«Θολά»
είναι τα οφέλη για την Ελλάδα από τη συμφωνία ανάμεσα στην Hewlett
Packard (HP) και την Cosco, που ανακοινώθηκε «πανηγυρικά» από τον ίδιο
τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σε ανακοίνωσή του κάνει μια αόριστη αναφορά ότι «η επιλογή του Πειραιά από την COSCO και την ΗΡ ως κεντρικού λιμανιού διανομής των προϊόντων της εταιρίας θα έχει πολύπλευρες θετικές επιπτώσεις τόσο στη δραστηριότητα του λιμανιού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των οδικών μεταφορών και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της».
Λίγο παρακάτω αντί να συγκεκριμενοποιηθούν οφέλη αναφέρεται ότι "η συγκεκριμένη συμφωνία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες εταιρίες» και παρακάτω:
Γίνεται μια αόριστη εκτίμηση ότι «μια τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά», πράγμα το οποίο θα ωφελήσει την Cosco αφού στην προβλήτα της θα εκφορτώνεται το πρόσθετο φορτίο και αναφέρει ότι «αναμένεται να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας», χωρίς να προσδιορίζει σε ποιους τομείς.
Ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε δηλώσεις του φάνηκε ακόμα πιο συγκρατημένος και μίλησε γενικά για την γνωστή στόχευση της κυβέρνησης «να γίνει η χώρα μας φιλική στην επιχειρηματικότητα, φιλική στις επενδύσεις».
«Και μέσα από αυτό το δρόμο της ανάπτυξης, προφανέστατα, θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας», επεσήμανε ο κ. Σαμαράς αν και το… προφανές δεν αποτελεί βεβαιότητα….
Μύθοι και αλήθειες για τη συμφωνία
Σε ότι αφορά δημοσιεύματα, που ανέφεραν ότι η Ελλάδα θα έχει φορολογικά έσοδα από τα φορτία της Hewlett Packard αυτό αποτελεί «μύθο» διότι αυτά θα διέρχονται transit προς τις άλλες χώρες της ΕΕ.
Απλά, θα επιβεβαιωθεί για μια ακόμα φορά ότι ο Πειραιά αποτελεί την καλύτερη επένδυση της Cosco.
Επίσης, φαίνεται ότι και για την Hewlett Packard είναι συμφέρουσα η συμφωνία αφού εκτός τις ημέρες ταξιδιού που κερδίζει στέλνοντας τα προϊόντα της στην Αμβέρσα ή στο Ρόττερνταμ λέγεται ότι μειώνεται το κόστος της και από τα φθηνά εργατικά χέρια της χώρας μας….
Η συμφωνία
Τη συνεργασία των δύο εταιρειών παρουσίασαν την Τετάρτη στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία της Hewlett Packard (HP) με επικεφαλής τον εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της ΗΡ Tony Prophet και της COSCO με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του PCT Captain Fu Cheng Qiu Fu.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος και ο Πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.
Η HP έχει καταλήξει σε καταρχήν συμφωνία με το terminal της COSCO στον Πειραιά (PCT) για την εγκατάσταση σημαντικών δραστηριοτήτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής της αλυσίδας στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του χρόνου. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε καταρχήν η εγκατάσταση του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, Ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, στον Πειραιά.
Από τον Πειραιά, τα προϊόντα της HP θα διανέμονται προς τους τελικούς προορισμούς, θαλάσσια μέσω του terminal της COSCO και σιδηροδρομικά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η συμφωνία συμπίπτει με την ολοκλήρωση της γραμμής του Ικονίου που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα και θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δημιουργήσει ολοκληρωμένες εφοδιαστικές αλυσίδες από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη.
Τονίζεται ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούν δραστηριότητες στην Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή.
«Η συγκεκριμένη συμφωνία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες εταιρίες παρομοίου σκοπού που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και την Άπω Ανατολή. Εκτιμάται ότι μια τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά και αναμένεται να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση του υπουργείου.
Ο πρωθυπουργός
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, μεταξύ άλλων, είπε τα ακόλουθα:
«Θέλω να πω ότι η σημαντική συμφωνία της Hewlett-Packard με την COSCO και την ΤραινΟΣΕ αποτελεί μια ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα, σε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε σήμερα για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Και με αυτή τη συμφωνία επαναβεβαιώνεται ο ρόλος που μπορεί να παίξει η χώρα μας με τις υποδομές που διαθέτει στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη. Και ταυτόχρονα θα αυξηθεί, εάν προχωρήσει, όπως θα θέλαμε, αυτή η συμφωνία, ο όγκος των συναλλαγών στον Πειραιά, αλλά και το μεταφορικό έργο της ΤραινΟΣΕ. Να το πω διαφορετικά, το λιμάνι θα βοηθάει το τραίνο και το τραίνο θα βοηθάει το λιμάνι, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Αυτή είναι μια εξέλιξη σημαντική, γιατί δημιουργεί συνέργειες μεταξύ του λιμανιού και του τραίνου. Το τραίνο, επομένως, θα μας δώσει αυτή τη δύναμη και το λιμάνι το ίδιο. Η κυβέρνηση επιδιώκει να γίνει η χώρα μας φιλική στην επιχειρηματικότητα, φιλική στις επενδύσεις. Και μέσα από αυτό το δρόμο της ανάπτυξης, προφανέστατα, θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας.
Πιστεύω ότι η πατρίδα μας μπορεί να τα καταφέρει, όταν η παραγωγική της μηχανή εκσυγχρονίζεται δυναμικά, όπως δείχνει αυτή η σημαντική απόφαση που πήραν αυτοί οι τρεις εταίροι μεταξύ τους. Και όπως πιστεύω ότι όλος ο ελληνικός λαός γνωρίζει ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα σε αυτή την πλευρά της Ευρώπης που μπορεί να κερδίσει συμμάχους επιχειρηματικούς, αγορές επιχειρηματικές, προκειμένου να δώσουμε τον τόνο της ανάπτυξης που απαιτούν οι καιροί.
Επομένως, είναι μια σημαντική στιγμή και θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους δύο υπουργούς και τους εκπροσώπους των εταιρειών, που δίνουν αυτή την ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα».
Pireas2Day.gr
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σε ανακοίνωσή του κάνει μια αόριστη αναφορά ότι «η επιλογή του Πειραιά από την COSCO και την ΗΡ ως κεντρικού λιμανιού διανομής των προϊόντων της εταιρίας θα έχει πολύπλευρες θετικές επιπτώσεις τόσο στη δραστηριότητα του λιμανιού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των οδικών μεταφορών και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της».
Λίγο παρακάτω αντί να συγκεκριμενοποιηθούν οφέλη αναφέρεται ότι "η συγκεκριμένη συμφωνία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες εταιρίες» και παρακάτω:
Γίνεται μια αόριστη εκτίμηση ότι «μια τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά», πράγμα το οποίο θα ωφελήσει την Cosco αφού στην προβλήτα της θα εκφορτώνεται το πρόσθετο φορτίο και αναφέρει ότι «αναμένεται να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας», χωρίς να προσδιορίζει σε ποιους τομείς.
Ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε δηλώσεις του φάνηκε ακόμα πιο συγκρατημένος και μίλησε γενικά για την γνωστή στόχευση της κυβέρνησης «να γίνει η χώρα μας φιλική στην επιχειρηματικότητα, φιλική στις επενδύσεις».
«Και μέσα από αυτό το δρόμο της ανάπτυξης, προφανέστατα, θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας», επεσήμανε ο κ. Σαμαράς αν και το… προφανές δεν αποτελεί βεβαιότητα….
Μύθοι και αλήθειες για τη συμφωνία
Σε ότι αφορά δημοσιεύματα, που ανέφεραν ότι η Ελλάδα θα έχει φορολογικά έσοδα από τα φορτία της Hewlett Packard αυτό αποτελεί «μύθο» διότι αυτά θα διέρχονται transit προς τις άλλες χώρες της ΕΕ.
Απλά, θα επιβεβαιωθεί για μια ακόμα φορά ότι ο Πειραιά αποτελεί την καλύτερη επένδυση της Cosco.
Επίσης, φαίνεται ότι και για την Hewlett Packard είναι συμφέρουσα η συμφωνία αφού εκτός τις ημέρες ταξιδιού που κερδίζει στέλνοντας τα προϊόντα της στην Αμβέρσα ή στο Ρόττερνταμ λέγεται ότι μειώνεται το κόστος της και από τα φθηνά εργατικά χέρια της χώρας μας….
Η συμφωνία
Τη συνεργασία των δύο εταιρειών παρουσίασαν την Τετάρτη στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία της Hewlett Packard (HP) με επικεφαλής τον εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της ΗΡ Tony Prophet και της COSCO με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του PCT Captain Fu Cheng Qiu Fu.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος και ο Πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.
Η HP έχει καταλήξει σε καταρχήν συμφωνία με το terminal της COSCO στον Πειραιά (PCT) για την εγκατάσταση σημαντικών δραστηριοτήτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής της αλυσίδας στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του χρόνου. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε καταρχήν η εγκατάσταση του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, Ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, στον Πειραιά.
Από τον Πειραιά, τα προϊόντα της HP θα διανέμονται προς τους τελικούς προορισμούς, θαλάσσια μέσω του terminal της COSCO και σιδηροδρομικά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η συμφωνία συμπίπτει με την ολοκλήρωση της γραμμής του Ικονίου που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα και θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δημιουργήσει ολοκληρωμένες εφοδιαστικές αλυσίδες από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη.
Τονίζεται ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούν δραστηριότητες στην Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή.
«Η συγκεκριμένη συμφωνία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες εταιρίες παρομοίου σκοπού που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και την Άπω Ανατολή. Εκτιμάται ότι μια τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά και αναμένεται να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση του υπουργείου.
Ο πρωθυπουργός
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, μεταξύ άλλων, είπε τα ακόλουθα:
«Θέλω να πω ότι η σημαντική συμφωνία της Hewlett-Packard με την COSCO και την ΤραινΟΣΕ αποτελεί μια ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα, σε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε σήμερα για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Και με αυτή τη συμφωνία επαναβεβαιώνεται ο ρόλος που μπορεί να παίξει η χώρα μας με τις υποδομές που διαθέτει στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη. Και ταυτόχρονα θα αυξηθεί, εάν προχωρήσει, όπως θα θέλαμε, αυτή η συμφωνία, ο όγκος των συναλλαγών στον Πειραιά, αλλά και το μεταφορικό έργο της ΤραινΟΣΕ. Να το πω διαφορετικά, το λιμάνι θα βοηθάει το τραίνο και το τραίνο θα βοηθάει το λιμάνι, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Αυτή είναι μια εξέλιξη σημαντική, γιατί δημιουργεί συνέργειες μεταξύ του λιμανιού και του τραίνου. Το τραίνο, επομένως, θα μας δώσει αυτή τη δύναμη και το λιμάνι το ίδιο. Η κυβέρνηση επιδιώκει να γίνει η χώρα μας φιλική στην επιχειρηματικότητα, φιλική στις επενδύσεις. Και μέσα από αυτό το δρόμο της ανάπτυξης, προφανέστατα, θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας.
Πιστεύω ότι η πατρίδα μας μπορεί να τα καταφέρει, όταν η παραγωγική της μηχανή εκσυγχρονίζεται δυναμικά, όπως δείχνει αυτή η σημαντική απόφαση που πήραν αυτοί οι τρεις εταίροι μεταξύ τους. Και όπως πιστεύω ότι όλος ο ελληνικός λαός γνωρίζει ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα σε αυτή την πλευρά της Ευρώπης που μπορεί να κερδίσει συμμάχους επιχειρηματικούς, αγορές επιχειρηματικές, προκειμένου να δώσουμε τον τόνο της ανάπτυξης που απαιτούν οι καιροί.
Επομένως, είναι μια σημαντική στιγμή και θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους δύο υπουργούς και τους εκπροσώπους των εταιρειών, που δίνουν αυτή την ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα».
Pireas2Day.gr
2 σχόλια:
Απόσπασμα απο το ποιό πάνω άρθρο "Επίσης, φαίνεται ότι και για την Hewlett Packard είναι συμφέρουσα η συμφωνία αφού εκτός τις ημέρες ταξιδιού που κερδίζει στέλνοντας τα προϊόντα της στην Αμβέρσα ή στο Ρόττερνταμ λέγεται ότι μειώνεται το κόστος της και από τα φθηνά εργατικά χέρια της χώρας μας…."
Διαβάζοντας το παραπάνω απόσπασμα κάνω δύο σκέψεις ή ο αρθρογράφος δεν γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα ή γράφει κατ' εντολή.
Και εξηγούμαι :
Δεν μπορεί σε ποιο πάνω παράγραφο να λέει ότι η Ελλάδα και ο Πειραιάς δεν θα έχει κανένα οικονομικό όφελος από φόρους διότι θα περνάν τα εμπορεύματα Tranzito δηλαδή δεν θα τα αγγίζει Ελληνικό χέρι , και στο ίδιο άρθρο να γράφει τα παραπάνω.
Ας διαβάσει το δημοσίευμα http://ektelonistis.blogspot.gr/2012/10/hp.html και ιδίως το κομμάτι που λέει ότι οι μέρες μεταφοράς στην βόρεια και κεντρική Ευρώπη μειώνετε από 15 ημέρες σε 5 . (μόνο τα επιπλέον καύσιμα ενός πλοίου για την βόρεια Ευρώπη κυμαίνονται από 600.000 έως 900.000 $).
Εκεί μειώνετε το κόστος αγαπητέ αρθρογράφε και όχι από το μειωμένο κόστος εργατικών χεριά.
http://www.capital.gr/stoupas/Article.aspx?id=1667358
Δημοσίευση σχολίου