«Σκληρά καρύδια» οι Ευρωπαίοι λιμενεργάτες
21 Απρ, 2008 - 14:25 Περισσότερο από δύσκολο αποδεικνύεται το εγχείρημα ιδιωτικοποίησης εμπορικών τμημάτων λιμένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς, οι λιμενεργάτες είναι αποφασισμένοι να μην δεχθούν αλλαγές στο εργασιακό τους status, αλλά και να βρεθούν στο κατώφλι της ανεργίας σε μία Ευρωπαϊκή Ένωση που η ανεργία αποτελεί αιτία προβληματισμού ακόμη και των οργάνων της ΕΕ.
Οι Ευρωπαίοι λιμενεργάτες έχουν αποδείξει ότι είναι «σκληρά καρύδια» καθώς στο ενεργητικό τους έχουν ήδη τρεις επιτυχίες, με ισάριθμες απορρίψεις σχεδίων οδηγιών, για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών, αλλά και σε τοπικό επίπεδο, αναρίθμητες περιπτώσεις που ματαίωσαν «στο παρά πέντε» περιπτώσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ιδιωτικοποιήσεις και σε αλλαγή των εργασιακών σχέσεων.
Κραυγαλέες περιπτώσεις, όπως εκείνες των συνδικάτων λιμενεργατών του Ιταλικού νότου αλλά και της Γαλλίας, έρχονται τώρα να προστεθούν στην συνεχιζόμενη προσπάθεια των Ελλήνων συναδέλφων τους, οι οποίοι και έχουν καταγράψει στο ενεργητικό τους την επί διετία και πλέον καθυστέρηση του εγχειρήματος των κυβερνήσεων της ΝΔ, να αλλάξει το καθεστώς λειτουργίας με ότι αυτό συνεπάγεται μέσω της εκχώρησης των εμπορικών τμημάτων των ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Στο σκηνικό αυτό θα πρέπει να προστεθεί και η επιτυχία εκτός ΕΕ που σημείωσαν πρόσφατα Τούρκοι λιμενεργάτες, οι οποίοι και μετά από προσφυγή τους στο ανώτατο Δικαστήριο αποφασίσθηκε έρευνα για τους όρους και τις προϋποθέσεις που ίσχυσαν κατά την διαδικασία εκχώρησης του λιμένα της Σμύρνης, γεγονός που δεν έχει περάσει απαρατήρητο ούτε από τους Ευρωπαίους λιμενεργάτες, πολύ δεν περισσότερο από τις ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και τους διεθνείς λιμενικούς διαχειριστές που «μάχονται» για την κατοχύρωση θέσεων «Hub» σε στρατηγικής σημασίας λιμάνια για το διεθνές εμπόριο.
Έτσι λοιπόν, σε «εβδομάδα των παθών» προβλέπεται να εξελιχθεί η τρέχουσα και για τα Γαλλικά λιμάνια, καθώς, ήδη την Μεγάλη Τετάρτη οι συνδικαλιστικοί φορείς που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους σε αυτά ετοιμάζονται να δώσουν μήνυμα στην κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε ιδιωτικοποίηση τομέων τους όπως σχεδιάζει και προς τούτο έχουν προσφύγει και στον Νικολά Σαρκοζί.
Τα Γαλλικά συνδικάτα των λιμενεργατών στην προοπτική ιδιωτικοποίησης έχουν ήδη πραγματοποιήσει πολλές 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις, ενώ, ακολουθούν και την τακτική της μείωσης στα ελάχιστα δυνατά όρια της παραγωγικότητας, γεγονός που έχει ήδη δημιουργήσει προβλήματα στις αγορές.
Για την ίδια τακτική πάντως, της μειωμένης απόδοσης, και παρά το γεγονός ότι οι κανονισμοί λειτουργίας στα ελληνικά λιμάνια δεν προβλέπουν πλαφόν παραγωγικότητας, οι Έλληνες λιμενεργάτες βρίσκονται με τη Δαμόκλειο σπάθη επί της κεφαλής τους, ύστερα από απόφαση που επέτυχε ο ΟΛΠ στο Εφετείο.
Ωστόσο, οι συνδικαλιστικοί τους φορείς είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν την τακτική της αποχής από υπερωριακή απασχόληση και απασχόληση Σαββατοκύριακου, καθώς, δεν υφίσταται νόμος που να επιβάλει το αντίθετο πέραν και άνω των προβλεπόμενων από τις ΣΣΕ, που ήδη έχει δημιουργήσει προβλήματα στην ελληνική αγορά, ενώ, δεν αποκλείεται και τον προσεχή μήνα αυτές οι ιδιόμορφες κινητοποιήσεις να λάβουν άλλη μορφή.
Η κατάσταση πάντως στα ευρωπαϊκά εμπορικά λιμάνια θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και χαοτική, καθώς, πολλά εμπορευματοκιβώτια εκφορτώνονται σε άλλα αντί άλλων λιμάνια του αρχικού τους προορισμού, κάτι που μπορεί να επιδεινωθεί λίαν προσεχώς, καθώς, οι Γάλλοι λιμενεργάτες εισέρχονται δυναμικά σε φάση προάσπισης των συμφερόντων τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου