Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2014

Καθυστερεί η απόφαση της ΕΕ για ΟΛΠ και Cosco

Συνεχίζεται η έρευνα των υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το εάν η συμφωνία του λεγόμενου φιλικού διακανονισμού ανάμεσα στον ΟΛΠ και στην Cosco είναι σύμφωνη με το κοινοτικό δίκαιο.

Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξεκίνησε μετά από καταγγελία της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και των σωματείων εργαζομένων στον ΟΛΠ στην παντοδύναμη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού και στη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Pireas2day.gr η Γενική Διεύθυνση Αγοράς γνωστοποίησε, τις τελευταίες ημέρες, εγγράφως προς την ΟΜΥΛΕ αλλά και σε κυβερνητικά στελέχη ότι ο όρος του φιλικού διακανονισμού περί «παγώματος» του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος μπορεί να γίνει αποδεκτός από την κοινοτική νομοθεσία εξαιτίας της κρίσης.
Επίσης, γνωστοποιήθηκε ότι μπορεί να γίνει αποδεκτή και η ανάθεση συμπληρωματικών έργων.

Για τα παραπάνω οι ελληνικές αρχές έχουν στείλει με επίσημη αλληλογραφία στοιχεία, που να αιτιολογούν το αποτέλεσμα του «φιλικού διακανονισμού» ενώ έχουν γίνει και κατ’ ιδίαν επίσημες και ανεπίσημες επαφές του υπουργού Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη αλλά και του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

Πάντως, όπως έλεγαν έγκυρες πηγές η Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς έχει επισημάνει ότι οι συγκεκριμένες εκτιμήσεις δεν προδικάζουν, σε καμία περίπτωση, την τελική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Άλλωστε, όπως γνωστοποιήθηκε στις πρόσφατες επιστολές της ίδιας Διεύθυνσης η ΟΜΥΛΕ και οι άλλοι καταγγέλλοντες έχουν περιθώριο 4 εβδομάδες να καταθέσουν συμπληρωματικά στοιχεία προς αντίκρουση των ισχυρισμών της κυβέρνησης.
Εκτιμάται ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις δια των δικηγόρων τους θα ασκήσουν το δικαίωμά τους, με αποτέλεσμα να υπάρξει νέα καθυστέρηση στην έκδοση αποφάσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να θεωρείται πολύ πιθανό οι συνδικαλιστικές οργανώσεις να παρουσιάσουν νέα στοιχεία για να τεκμηριώσουν τον αντίλογό τους, σύμφωνα με τον οποίο η οικονομική κρίση και η μείωσης της ζήτησης δεν δικαιολογεί το «πάγωμα» του εγγυημένου ανταλλάγματος διότι το 80% των διακινούμενων κοντέϊνερ είναι σε διαμετακόμιση (in transit), με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται από την κρίση. Άλλωστε το 2009, που υπογράφτηκε η παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ στην Cosco ήταν γνωστή και προβλεπόμενη η κρίση.

Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού

Πάντως, όπως έλεγαν έγκυρες πηγές στο Pireas2day.gr η βασική διερεύνηση της υπόθεσης γίνεται από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, στην οποία μέχρι τώρα προίστατο ο επίτροπος Χοακίμ Αλμούνια, γνωστός για τις σκληρές θέσεις του σε ζητήματα ανταγωνισμού.

Σύμφωνα, πάντα, με τις ίδιες πηγές στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού έχουν ενημερώσει προφορικά τις συνδικαλιστικές οργανώσεις αλλά και κυβερνητικούς αξιωματούχους ότι η υπόθεση παρακολουθείται στενά και είναι ένα ζήτημα, που χρήζει περισσότερης διερεύνησης. Μάλιστα, στελέχη των Βρυξελών υπογράμμιζαν ότι το θέμα έχει ιδιαίτερη πολιτική σημασία.

Με βάση αυτή την διαπίστωση γνώστες της ευρωπαϊκής πραγματικότητας εκτιμούσαν ότι δεν θα πρέπει να αναμένεται απόφαση πριν αναλάβει καθήκοντα η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον ερχόμενο Νοέμβριο.


Pireas2Day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: