Ημερομηνία δημοσίευσης: 02/11/2012
Του Σταύρου Μαλαγκονιάρη
Το τελευταίο διάστημα, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, η παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην Cosco έρχεται στην επικαιρότητα, συνήθως, βέβαια, με θετικά έως διθυραμβικά σχόλια….
Φυσικό! Η Νέα Δημοκρατία, που αποτελεί την κυβερνητική πλειοψηφία την προβάλει ως παραχώρηση- μοντέλο, το ΠΑΣΟΚ μπορεί αρχικά να αντιδρούσε αλλά πλέον έχει δει «το φως το αληθινό», η Δημοκρατική Αριστερά του Φώτη Κουβέλη υποστηρίζει τις… καλές ιδιωτικοποιήσεις και διάφορα ποικιλώνυμα συμφέροντα «λιγουρεύονται» κάποια συνεργασία με τον πανίσχυρο κινέζικο κολοσσό.
Άρα υπάρχουν όλα τα «συστατικά» για ενθουσιώδη σχόλια σε ομιλίες, άρθρα, τοποθετήσεις….
Βέβαια, θα πει κανένας: Και ποια ιδιωτικοποίηση να παρουσίαζαν για να πείσουν τον κόσμο για την ανάγκη του επερχόμενου ξεπουλήματος;
Των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που για να περάσει επί κυβέρνησης Σημίτη, στα χέρια της γερμανικής HDW δόθηκαν τόσες κρατικές ενισχύσεις, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα βαριά καταδίκη της χώρας και των ναυπηγείων από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με δραματικές συνέπειες για όλη τη ναυπηγική βιομηχανία;
Της διώρυγας της Κορίνθου, που έγινε επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, στηρίχτηκε από τη ΝΔ του Κ. Καραμανλή, μέχρι να εγκαταλειφθεί σε πολύ άσχημη κατάσταση από την αγγλική εταιρεία Sea Container;
Ή της «Ολυμπιακής», που έγινε από την κυβέρνηση Καραμανλή, με τεράστιο κόστος για τον κρατικό κορβανά για να καταλήξει μετά από ένα διάστημα παραμονής στα χέρια του κ. Βγενόπουλου στην «αγκαλιά» της Aegean του κ. Βασιλάκη για να δημιουργηθεί ένα… τέλειο ιδιωτικό μονοπώλιο;
Βέβαια, τα ιδιωτικά μονοπώλια δεν… στεναχωρούν τους θιασώτες αυτής της πολιτικής, τα κρατικά- όταν υπήρχαν- τους… αγανακτούσαν.
Γι’ αυτό και να θυμίσουμε ότι ο αρχικός στόχος της κυβέρνησης Καραμανλή ήταν να δοθεί όλο το ΣΕΜΠΟ του Πειραιά στην Cosco.
Όμως, οι αντιδράσεις ήταν μεγάλες και ποικίλες. Ο δύσμοιρος τότε υπουργός Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης άκουσε τα… εξ αμάξης και αντικαταστάθηκε για να έρθει στο υπουργείο Ναυτιλίας ο Γ. Βουλγαράκης και να προχωρήσει το plan B της παραχώρησης στην κινέζικη εταιρεία της προβλήτας ΙΙ.
Δύο χρόνια μετά από την εγκατάσταση της Cosco, στις 31/10 και ενώ έχει βγει στον «αέρα» η έρευνα της Κομισιόν για τα φορολογικά και άλλα προνόμια που δόθηκαν στην κινέζικη εταιρεία για να δεχθεί να πάρει και να λειτουργήσει μόνη της μια ολόκληρη προβλήτα (σ.σ πράγμα που σημειωτέον δεν είχε την… τύχη να αποκτήσει σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου) εμφανίστηκε στο «Έθνος» ένα άρθρο του πρώην υπουργού της κυβέρνησης του τραπεζίτη Λ. Παπαδήμου, Παντελή Καψή, που ούτε λίγο ούτε πολύ εμφάνιζε να υπάρχει στον Πειραιά ένας… παράδεισος και δεν το ξέρουμε.
