Λίγες ημέρες πριν ανοίξουν οι δεσμευτικές προσφορές
(ή η δεσμευτική προσφορά) για το 67% του ΟΛΠ, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ
Στέργιος Πιτσιόρλας ζητεί από το Δ.Σ. του οργανισμού να προχωρήσει σε
διερεύνηση όσων συνέβησαν στην προβλήτα Ι του λιμανιού.
Να προχωρήσει σε αγωγές για να διερευνηθούν οι
τυχόν αστικές ή ποινικές ευθύνες όσων εμπλέκονται στην κατασκευή και
παραλαβή των έργων στην προβλήτα Ι του ΟΛΠ ζητεί ο πρόεδρος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Στέργιος Πιτσιόρλας με επιστολή του προς το Δ.Σ. του οργανισμού.
Η επιστολή Πιτσιόρλα, με ημερομηνία 8 Δεκεμβρίου, βασίζεται σε τεχνική έκθεση που παρέδωσαν στο ΤΑΙΠΕΔ οι συμβούλοι HPC και Μαρνέτ και με την οποία τεκμηριώνεται τεχνικά το γεγονός πως η προβλήτα Ι στην ουσία δε μπορεί να λειτουργήσει (όπως και πράγματι συμβαίνει).
Προ ετών είχαν δαπανηθεί περί τα 70 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του έργου το οποίο παρελήφθη από τις υπηρεσίες του OΛΠ επί διοίκησης Γ. Ανωμερίτη. Μάλιστα, για να χρηματοδοτηθεί το έργο, ο οργανισμός είχε προχωρήσει σε δανεισμό. Η προβλήτα Ι παραμένει υπό τη διαχείριση του OΛΠ, ενώ οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ βρίσκονται υπό τη διαχείριση της κινεζικής Cosco.
Το θέμα έρχεται στην επικαιρότητα επειδή ο νέος ιδιοκτήτης του OΛΠ, αν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός (οι δεσμευτικές προσφορές, πιθανώς η μία που κατέθεσε η Cosco, ανοίγονται την Τρίτη) θα πρέπει στην ουσία να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια για να ξαναφτιάξει την προβλήτα Ι, αλλά και να πληρώσει το δάνειο που πήγε στον βρόντο.
Η τελευταία έχει ήδη πάρει κλίση καθώς στην ουσία κατασκευάστηκε πάνω σε ένα ναυάγιο, ένα πλοίο με την ονομασία «Αγιος Νεκτάριος». Επισημαίνεται, πάντως, πως επί διοικήσης Γ. Ανωμερίτη οι υπηρεσίες του OΛΠ δήλωναν άγνοια για το αν υπάρχει ή δεν υπάρχει ναυάγιο κάτω από την προβλήτα. Οσο για το υπουργείο Ναυτιλίας, οι υπηρεσίες του παραδέχονται πως μπορεί και να υπάρχει επειδή από πουθενά δεν προκύπτει πως έγινε ανέλκυση και απομάκρυνση τους «Αγιος Νεκτάριος». Η ανέλκυση του πλοίου είχε μάλιστα ανακοινωθεί στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά έκτοτε αγνοείται!
Από τις τεχνικές εκθέσεις, που έχει στην κατοχή του το Euro2day.gr προκύπτει πως η κλίση της προβλήτας Ι είναι μόνο ένα από τα προβλήματα, με τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ να κάνουν λόγο για σημαντικές δαπάνες επισκευών. Τρεις από τις γερανογέφυρες που χρησιμοποιούνται για να ξεφορτωθούν τα containers από τα πλοία έχουν ήδη χαλάσει και ο ΟΛΠ είναι ήδη στα μαχαίρια με τον κατασκευαστή. Ο τελευταίος (Ρόκκας) υποστηρίζει πως οι γερανοί χρησιμοποιήθηκαν για την εκφόρτωση πολύ βαρύτερων εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με τις προδιαγραφές τους. Επιπλέον, θεωρεί πως οι γερανογέφυρες καταστράφηκαν επειδή οι ράγες πάνω στις οποίες κινούνται είχαν στραβώσει επειδή το υπόβαθρο πήρε κλίση.
http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1389315/olp-arhizoyn-ta-organa-gia-thn-provlhta-i-poy.html
Η επιστολή Πιτσιόρλα, με ημερομηνία 8 Δεκεμβρίου, βασίζεται σε τεχνική έκθεση που παρέδωσαν στο ΤΑΙΠΕΔ οι συμβούλοι HPC και Μαρνέτ και με την οποία τεκμηριώνεται τεχνικά το γεγονός πως η προβλήτα Ι στην ουσία δε μπορεί να λειτουργήσει (όπως και πράγματι συμβαίνει).
Προ ετών είχαν δαπανηθεί περί τα 70 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του έργου το οποίο παρελήφθη από τις υπηρεσίες του OΛΠ επί διοίκησης Γ. Ανωμερίτη. Μάλιστα, για να χρηματοδοτηθεί το έργο, ο οργανισμός είχε προχωρήσει σε δανεισμό. Η προβλήτα Ι παραμένει υπό τη διαχείριση του OΛΠ, ενώ οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ βρίσκονται υπό τη διαχείριση της κινεζικής Cosco.
Το θέμα έρχεται στην επικαιρότητα επειδή ο νέος ιδιοκτήτης του OΛΠ, αν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός (οι δεσμευτικές προσφορές, πιθανώς η μία που κατέθεσε η Cosco, ανοίγονται την Τρίτη) θα πρέπει στην ουσία να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια για να ξαναφτιάξει την προβλήτα Ι, αλλά και να πληρώσει το δάνειο που πήγε στον βρόντο.
Η τελευταία έχει ήδη πάρει κλίση καθώς στην ουσία κατασκευάστηκε πάνω σε ένα ναυάγιο, ένα πλοίο με την ονομασία «Αγιος Νεκτάριος». Επισημαίνεται, πάντως, πως επί διοικήσης Γ. Ανωμερίτη οι υπηρεσίες του OΛΠ δήλωναν άγνοια για το αν υπάρχει ή δεν υπάρχει ναυάγιο κάτω από την προβλήτα. Οσο για το υπουργείο Ναυτιλίας, οι υπηρεσίες του παραδέχονται πως μπορεί και να υπάρχει επειδή από πουθενά δεν προκύπτει πως έγινε ανέλκυση και απομάκρυνση τους «Αγιος Νεκτάριος». Η ανέλκυση του πλοίου είχε μάλιστα ανακοινωθεί στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά έκτοτε αγνοείται!
Από τις τεχνικές εκθέσεις, που έχει στην κατοχή του το Euro2day.gr προκύπτει πως η κλίση της προβλήτας Ι είναι μόνο ένα από τα προβλήματα, με τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ να κάνουν λόγο για σημαντικές δαπάνες επισκευών. Τρεις από τις γερανογέφυρες που χρησιμοποιούνται για να ξεφορτωθούν τα containers από τα πλοία έχουν ήδη χαλάσει και ο ΟΛΠ είναι ήδη στα μαχαίρια με τον κατασκευαστή. Ο τελευταίος (Ρόκκας) υποστηρίζει πως οι γερανοί χρησιμοποιήθηκαν για την εκφόρτωση πολύ βαρύτερων εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με τις προδιαγραφές τους. Επιπλέον, θεωρεί πως οι γερανογέφυρες καταστράφηκαν επειδή οι ράγες πάνω στις οποίες κινούνται είχαν στραβώσει επειδή το υπόβαθρο πήρε κλίση.
http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1389315/olp-arhizoyn-ta-organa-gia-thn-provlhta-i-poy.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου