25 Αυγ, 2008 - 19:39 Δυο συν και ένα πλην για Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, θα έχει στη βαλίτσα του ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής ανηφορίζοντας προς την Θεσσαλονίκη για την 73η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Στα συν η συνεισφορά της ποντοπόρου ναυτιλίας στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας και η μεταρρύθμιση στα λιμάνια ενώ στα αρνητικά καταγράφεται για μία ακόμη φορά η κατάσταση στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία για μία ακόμη χρονιά πρόσφερε τα μέγιστα στην εθνική οικονομία με το νέο ρεκόρ εισροής ναυτιλιακού συναλλάγματος που καταγράφει το 2007 αλλά και το νέο αναμενόμενο ρεκόρ του 2008.Πάνω από 17 δις. Ευρώ εισέρρευσαν χάριν της ποντοπόρου ναυτιλίας στη χώρα μας το 2007 (αύξηση κατά 18% σε σχέση με το 2006). Το ναυτιλιακό συνάλλαγμα κατά το 2007 κάλυψε το 34%, περίπου, του εμπορικού ελλείμματος της Ελλάδας, μέγεθος που αντιστοιχεί, περίπου, στο 7,6% του ΑΕΠ.Επίσης στο πρώτο εξάμηνο του 2008 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα αυξήθηκε κατά 22,3%, στα 9,406 δισ. ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2007, καταδεικνύοντας τον σημαντικό ρόλο και τη συμβολή της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία.Τα επιτεύγματα αυτά καθιστούν ακόμη πιο αναγκαία τη στενότερη σύνδεση της ελληνικής ναυτιλίας με την εθνική οικονομία, σύνδεση που περνά μέσα από την ανάδειξη του Πειραιά ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου. Η Ακτή Μιαούλη αναμένει να ακούσει συγκεκριμένες προτάσεις στην κατεύθυνση αυτή μετά και τις συνεχείς συσκέψεις του Υπουργού Γιώργου Βουλγαράκης με τους εκπροσώπους των εφοπλιστικών ενώσεων το προηγούμενο διάστημα σε Αθήνα και Λονδίνο.Το δεύτερο «συν» είναι οι μεταρρυθμίσεις στα λιμάνια, που παρά τις αντιδράσεις που έχουν προκαλέσει, θα αναδειχθούν από τον πρωθυπουργό ως μία από τις μεγαλύτερες μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης.Το πλην θα είναι βέβαια για μία ακόμη χρονιά η ακτοπλοΐα η οποία φέτος θα έχει και έντονα πολιτικά χαρακτηριστικά ανεξάρτητα από την λύση που θα δώσει ο Πρωθυπουργός στην υπόθεση «Παυλίδη».Στην ΔΕΘ ο πρωθυπουργός αναμένεται να υποστηρίξει ότι η κυβέρνηση τόλμησε και πέτυχε στον τομέα των λιμενικών υποδομών να προσελκύσει δυο από τους μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις του κόσμου και να καταστήσει τα λιμάνια του ΟΛΠ (Cosco) και ΟΛΘ (Hutshison Port Holdings) ως κέντρα του διεθνούς διαμετακομιστικού εμπορίου.Επίσης δεν αποκλείεται να προδιαγράψει τις επικείμενες εξελίξεις και για τα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας καθώς ήδη υπάρχει ενδιαφέρον για το λιμάνια της Αλεξανδρούπολης (είχε αναφερθεί πρώτο το Theseanation.gr) ενώ ο Υπουργός Γιώργος Βουλγαράκης «βλέπει» τη δημιουργία μιας λιμενικής ομπρέλας που θα αξιοποιήσει και θα αυξήσει τις υπεραξίες των υπολοίπων 10 μεγάλων λιμανιών της χώρας.Τέλος σε ότι αφορά την ακτοπλοΐα ο «σκόπελος» Παυλίδη θα χρωματίσει σε κάθε περίπτωση τη ΔΕΘ, ενώ τις ημέρες των εγκαινίων της ΔΕΘ (6 Σεπτεμβρίου) θα έχουν ακουστεί μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι πρώτες αποδρομολογήσεις πλοίων από πλευράς των ακτοπλόων λόγω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας (αυξημένα κόστη καυσίμων) που θα αφήσουν νωρίς-νωρίς φέτος τα νησιά δίχως πλοία. Εκτιμάται ότι πριν την ΔΕΘ θα έχει βγει η προκήρυξη για τις άγονες γραμμές με στόχο να δοθεί ένα τέλος σε μία υπόθεση που ταλαιπώρησε την κυβέρνηση όλο σχεδόν το καλοκαίρι.
Από το theseanation.gr
Θα είμαστε εκεί κύριε πρωθυπουργέ να απαντήσουμε σε όλα αυτά, μαζί με χιλιάδες άλλους συναδέλφους μας που καθημερινά παραμιλάνε από τις παπαρολογίες σας και από τα πειράματα που κάνετε στις πλάτες μας. Και θα είμαστε και μεις σεμνοί και ταπεινοί όπως είστε και εσείς όλα αυτά τα χρόνια.
1 σχόλιο:
Δεν ανακοινώνει και εκλογές μπας και τους ξεφορτωθούμε επιτέλους...άντε γιατί έτσι όπως πάνε βλέπω να μας βγάζει και από τα σπίτια μας για να τα πουλήσει και αυτά!!!!
Δημοσίευση σχολίου