Ακόμα και ότι απασχολούνται 1.000 εργαζόμενοι στην προβλήτα της Cosco γράφει ο πρώην υπουργός ενώ οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της κινέζικης εταιρείας ενημερώνοντας αντιπροσωπεία των Ελλήνων βουλευτών την 1η Δεκεμβρίου 2011 έλεγαν ότι απασχολούνται 700, άσχετα εάν στη συνέχεια αποκαλύφθηκε ότι στην κατάσταση που είχε δοθεί στην Επιθεώρηση Εργασίας αναφέρονταν μόλις 239!!! (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ πατήστε εδώ).
Όμως, ας δούμε και τα οικονομικά αποτελέσματα της…. παραχώρησης- μοντέλο. Δύο- τρία πράγματα είναι αρκετά:
1. Ο ΟΛΠ είχε έσοδα από το ΣΕΜΠΟ 110 εκ. ευρώ έσοδα ετησίως. Έναντι αυτών ο ΟΛΠ, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, λαμβάνει ενοίκιο έσοδο 23 εκ. ευρώ ετησίως, το οποίο μάλιστα με την τελευταία «φιλική διευθέτηση» μειώθηκε κατά 4 περίπου εκ. ευρώ.
2. Η COSCO είχε δεσμευτεί να φέρει εξοπλισμό στην προβλήτα ΙΙ και άλλωστε με αυτόν δουλεύει εκείνη. Σε 35- 40 χρόνια που θα φύγει ο εξοπλισμός θα είναι απλά παλιοσίδερα (σ.σ. Πολύ θα ήθελα, λοιπόν, να ήξερα ποιο το όφελος του Δημοσίου από τον όποιο εξοπλισμό έφερε η κινέζικη εταιρεία)...
3. Όσα κοντέϊνερ και να έχει η προβλήτα της Cosco δεν συντρέχουν λόγοι πανηγυρισμών. Εκείνη εισπράττει. Όχι ο ΟΛΠ ούτε και το Δημόσιο.
Μάλιστα είναι γνωστό στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» ότι οι εδώ εκπρόσωποι της κινέζικης εταιρείας όλο «γκρινιάζουν» και ζητάνε (και κατά κανόνα παίρνουν) όλο και περισσότερα «δώρα».
Και τώρα μπορούμε να χειροκροτήσουμε την παραχώρηση- μοντέλο. Παρακαλώ….
Pireas2DAY.gr
Το τελευταίο διάστημα, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, η παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην Cosco έρχεται στην επικαιρότητα, συνήθως, βέβαια, με θετικά έως διθυραμβικά σχόλια….
Φυσικό! Η Νέα Δημοκρατία, που αποτελεί την κυβερνητική πλειοψηφία την προβάλει ως παραχώρηση- μοντέλο, το ΠΑΣΟΚ μπορεί αρχικά να αντιδρούσε αλλά πλέον έχει δει «το φως το αληθινό», η Δημοκρατική Αριστερά του Φώτη Κουβέλη υποστηρίζει τις… καλές ιδιωτικοποιήσεις και διάφορα ποικιλώνυμα συμφέροντα «λιγουρεύονται» κάποια συνεργασία με τον πανίσχυρο κινέζικο κολοσσό.
Άρα υπάρχουν όλα τα «συστατικά» για ενθουσιώδη σχόλια σε ομιλίες, άρθρα, τοποθετήσεις….
Βέβαια, θα πει κανένας: Και ποια ιδιωτικοποίηση να παρουσίαζαν για να πείσουν τον κόσμο για την ανάγκη του επερχόμενου ξεπουλήματος;
Των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που για να περάσει επί κυβέρνησης Σημίτη, στα χέρια της γερμανικής HDW δόθηκαν τόσες κρατικές ενισχύσεις, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα βαριά καταδίκη της χώρας και των ναυπηγείων από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με δραματικές συνέπειες για όλη τη ναυπηγική βιομηχανία;
Της διώρυγας της Κορίνθου, που έγινε επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, στηρίχτηκε από τη ΝΔ του Κ. Καραμανλή, μέχρι να εγκαταλειφθεί σε πολύ άσχημη κατάσταση από την αγγλική εταιρεία Sea Container;
Ή της «Ολυμπιακής», που έγινε από την κυβέρνηση Καραμανλή, με τεράστιο κόστος για τον κρατικό κορβανά για να καταλήξει μετά από ένα διάστημα παραμονής στα χέρια του κ. Βγενόπουλου στην «αγκαλιά» της Aegean του κ. Βασιλάκη για να δημιουργηθεί ένα… τέλειο ιδιωτικό μονοπώλιο;
Βέβαια, τα ιδιωτικά μονοπώλια δεν… στεναχωρούν τους θιασώτες αυτής της πολιτικής, τα κρατικά- όταν υπήρχαν- τους… αγανακτούσαν.
Γι’ αυτό και να θυμίσουμε ότι ο αρχικός στόχος της κυβέρνησης Καραμανλή ήταν να δοθεί όλο το ΣΕΜΠΟ του Πειραιά στην Cosco.
Όμως, οι αντιδράσεις ήταν μεγάλες και ποικίλες. Ο δύσμοιρος τότε υπουργός Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης άκουσε τα… εξ αμάξης και αντικαταστάθηκε για να έρθει στο υπουργείο Ναυτιλίας ο Γ. Βουλγαράκης και να προχωρήσει το plan B της παραχώρησης στην κινέζικη εταιρεία της προβλήτας ΙΙ.
Δύο χρόνια μετά από την εγκατάσταση της Cosco, στις 31/10 και ενώ έχει βγει στον «αέρα» η έρευνα της Κομισιόν για τα φορολογικά και άλλα προνόμια που δόθηκαν στην κινέζικη εταιρεία για να δεχθεί να πάρει και να λειτουργήσει μόνη της μια ολόκληρη προβλήτα (σ.σ πράγμα που σημειωτέον δεν είχε την… τύχη να αποκτήσει σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου) εμφανίστηκε στο «Έθνος» ένα άρθρο του πρώην υπουργού της κυβέρνησης του τραπεζίτη Λ. Παπαδήμου, Παντελή Καψή, που ούτε λίγο ούτε πολύ εμφάνιζε να υπάρχει στον Πειραιά ένας… παράδεισος και δεν το ξέρουμε.
Ακόμα και ότι απασχολούνται 1.000 εργαζόμενοι στην προβλήτα της Cosco γράφει ο πρώην υπουργός ενώ οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της κινέζικης εταιρείας ενημερώνοντας αντιπροσωπεία των Ελλήνων βουλευτών την 1η Δεκεμβρίου 2011 έλεγαν ότι απασχολούνται 700, άσχετα εάν στη συνέχεια αποκαλύφθηκε ότι στην κατάσταση που είχε δοθεί στην Επιθεώρηση Εργασίας αναφέρονταν μόλις 239!!! (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ πατήστε εδώ).
Όμως, ας δούμε και τα οικονομικά αποτελέσματα της…. παραχώρησης- μοντέλο. Δύο- τρία πράγματα είναι αρκετά:
1. Ο ΟΛΠ είχε έσοδα από το ΣΕΜΠΟ 110 εκ. ευρώ έσοδα ετησίως. Έναντι αυτών ο ΟΛΠ, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, λαμβάνει ενοίκιο έσοδο 23 εκ. ευρώ ετησίως, το οποίο μάλιστα με την τελευταία «φιλική διευθέτηση» μειώθηκε κατά 4 περίπου εκ. ευρώ.
2. Η COSCO είχε δεσμευτεί να φέρει εξοπλισμό στην προβλήτα ΙΙ και άλλωστε με αυτόν δουλεύει εκείνη. Σε 35- 40 χρόνια που θα φύγει ο εξοπλισμός θα είναι απλά παλιοσίδερα (σ.σ. Πολύ θα ήθελα, λοιπόν, να ήξερα ποιο το όφελος του Δημοσίου από τον όποιο εξοπλισμό έφερε η κινέζικη εταιρεία)...
3. Όσα κοντέϊνερ και να έχει η προβλήτα της Cosco δεν συντρέχουν λόγοι πανηγυρισμών. Εκείνη εισπράττει. Όχι ο ΟΛΠ ούτε και το Δημόσιο.
Μάλιστα είναι γνωστό στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» ότι οι εδώ εκπρόσωποι της κινέζικης εταιρείας όλο «γκρινιάζουν» και ζητάνε (και κατά κανόνα παίρνουν) όλο και περισσότερα «δώρα».
Και τώρα μπορούμε να χειροκροτήσουμε την παραχώρηση- μοντέλο. Παρακαλώ….
Pireas2DAY.gr
9 σχόλια:
Από το ΦΠΑ που τους επέστρεψαν λόγω της επένδυσης εχει πληρωθεί ο μηχανολογικός εξοπλισμός και εχει βγάλει και κέρδος.Oλα είναι MADE IN CHINA.
ΠΑΝΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΔΥΣΑΡΕΣΤΟΙΜΕΝΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΛΑΓΚΑΡΤ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΕΙΣ ΚΑΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ ΑΛΛΟΙ ΑΚΡΙΒΑ ΕΞΟΧΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΣΕ ΥΠΗΡΙΣΙΕΣ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΗΡΑΝ
Καλα τα γραφεις oceanos αλλα στην πραξη τι γινεται??εδω μας ξεπουλανε και εμεις σκεφτομαστε συμβαση ,τη συμβαση μηπως καποιοι μας κοροιδευουν?? ,γιατι τα εχουμε δει και στο παρελθον αυτα (εργατικες ομαδες ,4000αρα κ.α)και ολα εχουν περασει αναιμακτα ,ποσο ακομα να κανουμε υπομονη ,οταν εμεις οι προνομιουχοι (κατ αυτους)εχουμε αρχησει και δεν εχουμε να περασουμε με τις οικογενειες μας το σημερα,ΟΧΙ το αυριο γιατι και αυτοι δεν ξερουν τι τους γινεται.Ενα παρτη εργων και χορηγησεων απο ακρη σε ακρη γινεται και αυτοι γατζωμενοι στην καρεκλα τους,και περνουν αποφασεις που μας επηρεαζουν και εμεις καθομαστε και τους κοιταμε(μαλλον μας ψεκαζουν δεν υπαρχει αλλη εξηγηση).Τωρα οσο για τα προεδρια μας καλο ειναι να αλλαζουν κατα τακτα διαστηματα η τουλαχιστον να συμμετεχουν και νεα παιδια για να ακουγετε και η δικη τους φωνη...
Το ξαναλέω
Στο ΔΣ της Ένωσης συμμετέχουν 4 νέοι συνάδελφοι.
Παλαιότερα συμμετείχαν άλλοι δύο νέοι (πάλι συνολικά τέσσερεις) οι οποίοι παραιτήθηκαν και εγώ τουλάχιστον δεν ξέρω για ποιο λόγο.Αν ξέρεις εσύ τον λόγο της παραίτησης να μου τον πεις και εμένα.
Εκτός αν το πρόβλημα είναι όχι το πόσοι αλλά το ποιοί νέοι θα είναι στο ΔΣ.
Εδώ άκουσα προχθές νέο συνάδελφο (μάλλον υποψήφιο) να λέει ότι άλλο είναι οι πρώτοι 50 ,άλλο οι δεύτεροι 50 και άλλο οι υπόλοιποι νέοι.Είναι ο ίδιος που έλεγε να κόψουν κάτι από τους παλιούς για να δώσουν στους νέους.Όπως κόψανε από τα golden boys και δώσανε στους χαμηλόμισθους.
Ξυπνήστε ρε.Φυλάμε τη μούρη μας και κλέβουνε τον κώλο μας και εμείς μαλώνουμε για το καζάνι που αν χαθεί θα χαθεί όλους μας
ΑΥΤΟ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΟ. ΔΗΛΑΔΗ, ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΟΨΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ.
ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ ΝΕΟΙ ΠΟΥ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΜΗ ΧΑΣΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΣΟΥΛΕΣ ΤΟΥΣ.ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΟΤΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΗΡΘΑΝ ΤΣΜΠΟΥΚΑΛΕΜΕΝΟΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΡΟΥΝ. ΕΛΕΟΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ! ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΧΩΡΙΣΟΥΜΕ. ΜΗ ΡΙΧΝΕΤΕ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ. ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ.ΑΠΛΑ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ
Μην μπερδεύεσαι.
Δεν θέλει να το περάσει το σωματείο αλλά το άκουσα εγώ και όταν πήρε χαμπάρι ότι τον ακούω το γύρισε στο καλαματιανό ως συνήθως.
Και δεν είπα ότι το λένε όλοι αλλά αυτούς τους λίγους που το λένε εσείς οι ίδιοι πρέπει να τους κάνετε να καταλάβουν ότι κάνουν λάθος.
Ρε Παιδιά σας διαβάζω και αναρωτιέμαι , είναι δυνατόν να μιλάτε σήμερα για ΔΣ, σωματεία, και Συμβάσεις ? είναι δυνατόν ορισμένοι να βλέπουν το δέντρο και να χάνουν το δάσος ? Αλλά έτσι ήταν πάντα ο ΟΛΠ , γι αυτό δεν έκανε ποτέ καμία επένδυση , (και όσες έκανε τις έκανε για να δώσει υπεραξία στο λιμάνι και να πουληθεί πιο ακριβά,) τα χρήματα που λέει ο φίλος από το Euro2day χάνονταν και χάνονται ακόμη στο πιθάρι των Δαναΐδων.
Το πιστεύετε ότι σήμερα που μιλάμε τα ταμεία του ΟΛΠ κλείνουν στις 13,30 μμ , και ότι αν δεν προλάβεις να τελειώσεις τις διαδικασίες τα Containers μένουν για την επομένη , και αν είναι Σαββατοκύριακο για την Δευτέρα . Όταν 150 μέτρα πιο κάτω υπάρχει καθημερινά ταμείο μεχρι το απόγευμα. Όλα όσα λέτε πιο πάνω σε λίγους μήνες θα φαίνονται ανούσια, γιατί δεν θα υπάρχει τίποτα , όλα θα τα έχουν πάρει οι ξένοι. Πάντα μας απασχολούσαν τα Δ.Σ, το κόμμα , οι συμβάσεις , αν θα μοιράσουν το γάλα στην ώρα του, και άλλα τέτοια φαιδρά
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΑΥΤΟ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΝΑ ΜΑΣ ΦΕΡΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ,ΕΛΑ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΒΓΑΙΝΕΙ,ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΤΑ ΧΡΩΣΤΟΥΜΕΝΑ ΘΕΛΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΤΑ ΧΡΩΣΤΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ!! ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΟΥΝ?
Για να μαζευτούν τα παπαγαλάκια παρακαλώ! Ποιος νέος ζήτησε να κοπούν τα λεφτά των παλιών;; ΚΑΝΕΙΣ!!! Μήπως είπε ότι η διοίκηση έχει ως σκοπό αυτή την εξομοίωση; Οι νέοι το μόνο που απαιτούν είναι αποκατάσταση του Συνταγματικού τους δικαιώματος που λέει, ίση αμοιβή για ίδια εργασία! Δεν γίνεται να πηγαίνει ο παλιός γερανογέφυρα και να παίρνει δεν ξέρω και γω πόσα μεροκάματα και ο νέος να παίρνει τα @ρχίδι@ του!! Δεν απαιτούν να φτάσουν το ποσό μετά τις τριετίες των παλιών (έχει ειπωθεί κι αυτό!!!) Βουλώστε τα παπαγαλάκια γιατί θα βγουν και τα παπαγαλάκια των νέων και τότε να δούμε πώς παίρνουν φωτιές οι κώλοι ορισμένων που ξαφνικά την είδαν εργατοπατέρες!! ΜΑΖΕΥΤΕΙΤΕΕΕΕΕΕ!!!!
Δημοσίευση σχολίου