πώληση του ΟΛΠ είναι τα εξής:
1.    Τα ίδια τα λιμάνια πρέπει να είναι σε θέση να αποφασίζουν πώς θα οργανώνονται οι λιμενικές υπηρεσίες τους, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ασφάλεια.
Επίσης, οι ευρωβουλευτές ζητάνε να μείνουν εκτός της διαδικασίας παραχωρήσεων και να διασφαλιστεί η ελεύθερη πρόσβαση στις εξής υπηρεσίες: ανεφοδιασμό καυσίμων, ρυμούλκηση, ελλιμενισμό και  πλοήγηση.

«Έχουμε τη δυνατότητα να απορρίψουμε την αναγκαστική ελεύθερη πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών. Ειδικά, για τις ανησυχίες για την ασφάλεια, τα λιμάνια πρέπει να είναι σε θέση να αποφασίζουν για την οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών», δήλωσε ο εισηγητής Knut Fleckenstein.Και πρόσθεσε:
«Οι διατάξεις σχετικά με τη δημοσιονομική διαφάνεια θέτουν τις βάσεις για την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ύπαρξη μεγαλύτερης σαφήνειας σχετικά με τους κανόνες για τις δημόσιες επενδύσεις στα λιμάνια, την οποία ο κλάδος είχε ζητήσει από καιρό. Εμείς ανυπομονούμε για την έγκαιρη υποβολή ενός συνολικού σχεδίου εξαιρέσεων, το οποίο θα περιλαμβάνει ένα πλαίσιο για τους λιμένες».

2.    Διασφάλιση της διαφάνειας στη δημόσια χρηματοδότηση και των τελών για τη χρήση των λιμενικών υποδομών και υπηρεσιών.
Αν τα λιμάνια δέχονται δημόσια κονδύλια αυτά πρέπει να παρουσιάζονται με διαφάνεια στους λογαριασμούς, λένε οι ευρωβουλευτές

3.    Να λαμβάνονται μέτρα για  να αποτραπεί η κατάχρηση των τιμών και θα πρέπει να γίνονται διευθετήσεις προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι τα τέλη «δεν είναι δυσανάλογα» από την οικονομική αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών και με έναν διαφανή και αμερόληπτο τρόπο, λέει η επιτροπή.

4.    Θα πρέπει να ζητείται η γνώμη των χρηστών όταν πρέπει να αλλάξουν τα τιμολόγια

5.    Κάθε κράτος μέλος της ΕΕ θα πρέπει να ορίσει έναν ή περισσότερους ανεξάρτητους οργανισμούς για να χειρίζεται τυχόν τις καταγγελίες. Τα κράτη μέλη μπορούν να ορίσουν ήδη υφιστάμενους φορείς αλλά οι χρήστες πρέπει να γνωρίζουν πού να υποβάλουν καταγγελία τους και οι καταγγελίες πρέπει να αντιμετωπίζονται με γνώμονα την ανεξαρτησία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι παρεμβάσεις των ευρωβουλευτών για τα εργασιακά θέματα, τα οποία στη νέα Σύμβαση Παραχώρησης ΟΛΠ- Δημοσίου που έχει συντάξει το ΤΑΙΠΕΔ. Οι ευρωβουλευτές σημειώνουν τα εξής:

«Αυτά τα σχέδια κανόνων δεν θα επηρεάσουν την εφαρμογή των κοινωνικών και εργασιακών κανόνων των κρατών μελών της ΕΕ», λένε οι ευρωβουλευτές, οι οποίοι, ωστόσο, τονίζουν ότι για το προσωπικό θα πρέπει οι συνθήκες εργασίας να καθορίζονται βάσει των δεσμευτικών εθνικών, περιφερειακών ή τοπικών κοινωνικών προτύπων.

Επίσης, οι ευρωβουλευτές λένε ότι όλοι οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα πρέπει να εκπαιδεύονται και να εξασφαλίζεται η δια βίου εκπαίδευση του προσωπικού καθώς είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στα λιμάνια και για την προστασία της ποιότητας των υπηρεσιών.

Ακόμα, τονίζουν τονίζοντας ότι τα κράτη μέλη πρέπει να εξασφαλίζουν ότι η  κατάρτιση παρέχεται για κάθε εργαζόμενο στον τομέα των λιμένων.

Η αναδιαπραγμάτευση

Είναι προφανές ότι όλα τα παραπάνω θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο της νέας Σύμβασης Παραχώρησης, που όπως έχει αποφασίσει το ΔΣ του ΟΛΠ θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης ανάμεσα Οργανισμό και στα συναρμόδια υπουργεία όπως προβλέπει η ισχύουσα Σύμβαση Παραχώρησης.

Ο ΟΛΠ με απόφαση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Γιάννη Κούβαρη όρισε τα μέλη της επιτροπής και αναμένεται πλέον η ενεργοποίησή της με τον καθορισμό μελών από τα συναρμόδια υπουργεία.

Στο μεταξύ, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ με κοινή επιστολή τους προς το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησαν να τους κοινοποιηθεί η ακριβής απόφαση του ΔΣ/ΤΑΙΠΕΔ που αφορά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, καθώς και το πλήρες υλικό, που κατά δήλωση του κ. Πιτσιόρλα θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.

Επίσης, το ίδιο αίτημα κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και στο ΔΣ/ΟΛΠ. Το ΔΣ/ΟΛΠ απεδέχθη να αποστείλει σχετικό αίτημα στο ΤΑΙΠΕΔ.

Οι σχετικές αποφάσεις, αλλά και μια σειρά θεμάτων που έχουν προκύψει και έχουμε αναδείξει, είναι απαραίτητα για να προγραμματίσουμε τις δικές μας νομικές και πολιτικές παρεμβάσεις στο θέμα της πώλησης του ΟΛΠ και των συνεπειών αυτής της πώλησης για την Εθνική Οικονομία, τον Τουρισμό και την Ανάπτυξη, την νησιωτική χώρα και την Τοπική Κοινωνία, καθώς και για τους εργαζόμενους

Ο δήμαρχος Περάματος

Tην κατηγορηματική αντίθεση του για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ επισημαίνει με δήλωσή του ο Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης τονίζοντας ότι:

… «Εκφράζοντας την βούληση των κατοίκων της πόλης , του Δημοτικού Συμβουλίου και την προσωπική αμετακίνητη θέση μου βρίσκομαι κατηγορηματικά αντίθετος στην διαδικασία πώλησης του Λιμανιού, πώληση η οποία βρίσκεται στην τελική της φάση. Επαναλαμβάνω ότι το Λιμάνι δεν πρέπει να χάσει τον Δημόσιο χαρακτήρα του. Το Πέραμα υπάρχει επειδή υπάρχει το Λιμάνι και η ΝΕΖ. Ούτε θέλουμε ,ούτε μπορούμε να δεχτούμε ότι το Λιμάνι μας ξεπουλιέται.
Η πώληση του 51% σε πρώτη φάση και 67% σε δεύτερη φάση δεν αποτελεί επένδυση προς όφελος της πατρίδας , προς όφελος της πόλης του Περάματος .
Αποτελεί ξεπούλημα της ίδιας της πόλης μας , του Δήμου μας, όπως και των άλλων παραλιμένιων Δήμων .
Καλούμε την κυβέρνηση έστω και στο παρά πέντε να διακόψει την διαδικασία πώλησης.
Ενώνουμε την φωνή μας , ενώνουμε τους αγώνες μας με όλους αυτούς που αγωνίστηκαν και αγωνίζονται μέχρι αυτή την στιγμή , για να μην φύγει το Λιμάνι, ο ΟΛΠ , από Ελληνικά χέρια .
Το Λιμάνι είναι αναπόσπαστα δεμένο με την οικονομία ,πολιτισμική και κοινωνική ζωή του Περάματος .
Η ακύρωση της διαδικασίας πώλησης του ΟΛΠ για όλους εμάς είναι μονόδρομος, είναι στόχος….».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Περάματος τον Οκτώβριο του 2015 είχε επικαιροποιήσει σχετικό ψήφισμα του ,με ημερομηνία 14-10- 2014 σε ότι αφορά στην πώληση –ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ,τονίζοντας μεταξύ άλλων : «………Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Περάματος παραμένει κατηγορηματικά αντίθετο με την επιλογή για ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού του ευρύτερου Πειραιά με την πώληση μέσω ΤΑΙΠΕΔ του 67% των μετοχών του Δημοσίου. Ξεκαθαρίζουμε για μια ακόμα φορά πως πρόκειται για απαράδεκτη εξέλιξη για τους λόγους που αναφέρουμε στο ομόφωνο ψήφισμά μας της 31/10/2014 και καλούμε την κυβέρνηση να σταματήσει τώρα αυτή την διαδικασία.
Βασική μας θέση είναι, το Λιμάνι του Πειραιά να παραμείνει Δημοσίου Χαρακτήρα και ο ΟΛΠ να έχει τον έλεγχο της λειτουργίας και εκμετάλλευσης των λιμενικών δραστηριοτήτων…..»



http://pireas2day.gr/02,33,22664,00.aspx 

Δεν υπάρχουν σχόλια: